Świece żarowe w 1Z. Prosze o pomoc

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Świece żarowe w 1Z. Prosze o pomoc

Post autor: brynol » ndz lut 22, 2009 10:51

Witam.
Proszę o pomoc, mimo ze tematów o świecach było juz mnóstwo, szukałem, ale za bardzo nie wiem od czego zacząć w moim przypadku.
Dziś w nocy było minus 15 stopni, a że garażuje pod chmurką pierwszy raz tej zimy autko mi nie odpaliło
Mk3 1.9 TDI 90 KM 1Z
Wyjątkowo długo grzało mi dziś świece, zagrzałem je 2 razy po czym zacząłem kręcić. Kręcił normalnie z tym ze nie umiał zaskoczyć i odpalić. Po kilku kręceniach zaczęły przygasać kontrolki od oleju,itp. Więc to wiem ze aku już był na wykończeniu. Ale zastanawia mnie to ze po chwili jak kręciłem robiło się jakby jakieś zwarcie, zegar i licznik trip się resetowały przy każdej próbie kręcenia. Teraz odpuściłem i szukam pomysłu od czego zacząć sprawdzanie ;/
Dodam ze jak gasła kontrolka od świec to po ok 5,6 sek było dopiero słychać cyknięcie, więc coś chyba nie tak.
1. Co polecanie najpierw, po kolei sprawdzać? Podejrzewam ze świeca któraś nie grzeje, bo wcześniej podczas mrozów auto jak zapaliło to się parę sekund dusiło, zanim weszło niecałe 1k obr.
2. Jak zdjąć ten plastik w którym idą świece? jest on porostu nałożony czy jakoś przymocowany? bo jest teraz zimno i nie chce go uszkodzić.
3. Gdzie jest bezpiecznik od świeć i ile musi mieć 30A, czy 50A?
Ostatnio zmieniony ndz lut 22, 2009 11:52 przez brynol, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
1krzy3siek6
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 341
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 11:01
Lokalizacja: BełchatóVW

Post autor: 1krzy3siek6 » ndz lut 22, 2009 12:13

brynol pisze:Dodam ze jak gasła kontrolka od świec to po ok 5,6 sek było dopiero słychać cyknięcie, więc coś chyba nie tak.
Nic nie tak, w momencie "cyknięcia" kończy się całkowie grzanie świec. Mimo że kontrolka gaśnie świece są jeszcze grzane aż do momentu "cyknięcia" :wink:
brynol pisze:1. Co polecanie najpierw, po kolei sprawdzać? Podejrzewam ze świeca któraś nie grzeje, bo wcześniej podczas mrozów auto jak zapaliło to się parę sekund dusiło, zanim weszło niecałe 1k obr.
To przede wszystkim. Powinieneś to zrobić jeszcze przed zimą. Sposoby sprawdzenia świec znajdziesz na forum.
brynol pisze:2. Jak zdjąć ten plastik w którym idą świece? jest on porostu nałożony czy jakoś przymocowany? bo jest teraz zimno i nie chce go uszkodzić.
Chodzi ci pewnie o tą listwę która łączy wszystkie świece. Musisz ją z wyczuciem pociągnąć. Powinna wyskoczyć ze świec.
brynol pisze:3. Gdzie jest bezpiecznik od świeć i ile musi mieć 30A, czy 50A?
30A

Sprawdź czy jest cały...

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz lut 22, 2009 12:24 przez 1krzy3siek6, łącznie zmieniany 1 raz.


"Lepiej żałować za grzechy niż żałować, że się nie grzeszyło;)"

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz lut 22, 2009 12:15

brynol pisze:Ale zastanawia mnie to ze po chwili jak kręciłem robiło się jakby jakieś zwarcie, zegar i licznik trip się resetowały przy każdej próbie kręcenia.
To typowy objaw słabego aku.Stał całą noc pod chmurką,więc mogło mu to zaszkodzić.
brynol pisze:Dodam ze jak gasła kontrolka od świec to po ok 5,6 sek było dopiero słychać cyknięcie, więc coś chyba nie tak.
To też jest normalnym zjawiskiem.Zaraz po uruchomieniu silnika świece grzeją jeszcze przez kilka sekund.
brynol pisze:Jak zdjąć ten plastik w którym idą świece? jest on porostu nałożony czy jakoś przymocowany?
Sciąga się to pociągając do góry.Jest to wsadzone na świece i trzeba go wyciągnąć.Tylko,że musisz to robić z wyczuciem,bo jest zmarznięty i możesz go złamać.

Na samym początku sprawdz świece.Możesz to zrobić amperomierzem,lub zwykłym prostownikiem.(Masowy do głowicy,a plus do świecy,jak zaiskrzy,to dobra)
Akumulator też musisz doładować,bo padł.
Po zdjęciu listwy sprawdz,czy jest na niej prąd po włączeniu kluczyka na funkcje grzania świec.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » ndz lut 22, 2009 12:18

1krzy3siek6 pisze:
brynol pisze:3. Gdzie jest bezpiecznik od świeć i ile musi mieć 30A, czy 50A?
30A

[url=http://images38.fotosik.pl/65/c918ef2d45444d52med.jpg]Obrazek[/URL]
to jest bezpiecznik swiec ale dogrzewania plynu :P



Awatar użytkownika
1krzy3siek6
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 341
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 11:01
Lokalizacja: BełchatóVW

Post autor: 1krzy3siek6 » ndz lut 22, 2009 12:23

Ale warto sprawdzić czy nie jest pęknięty czasami. Mój znajomy przez tą blaszkę nie pojechał do roboty :helm: Poprostu mu pękła na mrozie i niestety TD nie odpaliło ...


"Lepiej żałować za grzechy niż żałować, że się nie grzeszyło;)"

Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » ndz lut 22, 2009 12:26

pewnie ze warto, ale nie ten :pub: bezpiecznik swiec zarowych jest nad przekaznikami w skrzynce :)

[ Dodano: 22 Lut 2009 11:29 ]
brynol, odepnij sobie tez czujnik temp na chwile, zapros kogos z kablami i probuj. jak zapali to wymien czujnik
Ostatnio zmieniony ndz lut 22, 2009 12:27 przez gOOzOl, łącznie zmieniany 1 raz.



RCMarioon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt lut 17, 2009 11:57
Lokalizacja: Słup

Post autor: RCMarioon » ndz lut 22, 2009 12:32

Najpierw bym Ci radził sprawdzić czy na świece idzie napięcie.Najłatwiejszą metodą którą znam to przy pomocy żaróweczki(12v z jakąś oprawka).Jeden przewód podpinasz gziekolwiek do masy.a drugi pod przewód którym jest dostarczane napięcie na świece(np.pod pierwszą świecę)Przekręcasz stacyjkę jak żarówka się zaświeci tzn.że napięcie idzie i bezpiecznik o którym piszesz jest OK i wtedy należy sprawdzić czy każda ze świec jet dobra.Najprostszą metoda to:Odłączasz każdą świecę od głównego przewodu (który zasila świece),bierzesz kawałek kabla ,podłączasz go bezpośrednio pod + akumulatora i dotykasz do każdej ze świec.Podczas dotykania jak będzie iskrzyło tzn.że świeca jest OK jeżeli nie to jest padnięta.Natomiast jeżeli napięcia brak(żaróweczka się nie świeci)a bezpiecznik dobry to sprawdż przekażnik od świec żarowych.Pozdrawiam



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » ndz lut 22, 2009 12:35

dziękuje za odpowiedzi.
zaraz idę spróbować się dostać do świec, napisze jaki rezultat.
da się sprawdzić świecę jakimś innym sposobem? bez amperomierza, prostownika? słyszałem ze można jakoś żarówka sprawdzić, czy jakoś tak, ale dokładnie nie wiem

[ Dodano: 22 Lut 2009 11:36 ]
RCMarioon, dzięki zaraz sprawdzić


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

RCMarioon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt lut 17, 2009 11:57
Lokalizacja: Słup

Post autor: RCMarioon » ndz lut 22, 2009 12:55

brynol Swiec nie sprawdzasz żarówką,tylko napiecie czy idzie na świece!A świece przewodem podpiętym do+ akumulatora.Są to bardzo proste i skuteczne metody.Przeczytaj dokładnie mój post,jak w którymś miejscu masz wątpliwosci to pisz.
Ostatnio zmieniony ndz lut 22, 2009 12:56 przez RCMarioon, łącznie zmieniany 1 raz.



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » ndz lut 22, 2009 13:27

więc ten bezpiecznik w środku auta dobry. mam na nim oznaczenie 80 A 32 V
Obrazek Obrazek
chodziło o ten od świec?

nie umie znaleźć bezpiecznika od grzania świec, wiem ze jest pod maska obok podszybia, ale mam tam plastik taki a pod nim go chyba nie ma. poniżej jest coś jakby bezpiecznik, ale bez plastikowej obudowy, idzie tylko plaska blaszka, więc może o to chodzi.

mam pytanie odnośnie wtrysków, wyjąłem ten plastik w którym są świece, ale blokują mi go wtryski. czy mogę odkręcić wtryski przy głowicy? pytam bo nie mam pojęcia. a boje się ze potem będzie trzeba ustawiać je jakoś.
choć wydaje mi się że mogę te śruby spokojnie odkręcić, ale wole spytać
dla pewności daje fotkę zapożyczoną z forum :P
wiadomo chodzi o te śruby w kółkach.
Obrazek Obrazek
mogę je spokojnie odkręcić i potem wkręcić? czy potem są dodatkowe komplikacje?

[ Dodano: 22 Lut 2009 12:42 ]
RCMarioon pisze:Jeden przewód podpinasz gziekolwiek do masy.a drugi pod przewód którym jest dostarczane napięcie na świece(np.pod pierwszą świecę)
chyba rozumiem, tylko najpierw muszę się do świec dostać


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » ndz lut 22, 2009 14:28

Nie trzeba nic odkrecac. Musisz zdejmowac fajki od prawej do lewej bo tak listwa klinuje sie, ale mozna ja normalnie zdjac bez kombinacji z wtryskami.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz lut 22, 2009 15:26

po kolei:
-sprawdzić bezpiecznik świec w krzynce nad przekażnikami, słabo go widać, ale jest 3x większy jak zwykły.
-sprawdzić świece omomierzem, w pełni sprawne mają od 1-3 Ohm, po wyżej 3 już słabo grzeją,a brak oporu to spalona.
sprawdzić w fajce czy w ogóle dochodzi napięcie do świec, odpiąć czujnik temperatury to wtedy bedzie długo grzać i zdążysz zmierzyć napięcie.
-sprawdzić czujnik temperatury, nie pamiętam ile omów powinien mieć przy danej temp. ale na forum znajdziesz.
-wymiana filtra paliwa.
-bezpiecznik na podszybiu od podgrzewania płynu jak masz to też sprawdzić, autko szybciej łapie temp.

wydaje mi sie ze w twoim przypadku to złe paliwo lub z wodą, zamarzło lub parafinka się odzieliła, bo nawet przy upalonych świecach powinien łapać i zapalic po chwili kręcenia przy -15, będzie batory i nie równa praca, ale powinien odpalić, chyba ze motor już zajechany.
myślę zę wszystko na temat :bigok:

[ Dodano: Nie Lut 22, 2009 14:32 ]
brynol pisze:Ale zastanawia mnie to ze po chwili jak kręciłem robiło się jakby jakieś zwarcie, zegar i licznik trip się resetowały przy każdej próbie kręcenia
słaby aku, załaduj bo diesel musi mieć ten dobry moment do odpalenia, albo tulejki w rozruszniku wyrobione i ko klinuje co prowadzi do dużego oporu.
Ostatnio zmieniony ndz lut 22, 2009 15:28 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mobi65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 21:02
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: mobi65 » ndz lut 22, 2009 15:32

Ja bym jeszcze sprawdzil czy czasem nie brak ci napiecia na zaworku n109 :bajer:



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » ndz lut 22, 2009 15:39

bradley pisze:Nie trzeba nic odkrecac. Musisz zdejmowac fajki od prawej do lewej bo tak listwa klinuje sie, ale mozna ja normalnie zdjac bez kombinacji z wtryskami.
idę pokombinować, ale wydawało mi się że ciężko bedzie, sprobuje jak pisałes, z prawej do lewej.
piter_s pisze:sprawdzić bezpiecznik świec w krzynce nad przekażnikami, słabo go widać, ale jest 3x większy jak zwykły.
sprawdzałem, fotka powyżej, chodzi o ten?

resztę idę zaraz sprawdzać
dzięki, napisze jak wrócę


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości