SKRZYNKA ABS

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Zira1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw lut 12, 2009 17:22
Lokalizacja: Jawor

SKRZYNKA ABS

Post autor: Zira1990 » czw lut 12, 2009 17:28

Witam,

mam Passata (kombi) 1,9 TDI 115KM MODEL SILNIKA AJM, 2 miesiące temu, podczas jazdy zaświeciły mi się ABS-y i samochód stanął i do dziś nie można go uruchomić. Elektromechanik podejrzewa, że mogą być to ABS; tylko jest jeden problem- nie wie gdzie one się znajdują.


Także prośba do was, jeśli ktoś wie gdzie znajduje się puszka z ABS'ami w Passacie kombi- proszę o szybka odpowiedź!


Z góry dzięki!
Ostatnio zmieniony czw lut 12, 2009 18:03 przez Zira1990, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lut 13, 2009 02:09

nie podejrzewałbym w tym przypadku ABS-u jako winowajcy w niemożności uruchomienia silnika, napisz co się dzieje jak przekręcisz kluczyk w pozycję kiedy zapalają się kontrolki (jakie się zapalają oraz które z nich gasną a które nadal świecą i co się dzieje po przekręceniu kluczyka w pozycję uruchamiania rozrusznika - rozrusznik kręci czy nie, słychać przy tym jakieś dziwne dźwięki zza deski rozdzielczej, czy z rury wydechowej wydobywa się jasny dymek itp ?

[ Dodano: 13 Lut 2009 01:50 ]
odnośnie tej "puszki" z ABS to masz tutaj :
http://passat-b5.ru/index.php?option=co ... &Itemid=57
Ostatnio zmieniony pt lut 13, 2009 02:10 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Zira1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw lut 12, 2009 17:22
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Zira1990 » pt lut 13, 2009 10:44

Zaczne od począdku jadąc wyboistą drogą zaświeciła sie kontrolka od (ABS i ASR) silnik zaczoł nierówno chodzic zatrzymałam pojazd przegazowałam wszedł na obroty po przejechaniu 200, 300metrów zatrzymałam sie na ustąp pierwszeństwa samochód zgasł po wyciśnięciu sprzęgła.

Po przekręceniu kluczyka zaświeca sie kontrolka od ręcznego,ładowania,immobilajzera,świece żarowe grzeją przez mniej wiecej 5 sekund nio i ABS i ASR ale nie gaśnie świeci sie cały czas autko kreci normalnie tak jak zwykle ale nie odpali za żadne skarby na komputerze 0 błędów był juz pod 4 różnych kąputerach i nic a kontrolki świecą od ABS i ASR i autko nie pali.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lut 13, 2009 11:46

Zira1990 pisze:na komputerze 0 błędów był juz pod 4 różnych kąputerach i nic a kontrolki świecą od ABS i ASR i autko nie pali.

skoro nie wykazało żadnych błędów to pewnie nie było komunikacji ze sterownikiem ABSu i w tym linku, który zamieściłem jest opisany sposób naprawy sterownika ABS,
proponuję wykonać kolejno następujące czynności :
- sprawdzić stan płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym i dolać jeśli jest mało,
- dokładnie wyskrobać czymś ostrym zaciski i klemy na akumulatorze,
jeśli silnik nie daje się uruchomić (co nie ma żadnego związku z kontrolkami ABS i ASR) a VAG nie pokazuje błędu (jeśli vag komunikuje się ze sterownikiem) to sprawdź czy klapa gasząca znajdująca się we wlocie obudowy zaworu EGR zamontowanej przed kolektorem ssącym jest w pozycji otwartej.

[ Dodano: 13 Lut 2009 11:08 ]
załączam opis bezpieczników i przekaźników w B5 gdyż wina również może leżeć po stronie bezpiecznika jak też i trzeba zwrócić uwagę na przekaźnik z pozycji 13 :
"13--Przekaźnik blokady rozruchu i światła cofania lub przekaźnik blokady rozruchu albo przekaźńik blokujący rozrusznika (wyłącznik pedału sprzęgła)"


Obrazek

Zira1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw lut 12, 2009 17:22
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Zira1990 » pt lut 13, 2009 15:05

Bezpieczniki i przekaźniki były sprawdzane i wszystko jest w porządku z nimi. Problem ten tkwi, że za małe jest napięcie na pompowtryskiwacze i nie podają paliwa. Komputer jest na 100% sprawny, gdyż był podłączany komputer od drugiego samochodu marki VW i problem nie ustępuje. A jest możliwość, że problemem może być sieć CAN, czy coś w tym stylu?! (nie jestem dobrze zatajona w tym).



WałekDST
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: sob paź 11, 2008 10:22
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: WałekDST » pt lut 13, 2009 15:08

Zira1990 pisze:Zaczne od począdku jadąc wyboistą drogą zaświeciła sie kontrolka od (ABS i ASR) silnik zaczoł nierówno chodzic zatrzymałam pojazd przegazowałam wszedł na obroty po przejechaniu 200, 300metrów zatrzymałam sie na ustąp pierwszeństwa samochód zgasł po wyciśnięciu sprzęgła.

Po przekręceniu kluczyka zaświeca sie kontrolka od ręcznego,ładowania,immobilajzera,świece żarowe grzeją przez mniej wiecej 5 sekund nio i ABS i ASR ale nie gaśnie świeci sie cały czas autko kreci normalnie tak jak zwykle ale nie odpali za żadne skarby na komputerze 0 błędów był juz pod 4 różnych kąputerach i nic a kontrolki świecą od ABS i ASR i autko nie pali.

może pod takimi komputerami to sprawdzali? jakimi programami VAG-IEM?? czy jakąś hu.... z bazaru? :bajer:



Zira1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw lut 12, 2009 17:22
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Zira1990 » sob lut 14, 2009 10:01

orginalnym zadna podruba mamy juz punkt zaczepienia komuter nie wysyła odpowiedniego sygnału na pompowtryskiwacze nie otwierają sie końcówki i dla tego autko nie pali tylko gdzie tego szukac komputer jest na 100% sprawny bo był drugi wkładany i tez nie palił

gdzie tego szukać ???????????????????????????????????



Awatar użytkownika
konri
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw lis 01, 2007 13:17
Lokalizacja: Zielona Góra/Rzepin

Post autor: konri » śr lut 18, 2009 13:35

Witam!

Nie wiem czy juz rozwiazalas problem z odpaleniem.
Proponuje sprawdzic pompe paliwa w baku. Wytwarza ona wstepne cisnienie bez ktorego pompki nie rusza.

Pozdrawiam


Ford galaxy MKI `00 90KM 1,9 tdi pd
Altea XL `11 105KM 1,6 TDI CR
MB190E 2,3-16v `85 185KM 2,3-16 B
Naprawa pomp VP44, VP30, VP37, diagnoza VAG, kąt wtrysku, czyszczenie turbin, itp. itd.:

Konri - tel. 0 693 030 931, GG: 146044
Turbonalepa - tel. 0 602 859 936, GG: 1549145

jacati
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn sty 16, 2012 19:06

Re: SKRZYNKA ABS

Post autor: jacati » pn sty 16, 2012 23:18

Witam,
mam taki sam problem i nie mogę znaleźć przyczyny- za niskie napięcie na pompowtryskach, czy mogę liczyć na podpowiedź, Jak rozwiązaliście swój problem? przekaźnik, bezpiecznik, ecu, okablowanie? na wyjsciu na wtryski w sterowniku, jak i na pompkach mam 0,07v. proszę o pomoc



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości