[foto-porada] Wymiana gum stabilizatora w MK4 - fotoporada

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Postprzez Jacek75 » Śr lut 11, 2009 10:17

1. WD-40 żre gumę i szybko wyparowywuje, film który pozostawia jest za cienki.
2. Dawniej mechanicy smarowali elementy gumowe szarym mydłem (tuleje tylnej belki).
3. Są smary którymi można gumę: np. ATE do tłoczków w zaciskach hamulcowych.
4. Smar powinien być odporny na wodę i sól i nie wpływać na gumę.
5. Inna szkoła mówi nie smarować....

Bądź tu mądry, ja postawiłem na ATE.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz kwi 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Online: 1d 14h 28m
Pomógł: 90
Auto: MKV Variant 1.4TSI
Silnik: CAXA

Postprzez kompan » Pt lut 20, 2009 21:15

Dzięki za fotoporadę. Dzisiaj też u siebie wymieniłem owe gumki i z jedną poszło gładko a z drugą się męczyłem bo śruba się nie chciała wkręcić. Musiałem dać nową ;/

Macie jakiś sposób na blibliżenie tej metalowej obejmy bliżej miejsca mocowania (tam gdzie się ją przykręca) ? Bo po założeniu nowej gumki dość znacznie odstawała ta obejma i przy próbie jej przybliżenia sprężynowało i znowu się oddalała.

Pozdrawiam :)
kompan
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów / Kraków
Online: 8h 10m
Pomógł: 6

Postprzez korfanty » Pt lut 20, 2009 21:52

kompan napisał(a):Macie jakiś sposób na blibliżenie tej metalowej obejmy bliżej miejsca mocowania (tam gdzie się ją przykręca) ? Bo po założeniu nowej gumki dość znacznie odstawała ta obejma i przy próbie jej przybliżenia sprężynowało i znowu się oddalała.

Pozdrawiam :)


Ja użyłem śruby dłużej o ok 0,5cm tak żeby złapała bez problemu, dokręciłem do końca a potem ja wykręciłem i wkręciłem oryginalną (opaska już dobrze siedziała na gumie i nie spręzynowała)
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów
Online: 2d 15h 36m
Pomógł: 32
Ostrzeżenia: 1
Auto: GOLF IV Variant
Silnik: ALH++

Postprzez szatanek » Pt lut 20, 2009 22:32

Najlepiej przy montazu nowych gum stabilizatora uzyć białego smaru, takiego samego jak stosuje sie przy montazu wszelkiego rodzaju gumowych oringów i gumowych uszczelek np. w krućcach układu chłodzenia, smar ten jest neutralny dla gumy i bardzo ułatwia montaż bo często gumy te mają ciasne pasowanie w obejmach.
A jesli chodzi o obtarte w farby miejsce pod gumą to jest to normalne .Guma stabilizatora to swojego rodzaju panewka a stabilizator to czop. Podczas jazdy cały czas wystepuje tam ruch i towarzyszące mu tarcie. a ze element ten nie jest osłoniety od zanieczyszczen to po jakims czasie tarcie i piasek robi swoje. Czasami jest tak ze po dosc duzym przebiegu między gumą a stabilizatorem wystepuje duzy luz, i nawet wymiana gum nie pomaga, bo stabiliz. pod gumą ma wyraźnie mniejszą średnice. Nie raz widziałem stabilizatory tak zuzyte ze średnica pod gumką była mniejsza o ponad 1mm.Tu zadna nowa gumka nie pomoze.
szatanek
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Online: 1d 3h 13m
Pomógł: 75
Auto: VW Golf 3 Match II
Silnik: AFN

Postprzez beetle » Pt lut 20, 2009 22:35

dzieki za tego guide'a - oby wiecej tak przygotowanych tematow bylo na forum :cool:
Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
Obrazek
beetle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt sie 10, 2007 14:34
Lokalizacja: Lublin
Online: 2d 4h 40m
Pomógł: 162
Auto: new beetle 2.0i 1999
Silnik: APKAQY

Postprzez OIL » Pt lut 20, 2009 23:15

Super fotoporada-wielki PLUS
:bigok:
MK3
OIL
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So maja 24, 2008 11:33
Lokalizacja: CBY
Online: 9h 33m
Pomógł: 18

Postprzez EnJoy » Pt lut 20, 2009 23:40

Wielkie :pub: się należy, na pewno w przyszłości skorzystam.. świetna foto-porada ;)
Obrazek
Obrazek
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy
Online: 4d 12h
Pomógł: 142
Auto: Golf IV
Silnik: ASZ

Postprzez kompan » So lut 21, 2009 01:26

korfanty napisał(a):Ja użyłem śruby dłużej o ok 0,5cm tak żeby złapała bez problemu, dokręciłem do końca a potem ja wykręciłem i wkręciłem oryginalną (opaska już dobrze siedziała na gumie i nie spręzynowała)


Dokładnie o tym samym pomyślałem, ale niestety nie miałem dłuższych śrub ... Trzeba się zaopatrzeć na przyszłość :) Dzięki za pomoc !
Do sprzedania parę części do MK4

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=294078

M.in. boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa.
kompan
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów / Kraków
Online: 8h 10m
Pomógł: 6

Postprzez mariosol » So lut 21, 2009 11:20

gpmaster napisz do ktoregos z adminów niech umieszcza ja w dziale faq :grin: A tak to super porada :grin:
mariosol
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz gru 28, 2006 19:18
Lokalizacja: Piaseczno
Online: 50m
Pomógł: 12

Postprzez gpmaster » So lut 21, 2009 14:20

dzieki za slowa uznania panowie ;) to mobilizuje do dalszej pracy : :bigok:

jak zrobi sie cieplej (brak garazu i kanalu) przymierzam sie do kilku nastepnych podobnych fotoporad, miedzy innymi mala "modyfikacja" wkladu w zbiorniku paliwa dla wszystkich posiadaczy MK IV TDI lata 97-01 borykajacych sie z babelkami powietrza w ukladzie paliwowym na podstawie tematu pinkfloyda
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... =powietrze
oraz
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2565260#2565260
gpmaster
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz gru 18, 2008 23:43
Lokalizacja: slask (Żory)
Online: 2h
Pomógł: 3

Postprzez dudi_silesia » Cz mar 05, 2009 18:52

Też będe te gumki wymieniał w tym miesiącu:D Fajna fotoporada :bigok:
Co do smarowania... A co powiecie na smar miedziowy lub wazeline techniczną? Co będzie lepsze? Mi osobiście wydaje się, że smar miedziowy.
PozdraVWiam
Dudi
______________
AHF+0.216+G60 clutch
kat - out
egr - out
zawieszenie PUR
dudi_silesia
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt sty 30, 2009 22:12
Lokalizacja: SD
Online: 17h 11m
Auto: Golf IV
Silnik: AHF+

Postprzez Maxelerty » Pt mar 06, 2009 22:35

Ja mam podobny problem efekt "starej wersali" ale z tyłu jak np. wsiadam do auta bądź jak zjeżdżam z krawężnika. Wiecie co to może być?
Mam do sprzedania Głowice do MK4 1.4 16V po teście szczelności (100% szczelna) i kilka innych części.
Maxelerty
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt lut 17, 2009 21:00
Lokalizacja: Chorzów
Online: 53m

Postprzez gpmaster » Śr mar 11, 2009 08:46

zapraszam wszystkich do dzielenia sie doswiadczeniami w dziedzinie smarowania gum stablizataora :) kto, czym, i czy wogole, i jak dlugo ma spokoj :)

ja mam pytanko, czy do oryginalnych gum z ASO zaleca sie smarowanie ?? jesli tak to czym ??

z mojego doswiadczenia (a raczej mojego mechanika ktory wymienial mi gumy jako pierwszy) wiem ze poki co zadna wazelina nie zdaje rezultatu :(
gpmaster
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz gru 18, 2008 23:43
Lokalizacja: slask (Żory)
Online: 2h
Pomógł: 3

Postprzez dudi_silesia » Śr mar 11, 2009 10:32

Będąc w hurtowni uzyskałem pewną informacje od mechanika, który tam przyszedł. Kupiłem gumy SWAG, a one mają wyłożony otwór wewnętrzny takim jakby pasem. Mechanik powiedział, że jest to teflon i ten typ składa się "na sucho" dokładnie czyszcząc drążek stabilizatora przed założeniem.

Ktoś może potwierdzić?
PozdraVWiam
Dudi
______________
AHF+0.216+G60 clutch
kat - out
egr - out
zawieszenie PUR
dudi_silesia
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt sty 30, 2009 22:12
Lokalizacja: SD
Online: 17h 11m
Auto: Golf IV
Silnik: AHF+

Następna strona



Powrót do FAQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: ktm950 i 5 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,