Hamulec Reczny słaby

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, miś fazi, italiano_83, edzio, VIP

Hamulec Reczny słaby

Postprzez domino1992 » So sty 31, 2009 19:14

Witam, mam słaby hamulec reczny klocki zmieniane jakos 10tys km temu a jak zaciagne to slabo trzyma jest na to jakas rada jak po podrecic czy cos? oczkeuje na info Dzieki.
domino1992
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So gru 13, 2008 16:55
Lokalizacja: Lubsko
Online: 0s

Postprzez czyzaczek » So sty 31, 2009 19:20

W miejscu gdzie kończą się linki hamulcowe idące od zacisku masz śrubę regulacyjną, którą możesz naciągnąć/wzmocnić ręczny....
Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Online: 25m
Pomógł: 108

Postprzez AndrzejP4 » So sty 31, 2009 20:44

Oczywiście nie obejdzie się bez podniesienia całego tyłu, bo trzeba skontrolować czy koła będą swobodnie się kręcić po podciągnięciu linki i czy hamulec będzie równomiernie łapać.

ja tak naciągam linkę, żeby po zaciągnięciu ręcznego na pierwszy ząbek oba koła obracały się z takim samym, sporym oporem. Gwarantuje to równomierność hamowania.
AndrzejP4
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Zielona Góra
Online: 15h 2m
Pomógł: 48

Postprzez Jacek75 » So sty 31, 2009 21:32

Po naciagnięciu linek, na zwolnionym ręcznym cięgna z tyłu powinny być max. 1,5mm od "zderzaków", widać bez podnoszenia tyłu, tylko trzeba się schylić. Jak odbijają z różnymi odległościami to na ogól zacina sie któraś linka w pancerzu.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz kwi 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Online: 1d 14h 28m
Pomógł: 90
Auto: MKV Variant 1.4TSI
Silnik: CAXA

Postprzez domino1992 » N lut 01, 2009 11:24

Ok, sprawdze czyli idzie linka przy tylnich kołach? i tam ja sie na srubie dociaga? dobrze zrozumialem?

[ Dodano: 01 Lut 2009 12:56 ]
dzisiaj Panowie wzielem sie do roboty. odkrecilem koło w kole tylnik od pasazera jest reczny i trzyma dobrze a w kole od kierowcy tylnim nie ma w ogole recznego. odkrecalem srobe ta 13 i ta na imbul czy trot jak to mówi. ten zacisk od linki jest przy samym dole a to cale jest na wieloklinie wszystko wiadomo jest posniedziale ale jakos odkrecilem sroby bawiac sie regulujac dokrecam srobke na imbus co trzyma ta cala regulacje zacisku i bum hamulec spuszony a kolo trzyma? hm? dziwne uporałem sie z tym w 2godzinki i w koncu odkrecilem srobke ta na imbus i tak zostawilem. moglby sie ktos wypowiedziec dokaldnie jak to wyregulowac. dodam jeszcze ze zrobilem przez chwile ze bylo dobrze na spuszczonym krecila sie piasta na podciagnietym recznym trzymalo ale tu kolejne bum puszczam hamulec a koło nadal trzyma? wiec odkrecilem ta srobke na imbus i tak zostawilem. niech ktos sie wypowie jakby to naprawic?:)wrazie pytan niejasnosci piszcze wyjasnie dokladniej
domino1992
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So gru 13, 2008 16:55
Lokalizacja: Lubsko
Online: 0s

Postprzez Jacek75 » Pn lut 02, 2009 00:27

Regulacja ręcznego jest za dźwignia ręcznego, wystarczy wyjąć zapalniczkę z tyłu, a jak nie to konsolę środkową. Coś ty poodkręcał?! Zacisk?! Przy kołach nie ma nic do ruszania od hamulaca ręcznego. Nie mam lepszych rysunków pod ręką... Strzałka oznacza śrubę do naciągu. Drugi rys ukazuje zaczepienie linki na tylnim hamulcu. Jak nie odbija to linka przytarta i trza wymienic, chyba że tłoczek wogole nie odbija po jeździe powinno byc gorące koło. Nie masz pojęcia a dłubiesz przy hamulcach, życie Ci nie miłe?!
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio edytowano Pn lut 02, 2009 00:35 przez Jacek75, łącznie edytowano 2 razy
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz kwi 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Online: 1d 14h 28m
Pomógł: 90
Auto: MKV Variant 1.4TSI
Silnik: CAXA

Postprzez domino1992 » Pn lut 02, 2009 14:28

Dzieki za info widzisz tam mi tutaj wytlumaczyli poczytaj wyzej pisali posnosiic tyły itp. domyslałem sie ze w tym nie rzecz sprawdze i dam znac ale dzieki!
domino1992
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So gru 13, 2008 16:55
Lokalizacja: Lubsko
Online: 0s

Postprzez Jacek75 » Pn lut 02, 2009 17:32

Po regulacji ręcznego trzeba podnieść tył i zobaczyć czy na spuszczonym koła się swobodnie kręcą, ja za pierwszym razem podciągnąłem za mocno i musiałem trochę puścić.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz kwi 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Online: 1d 14h 28m
Pomógł: 90
Auto: MKV Variant 1.4TSI
Silnik: CAXA

Postprzez romanek84 » Pn gru 21, 2009 22:46

Jacek75 napisał(a):Po regulacji ręcznego trzeba podnieść tył i zobaczyć czy na spuszczonym koła się swobodnie kręcą, ja za pierwszym razem podciągnąłem za mocno i musiałem trochę puścić.

witam
ja podniosłem u siebie tył i koło od pasażera jak okręce to swobodnie się kreći zrobi samo około 5 obrotów, a koło od kierowcy zrobi może jeden obrót, pół roku temu robili mi zaciski bo były gumki po pękane i czyścili je przy okazji i wymieniali klocki dodam tarcze stare rant mają lekki może coś źle wyregulowali tam przy zaciskach tymi śrubkami od ręcznego?. Lub co innego może być? jak to wyregulować powinny chyba tak samo się obracać? i mam takie dziwne wrażenie jakby mi tyłem rzucało przy hamowaniu jakby jedno koło lepiej brało.
Ostatnio edytowano Pn gru 21, 2009 22:47 przez romanek84, łącznie edytowano 1 raz
romanek84
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): N kwi 06, 2008 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Online: 2d 2h 9m
Pomógł: 6
Auto: Golf IV AJM
Silnik: 1.9TDI

Postprzez Jacek75 » Wt gru 22, 2009 20:40

no to trzeba rozebrac i wyczyscic zacisk ponownie, glownie blaszki i miejsca oparcia klocka o zacisk. tłoczek zostawiamy w spokoju ewentualnie zostawiamy na koniec (mechanizm samoregulacji recznego moze sie zatrzec i trzeba rozruszac), chyba ze jest klucz lub umiemy go wkrecic spowrotem. zakładając, że ręczny prawidłowo pracuje, linki nie zatarte, klocki sa ok, tarcza prosta. Przy naszych warunkach pogodowych i/lub sikaniem myjka pod cisnieniem po zaciskach przez alufelge, braku doświadczenia i staranności czynność trafia się w okolicach jesienno-zimowo-wiosennych.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz kwi 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Online: 1d 14h 28m
Pomógł: 90
Auto: MKV Variant 1.4TSI
Silnik: CAXA

Postprzez Krzyssiek » Wt gru 22, 2009 20:47

Wszystko trzeba rozruszać i nasmarować.

Brawa za stare tarcze... Wymiana klocków równa sie z toczeniem tarcz albo wymianą na nowe...
Krzyssiek
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt paź 13, 2009 18:47
Lokalizacja: KBR
Online: 54d 1h 48m
Pomógł: 26
Auto: Golf IV
Silnik: ALH

Postprzez Maxelerty » N mar 14, 2010 08:49

Odświeżę troszkę temacik. Czy mógłby mi ktoś podesłać serwisówkę jak dostać się do tej śrubki regulacyjnej. Jak rozebrać ten tunel w MK4?
Mam do sprzedania Głowice do MK4 1.4 16V po teście szczelności (100% szczelna) i kilka innych części.
Maxelerty
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt lut 17, 2009 21:00
Lokalizacja: Chorzów
Online: 53m

Postprzez Golf4ista » N mar 14, 2010 09:30

Maxelerty, raczej w zadnej serwisowce czegos takiego nie bedzie, chyba ze sie mysle to sorki. Musisz poprostu sciagnac srodkowy tunel, jezeli masz podłokietnik to zacznij od wyciagniecia go, pozniej szukaj zaslepek na tunelu srodkowych pierwsze sa na poczatku kolo lewarka itd..
+
Golf4ista
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lis 21, 2007 17:14
Lokalizacja: Gorlice
Online: 6h 15m
Pomógł: 18
Auto: Golf 4
Silnik: AKQ

Postprzez domino1992 » N mar 14, 2010 10:25

ja to zrobilem bez sciagniecia tunelu, podlokietnik sciagnij, popielniczke i masz dwa wkreciki odkrecasz je i tyl idzie w gore i masz bdb dojcie do srubki regulujacej na 10mm.
domino1992
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So gru 13, 2008 16:55
Lokalizacja: Lubsko
Online: 0s




Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,