1.9 TDI ALH - wymiana termostatu.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Qto, italiano_83, Michał_1977, VIP

1.9 TDI ALH - wymiana termostatu.

Postprzez TDiesel » Pt sty 30, 2009 02:14

Witam :) Mam u siebie termostat, który w sumie trzyma 90 stp ale nie dokońca zamyka się jak jest zimny i zawsze jeździ troszkę otwarty, przez co długo dosyć się grzeje...

Chciałbym się dowiedzieć czy dużo roboty jest z wymianą termostatu? Co trzeba demontować i ile wszystko czasu zajmuje? Bo mam możliwość kupienia za 15 zł nowego Wahlera, więc jakbym dużo czasu i pracy nie potrzebował, to bym skusił się na wymianę :)
Aha i czy spuścić gdzieś troszkę płynu, żeby nie wylać nic niepotrzebnie po odkręceniu termostatu? ;)
TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pn wrz 08, 2008 23:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Pomógł: 6
Auto: BMW e39 523i
Silnik: m52b25

Postprzez Gebi » Pt sty 30, 2009 08:50

Sama wymiana termostatu nie jest skomplikowana. Musisz odkręcić zawór (takie plastikowe pokrętło) przy chłodnicy na samym dole, pamiętaj aby odkręcić korek na zbiorniku wyrównawczym, kolejny krok to zdjęcie przewodu z króćca przy chłodnicy oleju (w podstawie filtra oleju) i spuszczenie z niego resztek płynu chłodniczego. A do samego termostatu masz dojście za pomocą dwóch śrub typu „torx” wychodzi razem z plastikowym króćcem. Potem to już luz robisz wszystko w odwrotnej kolejności. Radzę przy okazji zmienić płyn na nowy. Układ odpowietrza się sam, ale po lekkiej i krótkiej przejażdżce należy skontrolować poziom i ewentualnie dolać do stanu. To właściwie tyle, życzę powodzenia i pozdrawiam :bajer:
Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny
Online: 0s
Pomógł: 10

Postprzez PiotrTDI » Pt sty 30, 2009 10:00

Na przyszłość radzę najpierw użyć opcji "szukaj" :bajer:
pod tym linkiem jest bardzo dokładna foto porada :bigok: radze przy okazji wymienić płyn :chytry:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969
sam z tego korzystałem i udało się :bajer:
PiotrTDI
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lis 14, 2007 12:32
Lokalizacja: Wyszków
Online: 3d 9h 56m
Pomógł: 6
Auto: Passta 3BG
Silnik: TDI+

Postprzez Sztomel » Pt sty 30, 2009 10:10

PiotrTDI napisał(a):Na przyszłość radzę najpierw użyć opcji "szukaj" :bajer:
pod tym linkiem jest bardzo dokładna foto porada :bigok: radze przy okazji wymienić płyn :chytry:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969
sam z tego korzystałem i udało się :bajer:


niestety kolego, gdyby pytający miał wg. tej fotoporady szukać termostatu u siebie to pewnie zajęłoby mu to sporo czasu i niepotrzebnego demontażu osprzętu,
w jego silniku termostat jest bezpośrednio pod pompą wtryskową i dostęp o wiele wygodniejszy.
Obrazek
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik
Online: 12d 7h 13m
Pomógł: 821
Auto: Golf Mk4
Silnik: ALH

Postprzez PiotrTDI » Pt sty 30, 2009 10:24

Sztomel, dokładnie masz racje, przyznaje siedo błędu :axe:
PiotrTDI
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lis 14, 2007 12:32
Lokalizacja: Wyszków
Online: 3d 9h 56m
Pomógł: 6
Auto: Passta 3BG
Silnik: TDI+

Postprzez PinkFloyd » Pt sty 30, 2009 10:52

Tu jest opis wymiany w MK IV TDI jest inaczej niz w MK III http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1730221, a tu podobny temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=193003&start=0 powymianie sprawdz tez podgrzewacze płynu czy sa sprawne tak samo jak ich przekaźniki.
Ostatnio edytowano Pt sty 30, 2009 10:53 przez PinkFloyd, łącznie edytowano 2 razy
DLA MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODU AUDI A2 http://www.audia2.ecom.com.pl/ ZAPRASZAM !!!
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: SZCZECIN-USA
Online: 26d 18h 25m
Pomógł: 654
Auto: Dodge.Challe AUDI A2
Silnik: SRT8

Postprzez Sztomel » Pt sty 30, 2009 11:07

PinkFloyd napisał(a):sprawdz tez podgrzewacze płynu czy sa sprawne tak samo jak ich przekaźniki.

one nie mają wpływu na zbyt długie osiąganie przez silnik temperatury 90*C, silniki bez tych podgrzewaczy w zimie równie szybko się rozgrzewają.
Obrazek
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik
Online: 12d 7h 13m
Pomógł: 821
Auto: Golf Mk4
Silnik: ALH

Postprzez TDiesel » Cz lut 05, 2009 00:34

Troszkę nie ciągłem dalej tematu...

Czyli użytkownik Gebi dobrze wytłumaczył jak w ALH wymienić termostat? :)
TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pn wrz 08, 2008 23:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Pomógł: 6
Auto: BMW e39 523i
Silnik: m52b25

Postprzez PinkFloyd » Cz lut 05, 2009 00:37

TDiesel napisał(a):Troszkę nie ciągłem dalej tematu...

Czyli użytkownik Gebi dobrze wytłumaczył jak w ALH wymienić termostat? :)


tak dobrze, tak samo jak jest tu na fotach http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1730221
DLA MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODU AUDI A2 http://www.audia2.ecom.com.pl/ ZAPRASZAM !!!
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: SZCZECIN-USA
Online: 26d 18h 25m
Pomógł: 654
Auto: Dodge.Challe AUDI A2
Silnik: SRT8




Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: patryk2340 i 14 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,