[TDI VP] 1.9 TDI ALH - wymiana termostatu.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Qto, Michał_1977, italiano_83, VIP

1.9 TDI ALH - wymiana termostatu.

Postprzez TDiesel » Pt sty 30, 2009 01:14

Witam :) Mam u siebie termostat, który w sumie trzyma 90 stp ale nie dokońca zamyka się jak jest zimny i zawsze jeździ troszkę otwarty, przez co długo dosyć się grzeje...

Chciałbym się dowiedzieć czy dużo roboty jest z wymianą termostatu? Co trzeba demontować i ile wszystko czasu zajmuje? Bo mam możliwość kupienia za 15 zł nowego Wahlera, więc jakbym dużo czasu i pracy nie potrzebował, to bym skusił się na wymianę :)
Aha i czy spuścić gdzieś troszkę płynu, żeby nie wylać nic niepotrzebnie po odkręceniu termostatu? ;)
TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pn wrz 08, 2008 22:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Pomógł: 6
Auto: BMW e39 523i
Silnik: m52b25

Postprzez Gebi » Pt sty 30, 2009 07:50

Sama wymiana termostatu nie jest skomplikowana. Musisz odkręcić zawór (takie plastikowe pokrętło) przy chłodnicy na samym dole, pamiętaj aby odkręcić korek na zbiorniku wyrównawczym, kolejny krok to zdjęcie przewodu z króćca przy chłodnicy oleju (w podstawie filtra oleju) i spuszczenie z niego resztek płynu chłodniczego. A do samego termostatu masz dojście za pomocą dwóch śrub typu „torx” wychodzi razem z plastikowym króćcem. Potem to już luz robisz wszystko w odwrotnej kolejności. Radzę przy okazji zmienić płyn na nowy. Układ odpowietrza się sam, ale po lekkiej i krótkiej przejażdżce należy skontrolować poziom i ewentualnie dolać do stanu. To właściwie tyle, życzę powodzenia i pozdrawiam :bajer:
Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt sie 01, 2006 11:14
Lokalizacja: Sejny
Online: 0s
Pomógł: 10

Postprzez PiotrTDI » Pt sty 30, 2009 09:00

Na przyszłość radzę najpierw użyć opcji "szukaj" :bajer:
pod tym linkiem jest bardzo dokładna foto porada :bigok: radze przy okazji wymienić płyn :chytry:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969
sam z tego korzystałem i udało się :bajer:
PiotrTDI
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lis 14, 2007 11:32
Lokalizacja: Wyszków
Online: 3d 9h 56m
Pomógł: 6
Auto: Passta 3BG
Silnik: TDI+

Postprzez Sztomel » Pt sty 30, 2009 09:10

PiotrTDI napisał(a):Na przyszłość radzę najpierw użyć opcji "szukaj" :bajer:
pod tym linkiem jest bardzo dokładna foto porada :bigok: radze przy okazji wymienić płyn :chytry:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969
sam z tego korzystałem i udało się :bajer:


niestety kolego, gdyby pytający miał wg. tej fotoporady szukać termostatu u siebie to pewnie zajęłoby mu to sporo czasu i niepotrzebnego demontażu osprzętu,
w jego silniku termostat jest bezpośrednio pod pompą wtryskową i dostęp o wiele wygodniejszy.
Obrazek
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 20, 2007 22:10
Lokalizacja: Rybnik
Online: 12d 23h 34m
Pomógł: 828
Auto: Golf Mk4
Silnik: ALH

Postprzez PiotrTDI » Pt sty 30, 2009 09:24

Sztomel, dokładnie masz racje, przyznaje siedo błędu :axe:
PiotrTDI
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lis 14, 2007 11:32
Lokalizacja: Wyszków
Online: 3d 9h 56m
Pomógł: 6
Auto: Passta 3BG
Silnik: TDI+

Postprzez PinkFloyd » Pt sty 30, 2009 09:52

Tu jest opis wymiany w MK IV TDI jest inaczej niz w MK III http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1730221, a tu podobny temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=193003&start=0 powymianie sprawdz tez podgrzewacze płynu czy sa sprawne tak samo jak ich przekaźniki.
Ostatnio edytowano Pt sty 30, 2009 09:53 przez PinkFloyd, łącznie edytowano 2 razy
DLA MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODU AUDI A2 http://www.audia2.ecom.com.pl/ ZAPRASZAM !!!
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt paź 17, 2006 07:53
Lokalizacja: SZCZECIN-USA
Online: 26d 21h 10m
Pomógł: 654
Auto: Dodge.Ch. Jetta BLS
Silnik: SRT8

Postprzez Sztomel » Pt sty 30, 2009 10:07

PinkFloyd napisał(a):sprawdz tez podgrzewacze płynu czy sa sprawne tak samo jak ich przekaźniki.

one nie mają wpływu na zbyt długie osiąganie przez silnik temperatury 90*C, silniki bez tych podgrzewaczy w zimie równie szybko się rozgrzewają.
Obrazek
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 20, 2007 22:10
Lokalizacja: Rybnik
Online: 12d 23h 34m
Pomógł: 828
Auto: Golf Mk4
Silnik: ALH

Postprzez TDiesel » Śr lut 04, 2009 23:34

Troszkę nie ciągłem dalej tematu...

Czyli użytkownik Gebi dobrze wytłumaczył jak w ALH wymienić termostat? :)
TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pn wrz 08, 2008 22:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Pomógł: 6
Auto: BMW e39 523i
Silnik: m52b25

Postprzez PinkFloyd » Śr lut 04, 2009 23:37

TDiesel napisał(a):Troszkę nie ciągłem dalej tematu...

Czyli użytkownik Gebi dobrze wytłumaczył jak w ALH wymienić termostat? :)


tak dobrze, tak samo jak jest tu na fotach http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1730221
DLA MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODU AUDI A2 http://www.audia2.ecom.com.pl/ ZAPRASZAM !!!
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt paź 17, 2006 07:53
Lokalizacja: SZCZECIN-USA
Online: 26d 21h 10m
Pomógł: 654
Auto: Dodge.Ch. Jetta BLS
Silnik: SRT8

1.9 TDI ALH - wymiana termostatu.

Postprzez hary71 » So lis 15, 2014 23:22

Cześć. Mam małe pytanko. Otóż podczas wymiany czujnika temperatury silnika ulało mi się trochę płynu więc dolałem do MAX i uruchomiłem silnik aby pochodził tak długo aż się wiatrak załączy. No i moje pytanie jest takie: czy to normalne w 1.9 TDI ALH że silnik przy temperaturze na dworze +6 stopni pracował 50 minut na biegu jałowym aż się włączył wiatrak? Dodam że już po około 35 minutach wskazówka pokazywała 90' ale wiatrak włączył się w 50 minucie pracy silnika a podczas normalnej jazdy (około 90 km/h; 5 bieg) z włączonym ogrzewaniem (pokrętło temp. na 3/4 i wiatrak na 1 biegu) wskazówka temperatury jest na 2 kreski przed 90'. Czy powinienem wymienić termostat czy może silnik jest jeszcze zapowietrzony (Po załączeniu wiatraków i późniejszym przejechaniu 15 kilometrów poziom płynu nie opadł)
66 KW ALH 1/2 MFA
hary71
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So lip 27, 2013 14:32
Online: 7h 30m
Auto: Golf 4 Kombi
Silnik: 1.9TDI

1.9 TDI ALH - wymiana termostatu.

Postprzez Sztomel » N lis 16, 2014 20:32

hary71,
to, że silnik TDI bardzo wolno uzyskuje temperaturę roboczą podczas pracy na biegu jałowym i wolnych obrotach to zupełnie normalne. Ten silnik (w przeciwieństwie do silnika benzynowego) rozgrzewa się praktycznie tylko podczas jazdy. Jeśli zaś chodzi o nagrzewanie się silnika podczas jazdy to wszystko zależy od tego ile km przejechałeś zanim wskazówka osiągnęła wartość 2 kreski przed 90*C. Jeśli przed uzyskaniem temperatury roboczej silnika włączysz mu nawiew na 1 i ogrzewanie na 3/4 mocy to dłużej będzie się płyn chłodzący nagrzewał do temperatury roboczej niż gdybyś nie włączał dmuchawy ani ogrzewania wcale. Niestety nie napisałeś czy podczas normalnej jazdy na tym 5 biegu rozpoczynałeś jazdę na zupełnie zimnym silniku czy już częściowo rozgrzanym i jaka była temperatura wyjściowa zanim ruszyłeś. Układ chłodzenia silnika sam się odpowietrza jeśli jest drożny więc nie w tym problem. W Twoim przypadku aby stwierdzić czy coś jest z termostatem - musisz dokonać sprawdzenia wartości temperatur jakie silnik uzyskuje np. po przejechaniu 15 km w obecnych warunkach temperaturowych (czyli +6*C) z grupy 007 w 01 Engine (silnik) i od razu z grupy 003 w 17 Instruments (zegary) i te wartości porównać ze sobą (odchyłka wartości temperatur z tych grup przy sprawnych czujnikach G62 i G2 to tolerancja rzędu +/-5*C. Jeśli zaś wartości z tych czujników pokrywają się i mimo przejechania 15 km obydwa pokazują mniej niż 90*C np. grubo poniżej 80*C to termostat fiksuje i należy go wymienić. Dystans 15 km w obecnych temperaturach zewnętrznych jest wystarczający dla silnika TDI aby rozgrzał się do temperatury roboczej czyli 90*C.
Obrazek
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 20, 2007 22:10
Lokalizacja: Rybnik
Online: 12d 23h 34m
Pomógł: 828
Auto: Golf Mk4
Silnik: ALH

1.9 TDI ALH - wymiana termostatu.

Postprzez hary71 » N lis 16, 2014 22:08

No więc kolego Sztomel pic polega na tym że jak rozgrzałem silnik do włączenia wiatraków to go wyłączyłem na jakieś 20 minut i po tym czasie uruchomiłem ponownie i puściłem się w trasę. Nie wiem jakie temperatury ten silnik osiągał wcześniej bo wskaźnik temperatury nie działał (dlatego wymieniłem czujnik - choć zrobiłem to bardziej z powodu trudności z uruchamianiem silnika w temp poniżej +10' ) No ale masz rację - będę musiał jechać na komputer. Może się okazać że to czujnik oszukuje.
Aha, dzisiaj zajrzałem pod maskę i poziom płynu trochę opadł - czyli się odpowietrzyło :)
Dzięki za odpowiedź.
66 KW ALH 1/2 MFA
hary71
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So lip 27, 2013 14:32
Online: 7h 30m
Auto: Golf 4 Kombi
Silnik: 1.9TDI

1.9 TDI ALH - wymiana termostatu.

Postprzez Sztomel » N lis 16, 2014 23:27

Napiszę tak - aby wiatrak w TDI się włączył to trzeba naprawdę się postarać - a konkretnie - pałować ten silnik na obrotach. Moim gratem czyli Mk IV jeżdżę już 13 lat. Do lat 12 jego eksploatacji nie było momentu aby w tym silniku włączył się wentylator na chłodnicy (no może z dwa razy max w totalne upały na postoju), nawet w upalne dni w korkach. Zaczął się włączać często dopiero wtedy kiedy "Zabba" z CTR Tuning założył FMIC przed samą chłodnicą główną - grzeje mi się silnik i włącza wiatrak jak przez chwilę postoję na wolnych obrotach np. na skrzyżowaniu ulic przed światłami latem - FMIC jest bezpośrednio przed chłodnicą główną i przylega bezpośrednio do niej - w tym tkwi błąd. - Muszę wiosną przyszłego roku odstawić trochę chłodnicę i wiem, że się poprawi. Grunt to swobodniejszy przepływ powietrza pomiędzy FMIC'em a chłodnicą.
Zabba, jeśli to czytasz to faktycznie trzeba to poprawić bo wentylator włącza się co chwilę a już czuję, że sterownik wentylatora zaraz się wykrzaczy - znam to z przypadku kumpla, który miał z nim problem - dwu-kropkowy - bo taki sam mam.
Obrazek
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 20, 2007 22:10
Lokalizacja: Rybnik
Online: 12d 23h 34m
Pomógł: 828
Auto: Golf Mk4
Silnik: ALH




Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,