Naprawa i regeneracja hamulca recznego tarczowego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, italiano_83, VIP

Naprawa i regeneracja hamulca recznego tarczowego

Postprzez pmc3 » Śr sty 07, 2009 10:55

Witam wszystkich Forumowiczów:)

Zakładam ten temat ponieważ chciałbym w jednym miejscu zebrać wszystkie informacje i porady związane z naprawą, wymianą i regenereracją hamulca ręcznego tarczowego w golfie MKII.

Mój problem jest następujący: Od pewnego czasu nie działa mi hamulec ręczny, linka stawia opór (tak jak dawniej) ale nie hamuje zupełnie. Jakiś czas temu działał mi ręczny ale tylko na lewe koło i to bardzo słabo po zimnej nocy nie odskoczył i zepsół się już do końca. Chciałbym to samemu naprawić, prosze o porady jak to można zrobić samemu, co wymienić, jak działa taki hamulec, jakie mogą być koszty wymiany regeneracji lub naprawy. Jak się za to zabrać?

Dziękuje wszystkim za pomoc i cierpliwość, pozdrowienia!!! :bigok:
Ostatnio edytowano Pn maja 04, 2009 07:33 przez pmc3, łącznie edytowano 2 razy
pmc3
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Śr gru 17, 2008 22:14
Lokalizacja: Kraków
Online: 0s

Postprzez woj-tek » Śr sty 07, 2009 14:16

sprawa nie jest prosta mam to samo w mk3 gti co pół roku myję smaruje czyszczę itd ośkę która wchodzi do zacisku hamulcowego a służy ona tylko do ręcznego hamulca u mnie ona jest zkorodowana i dostaje sie tam bród piach woda zamarza . podczas tego zabiegu trzeba duzo cierpliwości ja robię to na aucie trzeba tak rozruszać dzwignię hamulca przy zacisku żeby wracała samoczynnie tzn cofa ją ta sprężyna na ośce . ostatnio wpadłem na pomysł żeby nasmarować to preparatem do smarowania łańcuchów motocyklowych i widzę że rota starcza na dłużej niz poprzednio . Sprawdz jescze linki hamulcowe . Jak nie chcesz się z tym męczyć to musisz kupić drugie zaciski przy używanych sprawdz dzwignię linki ręcznego hamulca czy się cofa automatycznie do końca .
woj-tek
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): So gru 20, 2008 23:13
Lokalizacja: Wyszogród
Online: 0s
Pomógł: 44

Postprzez Voder » Śr sty 07, 2009 14:57

Kolego tu masz dobrą foto-poradę http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... egeneracja
Voder
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt sty 21, 2005 19:07
Lokalizacja: TKI/TSZ
Online: 95d 4h 53m
Pomógł: 4
Auto: A3 Sportback
Silnik: BLS+

Postprzez golfer_1984 » Śr sty 07, 2009 19:34

Ja bym założył zaciski od MK4. Problem z ręcznym by znikł :grin:
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 27, 2007 11:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Online: 70d 18h 44m
Pomógł: 68
Auto: MK5 GTI DSG 250 PS
Silnik: BWA

Postprzez mate64 » Śr sty 07, 2009 19:43

golfer_1984 napisał(a):Ja bym założył zaciski od MK4. Problem z ręcznym by znikł :grin:


A jesteś pewien że pasują? Bo ostatnio w sklepie porównywałem oba i jednak troszke się różnią. Niestety nie miałe suwmiarki żeby sprawdzić wymiary.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
mate64
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Pt wrz 22, 2006 19:30
Lokalizacja: EU
Online: 4h 11m
Pomógł: 191

Postprzez golfer_1984 » Śr sty 07, 2009 20:49

mate64, pasują :) Ja mam takie założone w MK3
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 27, 2007 11:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Online: 70d 18h 44m
Pomógł: 68
Auto: MK5 GTI DSG 250 PS
Silnik: BWA

Postprzez GMS » Śr sty 07, 2009 23:54

zróbtak jak podpowia kolega golfer_1984 raz zainwestujesz i po sprawie ja przearabialem ręczny w starym pasku i zrobilem to samo zaciski od mk4 ręczny brzytwa
ori zaciski z paska to byl kibel do niczego sie nie nadawaly
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N sie 10, 2008 23:51
Lokalizacja: Lublin
Online: 1d 20h 52m
Pomógł: 68

Postprzez chosen » Cz sty 08, 2009 00:00

no trzeba oprocz zaciskow przewody zmieniac.
chosen
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 00:25
Lokalizacja: Lublin
Online: 1d 7h 4m
Pomógł: 62

Postprzez mate64 » Cz sty 08, 2009 08:56

No dobra to ja poprosze foty. Konkretnie z której wersji silnikowej mk IV szukać? Zaciski, wężyki i klocki do wymiany z mk IV ? Coś jeszcze? zacisk nie pasuje / pasuje do jarzma? Mocowanie do piasty? Co z ABS?
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
mate64
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Pt wrz 22, 2006 19:30
Lokalizacja: EU
Online: 4h 11m
Pomógł: 191

Postprzez pmc3 » Cz sty 08, 2009 23:27

Mam z tyłu tarcze i urwały mi się dźwigienki do których są przyczepione linki od ręcznego. Jest na to jakiś ratunek? Czy pozostaje mi teraz tylko wymienić zaciski?
Golf II GT - nie ma nic piękniejszego...
pmc3
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Śr gru 17, 2008 22:14
Lokalizacja: Kraków
Online: 0s

Postprzez mate64 » Pt sty 09, 2009 09:51

pmc3 napisał(a):Mam z tyłu tarcze i urwały mi się dźwigienki do których są przyczepione linki od ręcznego. Jest na to jakiś ratunek? Czy pozostaje mi teraz tylko wymienić zaciski?


W jakim sensie urwały? Zupełnie odpadły czy poruszają sie luzem w zacisku bez żadnej reakcji? Były 2 rodzaje zacisków z dźwigienką na stałe przymocowaną i z dźwigienką przykręcaną do ośki, może masz 2 rodzaj i sie jakoś poluzowały?
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
mate64
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Pt wrz 22, 2006 19:30
Lokalizacja: EU
Online: 4h 11m
Pomógł: 191

Postprzez pmc3 » Pt sty 09, 2009 10:32

mate64, Właśnie tak luźno latają, reczny sie zaciąga i oporuje ale nic nie trzyma. Jak wiecie co to może być i jak to naprawić to prosze o pomoc.
Golf II GT - nie ma nic piękniejszego...
pmc3
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Śr gru 17, 2008 22:14
Lokalizacja: Kraków
Online: 0s

Postprzez mate64 » Pt sty 09, 2009 10:41

pmc3 napisał(a):mate64, Właśnie tak luźno latają, reczny sie zaciąga i oporuje ale nic nie trzyma. Jak wiecie co to może być i jak to naprawić to prosze o pomoc.


Trzeba rozebrać zacisk bo albo sam mechanizm jest uszkodzony (np popychacz wypadł lub sie rozleciał) albo np nie działa samoregulacja ręcznego. Tak czy siak dowiesz sie jak rozbierzesz zacisk. A roboczy działa na tyle?
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
mate64
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Pt wrz 22, 2006 19:30
Lokalizacja: EU
Online: 4h 11m
Pomógł: 191

Postprzez pmc3 » Pt sty 09, 2009 13:57

mate64, Roboczy jest w porządku, nie jest najmocniejszy ale wydaje mi się że hamuje. choć musze mocno wciskać żeby hamował. W sumie jak na 4 tarcze to hamulce powinny być bardzo mocne. więc może to popychacze (tłoczki) Ale słuchaj stało się to jak auto stało na mrozie na zaciągniętym ręcznym i jak ruszyłem to był chycony nie odskoczył i nagle coś się zerwało. Odkręce zaciski wezme je do domu i wtedy będziemy mogli coś podziałać. Pozdrowiania:)
Golf II GT - nie ma nic piękniejszego...
pmc3
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Śr gru 17, 2008 22:14
Lokalizacja: Kraków
Online: 0s

Następna strona



Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,