Swiece podgrzewające płyn

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: miś fazi, Qto, Adamm, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

Swiece podgrzewające płyn

Postprzez leon79 » So sty 03, 2009 23:06

Panowie jak sprawdzić sprawność w/w świec??Auto mi sie dosc dlugo nagrzewa a podobno to moze byc powodem.Wyeliminowalem termostat bo po ok 15km dolny wąż od chłodnicy jest zupełnie zimny. Temp wtedy dochodzi ledwo do 70stopni.
leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): Pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec
Online: 15d 3h 5m
Pomógł: 50
Auto: Bora
Silnik: AQY

Re: Swiece podgrzewające płyn

Postprzez PinkFloyd » So sty 03, 2009 23:10

leon79 napisał(a):Panowie jak sprawdzić sprawność w/w świec??Auto mi sie dosc dlugo nagrzewa a podobno to moze byc powodem.Wyeliminowalem termostat bo po ok 15km dolny wąż od chłodnicy jest zupełnie zimny. Temp wtedy dochodzi ledwo do 70stopni.


w 1Z nie było takich świec z tego co pamietam, poza tym sprawdz na vagu jaka jest temp. silnika. U mnie termostat otwierzał sie przy 80 zamiast przy 87 i tez miałęm podbny problem. Przy tych temperaturach chłodnica jest tak szybko schładzana ze dolny waż bedzie zawsze zimny. Profilaktycznie bym wymienił termostat. Poza tym TDI do 90st nagrzewa sie o tej porze od 5 do 10km.

[ Dodano: Sob 03 Sty, 2009 ]
Zawsze możesz sobie sam założyć podgrzewacz z innego TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=207699&start=15
DLA MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODU AUDI A2 http://www.audia2.ecom.com.pl/ ZAPRASZAM !!!
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: SZCZECIN-USA
Online: 26d 11m
Pomógł: 653
Auto: Dodge.Challe AUDI A2
Silnik: SRT8

Postprzez leon79 » So sty 03, 2009 23:14

U mnie sa te swiece (takie trzy na króćcu wychodzącym z bloku).Termostat zmieniany.
User
leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): Pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec
Online: 15d 3h 5m
Pomógł: 50
Auto: Bora
Silnik: AQY

Postprzez PinkFloyd » So sty 03, 2009 23:19

leon79 napisał(a):U mnie sa te swiece (takie trzy na króćcu wychodzącym z bloku).Termostat zmieniany.


To sprawdz czy działąja omomierzem, podłacz omomierz do jeden końcówki drugi do podstawy wynik 0,0 lub wiekrzy niz 5 ohm świeca niesprawna. W linku wyzej w temacie jest link kiedy działaja te świece. Poza tym w Mk III na podszybiu jest bezpiecznik do tych świec- sprawdz czesto sie przepala.
DLA MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODU AUDI A2 http://www.audia2.ecom.com.pl/ ZAPRASZAM !!!
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: SZCZECIN-USA
Online: 26d 11m
Pomógł: 653
Auto: Dodge.Challe AUDI A2
Silnik: SRT8

Postprzez leon79 » So sty 03, 2009 23:26

Ale jesli sa niesprawne to moze to byc wynikime dosc dlugiego grzania sie??
User
leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): Pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec
Online: 15d 3h 5m
Pomógł: 50
Auto: Bora
Silnik: AQY

Postprzez PinkFloyd » So sty 03, 2009 23:34

leon79 napisał(a):Ale jesli sa niesprawne to moze to byc wynikime dosc dlugiego grzania sie??
może ale wiele 1Z nie ma podgrzewacza i sie nagrzewa po ok 10km do temp. roboczej. Sprawdz po tych 15km jaka temp. widzi Vag jak taka jak na desce czyli 70st to termostat niesprawny- czasami sie tak zdarza. Najlperzy to Wahlera , Vernety to badziewie czesto padaja lub sa juz zepsute jako nowe. Nie pamietam czy w 1Z pompa jak w TD w MKIII chodzi na wieloklinie czy juz na rozrządzie??? Mój kolega kiedys inaczej założył pasek na pompie i kreciła sie w druga strone i zle sie slinik grzał-ale w tamtym przypadku sie przegrzewał. Jezeli czujnik temp. ok to stawiam na termostat. Chyba ze ukłąd zalałes koncentatem i go nie rozcięczyłes w proporcji 50/50 to wtedy sam płyn źle odprowadza ciepło.
Ostatnio edytowano So sty 03, 2009 23:38 przez PinkFloyd, łącznie edytowano 3 razy
DLA MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODU AUDI A2 http://www.audia2.ecom.com.pl/ ZAPRASZAM !!!
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: SZCZECIN-USA
Online: 26d 11m
Pomógł: 653
Auto: Dodge.Challe AUDI A2
Silnik: SRT8

Postprzez leon79 » So sty 03, 2009 23:39

Dzięki wielkie.Porównam tę temp. z vagiem
User
leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): Pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec
Online: 15d 3h 5m
Pomógł: 50
Auto: Bora
Silnik: AQY

Postprzez damcio151 » So sty 03, 2009 23:43

PinkFloyd napisał(a):w 1Z nie było takich świec z tego co pamietam

źle pamiętasz ;)
zasadę działania masz tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=101531
damcio151
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin
Online: 54d 4h 57m
Pomógł: 1463
Auto: MK3. passat b4
Silnik: 2x1z

Postprzez mariusz75 » N sty 04, 2009 04:27

Warunki załanczania się świec:


--------------------------------------------------------------------------------

voss napisał/a:
jest to bezpiecznik od systemu 3 świec żarowych i podgrzewania płynu chłodniczego na króćcu wody i przekaźnik j359 i j325 ...
Warunki zalaczenia tych swiec :
- silnik pracuje od min. 10 s
- temp. plynu chlodzacego >70°
- temp. powietrza >5°
- obr. silnika < 800
- obciazenie Alternatora < 50% ( z tego sco pamietam )
jedna -" male grzanie " dwie lub trzy zalezne jest to od obciazenia alternatora ( te mozes sprawdzic w blocku 016 pole 01)

Temperatura powietrza mniejsza niż 5 stopni ale mierzona przez czujnik tenperatury powietrza doładowania w kolektorze ssacym.
A przy temp. otoczenia ok 0 stopni w kolektorze ssącym jest zawsze więcej niż 5 stopni a jest to spowodowane przez rogrzewanie sie zasysanego powietrz od turbosprężarki i tak naprawde te świece grzeja przy temp otoczenia poniżej -5, -7 stopni.

Czujnik temp zewnętrznej ten w prawej kratce zderzaka jest tylko do wyświetlacza MFA na szafie i jeśli ktoś nie ma MFA to nie ma tego czyjnika.
Czujnik temp zewnętrznej umieszczony na ECU jest tylko do klimy i jesli ktoś nie ma klimy to go nie ma.
Zaś czujnik temp powietrza doładowania w kolektorze ssącym ma każde TDI.
Ostatnio edytowano N sty 04, 2009 12:37 przez mariusz75, łącznie edytowano 1 raz
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
mariusz75
Sprzedawca
Sprzedawca
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Online: 9d 25m
Pomógł: 310
Auto: XXjahre-passatB6
Silnik: 2x 1.9

Postprzez damcio151 » N sty 04, 2009 10:34

mariusz75 napisał(a):zasysanego powietrz od turbosprężarki
mariusz75 napisał(a):Zaś czujnik temp powietrza zasysanego w kolektorze ssącym ma każde TDI.

pompowanego przez turbo
damcio151
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin
Online: 54d 4h 57m
Pomógł: 1463
Auto: MK3. passat b4
Silnik: 2x1z

Postprzez mariusz75 » N sty 04, 2009 12:39

damcio151 napisał(a):pompowanego przez turbo


Poprawiłem , źle przelałem myśli na papier :grin:
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
mariusz75
Sprzedawca
Sprzedawca
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Online: 9d 25m
Pomógł: 310
Auto: XXjahre-passatB6
Silnik: 2x 1.9

Postprzez PinkFloyd » N sty 04, 2009 13:16

mariusz75 napisał(a):
A przy temp. otoczenia ok 0 stopni w kolektorze ssącym jest zawsze więcej niż 5 stopni a jest to spowodowane przez rogrzewanie sie zasysanego powietrz od turbosprężarki i tak naprawde te świece grzeja przy temp otoczenia poniżej -5, -7 stopni.

.


A to sie zgadza świece żarowe grzały poniżej 5 st, a podgrzewajace płyn dopiero niedawno mi załapały jak w garażu rano było ok -5 st. Odpaliłem po ok 10 sek. pstrykniecie przekaźnika świec po nastepnej sekundzie drugiego i grzały trzy na raz i autko szybciutko sie nagrzało ale tak do 60 st. silnika.
DLA MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODU AUDI A2 http://www.audia2.ecom.com.pl/ ZAPRASZAM !!!
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: SZCZECIN-USA
Online: 26d 11m
Pomógł: 653
Auto: Dodge.Challe AUDI A2
Silnik: SRT8

Postprzez sagon » N sty 04, 2009 15:01

leon79, Jezdzisz zima bez termoststu i dziwisz sie ,ze silnik sie dlugo nagrzewa?
AFN 165,5@380,8
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Online: 0s
Pomógł: 95
Auto: golf III
Silnik: AFN

Postprzez damcio151 » N sty 04, 2009 15:11

sagon napisał(a):leon79, Jezdzisz zima bez termoststu i dziwisz sie ,ze silnik sie dlugo nagrzewa?

he ? gdzie to wyczytałeś ?
damcio151
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin
Online: 54d 4h 57m
Pomógł: 1463
Auto: MK3. passat b4
Silnik: 2x1z

Następna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: panus i 13 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,