Zamarzł mi DIESEL - co zrobic, jak podgrzac "sprytnie&q

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Zamarzł mi DIESEL - co zrobic, jak podgrzac "sprytnie&q

Postprzez Daras79 » Śr gru 31, 2008 21:00

Hej!

Pierwsza noc z temp. - 10 stopnia auto po domem i po 12 h z rana krece, rece a tu "rope" zcielo na margaryne chyba.

Co podpowiecie, jak sprawnie rozgrzac to co zamarzlo, po akumulator jest okey, swiece zarowe rowniez, poprostu przez ostatnie miesiace tankowalem na NESTE i to byl blad !!!!
Daras79
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt cze 03, 2008 22:10
Lokalizacja: Trójmiasto
Online: 1h 11m

Postprzez wielblad2 » Śr gru 31, 2008 21:16

można zapodać ćwiarteczke fioletowego koniaku czyli opal kaki.
pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.
wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): Cz sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Online: 6d 7h 3m
Pomógł: 92
Auto: MK4 1.9 SDI
Silnik: AGP

Postprzez RobertWlkp » Śr gru 31, 2008 21:59

tak jak kolega wielblad2 pisze jak masz możliwość to wprowadź go do ocieplanego garażu , możesz wlać mu nawet pól litra denaturatu jeśli masz około pół zbiornika nic mu się nie stanie , po uruchomieniu krótka trasa do wymieszania się mieszanki w zbiorniku i oczywiście zmiana stacji pozdrawiam i wszystkim DOSIEGO ROKU :helm:
RobertWlkp
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pt sty 25, 2008 19:56
Lokalizacja: wielkopolska
Online: 3d 13h 2m
Pomógł: 4

Postprzez vagin5 » Cz sty 01, 2009 06:39

aby go uruchomić pozostaje tylko i wyłącznie ogrzanie paliwa, aż wróci do swoich wartości. Po czym zalać go depresatorem plus tanken by się wymerdało wszystko jak trzeba.
vagin5
 

Postprzez arwam » Cz sty 01, 2009 09:36

vagin5 napisał(a):aby go uruchomić pozostaje tylko i wyłącznie ogrzanie paliwa, aż wróci do swoich wartości. Po czym zalać go depresatorem plus tanken by się wymerdało wszystko jak trzeba.





tak jak kolega pisze plus wymiana filtra paliwa ( profilaktycznie)

[ Dodano: 01 Sty 2009 08:39 ]
naj lepiej wprowadzić do ciepłego garażu i wstawić farelkę pod maskę tak aby dmuchała gorącym powietrzem na pompę wtryskową i filtr paliwa.


UWAGA!!!!
nie zostawiamy podobnych urządzeń pracujących bez dozoru
arwam
 

Postprzez Quintus » Cz sty 01, 2009 10:22

na depresator jest już za późno. ja profilaktycznie do każdego paliwa dolewam, lepiej na zimne dmuchać, koszt nieduży. trzeba nagrzać a jak nie odpali to zmienić filtr.
Ostatnio edytowano Cz sty 01, 2009 10:24 przez Quintus, łącznie edytowano 1 raz
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Online: 40d 21h 55m
Pomógł: 31
Auto: Passat
Silnik: 1Z

Postprzez sagon » Cz sty 01, 2009 12:37

To,ze autko nie chce odpalic na mrozie,w duzej mierze zalezy tez od stanu silnika.Niekiedy nawet super dodatki nie sa w stanie pobudzic go do dzialania.Wiem z doswiadczenia,ze nie zalezy to wylacznie od paliwa,choc jest ono istotnym czynnikiem...Warto przed zima wymienic filtr paliwa,sprawdzic stan swiec zarowych i akumulatora.To pomaga.Daras79, pierwsze co,to tak jak pisza koledzy wymien filtr,zalej paliwem i pal.Tdi powinien sie po takim zabiegu obudzic.
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Online: 0s
Pomógł: 95
Auto: golf III
Silnik: AFN

Odpalilem

Postprzez Daras79 » Cz sty 01, 2009 15:41

Kochani, na poczatek wedle tego co kolega wyzej - Dosiego!

Odpalilem wlasnie przed chwila auto. Wstawilem do garazu, co prawda lichy nie ogrzewany, bardziej to wiate przypomina niz garaz ale pozwlala skumulowac cieplo...No wlasnie a co do ciepla to wspomoglem sie stara farelka z piwnicy 15-20 minut po autem i odpalil bez problemowo. Zaznaczam ze dzisiaj u mnie jest aktualnie 2 stopnie na PLUSie wiec i tak bylem zaskoczony ze paliwo dalej sciete jest...

Moj Boze to tylko swiadczy o tym co NESTE nam sprzedaje zima, a ponoc jak wszystkie stacje o tej porze roku sprzedaja ON zimowy do - 20 stopni a paliwo mi scielo przy - 10 max. !!!

Pojechalme na BP dzisiaj, zlozylismy sobie zyczenia z kirownikiem stacji nomen nomen swiezo odpalonej w Gdyni na Hutniczej :) Tez pracuje w chorych godzinach i dniach tygodnia ale dzisiaj to mu setdeczeni wspolczuje....

Zalalem 15l ULTIMATE ktory to ponoc ma rozne dodatki / uszlachetniacze zimowe a reszte pod korekk dopelnilem zwyklym ON. Nomen nomen roznica w cenie miedzy BP a NESTE nie wielka u mnie...bo za l 3.22 zaplacilem a jakos mam nadzieje lepsza...
Daras79
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt cze 03, 2008 22:10
Lokalizacja: Trójmiasto
Online: 1h 11m

Postprzez wielblad2 » Cz sty 01, 2009 18:23

jade sobie na shella i tankuje ile trzeba lub starczy kasy diesel ekstra autko śmiga aż miło ,rano bez względu na pogode i temperature pali od pierwszego strzała żadnych problemów podaje pod decyzje twoją wybór jednej stacji .to tak jakbyś chodził co rusz do innego doktora i narzekał że dalej jesteś chory.pozdrowionka.
pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.
wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): Cz sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Online: 6d 7h 3m
Pomógł: 92
Auto: MK4 1.9 SDI
Silnik: AGP

Postprzez GRIZLI » Pt sty 02, 2009 01:01

Daras...dam Ci radę. Możesz kupować paliwko jakie chcesz- letnie lub zimowe(aby czyste). Dolewasz do tankowania środek, który zapobiega wytrącaniu się parafiny z ON i zapominasz o problemach. Ja osobiście stosuję od kilkunastu lat ten sam. Nazwy nie napiszę teraz bo jakoś norweska jest i język można połamać a butla w autku leży ale chemia dostępna w większości sklepów i CPN. Litrowa przeźroczysta butelka plastikowa z żółtym napisem. Po dolaniu, paliwko wytrzymuje spokojnie -35 stopni. 1Litr wystarcza na 250 l ON.
ALHAMBRA 1.9TDI ---Powered by TUNE-UP.PL---
Galaxy 2.3 benz + LPG ...szkoda, że Ford---[/i]
GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: Malbork
Online: 19h 55m
Pomógł: 49
Silnik: 1Z++

Postprzez Ryszardo » Pt sty 02, 2009 19:45

Grizli, czy ten środek to SKYDD ?? Obrazek
Ostatnio edytowano Pt sty 02, 2009 19:49 przez Ryszardo, łącznie edytowano 1 raz
Ryszardo
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Pt cze 15, 2007 15:42
Lokalizacja: Lubuskie
Online: 21h 17m
Pomógł: 26

Postprzez hyper74 » So sty 03, 2009 11:13

A ja kupiłem Depresator firmy Organika i zastanawiam się czy użyć .... tankuje TYLKO VERVE ON na ORLEN-ie....
...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So kwi 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec
Online: 6h 54m
Pomógł: 14
Auto: GOLF MK IV AXR AGN

Postprzez wielblad2 » So sty 03, 2009 13:00

jeśli to faktycznie verwa to nie musisz do mk3 nie lałem nigdy i nie zamarzł spoko paliwo ,ale mk4 to wale tylko diesla ekstra na shellu.
pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.
wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): Cz sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Online: 6d 7h 3m
Pomógł: 92
Auto: MK4 1.9 SDI
Silnik: AGP

Postprzez GRIZLI » N sty 04, 2009 17:51

Grizli, czy ten środek to SKYDD ??


Tak, to jest to właśnie, pisałem, że jakieś nieludzki język :grrr: No i oczywiście żółty jest płyn a nie napis. Rok nie używałem płynu i się przestawił widok.

A jeszcze co do ratowania gdy paliwko zamarźnie. Jest jedna mało agresywna i dość szybka metoda na odpalenie autka. Potrzebne jest duże wiadro gorącej wody. Polewamy filtr paliwa małym strumieniem aby nagrzać paliwo. Dzięki temu parafina rozpuści się i udrożni filtr. Bo właśnie to parafina zapycha filtr i dlatego silnik gaśnie. Dobrze jest także rozgrzać pompę wtryskową, identycznym sposobem. Jest to metoda, gdy szybko potrzebujemy samochodu. Można także zrobić to farelką lub nawet suszarką -to jednak TYLKO POD ŚCISŁYM NADZOREM ! Jeśli filtr był wymieniany dawno, można pokusić się o jego wymianę na nowy (oczywiście wtedy obowiązkowo zalać ,,prawidłowym" paliwem). Gdy silnik już odpali, dolać co trzeba do zbiornika i ewentualnie dotankować.
Ostatnio edytowano N sty 04, 2009 18:00 przez GRIZLI, łącznie edytowano 2 razy
ALHAMBRA 1.9TDI ---Powered by TUNE-UP.PL---
Galaxy 2.3 benz + LPG ...szkoda, że Ford---[/i]
GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: Malbork
Online: 19h 55m
Pomógł: 49
Silnik: 1Z++

Następna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: piniop4, szpachla i 14 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,