[mk4] Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Qto, miś fazi, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

Postprzez lapek85 » So gru 13, 2008 23:05

Witam koledzy i koleżanki.
Chciałem wam pokazać jak wygląda zabrudzona odma.
Znajomy kupił Golfa 4 1.4 AKQ 1998 rok z niemiec przebieg ok 180 tys km.
Nie wiadomo czy odma była kiedykolwiek czyszczona, ale zaraz po kupnie wymieniając mu rozrzad olej świece i inne pierdółki postanowiłem wyczyścić odme i przepustnice+adaptacja. Po tych czynnościach silnik chodził dużo równiej.

Więc wziąłem się do roboty i wszystko wyglądało fatalnie, pełno jasnej mazi, przypominającej budyń z olejem.
Poniżej przedstawiam fotki jak to wszystko wyglądało.
Może się komuś przyda.
Opisu jak czyścić odmę nie będę pisał bo temat był już wielokrotnie wałkowany na forum.
PozdraVWiam :okej:


filt powietrza, dość mocno zabrudzony olejem
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

górna wewnętrzna część obudowy filtra powietrza zabrudzona olejem
Obrazek
Obrazek

rurka wewnątz obudowy filtra powietrza, prawie całkowicie zaklejona mazią
Obrazek
Obrazek

oleista maź przy otworze łączącym sie z przepustnicą(daltego tak szybko ulega zanieczyszczeniu)
Obrazek
Obrazek


gumowa rurka łącząca odme z obudowa filtra powietrza praktycznie zaklejona mazią
Obrazek
Obrazek

a tu już odma
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
lapek85
 

Postprzez bibi466 » N gru 14, 2008 01:53

chyba rzeczywiście trochę tego było. Ja u siebie też ostatnio wyczyściłem obudowę filtra i przewód a teraz chce się wziąć za samą odmę. Jak tam jest z dostępem do niej, dużo przy tym roboty będzie
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn kwi 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Online: 15m
Pomógł: 72

Postprzez lapek85 » N gru 14, 2008 02:04

bibi466 napisał(a):chyba rzeczywiście trochę tego było. Ja u siebie też ostatnio wyczyściłem obudowę filtra i przewód a teraz chce się wziąć za samą odmę. Jak tam jest z dostępem do niej, dużo przy tym roboty będzie


żeby odkręcenie odmy było łątwe i przyjemne :jezor: najlepiej robić to jak samochód bedzie na podnośniku, albo poprotu na kanale.
Do wykręcenia są 3 sruby na imbusa, a czasu zajmie maks 15 minut(jak bedziemy wyciagać samą odme z przewodem).
lapek85
 

Postprzez bibi466 » N gru 14, 2008 02:09

Dzięki za szybka odpowiedz w następnym tygodniu się za to wezmę pozdrawiam :pub:
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn kwi 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Online: 15m
Pomógł: 72

Postprzez Robsson79 » N gru 14, 2008 23:18

wow jestem w szoku tak zafajdane.czyli w mrozy moglby byc BIG problem jestem przekonany zeby zamarzla.temat moze znany i walkowany ale mnie nurtuje czy mozna jakos w 100% rozwiazac temat zamarzania.nie taki ze jak pojawi sie majonez na korku od oleju to trzeba go pogonic poza miastem albo montowanie grzalki,ktora i tak nie daje gwarancji.
Robsson79
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pt paź 03, 2008 20:06
Lokalizacja: Łódź
Online: 1h 42m
Pomógł: 3

Postprzez sHpAaKu » Pn gru 15, 2008 21:55

Czyściłem u siebie pare tygodni temu. Zrób sobie "wanienke" z pojemnika 5L po płynie od spryskiwacza (odetnij jedną duża ściankę). Włóż do wanienki tą puszkę czarną (oddzielacz oleju) i przelewaj przez nią benzynę ekstrakcyjną. 2 buteleczki benzyny powinny wystarczeć. Wlej troche przez jeden z otworów, pobełtaj i wylewal do wanienki. Potem do innego otworu i znów pobełtaj. 20-30 razy i powinna byc czysta w środku.

Robsson79 napisał(a):wow jestem w szoku tak zafajdane


No szok to jest jak byś zobaczyl co z tej puchy wylatuje podczas płukania. Czarna maź, "skwarki", szlam....
Ostatnio edytowano Pn gru 15, 2008 21:58 przez sHpAaKu, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek

Obrazek
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Online: 2d 7h 3m
Pomógł: 103

Postprzez DariuszK » Pn gru 15, 2008 22:55

mam problem dotyczacy odmy, ciagle wycieka mi z pod tego plastiku olej, dalem na silikon, zmienilem ten maly oring i leci, wiecie ile to moze kosztowac nowe?
DariuszK
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Pt maja 16, 2008 18:51
Lokalizacja: Włocławek
Online: 2h 20m
Pomógł: 24
Auto: MK4
Silnik: AKQ

Postprzez lapek85 » Wt gru 16, 2008 00:07

ja zawsze do czyszczenia węża gumowego i plastikowej rurki używam gorącej wody, pasty bhp do mycia rąk oraz szczotki na długim drucie. Pase rozpuszczam w gorącej wodzie i wszystko wkładam do jakiegoś naczynia, np, starej miski i dokładnie przemywam. po tym wąż gumowy jak i rurka są całkowicie czyste.
Natomiast samą odmę wkładam do naczynia zalanego praktycznie wrzątkiem z pasta BHP zostawima na jakies 5 minut po czym to wszystko wylewam a nastepnie dokładnie przepłukuje pod gorąca woda i duźym styumieniem poszczególen otwory, Wszystko ładnie wylatuje i jest czyste, bynamjmniej to przyszłej zimy :chytry:
lapek85
 

Postprzez sHpAaKu » Wt gru 16, 2008 00:21

DariuszK napisał(a):dalem na silikon, zmienilem ten maly oring i leci


Silikon wyłącznie wysokotemperaturowy należy stosować. Pamiętaj że trzebazałożyć że temperatura bloku silnika/oleju może dochodzić do 100-120 stopni. Przed zalaniem olejem i pierwszym uruchomieniem najlepiej odczekać dobę aż silikon zwiąże.
Obrazek

Obrazek
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Online: 2d 7h 3m
Pomógł: 103

Postprzez lapek85 » Wt gru 16, 2008 01:06

sHpAaKu napisał(a):
DariuszK napisał(a):dalem na silikon, zmienilem ten maly oring i leci


Silikon wyłącznie wysokotemperaturowy należy stosować. Pamiętaj że trzebazałożyć że temperatura bloku silnika/oleju może dochodzić do 100-120 stopni. Przed zalaniem olejem i pierwszym uruchomieniem najlepiej odczekać dobę aż silikon zwiąże.


zgadzam sie tylko i wyłącznie silikon wysokotemperaturowy,a najlepiej oryginalną uszczekę. Przekonalem sie o tym na poprzednim samochodzie, miałem opla tigre, przywiezionego z niemiec, pojeździłem ok 5 miesiecy i sie silnik zatarł, a dlaczego? smok w misce olejowej wciągnoł silikon, który był zamiast oryginalnej uszczeliki miski. Jechałem ok 100km/h i nagle zapaliła sie kontrolka smarowania, zatrzymałem sie zgasiłem silnik i jak ostygł to juz nie dało sie go uruchomić, zatarł sie :grrr:
lapek85
 

Postprzez krzysiek2008 » Śr gru 17, 2008 02:06

Mi tez zaczoł się sączyć olej najwidoczniej z tej odmy ale nie wiem jak odkręcić tą puszkę gdyż nie mam możliwości podjechania na kanał mam tylko lekki podjazd tak że mogę na leżąco zobaczyć co się dzieje pod autem. Jak by ktoś mógł wrzucić fotkę z tą plastikową puszką,w którym miejscu są te trzy śruby żeby ją odkręcić to może bym na wyczucie odkręcił posmarował wysokotemperadurowym silikonem lub dał nową uszczelkę.
W styczniu mam przegląd i mogą się doczepić do mokrej miski olejowej na którą z tej puszki sączy się olej.
krzysiek2008
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pn lut 11, 2008 01:04
Lokalizacja: Opolszczyzna
Online: 19m
Pomógł: 10
Auto: MK4 1.4 16V VARJANT
Silnik: AXP

Postprzez sHpAaKu » Śr gru 17, 2008 14:32

3 imbusy. U mnie w mk3 identyczna puszka jest i mam dostęp to dwóch śrub z góry (z komory silnika). zależy jak masz klamoty rozmieszczone. Spróbój pomóc sobie lusterkiem gidze jest śruba. Pamiętaj że za pierwszym razem gdy będziesz odkręcal to może nie pójść lekko. Uważaj żeby dobrze klucz włożyć i nie zniszczyc łba śruby bo w imbusach nei trudno o to.
Obrazek

Obrazek
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Online: 2d 7h 3m
Pomógł: 103

Postprzez dlugimike » Wt sty 06, 2009 22:55

witam
mam wyciek przy bagnecie - widac rozpryski oleju od gory na pokrywe...
stan oleju bardzo nisko minimum
auto zabryzgane caly silnik olejem od strony bagnetu
czy to mozliwe zeby przez odme taki stan?
-co do wymiany na co zwrocic uwage mechanikowi jesli wczesniej nie robil takiego silnika.
jakie koszta te 150 starczy jesli poszly jakies gumki?
-czy moglo dosc do wiekszych zniszczen jesli auto jezdzilo z taka /(zatkana)-zamarznieta odma od poczatku zimy??? ;] -kobieta;] jesli ktos przerabial przypadek jazdy z w takim stanie do pojawienia sie kontrolki oleju dajcie znac jakie byly dalsze losy

pzdr michał
Ostatnio edytowano Śr sty 07, 2009 00:50 przez dlugimike, łącznie edytowano 1 raz
kombi golf IV 2002r. 1.4 jednym slowem rakieta;]
dlugimike
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz kwi 24, 2008 19:32
Lokalizacja: okolice katowic
Online: 0s

Postprzez fifel » Śr sty 07, 2009 00:53

Moze byc przez odme bo w komorze silnika rosnie cisnienie, ktore powinno sie wyrownac przez odme wlasnie i wywale Ci olej bagnetem...
Jesli chodzi o wieksze szkody to raczej nie o ile nie bylo za malo oleju :)
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków
Online: 1d 22h 27m
Pomógł: 51
Auto: polo 86c2f 1.4d
Silnik: 1W

Następna strona



Powrót do Mechanika

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,