Słabe ogrzewanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, italiano_83, VIP

Słabe ogrzewanie

Postprzez Artik31 » Pt lis 28, 2008 06:53

Witam.Mam problem z ogrzewaniem.Z nawiewów przy temp.70,90C leci letnie powietrze.Termostat jest na 100% dobry bo sprawdzałem.Cięgła w panelu sterowania i przy dmuchawie też oki.Jak się przekręca na ciepłe to przy dmuchawie widać że też cięgło normalnie działa.Co najlepsze to węże idące do nagrzewnicy pod maską są tak samo ciepłe jak inne.Wycieków niema bo nie ubywa nic płynu.Zresztą wymieniałem teraz kruciec łączący 6 węży przy głowicy.Niewiem już co to może być czyżby nagrzewnica była częściowo zapchana.Bo jak by nie miała przepływu to pewnie wąż odpływowy bylby zimny.Jak nagrzewnica to załamka.
Nie płacz kiedy odjadę....GOFER
Artik31
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So mar 25, 2006 21:26
Lokalizacja: szczecin
Online: 4h 7m
Auto: MK3
Silnik: ABU1.6

Postprzez jacumba » Pt lis 28, 2008 13:51

raczej zawalona nagrzewnica...a powrót z nagrzewnicy masz ciepły?
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=79588
jacumba
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 19, 2006 10:47
Lokalizacja: Wrocław
Online: 5d 6h 29m
Pomógł: 32
Auto: Octavia
Silnik: AZJ

Postprzez Artik31 » Pt lis 28, 2008 16:19

jacumba napisał(a):raczej zawalona nagrzewnica...a powrót z nagrzewnicy masz ciepły?
Właśnie dziwne jest to że obydwa węże.A co powoduje pokrętło regulacji ciepłe/zimne że odcina dopływ ciepłego powietrza?I jeszcze jeden problem z temperaturą.W mieście niechce dojśc wyżej jak między 70/80C termostat działa bo górny wąż jest ciepły a dolny zimny.Czujnik też ok bo nowy kupiony w serwisie a nie jakaś podróba.Niewiem co jest nie tak :( co jeszcze może być powodem złego wskazywania temperatury?
Ostatnio edytowano Pt lis 28, 2008 16:21 przez Artik31, łącznie edytowano 1 raz
Nie płacz kiedy odjadę....GOFER
Artik31
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So mar 25, 2006 21:26
Lokalizacja: szczecin
Online: 4h 7m
Auto: MK3
Silnik: ABU1.6

Postprzez jacumba » Pt lis 28, 2008 19:53

Artik31 napisał(a):A co powoduje pokrętło regulacji ciepłe/zimne że odcina dopływ ciepłego powietrza?

otwarcie i zamknięcie nagrzewnicy w obiegu
Artik31 napisał(a):W mieście niechce dojśc wyżej jak między 70/80C termostat działa bo górny wąż jest ciepły

ale może termostat za wcześnie otwierać duży obieg i masz silnik nie dogrzany, więc termostat.
Najpewniej masz zanieczyszczoną nagrzewnicę czyli ma przepływ ale nie cała grzeje i leci złamane powietrze z ogrzewania.
ps. ogrzewanie przy 70 stopniach powinno już być bardzo intensywne.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=79588
jacumba
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 19, 2006 10:47
Lokalizacja: Wrocław
Online: 5d 6h 29m
Pomógł: 32
Auto: Octavia
Silnik: AZJ

Postprzez Artik31 » Pt lis 28, 2008 20:02

jacumba napisał(a):ale może termostat za wcześnie otwierać duży obieg i masz silnik nie dogrzany, więc termostat.
Masz rację może tak być tego nie brałem pod uwagę.jutro zobaczę jak dylny wąż zaczyna się robić ciepły to jaka temperatura jest w kabinie na wskażniku
Nie płacz kiedy odjadę....GOFER
Artik31
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So mar 25, 2006 21:26
Lokalizacja: szczecin
Online: 4h 7m
Auto: MK3
Silnik: ABU1.6

Postprzez ŚwieŻy1234 » Cz gru 04, 2008 09:59

Witam, pozwole sie podczepić do tematu, mianowicie u mnie usterka polega na tym ze po wymianie nagrzewnicy i filtra pyłkowego ( tak twierdzi mechanik) dalej wieje chłodne powietrze, a temp. na wskaźniku 80-90 stopni, termostat raczej dobry, włącza wentylator przy około 90 (mechanik twierdził ze jest ok). Dlatego z mojej strony prośba - co i jak po kolei sprawdzić aby dojśc co to moze być :) bo niestety szyby parują, nawiew chłodny... ech

Prosze o pomoc, ewentualnie fotostory jak wymienic nagrzewnice w MKIII :]

Dziękuje serdecznie...
Ostatnio edytowano Cz gru 04, 2008 09:59 przez ŚwieŻy1234, łącznie edytowano 1 raz
ŚwieŻy1234
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt wrz 02, 2008 09:57
Lokalizacja: Kraków
Online: 0s

Postprzez boguc666 » Cz gru 04, 2008 10:08

ja stawiam na nagrzewnice,w jakim sęsie musi być zużyta
VW...to jest TO-
boguc666
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Śr gru 12, 2007 15:37
Lokalizacja: Częstochowa/Lipicze
Online: 0s

Postprzez ŚwieŻy1234 » Cz gru 04, 2008 15:29

Hmmm. Defacto oddałem na wymiane nagrzewnicy bo stara ciekła... mozliwe ze mechanik kłamie? :) w sumie nie znam dobrze goscia ale jest od znajomego i raczej by nie walił jana że wymienił a nie robiąc tego... :(

A czy jest możliwa wymiana nagrzewnicy bez sciągania całej deski rozdzielczej??
ŚwieŻy1234
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt wrz 02, 2008 09:57
Lokalizacja: Kraków
Online: 0s

Postprzez miś fazi » Cz gru 04, 2008 15:34

w MK2 jakoś sobie podobno radzą , w MK3 raczej nie dasz rady , ja jak ostatnio montowałem klime , to musiałem wyjąc całość spod deski , oczywiście deske demontowałem , i powiem Ci że nie wyobrazam sobie jak można wyjąc nagrzewnice bez demontażu całości
miś fazi
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N cze 11, 2006 12:01
Lokalizacja: Nowy Sącz
Online: 9d 18h 25m
Pomógł: 1483
Auto: golf
Silnik: ADZ

Postprzez bodzio_j » Cz gru 04, 2008 15:40

miś fazi napisał(a):MK2 jakoś sobie podobno radzą ,

Też chyba nie da rady.
Dziwne jest tylko to, że wąż dolny jest zimny, co wskazuje na dobry termostat, a temperatura nie rośnie.
bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
 
Dołączył(a): So lip 09, 2005 09:05
Lokalizacja: Skawina
Online: 16m
Pomógł: 746
Auto: Golf MK2
Silnik: RV

Postprzez miś fazi » Cz gru 04, 2008 15:48

ja bym zrobił inaczej , pozdejmowałbym węże z chłodnicy i z nagrzewnicy , potem podłączył najpierw do dolnego węża chłodnicy zwykły wąż podłączony do kranu i przelał zwykłą wodą potem to samo z nagrzewnicą , bo wygląda to na to że ma gdzies coś zapchane
miś fazi
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N cze 11, 2006 12:01
Lokalizacja: Nowy Sącz
Online: 9d 18h 25m
Pomógł: 1483
Auto: golf
Silnik: ADZ

Postprzez fazi205 » Cz gru 04, 2008 17:45

zmień kolejność węży w nagrzewnicy to powinno pomóc :grin: :grin: :grin: :grin:
sie lata lewy pas gaz i płyne
fazi205
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 20, 2007 20:56
Lokalizacja: Starachowice
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez ŚwieŻy1234 » Cz gru 04, 2008 19:10

... Sorka , kontynuując moje zagadnienie - wywnioskowałem: temp. ponad 80 - dolny wąż wyraznie chlodniejszy od gornego, po dłuższej jezdzie wszystkie weze gorące, temp okolo 90 stopni, wejscie i wyjscie do nagrzewnicy gorące... nawiew na stopniu 1,2 letni, 3,4 o wiele chłodniejszy. Co poradzic? :D

Dzięki raz jeszcze:)
Ostatnio edytowano Cz gru 04, 2008 19:12 przez ŚwieŻy1234, łącznie edytowano 1 raz
ŚwieŻy1234
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt wrz 02, 2008 09:57
Lokalizacja: Kraków
Online: 0s

Postprzez mariusz75 » Cz gru 04, 2008 20:31

Zobacz tutaj, dokładnie to samo przerabiałem :bigok:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=202618
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
mariusz75
Sprzedawca
Sprzedawca
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr wrz 05, 2007 16:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Online: 9d 41m
Pomógł: 310
Auto: XXjahre-passatB6
Silnik: 2x 1.9

Następna strona



Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google Adsense [Bot], Yahoo [Bot] i 9 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,