Bardzo duża dawka paliwa, zalewa silnik i działa przez 5 sek

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

finni
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: czw lip 24, 2008 10:24
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Bardzo duża dawka paliwa, zalewa silnik i działa przez 5 sek

Post autor: finni » śr lis 19, 2008 20:38

Witam, Jakieś 3 tygodnie temu oddałem auto do mechanika na wymianę skrzyni biegów. Gość wymienił skrzynie i po złożeniu całości stwierdził że silnik non stop jest zalewany (przed wymianą wszystko było OK). Stwierdził że uszkodzony jest czujnik Halla ponieważ nie zawsze "była iskra". Czujnik został wymieniony i cały aparat zapłonowy poskładany. Po złożeniu aparatu zapłonowego efekt był nieco lepszy. (Raz jeszcze mowie że przed wymiana wszystko było OK, auto paliło od pierwszego kopa). Przewody wysokiego napięcia mogły by być lepsze ale raczej są OK. Kolejną sprawą jest komputer sterujący wtryskami (to on jest teraz podejrzany).
Mam silnik PF, to był model z katalizatorem i sondą "lambada" :), ale ktoś tjuningował maszynę i wywalił obie te rzeczy. Przeglądając fora widziałem że silniki PF miały komputer z oznaczeniem 037906022AM jednak u mnie jest 037906022CT (być może ze względu na modyfikację katalizatora i sondy).
Jeśli odłączę zasilanie od wtrysków silnik zapala i pali dopóki ma jakieś opary w kolektorze dolotowym.

Jeśli odłączę zasilanie, zapalę silnik i podepnę wtryski to po kilku sekundach zaleje go i zgaśnie.

Wyjęcie aku na noc (reset kompa??) nic nie dało.



Moje pytania:
1. Gdzie może leżeć przyczyna tego zjawiska??
2. Jak zresetować komputer (zwykłe odłączenie aku na dłuższy czas wystarczy??)
3. Czy da się sprawdzić czujniki temperatury (może one podają jakieś dziwactwa i dlatego to źle działa)
4. Jakie były komputery w silniku PB?? (czy może takie jak ja mam w swoim PF)

Proszę pomóżcie bo mój "szpec" bawi się z tym już 3 tydzień!!!

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr lis 19, 2008 22:17 przez finni, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr lis 19, 2008 20:44

a podłączył dobrze masę ???
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0



finni
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: czw lip 24, 2008 10:24
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: finni » śr lis 19, 2008 20:53

Masa raczej jest OK. Mechanik oczyścił i podłączył chyba wszystkie masy pod maską. Raczej wszystkie styki są przeczyszczone papierkiem ściernym starannie podłączone.

Jego kilka błędów jakie zobaczyłem:
1. Kręcił rozrusznikiem nie chcąc odpalić silnika a jedynie wyrzucić nadmiar paliwa z tłoków w sposób niezgodny z zaleceniami instrukcji obsługi (zaleca sie aby w takim wypadku odłączyć środkowy przewód i połączyć go z masą)
2. Podejrzewam że odłączał i podpinał aku przy przekręconej stacyjce



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lis 19, 2008 21:07

finni, podejrzenia jednak kieruj najpierw do elektryki wtrysku. Myślę że coś z kablami się stało jednak. Objaw taki, to znaczy cały czas otwarte wtryskiwacze pojawia się gdy nie dochodzi masa do komputera wtrysku (styki 13 i 19). Dobierz się do niego, wyjmij wtyczkę sprawdź miernikem czy kable masowe mają dobre połączenie do karoserii.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

finni
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: czw lip 24, 2008 10:24
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: finni » śr lis 19, 2008 21:14

Sprawdze to raz jeszcze, ale komputer wyjmowałem całkowicie.
Odłączyłem wtyczkę (tą przykręcaną śrubką) i przedmuchałem te złącza.
Jednak zrobię to jutro raz jeszcze.

Jakiś contact spray pomaga w takich sytuacjach??
Jakie jest prawdopodobieństwo (duże, małe, wogóle, napewo) że ten komputer nawalił na dobre??

Które piny to 13 i 19?? Zdjęcia mojego kompa są pod poniższymi linkami:
http://finni.projekty.pl/golf/20081118007.jpg
http://finni.projekty.pl/golf/20081118008.jpg
Ostatnio zmieniony śr lis 19, 2008 21:20 przez finni, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lis 19, 2008 21:24

hm, raczej małe, i jeśli już nawet dojdziesz do wniosku że to komputer padł to nie kupuj zanim nie podmienisz na próbę. Contact spray czy elektrosol czy cokolwiek podobnego możesz użyć, ale potem dokładnie wysusz czy wydmuchaj nadmiar, bo pewne sygnały do kompa są niskoprądowe i nawet brud pomieszany z tym sprayem może dać zakłócenia.

[ Dodano: Sro Lis 19, 2008 8:27 pm ]
Na drugiej fotce, liczysz od góry w lewo, czyli pierwszy pin w prawym górnym rogu to 1 , w górnym lewym to 13, w dolnym prawym 14 i dolnym lewym 25


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości