regulator napięcia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, miś fazi, italiano_83, edzio, VIP

regulator napięcia

Postprzez Maniek71 » So lis 01, 2008 20:19

Witam

Mam pytanie jka najłatwie sprawdzić regulator napięcia albo alternator czy daje dobre napiecie na akumulator?!!
Maniek71
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 02, 2008 06:57
Lokalizacja: Twierdza -> Wrocław -> Zakrzów ->oś Sobieskiego
Online: 16d 1h 15m

Postprzez miś fazi » So lis 01, 2008 20:31

regulatora jako takiego nie sprawdzisz nie mając odpowiedniego wyposażenia , jedyna możliwośc to założyć go do innego alternatora , sam alternator , bez regulatora powinien dawać coś około 16 V napięcia stałego , cały alternator razem z reglerem powinien dawać 14,3V , można to mierzyc na klemach akumulatora , sam alternator , bez reglera daje napięcie stałe po wyprostowaniu na diodach
miś fazi
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz
Online: 9d 7h 44m
Pomógł: 1483
Auto: golf
Silnik: ADZ

Postprzez Maniek71 » So lis 01, 2008 20:40

no ok wiec ogolnie chodzi mi o ładowanie bo cos mi szybko aku siada i niewiem dlaczego czy przez to ze robie małe trasy czy przez to ze mam zwarcie czy moze przez to ze regulator z alternatorem go dobrez nie laduje
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2795486#2795486 Zapraszam do oceny

kupię oba błotniki w kolorze lc6v zielona perła niepodgnite
Maniek71
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 02, 2008 06:57
Lokalizacja: Twierdza -> Wrocław -> Zakrzów ->oś Sobieskiego
Online: 16d 1h 15m

Postprzez miś fazi » So lis 01, 2008 20:48

najpierw sprawdż czy masz na klemach jak silnik pracuje około 14,3 V , jeśli tak to potem wepnij miernik szeregowo między jeden kabel akumulatora a jego kleme , zobacz pobór prądu , dopuszczalne jest około 30 mili amper , a może masz już stary aku i nie trzyma
miś fazi
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz
Online: 9d 7h 44m
Pomógł: 1483
Auto: golf
Silnik: ADZ

Postprzez Maniek71 » So lis 01, 2008 20:51

aku ma chyba z 2 lata bo jak kupilem auto to juz tam był a wczesniejszy wlasciciel sprowadzil go rok wczesniej! zrobie tak jak napisales a moze byc to spowodowane krotkimi odcinkami tzn do pracy 7km i spowrotem tyle samo???
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2795486#2795486 Zapraszam do oceny

kupię oba błotniki w kolorze lc6v zielona perła niepodgnite
Maniek71
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 02, 2008 06:57
Lokalizacja: Twierdza -> Wrocław -> Zakrzów ->oś Sobieskiego
Online: 16d 1h 15m

Postprzez miś fazi » So lis 01, 2008 20:56

7 kilometrów to nie jest tak mało , powinno go podładować , jesteś pewny że ma tylko dwa lata ?
miś fazi
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz
Online: 9d 7h 44m
Pomógł: 1483
Auto: golf
Silnik: ADZ

Postprzez Maniek71 » So lis 01, 2008 21:03

no akumloator ma polskie napisy i jak rozmawialem z wczesnijeszym wlascicielem to mowil ze kupil nowy aku i cala elektryke silnika bo wyjezdzal chyba do norwegi a tam ten serwis jest drogi i chcial zeby nie bylo problemu z odpaleniem

[ Dodano: 01 Lis 2008 20:32 ]
a jesli ladowanie bedzie wynosicniecale 14V czy taka roznia moze byc???
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2795486#2795486 Zapraszam do oceny

kupię oba błotniki w kolorze lc6v zielona perła niepodgnite
Maniek71
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 02, 2008 06:57
Lokalizacja: Twierdza -> Wrocław -> Zakrzów ->oś Sobieskiego
Online: 16d 1h 15m

Postprzez miś fazi » So lis 01, 2008 21:35

może
miś fazi
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz
Online: 9d 7h 44m
Pomógł: 1483
Auto: golf
Silnik: ADZ

Postprzez Maniek71 » N lis 02, 2008 08:36

aha wiec zobacze dzis czy jest pobor prądu jak nie to musze kupic aku niestety:(///
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2795486#2795486 Zapraszam do oceny

kupię oba błotniki w kolorze lc6v zielona perła niepodgnite
Maniek71
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 02, 2008 06:57
Lokalizacja: Twierdza -> Wrocław -> Zakrzów ->oś Sobieskiego
Online: 16d 1h 15m

Postprzez Lentin » Wt lis 04, 2008 10:39

Witam dołącze sie do tematu bo mam pytanie czy idzie jakoś regulować regulator napięcia bo na włączonych światłach ładuje niecałe 14V (nie wspomne co się dzieje jak włącze wzmacniacz). I mam pytanie czy idzie jakoś zwiększyć prąd ładowania na np 14,4V????
Proszę o szybką odpowiedź...
Szukałem na forum ale nie znalazłem takiego pytania...

[ Dodano: 04 Lis 2008 10:29 ]
Dodam, że autko to golf mk2 1,3 benzyna, katalizaror, na pełnym wtrysku, rok 1990.
Lentin
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr gru 05, 2007 21:47
Lokalizacja: Starogard Gd.
Pomógł: 8

Postprzez marcin664 » Wt lis 04, 2008 13:18

fighter17 napisał(a):aha wiec zobacze dzis czy jest pobor prądu jak nie to musze kupic aku niestety:(///

Jak pobór prądu na wyłączonym silniku i wyłączonych wszystkich odbiornikach (zostaje alarm, radio w stanie czuwania itp.) jest poniżej 30 mA to aku do wymiany jak więcej niż 30 mA to szukamy przyczyny :)


Lentin napisał(a):Witam dołącze sie do tematu bo mam pytanie czy idzie jakoś regulować regulator napięcia bo na włączonych światłach ładuje niecałe 14V (nie wspomne co się dzieje jak włącze wzmacniacz). I mam pytanie czy idzie jakoś zwiększyć prąd ładowania na np 14,4V????
Proszę o szybką odpowiedź...
Szukałem na forum ale nie znalazłem takiego pytania...

[ Dodano: 04 Lis 2008 10:29 ]
Dodam, że autko to golf mk2 1,3 benzyna, katalizaror, na pełnym wtrysku, rok 1990.


Nie da się regulować napięcia, poza tym moim zdaniem to nie regulator tylko alternator. Alternator wytwarza za mało prądu więc spada napięcie a regulator nie podniesie napięcia tylko obniży je do danego poziomu :/ jak możesz to zmierz napięcie między alternatorem a regulatorem i zmierz je przy włączonych światłach i wzmacniaczu.
marcin664
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt sty 01, 2008 23:58
Lokalizacja: Częstochowa
Online: 0s
Pomógł: 10

Postprzez Lentin » Wt lis 04, 2008 13:47

Wygląda to tak:
Na odpalonym silniku, przy włączonych światłach jest 13,9pareV. Jesli włącze wzmacniacz na połowę głośności to jest niekiedy nawet 13,5pareV. co zrobić, aby ładowało na samych włączonych światłach ok. 14,4V????

[ Dodano: 04 Lis 2008 12:48 ]
Mierzone na klemach.
Lentin
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr gru 05, 2007 21:47
Lokalizacja: Starogard Gd.
Pomógł: 8

Postprzez miś fazi » Wt lis 04, 2008 19:24

Jak pobór prądu na wyłączonym silniku i wyłączonych wszystkich odbiornikach (zostaje alarm, radio w stanie czuwania itp.) jest poniżej 30 mA to aku do wymiany jak więcej niż 30 mA to szukamy przyczyny :)


dlaczego uważasz że jesli pobór prądu na wyłączonych odbiornikach jest poniżej 30 mA to akumulator do wymiany , ja mysle że nawet 0 mA poboru na wyłączonych wszystkich odbiornikach to jest bardzo dobrze ,świadczy to o dobrej kondycji instalacji, zgadzam sie natomiast że powyżej 30 mA , to trzeba szukać usterki

[ Dodano: 04 Lis 2008 18:28 ]
Lentin napisał(a):Wygląda to tak:
Na odpalonym silniku, przy włączonych światłach jest 13,9pareV. Jesli włącze wzmacniacz na połowę głośności to jest niekiedy nawet 13,5pareV. co zrobić, aby ładowało na samych włączonych światłach ok. 14,4V????

[ Dodano: 04 Lis 2008 12:48 ]
Mierzone na klemach.



najpierw wymień regler , a potem będziesz szukał dalej , regler jest razem ze szczotkami
miś fazi
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz
Online: 9d 7h 44m
Pomógł: 1483
Auto: golf
Silnik: ADZ




Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,
cron