Dlaczego bierze olej?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, miś fazi, italiano_83, edzio, VIP

Dlaczego bierze olej?

Postprzez Maniek71 » N paź 26, 2008 22:13

Witam mam mk3 1.8 abs i zauwazylem ze jak nim jezdze spokojnie to jest wmiare ok ale jak zaczynam go krecic w obroty to zaczyna mi palic olej czym to moze byc spowodowane???
Maniek71
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 02, 2008 06:57
Lokalizacja: Twierdza -> Wrocław -> Zakrzów ->oś Sobieskiego
Online: 15d 17h 18m

Postprzez haps » N paź 26, 2008 22:18

puszcza olej pierscieniami jak go butujesz, krecisz na wysokie obroty, tloki szybko chodza w cylindrach a znimi pierscionki no i przepalaj olej, zalezy jak jezdzisz, ale jesli non stop pod 6tys obr to gwarantuje ci ze prawie kazdy golfik z tych lat przepali olej, gorzej jakby sie to dzialo w jezdzie "normalnej"

najlepiej ustaw sie z kims zeby jechal za toba, i zrob kilka razy redukcje i gaz w podloge jak pusci niebieska chmure to znaczy ze bierze i to sporo, jesli bedzie czysto to git, bo troche oleju moze sobie przepalic, w koncu nie jest to nowy motor..
haps
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): N kwi 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa
Online: 17d 22h 31m
Pomógł: 112
Auto: Audi tt quattro
Silnik: APX

Postprzez Maniek71 » N paź 26, 2008 22:23

No ok a jesli bierze olej tez przy normalnej jezdzieno ale stosunkowo mniej to co to moze byc mowie normalnej tzn w granicach 3tys moze troche powyzej 3a zapomnialem ze mam zalany mineralny mobila
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2795486#2795486 Zapraszam do oceny

kupię oba błotniki w kolorze lc6v zielona perła niepodgnite
Maniek71
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 02, 2008 06:57
Lokalizacja: Twierdza -> Wrocław -> Zakrzów ->oś Sobieskiego
Online: 15d 17h 18m

Postprzez bacik » N paź 26, 2008 22:23

kolego miałem podobnie podjedz sobie na jakiś warsztat gdzie maja vaga zobaczą czy to coś powaznego u mnie okazała się jakaś błachosta naprawa 20 zł co do kolegi powyżej możliwe ze jest tak jak mówi ale nic ci się nie stanie jak podjedziesz i Cię sprawdza pozdraiwam
bacik
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N paź 14, 2007 22:46
Lokalizacja: VWałbrzych
Online: 0s
Pomógł: 14

Postprzez Maniek71 » N paź 26, 2008 22:25

a co to jest to vaga???
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2795486#2795486 Zapraszam do oceny

kupię oba błotniki w kolorze lc6v zielona perła niepodgnite
Maniek71
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 02, 2008 06:57
Lokalizacja: Twierdza -> Wrocław -> Zakrzów ->oś Sobieskiego
Online: 15d 17h 18m

Postprzez bacik » N paź 26, 2008 22:29

fighter17 napisał(a):a co to jest to vaga???


kolego vag lub jak kto woli wag podłącza ci auto pod kompa przez złącze diagnostyczne i zobaczą czy autko wskazuje jakieś błędy czyli czy gdzieś jest jakaś usterka u mnie okazało sie ze to jakaś błahostka i teraz jest super
bacik
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N paź 14, 2007 22:46
Lokalizacja: VWałbrzych
Online: 0s
Pomógł: 14

Postprzez AD6 » N paź 26, 2008 22:30

fighter17 napisał(a):No ok a jesli bierze olej tez przy normalnej jezdzieno ale stosunkowo mniej to co to moze byc mowie normalnej tzn w granicach 3tys moze troche powyzej 3a zapomnialem ze mam zalany mineralny mobila


jak już kolega haps napisał pierścienie przepuszczją masz dwa wyjścia remont silnika lub jeździć i dolewać co jakiś czas olej przedewszystkim ustal ile ci ubywa oleju na ile kilometrów spalanie oleju nie jest czym nadzwyczajnym w kilkunastoletnich autach pod warunkiem że nie spala go w ogromnych ilościach :-)

PS oczywiście wycieki oleju z silnika wykluczyłeś ??
Ostatnio edytowano N paź 26, 2008 22:35 przez AD6, łącznie edytowano 2 razy
VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
AD6
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Online: 6d
Pomógł: 70
Auto: golf 4 i toledo II
Silnik: V6 V5

Postprzez Maniek71 » N paź 26, 2008 22:35

powiem tak przy piłowaniu czyli caly czas 4 5 tys obrotow to na 1000 km pali od 0,5 do 1l ale to moze wina olejuprzy spokojniejszej jezdzie troche mniej blizej o,5 litra moze nawet niecale na 1000km

[ Dodano: 26 Paź 2008 21:41 ]
a jesli bym wlal jakiegos ceramizera to pomoze oczywiscie chce autkiem opjezdzic jeszcez z rok moze dwa??
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2795486#2795486 Zapraszam do oceny

kupię oba błotniki w kolorze lc6v zielona perła niepodgnite
Maniek71
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 02, 2008 06:57
Lokalizacja: Twierdza -> Wrocław -> Zakrzów ->oś Sobieskiego
Online: 15d 17h 18m

Postprzez AD6 » N paź 26, 2008 22:45

to dość sporo ubywa jeśli nie stwierdziłeś wycieków z silnika to wina jest na 99% pierścieni możesz też po dłuższym postoju poprosić kogoś niech odpali a ty patrz czy nie puści niebieskiej chmury jeśli puści to uszczelniacze do wymiany co było by dla ciebie dużo lepsze

[ Dodano: 26 Paź 2008 21:49 ]
fighter17 napisał(a):[ Dodano: 26 Paź 2008 21:41 ]
a jesli bym wlal jakiegos ceramizera to pomoze oczywiscie chce autkiem opjezdzic jeszcez z rok moze dwa??


odpuść sobie było o tym już dość dużo na forum lepiej jeździć i dolewać olej niż wlać to świństwo
Ostatnio edytowano N paź 26, 2008 22:51 przez AD6, łącznie edytowano 1 raz
VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
AD6
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Online: 6d
Pomógł: 70
Auto: golf 4 i toledo II
Silnik: V6 V5

Postprzez haps » N paź 26, 2008 23:59

ooo mobil mineral... jak dla mnie bardzo lipny olej, mialem u siebie to tez ubywalo i potrafil zakopcic przy odpalaniu, ubylo mi z prawie max na min przez 10kkm wiec jakis litr moze deko wiecej. Wlalem mu teraz midlanda i o niebo lepiej, rowniej pracuje, nie ma mowy o przykopceniu po dlugim postoju, teraz zima sie zbliza to wleje mu mniej gestego midlanda bo troche szklaneczki halasuja przez 1-2sek. Zmien olej poki co i zobacz co bedzie, nie wlewaj ceramizera bo to nie w tym celu, a ni tym bardziej zadnego moto doktora, ktory zalepia kanaly olejowe w glowicy, przez co zwieksza sie cisnienie oleju itp itd..
haps
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): N kwi 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa
Online: 17d 22h 31m
Pomógł: 112
Auto: Audi tt quattro
Silnik: APX

Postprzez krzysiek82 » Pn paź 27, 2008 01:17

Przy butowaniu każdy silnik będzie spalał więcej oleju. Proponuje Ci kolego zrobić test kompresji oraz próbę olejową, będziesz miał wtedy wiedzę na temat kondycji silnika, jak będzie w normie to potem bezpieczna przesiadka na olej półsyntetyczny np 10W40 i bardziej delikatna jazda załatwi sprawę, a dzięki półsyntetykowi na zimnym silniku nie będziesz katował szklanek popychaczy.
Obrazek
Obrazek
GSM: 600-827-446
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Pomógł: 32

Postprzez Maniek71 » Wt paź 28, 2008 00:23

Pzreprasszam juz sie poprawiam na 1000km bierze mi okolo 100ml ale przy zroznicowanej jezdzie ale zazwyczaj deptaniu moze to wina oleju??
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2795486#2795486 Zapraszam do oceny

kupię oba błotniki w kolorze lc6v zielona perła niepodgnite
Maniek71
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 02, 2008 06:57
Lokalizacja: Twierdza -> Wrocław -> Zakrzów ->oś Sobieskiego
Online: 15d 17h 18m

Postprzez norek111 » Wt paź 28, 2008 00:33

jak na ten motor i wiek usterki nie szukaj tylko dolewaj

[ Dodano: 27 Paź 2008 23:36 ]
mój AFT pobiera na 15000 około litra

[ Dodano: 28 Paź 2008 00:02 ]
szwagierek ma audi A6 2.4 benzyna z przebiegiem niecałe 100000 to jest dopiero smok na olej
Ostatnio edytowano Wt paź 28, 2008 00:33 przez norek111, łącznie edytowano 1 raz
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: pomorskie Benowo
Online: 50d 14h 51m
Pomógł: 666
Auto: Golf III Bon Jovi
Silnik: AFT

Postprzez AD6 » Wt paź 28, 2008 08:36

fighter17 napisał(a):Pzreprasszam juz sie poprawiam na 1000km bierze mi okolo 100ml ale przy zroznicowanej jezdzie ale zazwyczaj deptaniu moze to wina oleju??


A widzisz to zmienia postać rzeczy taki ubytek już jest do przyjęcie i nie ma co nad tym myśleć to nie jest nowe auto jeździj i się nie przejmuj ewentualnie możesz zmienić olej na jakiś porządny na pewno całkiem nie przestanie znikać ale mogą się zmniejszyć jego ubytki
VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
AD6
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Online: 6d
Pomógł: 70
Auto: golf 4 i toledo II
Silnik: V6 V5

Następna strona



Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,