"Emission workshop" - co to jest?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: miś fazi, Qto, Adamm, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

"Emission workshop" - co to jest?

Postprzez Hans_gd » Wt paź 21, 2008 19:34

Przy każdym odplaniu auta zapala się taki napis. Czy ktoś wie może co to jest i z czym to jest związane?
Hans_gd
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt paź 17, 2008 15:32
Lokalizacja: z kątowni
Online: 0s

Postprzez malutki » Wt paź 21, 2008 20:51

na angielskim forum cos o tym znalazlem
http://uk-mkivs.net/forums/t/95295.aspx
moze ci pomoze
malutki
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lis 15, 2006 12:03
Lokalizacja: Opole/Krapkowice/Łowkowice
Online: 10d 14h 41m
Pomógł: 63

Postprzez Kulon » Wt paź 21, 2008 21:02

Hans_gd, u mnie w MK4 jak to wyskakiwało to bład w ecu wskazywał na czujnik cieczy chłodzącej ( po wymianie nic już nie wyskakuje)
pozdro
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
www.zgorzala.pl
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Kulon
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 15, 2007 15:38
Lokalizacja: zGORZAŁA
Online: 35d 21h 12m
Pomógł: 177
Auto: MK5 Variant

Re: "Emission workshop" - co to jest?

Postprzez doggie » Wt paź 21, 2008 21:28

Hans_gd napisał(a):Przy każdym odplaniu auta zapala się taki napis. Czy ktoś wie może co to jest i z czym to jest związane?


jaki silnik?
"....w samochodzie ważniejszy jest stan techniczny od stanu licznika..."


VCDS, przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GD
Online: 52d 18h 25m
Pomógł: 714
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Postprzez Hans_gd » Wt paź 21, 2008 22:36

2.0 TDI 140 PS.
Hans_gd
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt paź 17, 2008 15:32
Lokalizacja: z kątowni
Online: 0s

Postprzez doggie » Wt paź 21, 2008 23:24

Hans_gd napisał(a):2.0 TDI 140 PS.


z filtrem DPF?
a oprócz komunikatu jakieś odczuwalne zmiany? strata mocy?
Ostatnio edytowano Wt paź 21, 2008 23:26 przez doggie, łącznie edytowano 1 raz
"....w samochodzie ważniejszy jest stan techniczny od stanu licznika..."


VCDS, przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GD
Online: 52d 18h 25m
Pomógł: 714
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Postprzez Hans_gd » Pt paź 24, 2008 14:03

Odczuwalnych zmian nie ma. tylko komunikat

a czy z filtrem DPF to nie wiem
Ostatnio edytowano Pt paź 24, 2008 14:07 przez Hans_gd, łącznie edytowano 1 raz
Hans_gd
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt paź 17, 2008 15:32
Lokalizacja: z kątowni
Online: 0s

Postprzez doggie » Pt paź 24, 2008 14:17

Hans_gd napisał(a):Odczuwalnych zmian nie ma. tylko komunikat

a czy z filtrem DPF to nie wiem


być może coś się dzieje ze składem spalin, podstawowa rzecz to należy podłączyć pod VAG-a i odczytać błędy
Ostatnio edytowano Pt paź 24, 2008 14:18 przez doggie, łącznie edytowano 1 raz
"....w samochodzie ważniejszy jest stan techniczny od stanu licznika..."


VCDS, przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GD
Online: 52d 18h 25m
Pomógł: 714
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Postprzez bongo » Pt paź 24, 2008 14:45

bongo
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Online: 63d 16h 54m
Pomógł: 786
Auto: Vauxhall Vivaro
Silnik: CDTI

Postprzez DANIEL LHR » So paź 25, 2008 15:19

musisz miec jakies bledy w sterowniku silnika
DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): Cz cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów
Online: 7d 12h 37m
Pomógł: 31
Auto: golf III IV
Silnik: 1z +++

Postprzez GMS » N paź 26, 2008 00:52

pewnie pada przepustnica EGR-u (czesty temat)
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Online: 1d 15h 59m
Pomógł: 68

"Emission workshop" - co to jest?

Postprzez gregorp123 » Wt lis 06, 2012 13:37

Chcialem otworzy kolejny temat ale jesli juz mowimy o takim komunikacie emission workshop albo garage! no to dodam swoje co nieco U mnie sytyacja byla poprzedzona kontrolka swiec zarowych i pozniej kontrolka silnika, auto weszlo w tryb awaryjnego zamulenia no i tak az do podpiecia pod kompa. Okazalo sie zapchanie filtra DPF i wywalony czujnik G450. Musielismy uruchomic awaryjne czyszczenie kodem 21295 (pelny opis procedury tutaj http://forum.vw-passat.pl/threads/55260 ... ch-DPF-FAP ).

Po oczyszczaniu awaryjnym poziom zanieczyszczen spadl do 18% ale poziom zanieczyszczen stalych liczony w gramach byl powyzej 60gramow czyli diagnoza filtr nadajacy sie do wymiany. Ogolnie problem, jesli juz kogos dotknie, polega na braku jakiegokolwiek sygnalu ze akcja czyszczenia sie zaczyna, w golfie jest to trudne do okreslenia bo nie swieci sie zaden sygnal na desce o trwajacym wypalaniu filtra, a kontrolka filtra zapali sie dopiero gdy jest pelny. Dlatego jesli ktos przesiada sie z typowego starszego ropniaka w nowszego golfa z zamontowanym DPFem jak to ja zrobilem, to musi sie liczyc z zadbaniem o to by dopilnowac i wyczuc silnik kiedy akcja sie zaczyna i wtedy -+ 3 bied obroty tak 2500obr i nie wiecej niz 70km/godz przez 10-20min. chodzi o to ze silnik zadaje dodatkowo tak dawke ON by podgrzac spaliny do wymagalnej temperatury aby pomoc mu przepalic filtr, lepsza metoda jest podpiecie VAG i jazda z kolega ktory stwierdzi kiedy warunki sa spelnione aby akcja sie zaczela, podobno auta w automacie mozna szybcie wyczuc kiedy jest akcja,najczescie dzieje sie to miedzy 300 a 800km. Jezeli ten moment zostanie przeoczony kilkakrotnie i akcja zostanie przerwana przez warunki na drodze to dochodzi do zapchania filtra. Ogolnie zywotnosc filtra DPF-FAP jest bardzo ograniczona i zalezna od sposobu jazdy i dystansow pokonywanych codziennie, na warunki polskie to pomiedzy srednio 200 a 250tys km, kazdy przypadek bedzie inny bo wszystko zalezy jak sie autem jezdzi. W Niemczech ten czas jest srednio ok 100tys km dluzszy. Bardzo wazna role spelnia tu jakosc ON i oleju jaki lejemy do niego (typ VW502.). Ja niestety nie zwracalem na takie rzeczy uwagi no i skonczylo sie tak jak sie skonczylo, trzeba bedzie pogonic dziada :) Zostaje mi wtedy jeszcze mojej dziewczyny szkodnik oktawka z BKC ktory tego problemu nie ma :)

P.S. Nowy filtr DPF do mojego golfa kosztuje (w Aso po znajomosci) 7500zl brutto. Firmy zajmujace sie wydechami zamiennikow nie oferuja bo jak to powiedzieli to za mlode auto zeby ktos produkowal. Jedyna opcja to ze szrotu znalezc z malym przebiegiem ale to i tak moze sie zatkac na amen gdy dozyje swojego kresu. Ja zamieniam na auto bez DPF albo mozna tez wycinac.
gregorp123
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lis 05, 2012 14:55
Online: 6h 16m
Auto: Golf MK5 1.9TDI BLS
Silnik: 1.9TDI

"Emission workshop" - co to jest?

Postprzez GMS » Wt lis 06, 2012 21:58

wszystko generalnie w normie jak to w nowym aucie za kilka lat każdy diesel będzie maił filtr i nikt po za serwisem nie będzie mógł coś z tym zrobić... wszystko idzie do przodu naprawy w garażach się kończą wyłączanie filtrów też nie wszystko da się zrobić... a będzie gorzej...
zapomniałem dopisać że nowy diesel nie nadaję się do miasta i to należy sobie wbić do głowy
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Online: 1d 15h 59m
Pomógł: 68

"Emission workshop" - co to jest?

Postprzez gregorp123 » Śr lis 07, 2012 20:01

emission garage- kolega tez to kiedys mial i opowiadal ze wydmuchal uszczelke (lub mechanik zapomnial zalozyc) na tym grubym gumowym przewodzie intercoolera i lapal lewe powietrze, najlepiej sprawdzic czy nie syczy gdzie na przewodzie powietrza doladowujacego i czy jest caly.
Ostatnio edytowano Śr lis 07, 2012 20:48 przez gregorp123, łącznie edytowano 1 raz
gregorp123
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lis 05, 2012 14:55
Online: 6h 16m
Auto: Golf MK5 1.9TDI BLS
Silnik: 1.9TDI

Następna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,