Wyciek z klimy - zawór rozprężny?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kodek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: sob gru 04, 2004 23:31
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Wyciek z klimy - zawór rozprężny?

Post autor: kodek » pn lip 18, 2005 16:09

Mam w vw vento wyciek z układu klimatyzacji. Wyciek nad nogami pasażera z przodu. Dowiedziałem się że to wyciek z zaworu rozprężnego. Nikt nie chce się podjąć naprawy ale dowiedziałem się telefonicznie w serwise klimy (KRAKÓW), ( ja jestem z KONINA), że to oring w zaworze rozprężnym. Czy ktoś z was to naprawiał wymieniał. Jak to zrobić? Prosze o wsparcie.

[ Dodano: Sro Lis 01, 2006 1:01 pm ]
Ponawiam pytanko może ktoś mi pomoże. Powracam do problemu bo strasznie śmierdzi mi w kabinie jak włączę ogrzewanie.
Ostatnio zmieniony pn cze 18, 2007 19:01 przez kodek, łącznie zmieniany 2 razy.


kodek

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » śr lis 01, 2006 17:18

Hmmm nie wiadomo jaki to zapach, ale jest możliwości conajmniej trzy:

- faktycznie mogło wyciec Ci co nieco z zaworu rozprężnego, jednak układ jest napełniony gazem i jeśli jest nieszczelność to on sobie wolno ucieknie i na tym koniec - nie wydaje mi się żeby to było powodem smrodu ... :hmm:

- kolejna sprawa to okolice filtra przeciwpyłowego i szeczelności w tej okolicy - jest tam często dużo brudu i warto tam zajrzeć, możliwe jest przytkanie kanału odpływowego cały brud i woda + śmeci dostają się na filtr przeciwpyłkowy i to jest istny gnojownik, który wiadomo jak śmierdzi przy odrobinie zaciągaania nagrzanego powietrza - polecam odkręcić podszybie i zajrzeć tam + wymiana filtra p.pyłowego... (w ekstremalnych przypadkach woda z brudem może się dostawać po przez wentylator i kanały do reszty układu !!)

- jeśli jest to zapach słodki i taki jak czuć po odkręceniu zbiorniczka z podgrzanym płynem chłodniczym (uwaga przy rozgrzanym silniku otwierać zbiorniczek b. ostrożnie !!) to można się spodziewać wymiany nagrzewnicy - koszt nie duży - robota mało przyjemna :hmm:

- następna sprawa sprawdzenie stanu parownika od klimatyzacji !!! Profilaktycznie warto go odgrzybić ogólnie dostępnym środkiem w sprayu - możesz to zrobić na dwa sposoby:
1. wyciągasz filter p.pyłowy - wprowadzasz rurkę sprayu w kanał gdzie zaciąga wentylator powietrze - włączasz ogieg wewnętrzny - nawiew na 3 w ustawieniu - góra i dół i wciskasz spray.
2. - LEPSZY !! - wymontować wentylator - jest porada na vwgolf.pl dostać się do parownika - oczyścić go - i na niego popryskać preparatu + później czynność 1.

Z zaworu rozprężnego nic raczej się nie wydostaje i nie ma prawa nawet - bo pewnie już nie masz gazu w układzie !!
Jedź do fachowca od klimy - albo jak się da to zobacz czy da się wymontować ten zawór i poprostu go wymień (mało prawdopodobna wersja z tym bo dojście do zaworu jest z pod maski od strony pasażera i to raczej tam by była nieszczelność - ale to już trzeba zobaczyć na sprawdzeniu szczelności na kontrast .... ).
Nie wydawaj pochopnie kasy bo na telefon nie da się tego sprawdzić !!!

Jak będziesz chciał szczegóły to daj znać - opiszę Ci wszystkie olementy i wyślę schemat z numerami części (z oringami), ale najpierw sprawdź szczelność układu !!!

Klima nie działa bo nie ma czynnika czy jest jeszcze jakiś inny powód ??

Pozdroo


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr lis 01, 2006 19:46

kodek pisze:Wyciek nad nogami pasażera z przodu. Dowiedziałem się że to wyciek z zaworu rozprężnego
Jeśli ktoś w serwisie powiedzial że cieknei gaz, to pogratulować im znajomości układu :)
Nad nogami pasażera jest obudowa parownika. Jeśli chesz, włóż rękę tam gdzie wchodzi wykladzina podłogowa z przodu przed nogami (między piankę, a wykładzinę), tam gdzieś powonieneś wyczuć rurkę idącą do pzregrody czołowej.
To odpływ wody z parownika. Może on być pęknięty (woda leje się pod nogi pasażara), albo niedrożny od zewnątrz (woda wypływa poza przegrodę, gromadzi się po zewnetrznej stronie przegrody (gdzieś, nie wiem gdzie, ale ujście tego miejsca jest zatkane np błotem) i wraca do wnętrza samochodu, nie tą samą drogą, lecz powyżej (przegroda jest przykręcana, czy zgrzewana do reszty nadwozia i szparą między nimi (nieszczelnością) woda wpływa pod dywanik i robi się kałuża.
Ja tak mialem. Oto mój przypadek: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=57590
Tam opisałem jak to naprawilem tak tymczasowo.
kodek pisze:Nikt nie chce się podjąć naprawy ale dowiedziałem się telefonicznie w serwise klimy
U mnie też nie chcieli- powiedzieli wprost- w ch** roboty za małą kasę ;)
kodek pisze:Powracam do problemu bo strasznie śmierdzi mi w kabinie jak włączę ogrzewanie
Spróbuj przeczekać, może nagrzewnica się "przewietrzy" po kilku dniach, jeśli nie, to użyj tych pianek z wężykiem i powinno troche pomóc (u mnie pomogło, ale za to cuchnie tą pianką :P ) Jeśli śmierdzi z ogrzewania to powodem nei jest klimatyzacja. Jeśli jest wyciek z nagrzewnicy (jak mówi kolega powyżej) to powinno śmierdzieć neizależnie od włączenia ogrzewania oraz powinien być ubytek płynu w zbiorniczku.
kodek pisze:Mam w vw vento wyciek z układu klimatyzacji
A czy klima Ci działa???? Jeśli wyciekł by R134a, to zawór czunik ciśnienia uniemożliwił by włączenie klimy.
Po 2 klima ma czyjnik temp zewnętrznej, który uniemożiwia włączenie klimy poniżej 5 stopni na zewnątrz. Włączy się najwyżej po kilkunastominutowym postoju z ciepłym silnikiem- tak się da go nabrać, ewentualnie jakiś ciepły garaż. Gdyby nie czujnik, mogło by dojść do oblodzenia parownika.
Jeśli więc klika zadziałą (klik sprzęgła, dźwięk spężarki, wentylatory, zmiana obrotów) to znaczy że czynnik nie uciekł, a zawór jest OKI. Zachęcam do przeglądnięcia mojego tematu (link powyżej).
P.S. zawór rozprężny jest w obudowie parownika, nawet jakby coś puściło, do gaz by uciekał odpływem przez przegrodę oraz przez wentylator i w górę przez filtr pyłkowy (nie wiem jaką ma gęstosć, ale w zależności czy ejst cięszy od powietrza ucieknie w górę, lub w dół)



kodek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: sob gru 04, 2004 23:31
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

zawór rozprężny

Post autor: kodek » czw lis 02, 2006 00:15

W sprawie tego nieszczęsnego zaworu rozprężnego. Poprzedniego lata zauważyłem na wycieraczce żółtawy płyn o konsystencji oleju. Zdjąłem osłone nad nogami pasażera i znalazłem źródło. Z pod maski nad nogami pasażera wychodzi przewód od klimy (czarny z gumy czy jakiegoś tworzywa) póżniej przechoodzi w metalową rurkę i dalej znów tworzywo. I tam gdzie jest metalowa część jest "takie coś" co ciekło. Podobno to zawór rozprężny. Ciekło ciekło aż klima przestała działać. Czy tam właśnie jest ten zawór i te oringi???


kodek

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re: zawór rozprężny

Post autor: Razal » czw lis 02, 2006 00:29

kodek pisze:W sprawie tego nieszczęsnego zaworu rozprężnego. Poprzedniego lata zauważyłem na wycieraczce żółtawy płyn o konsystencji oleju. Zdjąłem osłone nad nogami pasażera i znalazłem źródło. Z pod maski nad nogami pasażera wychodzi przewód od klimy (czarny z gumy czy jakiegoś tworzywa) póżniej przechoodzi w metalową rurkę i dalej znów tworzywo. I tam gdzie jest metalowa część jest "takie coś" co ciekło. Podobno to zawór rozprężny. Ciekło ciekło aż klima przestała działać. Czy tam właśnie jest ten zawór i te oringi???
Tam są oringi - chyba z 3 szt. - mogło Ci lecieć na łączeniu węża - jutro Ci wsadze tu schemat co z czym sie je - wydaje mi się że zawór rozprężny jest troche bliżej kompresora, a tam są wejścia (zawory) do kontroli i napełniania układu ... + łączenie z oringami :hmm:

Zółty płyn to olej który jest dodawany w ilości niewielkiej do układu kimatyzacji podczas napełniania gazu ... Nad chłodnica powinieneś miec taką zieloną naklejkę ze specyfikacją i ilościa tego oleju - profesjonalne serwisy klimy go maja i powinni dodac do układu - automat ładujący klimę sam go dozuje najczesciej - podjanesz tylko ilosć

Jutro reszta :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

kodek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: sob gru 04, 2004 23:31
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: kodek » pn cze 18, 2007 18:38

Zrobiłem zdjęcie tej części z której wyleciał ten żółtawy gęsty płyn. Owinięta ta część była w tzw małpie kupa jeszcze trochę widać na zdjęciu u góry. Czy to zawór rozprężny? Jest to część nad nogami pasażera. Na czym może plegać usterka i jaki może być koszt naprawy? Obrazek
Ostatnio zmieniony pn cze 18, 2007 18:40 przez kodek, łącznie zmieniany 1 raz.


kodek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 135 gości