Jak zabrac się za regulację Pierburga 2e2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kogan77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 15:18
Lokalizacja: Poznań/Mogilno

Jak zabrac się za regulację Pierburga 2e2

Post autor: kogan77 » pn paź 06, 2008 08:07

Witajcie.

Mój golfik nie miał przez ostatni rok możliwości poruszania się na PB, a jedynie na LPG.
Na bendzynie zalewał się i pryskał pod maska paliwem - GEJZERY.
Zakupiłem zestaw naprawczy do PIERBURGA 2e2 i wymieniłem co sie dało. Najważniejszy to pływak, który zawieszła się na zaworku iglicowym i stąd to zalewanie paliwem.
Troszkę uszczelek zostało niewymienionych.
Efekt jest taki, że Golfik odpala i nawet jeździ na PB, ale........

....ale jest strasznie mułowaty. Czuję, jakbym poruszał się 30 konnym wozem do transportu węgla !!!!
Benzyny używam tylko do rozruchu na zimnym.
Od tego czasu wzrosło mi spalanie LPG. Teraz w mieście potrafi łyknąć 15l (wcześniej 11), na trasie 9l przy 90km/h ( wcześniej 7,5 w co trudno uwierzyć przy AUTOMACIE).

Co mógłbym ewentualnie doregulować ???
Jaką srubką........

Instalacja LPG gen 1 LOVATO ma 20tyś km.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn paź 06, 2008 10:09

Zacznij od oceny stanu membran pompki przyspieszajacej i zaworu wzbogacenia. Przy braku jazdy na benzynie membranki paruszeja i pekaja. Mysle ze wiesz gdzie one są .
Potem powymieniaj wszystkie wezyki , chyba ze sa na 100% szczelne.
Ocen stan podstawy gaznika - ważne aby była szczelna - nałóz dla pewnosci uszczlke z zestawu - 2 wyciete koła.
Ocen stan siłownika ssania.
Narazie wystarczy gdyz lista jest b długa.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

kogan77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 15:18
Lokalizacja: Poznań/Mogilno

Post autor: kogan77 » wt paź 07, 2008 08:02

Witaj.

Membranki powymieniane, wszystkie podciśnieniowe przewody mam nowe, podstawa gaźnika również nowa. Gaźnik przemyty i przedmuchany.....

Może gdybym sprawdził, ile mi pali na PB, to może wykluczyłbym error instalacji LPG (filterki, membrana itp), ale jak na roczną instalke to chyba za wcześnie.

Chodzi mi po głowie przejście na gaźnik Webera, ale przy automatycznej skrzyni, kłopotliwe byłoby stanie na skrzyżowaniu (trzęsąca się buda).

Co do ssania, to po osiągnięciu odpowiedniej temp (około minuty od odpalenia) ssanie się wyłącza i mam te ustawowe 800 - 1000 obr.

Czy kat wyprzedzenia zapłonu (u mnie 18 st) ma wpływ na brak mocy w moim Golfiku?



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » wt paź 07, 2008 15:32

kogan77 pisze:Czy kat wyprzedzenia zapłonu (u mnie 18 st) ma wpływ na brak mocy w moim Golfiku?
Oczywiście że tak. Nie jestem pewien czy jacyś gazownicy nie grzebali ci w zaplonie aby na gazie dobrze dzialał.
Dodam że wielu gazowników zatyka wlot do filtra powietrza co powoduje strasznego muła na beznynie, zreszta zatkaj sobie usta i przelec sie zobaczymy jak bedziesz leciał hehe.
Sprawdz czy cały dolot powietrza do gaznika jest drozny szczególnie na wejsciu do filtra jest klapka. Jesli jest zablokowana to podziekuj gazownikom.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt paź 07, 2008 15:45

Czy kat wyprzedzenia zapłonu (u mnie 18 st) ma wpływ na brak mocy w moim Golfiku?
18 stopni na wolnych to prawidłowa wartość jeśli się ją mierzy przy założonym weżyku do aparatu zapłonowego. Ze zdjętym 6 stopni. Sprawdź tak i tak ta różnica ma być zachowana bo dowodzi że działa siłownik wyprzedzenia zapłonu.

Zainteresuj sie siłownikiem który otwiera przepustnice II-stopnia. Co i zacz - znajdziesz goglami wpisując hasło typu :"niedomagania Pierburg 2E2".
Jeszcze jedno pytanie: dalej sa czarne spaliny po wymianie membran czy ten problem zniknął?
Ostatnio zmieniony wt paź 07, 2008 15:48 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 3 razy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kogan77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 15:18
Lokalizacja: Poznań/Mogilno

Post autor: kogan77 » śr paź 08, 2008 07:41

Jeśli chodzi o czarny dym z rury, to nie stwierdziłem tego zjawiska. Biały - owszem i to w nadmiarze, gdy odpalam zimny na ssaniu. "Generator mgły porannej" - to moje przezwisko na osiedlu :grin:

"Niedomagania Pierburga 2e2" przestudiowałem i tego sie trzymałem, bo uważam ta pozycję za BIBLIĘ wiedzy, jesli chodzi o 2e2.


Tak sobie teraz pomyślałem.....może gra już niewarta świeczki.
Silnik miał 430 tyś przebiegu gdy go zagazowywałem. Teraz ma 450 tyś.
Może kompresja już nie ta, może inne rzeczy.....

Lubię dłubać przy moim Golfiku II Automaciku.

Sprawdzę jeszcze jedno - prysne sprayem w okolice gaźnika. Możliwe, że obroty podskoczą......



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » śr paź 08, 2008 16:57

Kopcenie po odpaleniu na ssaniu o poranku na biało to norma. To nic inego jak para wodna.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 79 gości