Przekazniki 541 do swiateł? jak najprosciej podłaczyc?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, edzio, VIP

Przekazniki 541 do swiateł? jak najprosciej podłaczyc?

Postprzez sebastian233 » N wrz 14, 2008 15:21

a wiec przeszukałem forum bardzo skrupulatnie i jest sporo na ten temat tylko ze kazdy podaje jak zrobic ;połaczyc na 4 przekazniki z 16 zabezpieczeniami!!

moje pytanie -mam 2 przekazniki 541 od poldka i mozna tak zrobic zeby tylko wpiąć sie na tą kostkę co idzie do leflektora?po jednym przekazniku na lampe?co wy na to?
Ostatnio edytowano N wrz 14, 2008 20:28 przez sebastian233, łącznie edytowano 1 raz
sebastian233
 

Postprzez Zico63b » N wrz 14, 2008 15:30

Można, oczywiście.
Zaciski 30 zasilanie z akum. przez bezpiecznik (osobno każdy przekaźnik),
zaciski 87 wyjścia na lampy,
zaciski 86 wejścia sterujące: żółty prawe mijania a żółto-czarny lewe),
zaciski 85 masy.
Przewody dotąd dochodzące do lamp przekładamy do tych zacisków z ozn. 86 w każdym z przekaźników.
Ostatnio edytowano N wrz 14, 2008 15:33 przez Zico63b, łącznie edytowano 1 raz
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Online: 25d 8h 28m
Pomógł: 816
Auto: Golf 3 GT TDI
Silnik: 1Z

Postprzez sebastian233 » N wrz 14, 2008 15:41

Zico63b napisał(a):Można, oczywiście.
Zaciski 30 zasilanie z akum. przez bezpiecznik (osobno każdy przekaźnik),
zaciski 87 wyjścia na lampy,
zaciski 86 wejścia sterujące: żółty prawe mijania a żółto-czarny lewe),
zaciski 85 masy.
Przewody dotąd dochodzące do lamp przekładamy do tych zacisków z ozn. 86 w każdym z przekaźników.


e zaraz jak to przewody dochodzace do lamp dajemy pod zacisk 86?tam jest 5 chyba dochodzi?

86 to masa chyba tak?
http://www.agrofoto.pl/forum/Jeszcze-ra ... t3998.html
Ostatnio edytowano N wrz 14, 2008 15:43 przez sebastian233, łącznie edytowano 1 raz
sebastian233
 

Postprzez Zico63b » N wrz 14, 2008 15:47

Wstawię tu schemat, tylko później. A teraz piszę: np. lewy reflektor - odpinamy kabel żółto-czarny z kostki żarówki i podłączamy do zacisku 86 przekaźnika, masa to 85 reszta jak wyżej.
Obrazek

Przy drugiej lampie tak samo tylko kolor będzie żółty bez czarnego paska.
Ostatnio edytowano N wrz 14, 2008 15:59 przez Zico63b, łącznie edytowano 2 razy
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Online: 25d 8h 28m
Pomógł: 816
Auto: Golf 3 GT TDI
Silnik: 1Z

Postprzez sebastian233 » N wrz 14, 2008 18:06

Zico63b napisał(a):Wstawię tu schemat, tylko później. A teraz piszę: np. lewy reflektor - odpinamy kabel żółto-czarny z kostki żarówki i podłączamy do zacisku 86 przekaźnika, masa to 85 reszta jak wyżej.
[url=http://images48.fotosik.pl/10/8a2752d731976f95m.jpg]Obrazek[/URL]

Przy drugiej lampie tak samo tylko kolor będzie żółty bez czarnego paska.


a jak zrobie tym shematem ze sie wepne w wiązke tak jak podajesz to swiatła nie beda sie cały czas swieciły?
sebastian233
 

Postprzez Paweł Marek » N wrz 14, 2008 18:15

sebastian233 napisał(a):po jednym przekazniku na lampe?co wy na to?
nie dosłownie. Jeden przekaźnik będzie obługiwał światła krótkie w obu lampach, drugi długie w obu lampach. Czyli kabel wychodzący na lampy musisz rozdzielić na dwa i każde odgałęzienie do żarówek na krótkie, a z drugiego przekaźnika na długie.
Sam tak oszczędnościowo mam zrobione. Ryzyko jest takie że jak któryś przekaźnik padnie to tracę albo oba długie albo oba krótkie.
Są też przekaźniki z dwoma wyjściami 87 do takich przekaźników należy Polonezowski 541. Wtedy nie musisz rozgałęziać kabla z wyjścia 87 bo są dwa takie wyjścia. I wtedy jest mniejsze ryzyko że obie lampy na raz świecić przestaną w razie awarii, bo oba wyjścia 87 maja osobne styki w przekaźniku

[ Dodano: Nie Wrz 14, 2008 6:24 pm ]
polecam stronkę ze schemacikaami wewnętrznymi http://www.inprodus.com.pl/index_ps12.php
Ostatnio edytowano N wrz 14, 2008 18:26 przez Paweł Marek, łącznie edytowano 2 razy
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Online: 23d 11h 3m
Pomógł: 2717
Auto: Vento
Silnik: 2E

Postprzez Zico63b » N wrz 14, 2008 19:14

Mała tylko uwaga co do przekaźnika Typ 541: nie jest on takiej konstrukcji jak np. RM2, MT6 czy im podobne, gdzie faktycznie są dwa niezależne styki i dwie zwory. 541 ma jeden styk i jedną zworę a styk 87 to po prostu blaszka wygięta w kształcie "U" i włożona od środka przez podstawę.
Zawsze jednak jest jedna CEWKA i zasilana z jednego źródła: lewe lub prawe światło. Przy zakładaniu przeróbek świateł oświetlających drogę, moim priorytetem jest minimalizowanie możliwości awarii całkowicie wyłączającej oświetlenie drogi, nawet na sekundę.

I odpowiedź na pytanie: żarówki mijania będą w tym kładzie bezpiecznie świecić TYLKO w czasie włączonych mijania (i dostawać "świeższe", mocniejsze napięcie z akumulatora :grin: ).

I jeszcze jedno: fajna stronka, dzieki! :bigok:
Ostatnio edytowano N wrz 14, 2008 19:20 przez Zico63b, łącznie edytowano 2 razy
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Online: 25d 8h 28m
Pomógł: 816
Auto: Golf 3 GT TDI
Silnik: 1Z

Postprzez Paweł Marek » N wrz 14, 2008 19:56

Zico63b napisał(a):541 ma jeden styk i jedną zworę a styk 87 to po prostu blaszka wygięta w kształcie "U" i włożona od środka przez podstawę.
ano tego nie wiedziałem, więc faktycznie ryzyko nie maleje.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Online: 23d 11h 3m
Pomógł: 2717
Auto: Vento
Silnik: 2E




Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,