[TDI PD] Regulacja pompowtryskiwaczy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: miś fazi, Qto, Adamm, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

Regulacja pompowtryskiwaczy

Postprzez marcin.w111 » Cz wrz 11, 2008 21:12

Wymieniłem jeden pompowtrysk i silnik nierówno pracuje na biegu jałowym na wolnych obrotach. Pompowtryski mają regulacje luzów , jak to wyregulować ?
Ostatnio edytowano Pt wrz 12, 2008 21:58 przez marcin.w111, łącznie edytowano 1 raz
marcin 111
marcin.w111
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz maja 22, 2008 12:41
Lokalizacja: nakło nad notecią
Online: 0s

Postprzez GMS » Pt wrz 12, 2008 00:08

A jakie masz oznaczenie silnika??
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Online: 1d 13h 41m
Pomógł: 68

Postprzez leo... » Pt wrz 12, 2008 01:40

dokręcasz do oporu (delikatnie) - odkręcasz o 120 stopni ...
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Online: 21h 2m
Pomógł: 145
Auto: Audi
Silnik: TDI

Postprzez Cinek » Pt wrz 12, 2008 08:44

ja tam nie wiem, ale jak byłem w g-labie to do ustawienia pompek sebastian miał zegar...opór dla każdego ma inną granice, a że to delikatny w miare sprzęt radziłbym pojechać do kogoś kto sie na tym zna. pozatym coś mysi pokazywać vag na tą okoliczność, może ta pompka jest kiepska albo nie pasuje ?
Cinek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Online: 11d 7h 35m
Pomógł: 166
Auto: golf 4+golf 2
Silnik: 1896

Postprzez mirass » Pt wrz 12, 2008 11:40

leo... napisał(a):dokręcasz do oporu (delikatnie) - odkręcasz o 120 stopni ...


180 stopni - obecna ELSA
225 stopni - o tym mówi starsza
mechanika, chiptuning, pomiary mocy tel. [b]0502730289[/b]
mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): Cz lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Online: 4h 28m
Pomógł: 93

Postprzez marcin.w111 » Pt wrz 12, 2008 19:40

Dzięki za pomoc POZDRAWIAM
marcin 111
marcin.w111
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz maja 22, 2008 12:41
Lokalizacja: nakło nad notecią
Online: 0s

Postprzez leo... » Pt wrz 12, 2008 21:41

mirass napisał(a):180 stopni - obecna ELSA
225 stopni - o tym mówi starsza


doswiadczenie - 120 stopni
wiem że są rozbieżności w literaturze serwisowej - praktyka - 120 stopni
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Online: 21h 2m
Pomógł: 145
Auto: Audi
Silnik: TDI

Postprzez mariusz75 » So wrz 13, 2008 00:38

Przede wszystkim to przy wymianie pompki na nową lub inną ustawia się dwie wielkości. :chytry: :chytry: :chytry:

1.tzw. wymiar "a" od zewnętrznej krawędzi głowicy silnika do zaokrąglonej powierzchni zespołu pompowtryskiwacza.
2. Luz na śrubie regulacyjnej w dźwigience. Ustawić tak wałek napędowy pompowtryskiwacza kręcąc wałem korbowym, aby rolka dźwigienki znalazła się na szczycie krzywki wałka napędowego i dopiero wtedy w odpowiedni sposób wyregulować śrubę regulacyjną pompowtryskiwacza.

Obydwie wielkości uzależnione są od rodzaju (kodu literowego) silnika :hmm: . Nie każdą pompkę panowie ustawia się na 120 stopni i na pewno dobrze o tym wiecie :okej: .

Obrazek

Obrazek



[ Dodano: 13 Wrz 2008 00:42 ]
Czy wymieniłeś komplet uszczelek na tej pompce? Jest to bezwzględnie konieczne i może być przeczyną twojego niedomagania.

Podaj kod silnika to coś poszukam w moim archiwum.

[ Dodano: 13 Wrz 2008 00:50 ]
Znalazłem Ci coś takiego. http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... ana+poppek

Pęknie opisana wymiana pompek + regulacia z fotkami :grin:

pozdro.
Ostatnio edytowano So wrz 13, 2008 01:02 przez mariusz75, łącznie edytowano 3 razy
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
mariusz75
Sprzedawca
Sprzedawca
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Online: 9d 37m
Pomógł: 310
Auto: XXjahre-passatB6
Silnik: 2x 1.9

Postprzez vwarti1 » Pn kwi 06, 2009 19:41

mariusz75, Witam, pisze do pana z goraca prosba o pomoc w regulacji pompowtryskiwaczy w silniku 1.9tdi arl, chodzi mi konkretnie o druga faze regulacji czyli czujnikiem zegarowym. jakie powinny byc wartosci dla poszczegolnych pompek, jesli jest to mozliwe prosze o pomoc
vwarti1
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn kwi 06, 2009 19:14
Lokalizacja: Kielce
Online: 0s

Postprzez Kulon » Pn kwi 06, 2009 19:53

jak vagiem sprawdzić czy pompki sa OK ?
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
www.zgorzala.pl
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Kulon
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 15, 2007 15:38
Lokalizacja: zGORZAŁA
Online: 35d 19h 49m
Pomógł: 177
Auto: MK5 Variant

Postprzez homsky » Wt kwi 07, 2009 00:31

vwarti1 napisał(a):chodzi mi konkretnie o druga faze regulacji czyli czujnikiem zegarowym. jakie powinny byc wartosci dla poszczegolnych pompek


takie same :dol: :dol: :dol:
mirass napisał(a):180 stopni - obecna ELSA


[ Dodano: Wto Kwi 07, 2009 00:31 ]
Kulon napisał(a):ak vagiem sprawdzić czy pompki sa OK ?


kanały : 013 , 018 , 023
Obrazek
homsky
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda
Online: 11h 53m
Pomógł: 856
Auto: Passat B5FL
Silnik: AVF+

Postprzez EnJoy » Wt kwi 07, 2009 01:23

homsky napisał(a):kanały : 013 , 018 , 023

a jakie powinny być mniej więcej granice wartości (w poszczególnych kanałach) po przekroczeniu których można stwierdzić, że pompka niedomaga?
Obrazek
Obrazek
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy
Online: 4d 12h
Pomógł: 142
Auto: Golf IV
Silnik: ASZ

Postprzez roman58 » Wt kwi 07, 2009 14:46

Pompo wtryski.
Na kanale 18 - powinien być status pompo-wtryskiwaczy. 0 - jest O.K. natomiast każda inna liczba oznacza uszkodzenie pompo-wtryskiwacza, przerwę w ciągłości obwodu, braki paliwa, powietrze w układzie paliwowym.

[ Dodano: 07 Kwi 2009 15:15 ]
Ustawienie i ten luz.
Obrazek
roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): Pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Online: 5d 19h 42m
Pomógł: 110

Postprzez Kulon » Wt kwi 07, 2009 16:35

homsky, roman58 u mnie jest tak - czyli OK ?
Obrazek Obrazek
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
www.zgorzala.pl
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Kulon
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 15, 2007 15:38
Lokalizacja: zGORZAŁA
Online: 35d 19h 49m
Pomógł: 177
Auto: MK5 Variant

Następna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: deskjet, kamil--k5, krzychu20, roman58, wili18 i 28 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,