Zmiana wtrysków w 1.6TD na mocniejsze ???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Zmiana wtrysków w 1.6TD na mocniejsze ???

Post autor: Lukas-182 » sob sie 09, 2008 23:04

Postanowiłem założyć ten temat, bo mam dylemat. Mianowicie przymierzam się od dłuższego czasu do zmiany wtrysków i chciałbym włożyć wtryski od SBka, do swojego JPka, z tego co się dowiedziałem na forum to opłaca się zrobić taką zmianę.

Zasięgnąłem porady u pary mechaników i każdy powiedział mi, że to nie tak siup siup, przełożyć, bo może wtryski wyglądają identycznie, to różnią się ciśnieniem wtrysku i jak przekładać to wtryski wraz z pompą wtryskową... Z tego co się orientuję to wtryski w każdy 1.6TD maja identyczne ciśnienie wtrysku, bodajże 160 bar.

Czy po założeniu wtrysków od SBka do silnika z pompą od JR i głowicą od SBka będzie wszystko OK ?? Bo nie mam ochoty wyrzucać 160zł na końcówki wtrysków nie potrzebnie.

Rozmawiałem także z kumplem, ma 1Z i podobno włożone wtryski AFN (110KM), i niby 10KM tym zyskał, ale jakoś mi się nie chce wierzyć, że przełożenie wtrysków dało takiego kopa...

Jakie wtryski polecacie do 1.6TD, najwydajniejsze, może jakieś przerobione, na bazie innych, hybrydowe ??
Ostatnio zmieniony ndz sie 17, 2008 12:33 przez Lukas-182, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz sie 10, 2008 09:42

Lukas-182 pisze:Rozmawiałem także z kumplem, ma 1Z i podobno włożone wtryski AFN (110KM), i niby 10KM tym zyskał, ale jakoś mi się nie chce wierzyć, że przełożenie wtrysków dało takiego kopa...
to malo mu to dalo

zakladalem u znajomego i z 96 koni w serii wyszlo mu 110 z samych wtryskow


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » ndz sie 10, 2008 18:28

Adamm pisze:zakladalem u znajomego i z 96 koni w serii wyszlo mu 110 z samych wtryskow
Tylko zmieniłeś same wtryski, czy coś jeszcze ??



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz sie 10, 2008 22:55

Lukas-182, u niego same wtryski, przeciez napisalem ze z samych wtryskow tyle wyszlo


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt sie 12, 2008 23:42

Lukas-182, u niego same wtryski, przeciez napisalem ze z samych wtryskow tyle wyszlo
OK.

Pisałem z m.s. na temat wtrysków od SBka i jestem już w 100% przekonany do ich montażu, szukam końcówek firmy MONARK, bo na Boscha z lekka mnie nie stać na chwilę obecną... Do tego prawdopodobnie muszę dokupić nowe podkładki pod wtrysk, bo stare po odkręceniu i ponownym montażu mogą popuszczać.

Teraz bardzo ważne pytanie, po założeniu trzeba takie wtryski wyregulować, szukałem po forum i należy je wyregulować na około 155-160 bar, każdy, regulują się jakimiś podkładkami, jakie to podkładki i jaka cena ??

Tak sobie myślę, że z 5KM przybędzie po założeniu wtrysków od SBka :)



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » ndz sie 17, 2008 00:38

lukasz_zn pisze:Mam pytanie - co większe wtryski powodują??
- zwiększają dawkę paliwa?
- inny kont?
- większe ciśnienie?
dawki nie zwiększają, ciśnienie wtrysku jest chyba takie same, ale nie jestem pewien jak to jest w TDI. Wtryski z mocniejszych wersji są wydajniejsze, paliwo jest dokładniej rozpylane co za tym lepiej się spala, tak to rozumiem. Kumpel zmieniał wtryski w swoim 1Z i nie wierzyłem, bo dały mu ponad 15 KM więcej, puki mnie kolega Adamm nie uświadomił :)
lukasz_zn pisze:Bo przykładowa przez opornik zwiększyłem dawek paliwa i tłok mi pękł
Może za duży opornik daleś i kosmicznie zwiększyłeś dawkę paliwa :)
lukasz_zn pisze:Co trzeba kupić? 4 wtryski w tym wtrysk sterujący? Co myślicie o tym:
http://moto.allegro.pl/it...10_km_komp.html
Interesująca aukcja, zapewne oryginalne wtryski Boscha, ciekawe jak z ich funkcjonowaniem... Ja szukam wtrysków albo końcówek firmy Monark, bo na Bosche aktualnie mnie nie stać...



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz sie 17, 2008 12:18

Witam
Czy do motoru AAZ można włożyć atryski od SB-ka? trzeba całe wtryski czy podejda same końcówki [podobno w AAZ są 2 sprężynkowe- ksiażka serwisowa]
I czy są one faktycznie wydajniejsze od tych z orginalnych AAZ? sama taka przekładka ma sens w zwiekszeniu mocy?


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » ndz sie 17, 2008 12:26

andrew.zbyrko pisze:Czy do motoru AAZ można włożyć atryski od SB-ka? trzeba całe wtryski czy podejda same końcówki [podobno w AAZ są 2 sprężynkowe- ksiażka serwisowa]
I czy są one faktycznie wydajniejsze od tych z orginalnych AAZ? sama taka przekładka ma sens w zwiekszeniu mocy?
hmmmm... wtryski od 1.6 do silnika 1.9 ?? Moim zdaniem będą mniej wydajne, ale tego nie jestem pewien...

Ponawiam pytanie, jak dokładnie wygląda regulacja ciśnienia na wtryskach, potrzebne sa do tego jakieś przyrządy ??



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz sie 17, 2008 12:31

Lukas-182 pisze:Ponawiam pytanie, jak dokładnie wygląda regulacja ciśnienia na wtryskach, potrzebne sa do tego jakieś przyrządy ??
z tego co kiedyś mówiłem z mechanikiem to podkłatki jakieś sie stosuje i sprawdza sie ciśnienie na maszynie..


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » ndz sie 17, 2008 13:53

Lukas-182 pisze:Ponawiam pytanie, jak dokładnie wygląda regulacja ciśnienia na wtryskach, potrzebne sa do tego jakieś przyrządy ??
podkładki regulacyjne około 17 rodzai (nr. 068 130 151 do 068 130 270 od 1mm do 1,9mm ) i próbnik zegarowy http://moto.allegro.pl/item415795999_ur ... yskow.html
http://moto.allegro.pl/item419404047_pr ... esla_.html
Ostatnio zmieniony ndz sie 17, 2008 14:00 przez vision, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » ndz sie 17, 2008 20:16

Czy do motoru AAZ można włożyć atryski od SB-ka?
jak najbardziej zakladaj Apsik wkladal do swojego AAZ



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz sie 17, 2008 22:13

Krzylu, właśnie pisałem do niego na PW i mi troszke rozjaśnił sprawe, jak to jest z tymi wtryskami :bajer:


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

EasyRider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pn mar 31, 2008 23:20
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: EasyRider » pn sie 18, 2008 08:51

andrew.zbyrko pisze:Krzylu, właśnie pisałem do niego na PW i mi troszke rozjaśnił sprawe, jak to jest z tymi wtryskami :bajer:
To prosimy o napisanie tego co powiedział, aby wszystkim nam rozjaśnić sprawę. :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości