Dlaczego NIE warto kupować FERODO - Foto

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Dlaczego NIE warto kupować FERODO - Foto

Post autor: Lipek81 » ndz sie 03, 2008 11:20

Zacznę może od początu - niedawno robiłem remoncik tylnych hamulców. Wymieniłem dosłownie wszystko, oprócz tarczy na której się to wszystko montuje (hamulce bębnowe). Sprężynki, cylinderki, czopy osi, łożyska, bębny - dosłownie wszystko. Tarczy nie wymieniałem, ale oczyściłem szczotką drucianą i pomalowałem. Wymieniłem też szczęki hamulcowe na ferodo. Zwykłe ferodo, chyba premier, jak dobrze pamiętam.
Po kilku dniach miałem taką sytuację na drodze, że musiałem ostro zahamować. Wiem, nie można hamować ostro na nowych okładzinach, bo się zeszklą, ale ja musiałem. Podczas hamowania usłyszałem stuknięcie (lekkie, nie za głośne) w prawym tylnym kole. Po tej akcji coś zaczęło szumieć w tylnym kole - tak cyklicznie, w miarę zwiększania szybkości częstość szumu się zwiękaszała - po porstu pojedyńcze "szumnięcie" na jeden obrót koła.
Dziś w końcu miałem czas się tym zająć. Sciągam koło, bęben i ukazuje mi się taki oto widok:



Obrazek Obrazek



Jedna ze szczęk nie wytrzymała i się zgięła.
Zgięta częśc pogięła z kolei tą blaszkę, za którą wsuwa się szczękę:

Obrazek Obrazek


Tutaj porównanie końcówek obu szczęk:

Obrazek

Zdjęcia trochę niewyraźne, bo robione telefonem, ale myślę, że wiadomo o co chodzi.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » ndz sie 03, 2008 12:08

No to pięknie, niby firma całkiem dobra, a tu taki bubel. Jak bys sie uparł to takie coś mógłbys reklamować, bo jest to wada fabryczna.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]

gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: gopiter » ndz sie 03, 2008 12:17

Moze z FEROODO zrobilo sie to samo co ostatnio z Brembo.To juz nie ta jakosc co kiedys.Rozmawialem ostatnio z kumplem ktory handluje czesciami i coraz wiecej klientow narzeka na Brembo dlatego jak u siebie w mazdzie robil hamulce to zalozyl komplet LUCASA (a wczesniej jezdzil na Brembo+FEROODO) i po prostuu byl w szoku po tej zmianie.Zupelnie inne hamowanie inna reakcja na nacisk na pedal.Mozna bardzo precyzyjnie dawkowac sile hamowania itd.Jest na tyle zadowolony ze teraz w drugim aucie tez zaklada komplet LUCASA i poleca go klientom zamiast Brembo.
Ostatnio zmieniony ndz sie 03, 2008 12:17 przez gopiter, łącznie zmieniany 1 raz.


Było MK3 - obecnie w trakcie poszukiwań następcy...

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz sie 03, 2008 12:19

Oczywiście, że mógłbym, ale w moim przypadku w praktyce to nierealne - samochód jest mi potrzebny, a tak musiałbym zdjąć komplet szczęk z dwóch kół i zanieść do rekalmacji - no i w czasie reklamacji samochód stałby na cegłach.
A no i w ramach reklamacji dostałbym drugie Ferodo.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » ndz sie 03, 2008 12:43

gopiter pisze:zaklada komplet LUCASA i poleca go klientom zamiast Brembo.
Rzeczywiście, coraz szersze grono mechaników poleca klocki firmy LUCAS. Sam je mam i naprawdę jestem z nich zadowolony.



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6611
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » ndz sie 03, 2008 12:52

panowie niestety jest tak,że większość tych producentów robi już w chinach,przykład ostatnio skf made in china,od jakiś może 2 m-cy,i może z tym tak było
Ostatnio zmieniony ndz sie 03, 2008 12:53 przez jaszczur, łącznie zmieniany 1 raz.



gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: gopiter » ndz sie 03, 2008 13:05

jaszczur pisze:skf made in china
Tez o tym slyszalem i dlatego jak zmienialem ostatnio lozyska z tylu to wzialem Ruville.Jak wiadomo Ruville jako firma nie produkuje lozysk a pakuje w swoje pudelka lozyska innych firm.Po otwarciu pudelka okazalo sie ze mam lozyska firmy KOYO (made in Japan).Lozyska ktore ida na pierwszy montaz w mazdzie...A cena sporo nizsza niz SKF :bajer:


Było MK3 - obecnie w trakcie poszukiwań następcy...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sie 03, 2008 14:17

gopiter pisze:Moze z FEROODO zrobilo sie to samo co ostatnio z Brembo.To juz nie ta jakosc co kiedys.Rozmawialem ostatnio z kumplem ktory handluje czesciami i coraz wiecej klientow narzeka na Brembo dlatego jak u siebie w mazdzie robil hamulce to zalozyl komplet LUCASA (a wczesniej jezdzil na Brembo+FEROODO) i po prostuu byl w szoku po tej zmianie.Zupelnie inne hamowanie inna reakcja na nacisk na pedal.Mozna bardzo precyzyjnie dawkowac sile hamowania itd.Jest na tyle zadowolony ze teraz w drugim aucie tez zaklada komplet LUCASA i poleca go klientom zamiast Brembo.
mam niestety te same obserwacje, chociaż Brembo są teraz made in Poland


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 109 gości