nie wraca drązek zmiany biegu do pozycji wyjściowej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, edzio, VIP

nie wraca drązek zmiany biegu do pozycji wyjściowej

Postprzez hamster55 » Pn lip 14, 2008 14:41

czy ktoś się spotkał z taka sytuacją kiedy drążek zmiany biegu nie wraca na środek położenia, tzn jak np. wysprżegle z jedynki to nie wrca na środek drązek tylko pozstaje w położeniu między 1 a 2. Prosze o pomoc w tym temacie
hamster55
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn sty 21, 2008 18:49
Lokalizacja: Podkarpacie
Online: 0s

Postprzez chase1 » Pn lip 14, 2008 15:32

heh - mam to samo.
jakis czas temu jak bylem u mechanika (w innej sprawie) - powiedzial mi ze trzeba wymienic jakas gume - montowana od spodu samochodu.
niestety mi tego nie wymienil, i sam chetnie bym sie dowiedzial czy to oby napewno ta gumka ;) , i gdzie taka kupic
1,6 ABU + LPG ; 93'

Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397
chase1
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Wt mar 18, 2008 12:28
Lokalizacja: Poznań
Online: 0s
Pomógł: 6

Postprzez Hans-Hans » Pn lip 14, 2008 17:42

Witam ściągnij worek i zalej kulkę wd40 kulka może byc zatarta lub wybierak przy skrzyni trzeba przesmarować .



edit ort/Waluch
Ostatnio edytowano Pn lip 14, 2008 17:54 przez Hans-Hans, łącznie edytowano 1 raz
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Online: 6h 11m
Pomógł: 43
Auto: VW Passat B3 Variant
Silnik: 2E

Postprzez chase1 » Wt lip 15, 2008 08:11

to raczej nie w tym rzecz - u mnie drazek porusza sie luzno (nie ma zadnego problemu z przesunieciem go w pozycje pod 5'ka)

problem w tym, ze... drazek powinien po wysprzegleniu wracac do pozycji miedzy biegami 3 a 4, a nie zostawac w pozycjach skrajnych
1,6 ABU + LPG ; 93'

Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397
chase1
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Wt mar 18, 2008 12:28
Lokalizacja: Poznań
Online: 0s
Pomógł: 6

Postprzez Reksio » N lut 08, 2009 19:08

Witam! Ja też mam podobny problem w moim MK4 mam skrzynię 6 bieg i jak przechylę drążek z poz. środkowej w lewo pomiędzu 1 i 2-kę, a także w prawo pomiędzy 5 i 6-kę to lewarek nie wraca na środek. OK jest tylko pomiędzy 3 i 4-tym biegiem. Co robić, co trzeba wymienić? Najgorzej to przeszkadza jak zmieniam z 5-tki na 4-kę to wbija mi się 6-tka i z 2-ki na 3-kę!
Reksio
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N sie 19, 2007 17:41
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Online: 0s
Auto: MKIV Generation
Silnik: AJM

Postprzez _robert_s » N lut 08, 2009 21:45

Hans-Hans napisał(a):(...)lub wybierak przy skrzyni trzeba przesmarować .


Ci napisał kolega - czasem pomaga porządne smarowanie. Ja miałem identyczny problem, "przytrzymywanie" drążka nasilało się ze zwiększającą się temp. na zewnątrz i silnika. Po przesmarowaniu wszystkich przegubów cięgien przy skrzyni - jak ręką odjął!
_robert_s
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Wt cze 10, 2008 12:09
Lokalizacja: opolskie
Online: 2h 41m
Pomógł: 16

Postprzez Himen88 mk4 » N lut 08, 2009 23:47

A może popękały Ci sprzenżynki w skrzyni te które sa odpowiedzialne za prawidłowe ustawienie drążka. ja kiedys je miałem źle założone i miałem drązek pod 5 i ciężko było trafic np w 3
Himen88 mk4
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So kwi 28, 2007 20:54
Lokalizacja: Rybnik
Online: 7m
Pomógł: 2

Postprzez chase1 » Pn lut 09, 2009 10:45

widze ze temat trooszke odkopany... i dobrze - moze ktos cos poradzi.
w prawdzie juz sie do tego przyzwyczailem, ale chetnie bym to "naprawil"
1,6 ABU + LPG ; 93'

Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397
chase1
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Wt mar 18, 2008 12:28
Lokalizacja: Poznań
Online: 0s
Pomógł: 6

Postprzez Himen88 mk4 » Pn lut 09, 2009 12:41

U mnie to była wina tych spręzynek:)one sa pod taką dużą śróbą w górnej częsci skrzyni(idzie sie dostac demontując filtr powietrza.radze tam sprawdzic moze jakaś pękła albo jakiś zaczep poszedł.
Himen88 mk4
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So kwi 28, 2007 20:54
Lokalizacja: Rybnik
Online: 7m
Pomógł: 2

Postprzez prezesik25 » Śr sie 26, 2009 02:47

/odświeżając temat/

od dwóch dni mam to samo - zrążek zmiany biegów lata luźno w pozycji "luz" miedzy biegami 1-3 lub 2-4 (jak kto woli), natomiast prawidłowo drążek powraca do punktu środkowego z biegu 5 do 3.

Proszę o info, czy to faktycznie trzeba rozkręcać skrzynię, aby zrobić taką "pierdołę"?
Obrazek
Obrazek
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Online: 1d 19h 51m
Pomógł: 495
Auto: MK3 i Fiat Stilo
Silnik: ABDjtd

Postprzez tattoo_men » Śr sie 26, 2009 18:54

w 9/10 przypadkow wystarczy przesmarowac przegubiki wybieraka
tattoo_men
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sty 19, 2009 16:57
Lokalizacja: Poznań
Online: 0s
Pomógł: 4

Postprzez Jazz_Blue » Śr sie 26, 2009 19:29

Hans-Hans napisał(a):Witam ściągnij worek i zalej kulkę wd40 kulka może byc zatarta lub wybierak przy skrzyni trzeba przesmarować .edit ort/Waluch


WD40 tylko wypłucze resztki smaru i będzie jeszcze gorszy dramat, już ktoś pisał co się działo po tym, jak już smarować to dobrym smarem.
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Online: 1h 35m
Pomógł: 61

Postprzez prezesik25 » Cz sie 27, 2009 00:33

no to spróbuję jutro przesmarować elementy lewarka smarem w sprayu a o efektach dam znać.
Obrazek
Obrazek
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Online: 1d 19h 51m
Pomógł: 495
Auto: MK3 i Fiat Stilo
Silnik: ABDjtd

Postprzez Magnus » Cz sie 27, 2009 12:00

no dokladnie WD40 poprawi tylko na moment sytuacje-wiem bo ja tak zrobilem a ze jest to zle uswiadomil mnie kolega Pszczyna. Dodam tez ze wiekszosc mechanikow robi w ten sposob ze ino spryskuja WD40-balwany. Najlepiej zdemontowac ciegienka wyczyscic benzyna,wysuszyc -odczekac az odparuje a nastepnie nasmarowac chyba najlepiej smarem sylikonowaym jest odporny na wysokie temp.(goracy silnik)nie niszczy gumy i plastikow i woda go nie wyplukuje. Jeden minus smaru to jego cena, male opakowanie ok 100ml 30-40zl, ale jest dobry.

Do Tematu moge dodac tez to ze jak sie ma zurzyte poduszki pod silnikiem sczegolnie lewa i łape miedzy silnikiem a skrzynia totez wplywa na zmiane biegow .Silnik sie tedy delikatnie przestawia,ciegna maja inny zakres pracy. Jak poduszki sie zuzywaja to drazek zmiany biegow przy puszczaniu sprzegla (na wlaczonym biegu i w czasie jazdy)nie jest stabilny ino sie rusza.
Magnus
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Śr lis 19, 2008 21:00
Lokalizacja: SK
Online: 2h 17m
Pomógł: 16
Auto: Golf 4 1.6 16v
Silnik: AZD




Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: jeryk10, MSNbot Media i 8 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,