[TDI] Kody silników - różnice w ich budowie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, Qto, italiano_83, Haki, VIP

Kody silników - różnice w ich budowie

Postprzez doggie » Pn lip 07, 2008 15:29

KODY silników w VW Golfach

90 KM - AGR, AHU, ALE, ALH, BRU, BXF, BXJ

100 KM - ATD

101 KM - AXR

105 KM - BKC, BLS, BXE

110 KM - AFN, AHF, ASV, AVG

115 KM - AJM, AUY

131 KM - ASZ

150 KM - ARL

Wiadomo, że część w/w silników to TDI VP a część TDI PD (ostatni to chyba TDI PD Piezo)
Moje pytanie jest takie: jakie są główne różnice (pomijając wersje 131 KM i 150 KM) pomiędzy wyżej wymienionymi silnikami? Czy mają takie same turbiny, takie same wtryski, a może różnią się tylko programami w celach marketingowych zróżnicowania sprzedaży przez dealerów? W zasadzie najbierdziej zastanawia mnie różnica pomiędzy BRU/ATD/AXR/BKC- BLS-BXE (czyli 90KM/100KM/101KM/105KM). Czy ktoś może mnie oświecić w tej kwestii. Moj BRU ma fabryczne/katalogowe 210 Nm a na pomiarach wskazało 238 Nm!!! J a k t o j e s t????
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 22, 2007 23:13
Lokalizacja: GD
Online: 53d 3h 34m
Pomógł: 715
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Postprzez Dario84 » Pn lip 07, 2008 18:04

karolbro4 napisał(a):105 KM - BKC, BLS, BXE


sterowany EDC16, pompowtryski, turbo GT1749V

karolbro4 napisał(a):115 KM - AJM, AUY


pompowtryski, EDC15, turbo GT1749V

131 KM - ASZ


Pompowtryski, edc15, turbo GT1749VA, pompki AL

150 KM - ARL


pompowtryski, EDC15, turbo GT1749VB, pompki AL

110 KM - AFN, AHF, ASV, AVG


VP na pompie rotacyjnej, sterownik starszy 16Bit, AFN,ASV ta sama konstrukcja, z ta roznica ze ASV ma cis wtrysko 220/300Bar,
AHF nowsza konstrukcja bazujaca na ALH, z tym ze wieksze wtryski 190/300Bar (takie jak AFN), turbo GT1749V we wszystkich

karolbro4 napisał(a):100 KM - ATD

101 KM - AXR


pompowtryski ster EDC15, turbo GT1749V

90 KM - AGR, AHU, ALE, ALH, BRU, BXF, BXJ


ALH ster EDC15, turbo GT1749V (badz GT15), wtryski 220/300 srednica otw 0,185 (chyba)
AHU turbo na WG, cis 190/300Bar
BRU,BXF,BXJ - ster EDC16


Jak sie gdzies pomylilem to mnie poprawcie :)
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning
Dario84
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn kwi 09, 2007 14:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Online: 6d 14h 47m
Pomógł: 114
Auto: MK4
Silnik: ASZ

Postprzez souler » Pn lip 07, 2008 18:31

dodam tylko, ze silniki z golfa mk5 o mocach 90 i 105 sa konstrukcyjnie takie same, a roznia sie tylko softem. spokojnie mozna dlubac na 140.

karolbro4, vw robi mocniejsze silnik niz podaje w katalogach, zebys po kilku latach mial ciagle fabryke do dyspozycji. to jest marka, a nie popierdolka.
VEMA - opony dla każdego
dzwoń 504-498-528 lub biuro.vema@gmail.com
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 12, 2005 14:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Online: 4d 8h 33m
Pomógł: 325

Postprzez doggie » Pn lip 07, 2008 19:37

souler napisał(a):dodam tylko, ze silniki z golfa mk5 o mocach 90 i 105 sa konstrukcyjnie takie same, a roznia sie tylko softem. spokojnie mozna dlubac na 140.

karolbro4, vw robi mocniejsze silnik niz podaje w katalogach, zebys po kilku latach mial ciagle fabryke do dyspozycji. to jest marka, a nie popierdolka.


Dario84 - super wykład

No to chłopy pocieszyliście mnie, cieszę się że nie ma różnicy pomiędzy motorami np. BRU 90KM (taki mam) a 105 KM czyli BKC, BLS, BXE. Jak już wspomniałem na laptopie przed zmianą oprogramowania wskazywało 238 Nm a po zmianie orpogramowania (dokładnie nie pamiętam - przydałaby się hamownia) jakieś 300 Nm z haczykiem. Generalnie różnica kolosalna, zwłaszcza od momentu załączenia turbo, czyli od około 1700-1800 obr/min. . Pozdrawiam serdecznie, macie u mnie punkt :pub:
Ostatnio edytowano Pn lip 07, 2008 19:46 przez doggie, łącznie edytowano 2 razy
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 22, 2007 23:13
Lokalizacja: GD
Online: 53d 3h 34m
Pomógł: 715
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Postprzez Dario84 » Pn lip 07, 2008 20:20

souler napisał(a):dodam tylko, ze silniki z golfa mk5 o mocach 90 i 105 sa konstrukcyjnie takie same, a roznia sie tylko softem. spokojnie mozna dlubac na 140.


sprecyzuje, roznia sie softem i sterownikiem dokladnie ;)

[ Dodano: 07 Lip 2008 21:22 ]
Szczegolnie PD maja spore gifty, ostatnio hamowalismy AWX, a na pomiarze serii wyszlo ponad 140KM, czyli gift 10%

PD 101 maja nawet pod 115 PS w serii
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning
Dario84
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn kwi 09, 2007 14:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Online: 6d 14h 47m
Pomógł: 114
Auto: MK4
Silnik: ASZ

Postprzez doggie » Pn lip 07, 2008 20:26

Dario84 napisał(a):
souler napisał(a):dodam tylko, ze silniki z golfa mk5 o mocach 90 i 105 sa konstrukcyjnie takie same, a roznia sie tylko softem. spokojnie mozna dlubac na 140.


sprecyzuje, roznia sie softem i sterownikiem dokladnie ;)

[ Dodano: 07 Lip 2008 21:22 ]
Szczegolnie PD maja spore gifty, ostatnio hamowalismy AWX, a na pomiarze serii wyszlo ponad 140KM, czyli gift 10%

PD 101 maja nawet pod 115 PS w serii


Dario84, a czy robiliście MK5 BRU? Jaki tu może być bezpieczny przyrost mocy? Pytam bo zastanawiam się jaki u mnie po zmianie jest przyrost mocy (muszę wybrać się na hamownię)
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 22, 2007 23:13
Lokalizacja: GD
Online: 53d 3h 34m
Pomógł: 715
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Postprzez Dario84 » Pn lip 07, 2008 20:40

Nie wiem jakie tam pompki siedza wiec sie nie wypowiadam, nie mielismy okazji jeszcze robic BRU.

[ Dodano: 07 Lip 2008 21:41 ]
Mysle ze powinno wyjsc miedzy 110 a 120 PS u Ciebie
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning
Dario84
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn kwi 09, 2007 14:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Online: 6d 14h 47m
Pomógł: 114
Auto: MK4
Silnik: ASZ

Postprzez doggie » Pn lip 07, 2008 20:47

na laptopie wskazywało około 300-310 Nm, ale nie wiem na ile to miarodajne i prawdziwe
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 22, 2007 23:13
Lokalizacja: GD
Online: 53d 3h 34m
Pomógł: 715
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Postprzez Specjal » Wt gru 30, 2008 20:58

Dario84,co powiesz o bxf w mk5?
co mozna a czego nie powinno sie?
Specjal
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So lis 08, 2008 13:47
Lokalizacja: Gdańsk
Online: 0s

Kody silników - różnice w ich budowie

Postprzez ttomecki » Pt maja 13, 2011 21:25

Witam , wszystkich , właśnie rozleciał się mój 1.9 TDI BKC 105 KM, pękł tłok, głowica wypalona, cylinder kaput, prawdopodobnie od wtryskiwacza ale nie na 100 %, więc szukam nowego silnika ponieważ mechanik powiedział że wyjdzie taniej niż naprawa. Znalazłem 1.9 TDI BXF 90 KM, cały, z osprzętem z niskim przebiegiem, czy może mi ktoś potwierdzić czy mogę podmienić cały silnik i będzie chodził z moim sterownikiem i czy w ogóle jest to ten sam silnik, jako laik po przeczytaniu postów stwierdzam że tak , ale proszę o potwierdzenie. Z góry dziękuję
ttomecki
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz kwi 08, 2010 22:28
Lokalizacja: Częstochowa
Online: 0s
Auto: 1.9 TDI 105 KM
Silnik: BKC

Re: Kody silników - różnice w ich budowie

Postprzez Detektor » So maja 14, 2011 20:52

ttomecki napisał(a):Znalazłem 1.9 TDI BXF 90 KM, cały, z osprzętem z niskim przebiegiem

po co Ci silnik z osprzętem skoro masz swój osprzęt a możesz kupić sam goły słupek, sam sobie robisz większe koszta
zupełnie niepotrzebnie; ogólnie możesz zrobić taką podmiankę bo w jedym i drugim silniku montowali te same pompki
więc robisz tylko przekładke i nadal masz swoje 105KM bez korekty softu; zastanów się dobrze zanim kupisz ten silnik
bo przy kupnie samego słupka zostanie Ci w kieszeni przynajmniej 1tyś.zł a tak kupisz cały silnik i zapłacisz drożej
a do tego zostanie Ci cały osprzęt z twojego silnika który oczywiście możesz sprzedać ale będziesz się z tym bujał
i upłynie sporo czasu zanim wycofasz sobie pieniążki
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Detektor
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lis 18, 2009 15:40
Lokalizacja: Warszawa
Online: 17d 1h 22m
Pomógł: 20
Auto: Golf MK4
Silnik: BLT +

Kody silników - różnice w ich budowie

Postprzez ttomecki » So maja 14, 2011 21:16

rozumiem , że tak będzie taniej, jednak pomyślałem że dwumasa też jest u mnie w nienajlepszym stanie , a tam jest nowa i to samo z turbiną wcześniej wywalało mi notlaufa, a ten silnik ma nowiutką turbinę, i może mnie to wyjść taniej bo nie wiem co ile pochodzi. Jednak mam pytanie jeśli mówisz że są te same pompki to rozumiem że wałek i rozrząd jest taki sam czy się mylę , może to ktoś sprawdzić. Jeśli jest taki sam i wkładam cały silnik 90 KM, a mam soft 105 KM to czy muszę coś w nim zmieniać ? Oczywiście chciałbym zachować 105 KM. dzięki za pomoc
ttomecki
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz kwi 08, 2010 22:28
Lokalizacja: Częstochowa
Online: 0s
Auto: 1.9 TDI 105 KM
Silnik: BKC

Kody silników - różnice w ich budowie

Postprzez szysz61 » So maja 14, 2011 21:53

Według tego co jest napisane w powyższych postach nic nie musisz zmieniać. Mechanicznie są to te same konstrukcje.
szysz61
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn wrz 03, 2007 21:06
Lokalizacja: Kościerzyna
Online: 3d 22h 39m
Pomógł: 42
Auto: golf plus
Silnik: BKC

Kody silników - różnice w ich budowie

Postprzez Detektor » So maja 14, 2011 22:29

ttomecki napisał(a):Jednak mam pytanie jeśli mówisz że są te same pompki to rozumiem że wałek i rozrząd jest taki sam czy się mylę , może to ktoś sprawdzić.

wałek i rozrząd są te same według Etki
ttomecki napisał(a):Jeśli jest taki sam i wkładam cały silnik 90 KM, a mam soft 105 KM to czy muszę coś w nim zmieniać ?

nic zmieniać nie musisz
ttomecki napisał(a):to samo z turbiną wcześniej wywalało mi notlaufa

powodów notlaufa może być wiele, jeżeli turbo nie rzyga olejem i na codzień auto nie kopci jak parowóz to
upatrywał bym się przyczyny gdzie indziej bo po przekładce silnika może się okazać że będziesz miał nadal notlaufa
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Detektor
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lis 18, 2009 15:40
Lokalizacja: Warszawa
Online: 17d 1h 22m
Pomógł: 20
Auto: Golf MK4
Silnik: BLT +

Następna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: pinstonvw i 14 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,