Kody silników - różnice w ich budowie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: miś fazi, Qto, Adamm, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

Kody silników - różnice w ich budowie

Postprzez doggie » Pn lip 07, 2008 16:29

KODY silników w VW Golfach

90 KM - AGR, AHU, ALE, ALH, BRU, BXF, BXJ

100 KM - ATD

101 KM - AXR

105 KM - BKC, BLS, BXE

110 KM - AFN, AHF, ASV, AVG

115 KM - AJM, AUY

131 KM - ASZ

150 KM - ARL

Wiadomo, że część w/w silników to TDI VP a część TDI PD (ostatni to chyba TDI PD Piezo)
Moje pytanie jest takie: jakie są główne różnice (pomijając wersje 131 KM i 150 KM) pomiędzy wyżej wymienionymi silnikami? Czy mają takie same turbiny, takie same wtryski, a może różnią się tylko programami w celach marketingowych zróżnicowania sprzedaży przez dealerów? W zasadzie najbierdziej zastanawia mnie różnica pomiędzy BRU/ATD/AXR/BKC- BLS-BXE (czyli 90KM/100KM/101KM/105KM). Czy ktoś może mnie oświecić w tej kwestii. Moj BRU ma fabryczne/katalogowe 210 Nm a na pomiarach wskazało 238 Nm!!! J a k t o j e s t????
"....w samochodzie ważniejszy jest stan techniczny od stanu licznika..."


VCDS, przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GD
Online: 52d 18h 25m
Pomógł: 714
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Postprzez Dario84 » Pn lip 07, 2008 19:04

karolbro4 napisał(a):105 KM - BKC, BLS, BXE


sterowany EDC16, pompowtryski, turbo GT1749V

karolbro4 napisał(a):115 KM - AJM, AUY


pompowtryski, EDC15, turbo GT1749V

131 KM - ASZ


Pompowtryski, edc15, turbo GT1749VA, pompki AL

150 KM - ARL


pompowtryski, EDC15, turbo GT1749VB, pompki AL

110 KM - AFN, AHF, ASV, AVG


VP na pompie rotacyjnej, sterownik starszy 16Bit, AFN,ASV ta sama konstrukcja, z ta roznica ze ASV ma cis wtrysko 220/300Bar,
AHF nowsza konstrukcja bazujaca na ALH, z tym ze wieksze wtryski 190/300Bar (takie jak AFN), turbo GT1749V we wszystkich

karolbro4 napisał(a):100 KM - ATD

101 KM - AXR


pompowtryski ster EDC15, turbo GT1749V

90 KM - AGR, AHU, ALE, ALH, BRU, BXF, BXJ


ALH ster EDC15, turbo GT1749V (badz GT15), wtryski 220/300 srednica otw 0,185 (chyba)
AHU turbo na WG, cis 190/300Bar
BRU,BXF,BXJ - ster EDC16


Jak sie gdzies pomylilem to mnie poprawcie :)
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning
Dario84
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn kwi 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Online: 6d 14h 29m
Pomógł: 114
Auto: MK4
Silnik: ASZ

Postprzez souler » Pn lip 07, 2008 19:31

dodam tylko, ze silniki z golfa mk5 o mocach 90 i 105 sa konstrukcyjnie takie same, a roznia sie tylko softem. spokojnie mozna dlubac na 140.

karolbro4, vw robi mocniejsze silnik niz podaje w katalogach, zebys po kilku latach mial ciagle fabryke do dyspozycji. to jest marka, a nie popierdolka.
VEMA - opony dla każdego
dzwoń 504-498-528 lub biuro.vema@gmail.com
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Online: 4d 7h 57m
Pomógł: 325

Postprzez doggie » Pn lip 07, 2008 20:37

souler napisał(a):dodam tylko, ze silniki z golfa mk5 o mocach 90 i 105 sa konstrukcyjnie takie same, a roznia sie tylko softem. spokojnie mozna dlubac na 140.

karolbro4, vw robi mocniejsze silnik niz podaje w katalogach, zebys po kilku latach mial ciagle fabryke do dyspozycji. to jest marka, a nie popierdolka.


Dario84 - super wykład

No to chłopy pocieszyliście mnie, cieszę się że nie ma różnicy pomiędzy motorami np. BRU 90KM (taki mam) a 105 KM czyli BKC, BLS, BXE. Jak już wspomniałem na laptopie przed zmianą oprogramowania wskazywało 238 Nm a po zmianie orpogramowania (dokładnie nie pamiętam - przydałaby się hamownia) jakieś 300 Nm z haczykiem. Generalnie różnica kolosalna, zwłaszcza od momentu załączenia turbo, czyli od około 1700-1800 obr/min. . Pozdrawiam serdecznie, macie u mnie punkt :pub:
Ostatnio edytowano Pn lip 07, 2008 20:46 przez doggie, łącznie edytowano 2 razy
"....w samochodzie ważniejszy jest stan techniczny od stanu licznika..."


VCDS, przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GD
Online: 52d 18h 25m
Pomógł: 714
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Postprzez Dario84 » Pn lip 07, 2008 21:20

souler napisał(a):dodam tylko, ze silniki z golfa mk5 o mocach 90 i 105 sa konstrukcyjnie takie same, a roznia sie tylko softem. spokojnie mozna dlubac na 140.


sprecyzuje, roznia sie softem i sterownikiem dokladnie ;)

[ Dodano: 07 Lip 2008 21:22 ]
Szczegolnie PD maja spore gifty, ostatnio hamowalismy AWX, a na pomiarze serii wyszlo ponad 140KM, czyli gift 10%

PD 101 maja nawet pod 115 PS w serii
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning
Dario84
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn kwi 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Online: 6d 14h 29m
Pomógł: 114
Auto: MK4
Silnik: ASZ

Postprzez doggie » Pn lip 07, 2008 21:26

Dario84 napisał(a):
souler napisał(a):dodam tylko, ze silniki z golfa mk5 o mocach 90 i 105 sa konstrukcyjnie takie same, a roznia sie tylko softem. spokojnie mozna dlubac na 140.


sprecyzuje, roznia sie softem i sterownikiem dokladnie ;)

[ Dodano: 07 Lip 2008 21:22 ]
Szczegolnie PD maja spore gifty, ostatnio hamowalismy AWX, a na pomiarze serii wyszlo ponad 140KM, czyli gift 10%

PD 101 maja nawet pod 115 PS w serii


Dario84, a czy robiliście MK5 BRU? Jaki tu może być bezpieczny przyrost mocy? Pytam bo zastanawiam się jaki u mnie po zmianie jest przyrost mocy (muszę wybrać się na hamownię)
"....w samochodzie ważniejszy jest stan techniczny od stanu licznika..."


VCDS, przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GD
Online: 52d 18h 25m
Pomógł: 714
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Postprzez Dario84 » Pn lip 07, 2008 21:40

Nie wiem jakie tam pompki siedza wiec sie nie wypowiadam, nie mielismy okazji jeszcze robic BRU.

[ Dodano: 07 Lip 2008 21:41 ]
Mysle ze powinno wyjsc miedzy 110 a 120 PS u Ciebie
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning
Dario84
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn kwi 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Online: 6d 14h 29m
Pomógł: 114
Auto: MK4
Silnik: ASZ

Postprzez doggie » Pn lip 07, 2008 21:47

na laptopie wskazywało około 300-310 Nm, ale nie wiem na ile to miarodajne i prawdziwe
"....w samochodzie ważniejszy jest stan techniczny od stanu licznika..."


VCDS, przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GD
Online: 52d 18h 25m
Pomógł: 714
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Postprzez Specjal » Wt gru 30, 2008 21:58

Dario84,co powiesz o bxf w mk5?
co mozna a czego nie powinno sie?
Specjal
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So lis 08, 2008 14:47
Lokalizacja: Gdańsk
Online: 0s

Kody silników - różnice w ich budowie

Postprzez ttomecki » Pt maja 13, 2011 22:25

Witam , wszystkich , właśnie rozleciał się mój 1.9 TDI BKC 105 KM, pękł tłok, głowica wypalona, cylinder kaput, prawdopodobnie od wtryskiwacza ale nie na 100 %, więc szukam nowego silnika ponieważ mechanik powiedział że wyjdzie taniej niż naprawa. Znalazłem 1.9 TDI BXF 90 KM, cały, z osprzętem z niskim przebiegiem, czy może mi ktoś potwierdzić czy mogę podmienić cały silnik i będzie chodził z moim sterownikiem i czy w ogóle jest to ten sam silnik, jako laik po przeczytaniu postów stwierdzam że tak , ale proszę o potwierdzenie. Z góry dziękuję
ttomecki
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz kwi 08, 2010 23:28
Lokalizacja: Częstochowa
Online: 0s
Auto: 1.9 TDI 105 KM
Silnik: BKC

Re: Kody silników - różnice w ich budowie

Postprzez Detektor » So maja 14, 2011 21:52

ttomecki napisał(a):Znalazłem 1.9 TDI BXF 90 KM, cały, z osprzętem z niskim przebiegiem

po co Ci silnik z osprzętem skoro masz swój osprzęt a możesz kupić sam goły słupek, sam sobie robisz większe koszta
zupełnie niepotrzebnie; ogólnie możesz zrobić taką podmiankę bo w jedym i drugim silniku montowali te same pompki
więc robisz tylko przekładke i nadal masz swoje 105KM bez korekty softu; zastanów się dobrze zanim kupisz ten silnik
bo przy kupnie samego słupka zostanie Ci w kieszeni przynajmniej 1tyś.zł a tak kupisz cały silnik i zapłacisz drożej
a do tego zostanie Ci cały osprzęt z twojego silnika który oczywiście możesz sprzedać ale będziesz się z tym bujał
i upłynie sporo czasu zanim wycofasz sobie pieniążki
Podpis
Ten blok tekstu będzie dołączany do postów napisanych przez Ciebie. Maksymalna liczba znaków to 512.
Detektor
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa
Online: 15d 22h 33m
Pomógł: 15
Auto: Golf MK4
Silnik: BLT +

Kody silników - różnice w ich budowie

Postprzez ttomecki » So maja 14, 2011 22:16

rozumiem , że tak będzie taniej, jednak pomyślałem że dwumasa też jest u mnie w nienajlepszym stanie , a tam jest nowa i to samo z turbiną wcześniej wywalało mi notlaufa, a ten silnik ma nowiutką turbinę, i może mnie to wyjść taniej bo nie wiem co ile pochodzi. Jednak mam pytanie jeśli mówisz że są te same pompki to rozumiem że wałek i rozrząd jest taki sam czy się mylę , może to ktoś sprawdzić. Jeśli jest taki sam i wkładam cały silnik 90 KM, a mam soft 105 KM to czy muszę coś w nim zmieniać ? Oczywiście chciałbym zachować 105 KM. dzięki za pomoc
ttomecki
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz kwi 08, 2010 23:28
Lokalizacja: Częstochowa
Online: 0s
Auto: 1.9 TDI 105 KM
Silnik: BKC

Kody silników - różnice w ich budowie

Postprzez szysz61 » So maja 14, 2011 22:53

Według tego co jest napisane w powyższych postach nic nie musisz zmieniać. Mechanicznie są to te same konstrukcje.
szysz61
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn wrz 03, 2007 22:06
Lokalizacja: Kościerzyna
Online: 3d 20h 37m
Pomógł: 42
Auto: golf plus
Silnik: BKC

Kody silników - różnice w ich budowie

Postprzez Detektor » So maja 14, 2011 23:29

ttomecki napisał(a):Jednak mam pytanie jeśli mówisz że są te same pompki to rozumiem że wałek i rozrząd jest taki sam czy się mylę , może to ktoś sprawdzić.

wałek i rozrząd są te same według Etki
ttomecki napisał(a):Jeśli jest taki sam i wkładam cały silnik 90 KM, a mam soft 105 KM to czy muszę coś w nim zmieniać ?

nic zmieniać nie musisz
ttomecki napisał(a):to samo z turbiną wcześniej wywalało mi notlaufa

powodów notlaufa może być wiele, jeżeli turbo nie rzyga olejem i na codzień auto nie kopci jak parowóz to
upatrywał bym się przyczyny gdzie indziej bo po przekładce silnika może się okazać że będziesz miał nadal notlaufa
Podpis
Ten blok tekstu będzie dołączany do postów napisanych przez Ciebie. Maksymalna liczba znaków to 512.
Detektor
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa
Online: 15d 22h 33m
Pomógł: 15
Auto: Golf MK4
Silnik: BLT +

Następna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], Rav656, swiatowy2, Yahoo [Bot] i 16 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,