Luz gałki zmiany biegów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

adik1983
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: sob gru 16, 2006 17:32
Lokalizacja: Szprotawa
Kontakt:

Luz gałki zmiany biegów

Post autor: adik1983 » sob cze 07, 2008 23:02

dzisiaj zauwążyłem że jest bardzo duży luz na gałki zmiany biegów a nie wiem co jest tym spowodowane
wcześniej gałka chodziła ciasniej a dzisiaj w trasie zwróciłem uwage zę coś siestało i sie luz zwiekszył jak wbije bieg to gałka ma luz około 7 cm
czy to normalne i lżej biegi sie wbijają
Ostatnio zmieniony sob cze 07, 2008 23:04 przez adik1983, łącznie zmieniany 1 raz.



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6611
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » ndz cze 08, 2008 13:50

adik1983, są zestawy naprawcze do tego tu masz nr oryginału 191798116A reperaturka dźwigni zmiany biegów (pełna),a tak to wygląda
Obrazek



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz cze 08, 2008 14:03

luz gałki na boki jest spowodowany brakiem kulki na wałku zwrotnym po stronie silnika a nie jak kolega sugeruje wyrobieniem sie mocowania lewarka.
Jesli luz jest przód-tył to daje 99% pewnosci ze to bedzie brak kulki na wałku.
Tym zestawem z foto naprawia się usterkę polegająca na opadnięciu lewarka przez co nie działa blokada wstecznego a nie ma to nic do luzów na lewarku.



adik1983
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: sob gru 16, 2006 17:32
Lokalizacja: Szprotawa
Kontakt:

Post autor: adik1983 » pn cze 09, 2008 22:19

kolego masz racje chodzi o luz przód tył nawet na włączonym biegu jak to naprawić
jest bardzo duży



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn cze 09, 2008 22:22

Nie da się ocenić gdzie powstał luz z przodu czy z tyłu jak się człowiek nie pofatyguje i nie zdejemie osłony lewarka dla oceny jabłka (10 sekund) i nie zajrzy za silnik dla oceny mechanizmy zewnętrznego na skrzyni (20 sekund). Potem przeważanie wymiana plastykowych elementów, to zajmuje masę czasu ale o tym już było wiele razy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt cze 10, 2008 10:55

znam ten mechanizm na wylot , i dałoby się ale faktycznie mógłby sie kolega pofatygować i otworzyć maskę. Piszesz do mnie na GG i zadajesz to samo pytanie na które odpowiedzi udzieliłej juz tutaj. Brak kulki na wałku zwrotnym pod maską. Na 100%



adik1983
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: sob gru 16, 2006 17:32
Lokalizacja: Szprotawa
Kontakt:

Post autor: adik1983 » wt cze 10, 2008 23:01

kurcze kolego masz racje ale jak się tą awarie usuwa czy trzeba cały mechanizm wymienić czy kulke samą



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości