Padły zegary, obr., pręd., licznik km, zegarek

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ZIELU

Padły zegary, obr., pręd., licznik km, zegarek

Post autor: ZIELU » ndz maja 11, 2008 20:49

Witam, mam ogromny problem i mam nadzieję że ktoś pomoże mi go rozwiązać :D Otóż podczas jazdy nagle wskazówki obrotomierza i prędkościomierza spadły na zero, oraz zgasł zegarek i licznik kilometrów (podświetlenie zegarów działa). Po sprawdzeniu bezpieczników przepalony był bezpiecznik drugi od prawej (od zapalniczki, światła wewnętrznego itp) wymieniłem go ale nie pomogło. Podczas przekręcania kluczyka nie zapala się kontrolka oleju. Pod maską wszystko posprawdzane, wszystko działa. Znajomy elektryk nakierował mnie że to może być problem z zegarami (być może jakiś chip). Rozebrałem zegary ale żadna ścieżka nie wygląda mi na przepaloną, nawet posprawdzałem czujnikiem. I teraz moje pytanie, czy droga może być naprawa, gdzie można zegary w okolicy Krakowa. Ewentualnie czy dałby ktoś radę z Krakowa pożyczyć zegary (spotkać się gdzieś na mieście i na moment przełożyć) żeby sprawdzić czy to rzeczywiście one nawaliły??
Ostatnio zmieniony ndz maja 11, 2008 20:50 przez ZIELU, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tigerdj
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 178
Rejestracja: śr lis 07, 2007 10:27
Lokalizacja: biskupiec
Kontakt:

Post autor: tigerdj » ndz maja 11, 2008 21:14

z tego co piszesz to jak najbardziej zegary koszt nowych okolo 150 zl za uzywki bo watpie zeby jakis bespiecznik padl bo na to niema wplywu chyba ze jeszcze moze gdzies jakas masa ci spindolila na silniku pzdr


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=177740/][size=159][b]Gofer bY Tiger ;} Sprzedam [/b][/size][/url]
[size=92] Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki a cuda zajmują mi trochę czasu[/size]
[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]

Awatar użytkownika
Bielu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: pt sie 03, 2007 22:09
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Bielu » ndz maja 11, 2008 21:16

Może coś ze wtyczką kablami sie stao. Naprawiac to ich nie w sumie nie opłaca ale pokonbinuj, spróbuj wymienić sie z kimś zegarami bo nie wiadomo czy to nie wina czegoś innego:D
Ostatnio zmieniony ndz maja 11, 2008 21:22 przez Bielu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Biolyvyoob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pn maja 23, 2005 11:02
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Biolyvyoob » pn maja 12, 2008 00:36

Naprawiać się nie opłaca a to co piszesz to są ewidentne skutki nie fachowego cofania licznika które mogą wyjść po czasie, miałem już kilka takich przypadków, oczywiście jeśli samo połączenie licznika jest OK


Potrzebujesz części ?? Napisz do mnie, mam wiele części do MK2 , MK3

ZIELU

Post autor: ZIELU » pn maja 12, 2008 16:29

No właśnie, żeby wykluczyć wadliwe połączenie licznika przydało by się to sprawdzić na innym liczniku, ale niestety nie mam takiej możliwości. Bo głupio tak wydać te 100-150zł na licznik żeby okazało się że to nie to. Dlatego jeszcze chwilę poczekam, bo może ktoś byłby tak dobry i użyczyłby mi swoich zegarów :grin:



greg

Post autor: greg » pn maja 12, 2008 19:38

ZIELU, a nie prościej sprawdzić piny?
Obrazek
1,3,5 to masa
11 plus z aku
13 plus po stacyjce ten jest najważniejszy



ZIELU

Post autor: ZIELU » pn maja 12, 2008 20:35

greg, posprawdzałem to i na kostce wszystko sie zgadza, prądy i masy są. Jak rozebrałem licznik to zauważyłem że na prawo od wyświetlacza km przy takim czarnym prostokąckiu z ośmioma "odnóżami" jest jakby porozlewana kalafonia. Może to tam zwarło?



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pn maja 12, 2008 20:53

Sprawdź z ciekawości napięcie ładowania.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

ZIELU

Post autor: ZIELU » pn maja 12, 2008 21:25

No to napięcie sprawdzone, jak chwile sobie pochodził to na aku miał ~14,50 a przy alternatorze ~14,55 nawet po dodaniu gazu.



greg

Post autor: greg » pn maja 12, 2008 21:26

ZIELU, mozesz dać fotkę tego elementu i spróbować odczytać co na nim jest ?



ZIELU

Post autor: ZIELU » pn maja 12, 2008 21:50

Jest na tym napisane 93C46CB6 pod spodem logo"ST" 93A418

A to są foty Obrazek Obrazek



greg

Post autor: greg » pn maja 12, 2008 21:58

ZIELU pisze:93C46CB6
pamięć licznika :bigok: zawsze możesz to dokupić tylko trzaby wgrać wsad

[ Dodano: Pon Maj 12, 2008 10:00 pm ]
Biolyvyoob pisze:a to co piszesz to są ewidentne skutki nie fachowego cofania licznika które mogą wyjść po czasie
widać miał rację



ZIELU

Post autor: ZIELU » pn maja 12, 2008 22:02

A czy to prawda że pamięć licznika jest na tym samym bezpieczniku co zapalniczka i oświetlenie wnętrza, tzn przedostatni bezpiecznik?? Bo właśnie on był przepalony.

[ Dodano: Pon Maj 12, 2008 22:06 ]
greg pisze:Biolyvyoob napisał/a:
a to co piszesz to są ewidentne skutki nie fachowego cofania licznika które mogą wyjść po czasie
widać miał rację
No to by się raczej zgadzało, poprzedni właściciel to znajomy ojca i mówił że cofał licznik ;/
Ostatnio zmieniony pn maja 12, 2008 22:08 przez ZIELU, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » śr maja 14, 2008 13:05

ZIELU, masz 3 wyjścia
1. kontaktujesz się i wsadzasz nową pamieć licznika
2. wstawiasz inne zegary
3. wstawiasz zegary z golfa 4 - co by było jasne - da się przerobić żeby działał obrotomierz - tu masz dowód
Obrazek
to zegary z golfa 3 1,9 D - dowód - numer na zegarach
Obrazek
ObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony śr maja 14, 2008 15:34 przez greg, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 109 gości