Turbo K14 (1V)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Turbo K14 (1V)

Post autor: marek29 » pn cze 13, 2005 11:57

Witam.
No i stało się.W piątek odbiło mi żeby sprawdzić turbinę ,kupiłem wężyk załatwiłem sobie manometr,podłączyłem no i mam.....wydatki.
W silniku 1V powinno być ok.0.4-0.5bar i jest jak samochód stoi.
Podczas jazdy pompuje tyle ile się da tzn. przy lekkim obciążeniu na drugim i trzecim biegu pod koniec obrotów dochodzi do 1.6bara!!
Niestety niemam obrotomierza żeby podać dokładne dane ale wyliczając z przełożeń skrzyni i prędkości wychodzi na to że 4000tys-1.2bar 4.5tys 1.5-6 bar.
Załamany wynikiem załatwiłem drugi manometr i wynik ten sam ,zadzwoniłem po kumpla z wbudowanym wskażnikiem turba (punto 1.4 Gt turbo) podłączyliśmy mój wskażnik przez trójnik i wyniki były zgodne ,więc błąd pomiaru odpada!
Przypuszczalnie jest przytarty zawór spustowy ale w KKK cięgno jest zabudowane i niemożna go" rozruszać". Jest śruba regulująca (nie ruszałem jej!) ,ale niewiem jak z nią postępować.
Jest jakiś sposób na naprawę tego zaworu bez wyciągania turbiny?
Kolega sugerował że mógł się zatrzymać w jakimś nieustalonym położeniu
(może być przytarty) ponieważ przy jednej z kilku prób wskażnik po przekroczeniu 1bara dostał "świra" i skakł pomiędzy 0.4 a 1.2 bara.
Doradżcie coś sensownego najlepiej bez wyciągania turbiny.



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pn cze 13, 2005 14:53

tutaj masz wygląd turbiny w przekrojach

http://www.carsoft.ru/avtorepair/Diesel ... /70007.pdf

może nagar ze spalin przystopował zawór lub jakaś nieszczelność/zabrudzenie metalowego węzyka regulującego cisnienie

osobiscie dla mnie miło słyszeć, że staj turbiny mozna tyle wyciagnąć.

a fabrycznie powinno być do 0,75



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn cze 13, 2005 15:16

Zaworu nie naprawiaj bo i tak się to nie uda tylko zmień na inny działający bo szkoda silnika. Takie ciśnienie może go zabić na dobre.



Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » pn cze 13, 2005 15:22

taz pisze:Zaworu nie naprawiaj bo i tak się to nie uda tylko zmień na inny działający bo szkoda silnika. Takie ciśnienie może go zabić na dobre.
Wiem ,dlatego narazie tylko "pykam".



Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » pn cze 13, 2005 15:23

taz pisze:Zaworu nie naprawiaj bo i tak się to nie uda tylko zmień na inny działający bo szkoda silnika. Takie ciśnienie może go zabić na dobre.
Wiem ,dlatego narazie tylko "pykam".



Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » wt cze 14, 2005 12:11

Z czego jest wykonana membrana która steruje zaworem spustowym?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 92 gości