Dlugo odpala na cieplym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Dlugo odpala na cieplym

Post autor: Tomek » ndz maja 04, 2008 10:40

moj znajomy zakupil borę TDi igła, nie ruszana przez lakiernika udokum przebieg 170 tys

wszystko jest pieknie tyle żę auto gdy jest zimne pali od pol obrotu....jak on to mowi od cykniecia, ale gdy jest ciepłe kreci nawet 5 sekund ..normalne/...??

wg mnie to nie...
Ostatnio zmieniony ndz maja 04, 2008 18:42 przez Tomek, łącznie zmieniany 1 raz.


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » ndz maja 04, 2008 11:07

To jest normalne.

W celu oszczędzania koła dmumasowego dawka rozruchowa jest mała. Ponadto paliwo jest podawane dopiero wtedy, gdy rozrusznik rozpędzi motor do 200 RPM.

Rozwiązaniem tego "problemu" jest wizyta u tunera w celu podregulowania softu.
Ostatnio zmieniony ndz maja 04, 2008 11:11 przez AndrzejP4, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » ndz maja 04, 2008 16:19

AndrzejP4 pisze:To jest normalne.
Ty tez w swoim krecisz przez 5 sekund rozrusznikiem zanim Ci zapali?? :crazy:
Tomek pisze:.normalne/...??

wg mnie to nie...
i masz racje. sprawdzilbym czujnik temperatury, ewentualnie kąt wtrysku.. i jak zwykle warto byloby go podpiac pod vag'a



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » ndz maja 04, 2008 16:26

AndrzejP4 pisze: tego "problemu" jest wizyta u tunera w celu podregulowania softu.
albo podciągnięcie dawki startowej na Vagu, również na vagu pewien myk, a najprościej to sprawdzić jak aku naładowane i wyczyścić rozrusznik.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

hudy21
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: hudy21 » ndz maja 04, 2008 19:53

Wystarczy przestawić dawkę rozruchową na ciepłym silniku i po problemie.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » ndz maja 04, 2008 21:30

hudy21 pisze:Wystarczy przestawić dawkę rozruchową na ciepłym silniku i po problemie.
VAGiem zrobisz to w pewnych granicach, bardzo ograniczonych.

Trzeba zrobic poprawke w sofcie, tui nie chodzi tylko o dawke rozruchowa paliwa a o to przy jakich obrotach ECU ja podaje.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz maja 04, 2008 21:56

Czyli panowie powiedzcie konkretnie o co tu chodzi? Dlaczego jeden TDI nawet o przebiegu ponad 300 tys km czy zimny czy gorący pali na dotyk a inny moze miec przebieg nawet o połowe mniejszy i na gorącym silniku pojawia sie ten problem z długim kręceniem ?
Wczesniej myslałem ze chodzi tu o cisnienie spręzania, ze na gorącym silniku dawka rozruchowa jest na tyle mała ze jak silnik ma juz mniejsze cisnienie sprężania to ciężej mu zapalić a na zimnym silniku czy nawet w zimie tego problmu nie ma bo dawka rozruchowa jest sporo większa. Kazdy to wie bo odpięcie wtyczki od czujnika temp rozwiązywało problem bo wtedy silnik dostawał max dawkę na rozruch. Wiec czy to chodzi o cisnienie spręzania i zdrowy silnik dobrze odpala nawet z małą dawką rozruchową czy chodzi o cos zupełnie innego? Dla uzytkowników starych dieslów przed TDI to jest dziwne zjawisko bo tam były problemy z odpaleniem zimnego silnika ale gorący palił zawsze lepiej a tu sytuacja odwrotna.
Wytłumaczcie mi o co tu konkretnie chodzi bo nie wydaje mi sie zeby wine za to ponosiło zbyt małe cisnienie spręzania, bo często nawet w miarę nowe silniki mają problem z rozruchem na gorąco a inne mocno zmęczone TDI palą na dotyk?



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » ndz maja 04, 2008 21:59

Tu chodzi o mapy startowe ktore fabryka VW nie dopracowala... w pewnych silnikach te mapy sa zle zrobione i wymagaja poprawek, miedzy innymi ALH


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » ndz maja 04, 2008 22:35

szatanek pisze: Wytłumaczcie mi o co tu konkretnie chodzi bo nie wydaje mi sie zeby wine za to ponosiło zbyt małe cisnienie spręzania, bo często nawet w miarę nowe silniki mają problem z rozruchem na gorąco a inne mocno zmęczone TDI palą na dotyk?
Nie zagłębiajac sie bardzo to tak:
- ekologia
- ochrona dwumasa
jak te dwie rzeczy dodasz oraz zrobisz maly blad w sofcie to juz mamy problem. Dlatego stare kible z przebiegiem 600tys czasem pala na dotyk a nowsze auta maja problemy po 70tys km...
Powiem Ci ze sa nr sterownikow ktore maja masakryczne problemy z rozruchem na cieplo a np drugie prawie identyczne auto z tego samego roku z podobnym silnikiem ale innym sterownikiem wogule tego problemu nie ma. Najnowsze auta na EDC16 juz tez maja problemy :)
Rada - korekta map i po sprawie. Inaczej co 3mc bedziesz wymieniac aku i czyscic klemy :)


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tomek » ndz maja 04, 2008 23:05

Dario84 pisze:u chodzi o mapy startowe ktore fabryka VW nie dopracowala...
jest takie powiedzenie "nie poprawiaj fabryki"
to forum jest piękne....
rob555 pisze:Nie zagłębiajac sie bardzo to tak:
- ekologia
- ochrona dwumasa
wiec jednak jakis cel to ma....

kreci naprawde długo nieraz nim nawet zatelepie.... i psuje cały obraz auta wg mnie
bo bory/mk4 w takim stanie nie widzialem jak zyjęjedno co chłopak mial do zrobienia to uszczelnienie smarowania turbiny od gory ....pierdoł
Ostatnio zmieniony ndz maja 04, 2008 23:15 przez Tomek, łącznie zmieniany 3 razy.


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » ndz maja 04, 2008 23:37

Tomek pisze:jest takie powiedzenie "nie poprawiaj fabryki"
to forum jest piękne....
Nie musisz poprawiac fabryki, bedziesz wymienial co 3m-ce aku i czyscil klemy tak jak napisal Rob... Twoj wybor, moim zdaniem korekta map to duzo tansze rozwiazanie :) no ale kazdy ma swoje zdanie...

Ostatnio to jest dosc czesty problem miedzy innymi w ALH (nie wszystkie)
Ostatnio zmieniony ndz maja 04, 2008 23:38 przez Dario84, łącznie zmieniany 1 raz.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

ABRAM_TJE
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt kwie 25, 2008 00:55
Lokalizacja: Sędziszów
Kontakt:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166743

Post autor: ABRAM_TJE » ndz maja 04, 2008 23:59

trzeba wyjac kompa, wylutowac kosc, zrobic jej setup zamontowac z powrotem i po problemie.
Vag iem tego nie zrobisz w 100% na bank!!!
W ALH to praktcznie notoryczny problem :)
Koszt w profi firmie to max 400 zł.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn maja 05, 2008 11:12

No dobra mniej więcej wiem co i jak ,ale wytłumaczcie mi jeszcze co takiego fizycznie dzieje sie w tych sterownikach ze po pewnym przebiegu niekoniecznie duzym są problemy z rozruchem. No bo jak pisaliscie jest to wada fabryczna , więc problem jest od samego początku czy pojawia sie to po jakims czasie? Bo przeciez nowe silniki nie mają problemu z paleniem. Powiedzcie czy po takiej korekcie, nie pojawia sie większe spalanie? Na czym ona wogóle polega?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn maja 05, 2008 11:41

szatanek pisze:problem jest od samego początku czy pojawia sie to po jakims czasie?
problem pojawia się dopiero kiedy akumulator jest już kiepski lub oksydują jego zaciski pod klemami i przewodność prądowa jest już słaba.
szatanek pisze:Powiedzcie czy po takiej korekcie, nie pojawia sie większe spalanie?

jest to korekta "dawki startowej" więc spalanie nie ulega zmianie - jak sama nazwa wskazuje jest to tylko podniesienie dawki "startowej" a zatem tylko podczas uruchamiania silnika,
szatanek pisze:Na czym ona wogóle polega?

przecież opisał to w poście powyżej ABRAM_TJE.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości