wymiana błotników w mk3 fotoporada by jaszczur

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

wymiana błotników w mk3 fotoporada by jaszczur

Post autor: jaszczur » pn kwie 21, 2008 20:06

do naszej pracy potrzebne będą klucze;10,7,8 oraz scyzoryk,oraz same błotniki
1.nowe błotniki
Obrazek
Obrazek

2.scyzoryk będzie potrzebny do bezproblemowego wyjęcia grila,musimy delikatnie nacisnąć na języczek zatrzasku grila,jak i u góry tak i u dołu :dol:
Obrazek
Obrazek

3.kluczem nr 10 odkręcamy zderzak 3 śruby u góry,i bodajże 4 na dole

Obrazek

Obrazek

4.następnie ściągamy zatrzaski z plastikowego nadkola i odkręcamy 4 śruby na klucz nr 8 jego mocowanie i wyciągamy nadkole(bezproblemowo,zrobimy to nie ściągając koła)

Obrazek

5.później chwytamy za zderzak i wyciągamy go,wcześniej wyciągając kierunki i blendy,po podważeniu ich blaszek mocujących (od strony tablicy rejestracyjnej)
6.delikatnie scyzorykiem podważamy kierunek boczny,wypinamy go z wtyki
7.kluczem nr 10 odkręcamy w sumie 6 śrub mocujących błotnik(4 u góry 2 z boku i 2 wewnątrz patrząc na drzwi

Obrazek

auto po demontażu błotnika :grin:

Obrazek

a tu po jego założeniu :bajer:

Obrazek

a nie zapomnijmy o przełożeniu ze starego błotnika wszelakich zatrzasków i kawałka bocznej listy,całość składamy w odwrotnej kolejności
czas pracy jednej osoby na jedna stronę to ok 1,5 godziny
Ostatnio zmieniony pn kwie 21, 2008 20:30 przez jaszczur, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » pn kwie 21, 2008 20:39

Super sprawa, właśnie tego potrzebowałem, bo wkrótce się do tego przymierzam. :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer:

Możesz napisać jak ze spasowaniem tego? dużo jest motania czy raczej bezproblemowo pasują?



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pn kwie 21, 2008 20:44

wolfzan, powiem ci tak to raczej z tym jednym problemów nie miałem,nie wiem jak drugi jutro sie nim zajmę bo czasu nie starczyło,zobaczymy co z tamtym będzie,zaopatrz sie też jak wolisz w masę uszczelniającą puszka 1 litr ok 30 zł,ja pędzlem kładziesz na łączenia wewnątrz to wsio,a jeszcze przed malowanie sobie je zakonserwowałem



Awatar użytkownika
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1054
Rejestracja: pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Włochaty » pn kwie 21, 2008 22:56

jaszczur, milaes orginalny blotnik?



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pn kwie 21, 2008 22:59

nie



Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » pn kwie 21, 2008 23:17

jaszczur, słyszałem i widziałem że te błotniki tzw. rzemiosła to są w stosunku do maski dużo dłuższe i nie spasowane i każdy mi poleca kupić oryginalny



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pn kwie 21, 2008 23:20

Pruszkowiak, widzisz sam ja na razie nie miałem problemów



Awatar użytkownika
herflik95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 953
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:36
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: herflik95 » wt kwie 22, 2008 10:42

jaszczur, super porada zwłaszcza ze sam już nie długo bede sie brał za wymiane nadkoli ale ja zdecuduje sie na ori nadkola - zobacze jak sie ceny kształtują i w jakim sa stanie a jak bedzie lipa to zdecyduje sie dopiero na zamienniki. Czy mozesz mi powiedzieć zblizony koszt pomalowania 2-ch błotników - dodam ze mam zwykły lalier nie metalik nr lakieru jak dobrze pamiętam to L041



Awatar użytkownika
LoLs
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: czw maja 24, 2007 08:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: LoLs » wt kwie 22, 2008 11:47

a mam pytanie z innej beczki po co zdejmować girl i zderzak ?? jak jak odkręcałem błotnik to aby do jednej śrubki był zły dostęp koło lampy ale powoli dało rade a tak resztę bez problemów i innych zbędnych zabierających czas demontaży ...



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » wt kwie 22, 2008 15:21

LoLs pisze:a mam pytanie z innej beczki po co zdejmować girl i zderzak ??
bez sensu nie zdejmwoac zderzak narobisz sie uszkodzisz nowy lakeir .. bezses.. pod zderzkiem sa 2 wkrety by je odkrecic wypada a wrecz nalezy zdjac zderzak!


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » wt kwie 22, 2008 15:47

LoLs, jak sobie wyobrażasz odkręcić 2 śruby na focie nr 8,jak mi wytłumaczysz to nie zdejmując zderzaka



Awatar użytkownika
LoLs
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: czw maja 24, 2007 08:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: LoLs » wt kwie 22, 2008 17:01

no mi zajęło zdjęcie błotnika 40 min bez zbędnego odkręcania zderzaka i grilla i aby był problem z ta pod lampą a tak to gładko poszło i bez problemów i mnie roboty z odkręcaniem było
LoLs, jak sobie wyobrażasz odkręcić 2 śruby na focie nr 8,jak mi wytłumaczysz to nie zdejmując zderzaka
normalnie pod samochód i kluczem trochę wprawy zbrakło ale dało rade odkręciłem i zakręciłem trzyma się .. bez demontażu innych elementów
Ostatnio zmieniony wt kwie 22, 2008 17:04 przez LoLs, łącznie zmieniany 3 razy.



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » wt kwie 22, 2008 17:43

LoLs pisze:normalnie pod samochód i kluczem trochę wprawy zbrakło ale dało rade odkręciłem
wytłumacz mi ja je odkręciłeś zaznaczyłem ci na focie,skoro łeb sruby jest po zderzakiem,który się trzyma na tym plastiku,wsio zaznaczone na focie,słucham ciekawej teorii :bajer:
Obrazek



Awatar użytkownika
kolanek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: śr paź 26, 2005 23:20
Lokalizacja: jarocin/norwich
Kontakt:

Post autor: kolanek » wt kwie 22, 2008 17:47

moze mu ju te sruby przegnily i nie musial ich odkrecac hahaha :helm: nie da sie tego zrobic bez zdjecia zderzaka
Ostatnio zmieniony wt kwie 22, 2008 17:47 przez kolanek, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości