kontrolka od spalin...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

vwlubek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 21:05
Lokalizacja: wlkp

kontrolka od spalin...

Post autor: vwlubek » ndz kwie 13, 2008 22:07

Taki rebus: od jakiegoś czasu zapala się kontrolka sygnalizująca zły skład spalin w mk4 1,4 16V (AXP). po skasowaniu błędów i kilku uruchomieniach silnika gaśnie a po kilku następnych uruchomieniach pokazuje się znowu... występują 4 błędy z czego jeden 17526 pojawia się najcześciej:"sonda lambda 2 blok 1, brak podgrzewania sondy, uszkodzony obwód" czy coś podobnego. Przejrzeliśmy wszystkie przewwody który ą na zewnątrz auta i nie są nigdzie uszkodzone, złączki w srodku cvzyściutkie itd. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być??a może po prostu sonda do zmiany?? autko z 2001r przejechane 77tys km.

Z góry dzięki za podopowiedzi



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz kwie 13, 2008 22:13

sprawdz opor miernikiem na grzalce sondy (dwa biale przewody sondy) jesli niema to sonda do wymiany


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » ndz kwie 13, 2008 22:29

vwlubek pisze:przejechane 77tys km.
troche wczesnie na sonde



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz kwie 13, 2008 22:52

Sąsiad ma takie samo auto z tym samym silnikiem i padła mu przy 120 , osobiście myśle że padają tak szybko


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
beetle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: pt sie 10, 2007 14:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: beetle » ndz kwie 13, 2008 23:32

po zakupie autka musialem zmienic obie sondy - powod: uszkodzenie grzalek!
dziwne ze obie mialy te sama usterke!

hint: miedzy bialymi przewodami ma byc 10-15 ohm
Ostatnio zmieniony ndz kwie 13, 2008 23:34 przez beetle, łącznie zmieniany 1 raz.


Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
Obrazek

vwlubek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 21:05
Lokalizacja: wlkp

Post autor: vwlubek » śr kwie 16, 2008 20:58

Zgodnie z zaleceniami zbadałem dzisiaj opór między białymi przewodami od drugiej sondy i jest 10,5 ohma,wiec chyba sonda ok. Zastanawiamm się tylko czy ta granica 10-15 to różnice wynikające z temperatury sondy? no i najważniejsze gdzie dalej szukać usterki??

kody zarejestrowane przy pierwszym podłączeniu do kompa:
17526-Sonda lambda 2 blok 1, podgrzewanie sondy lambda; przerwa w obwodzie; nieciągły

16524-Obwód sondy Lambda-brak zmian sygnału(bank 1 sonda2);nieciagły

17606-sonda lambda 2 blok1, obwód podgrzewania; usterka elektryczna;nieciągły

16523-Obwód sondy lambda-sygnał zmienia się za wolno(bank 1 sonda 2);nieciagły

jeśli jeszcze jakieś informacje są istatne bardzo chętnie napisze



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » czw kwie 17, 2008 07:56

jesli połaczenie sondy jest oki to wyglada ze sonda padecha


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
beetle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: pt sie 10, 2007 14:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: beetle » czw kwie 17, 2008 09:56

sprawdzales obie sondy?
z tego co wiem to silnik AXP ma 2 sondy lambda - na kolektorze i za katalizatorem.

[ Dodano: 17 Kwi 2008 10:09 ]
Obrazek


Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
Obrazek

vwlubek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 21:05
Lokalizacja: wlkp

Post autor: vwlubek » czw kwie 17, 2008 19:19

Wiem,że istnieją dwie,ale jestem dopiero w trakcie sciągania książki od tego autka-może tam będzie coś ciekawego...poza tym nie wiem jak sprawdzić pierwszą sondę,bo tam jest pięć różnokolorowych przewodów a nie dwa białe jak w tej za katalizatorem...
i jeszcze takie pytanie-czy może być tak,że sonda raz działa raz nei i stąd nieciagły sygnał??
Czy zdarzyło się komuś mieć uszkodzony przedów od sondy gdzies wewnętrz auta??



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » czw kwie 17, 2008 20:12

Zwykle uszkodzenia kabli występują tusz przy wtyczce



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw kwie 17, 2008 20:24

vwlubek, obie sondy współdziałają ze sobą w regulacji wtrysku. skoro wyraźnie masz napisane że tej za katalizatorem nie działa grzałka to od niej zacznij, najpoierw oczywiście wyjmij jej wtyczkę i na parce kabli od grzałki sprawdź napięcie po włączeniu silnika (nie wiem czy wystarczy sprawdzić na samym zapłonie). i możesz mieć nadzieję (nie pewność), że sonda pierwsza jest sprawna a jej wolne działanie wynika z uszkodzenie drugiej.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

vwlubek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 21:05
Lokalizacja: wlkp

Post autor: vwlubek » sob kwie 19, 2008 16:56

Czy ktoś zna jeszcze jakiś sposób zdiagnozowania tej drugiej sondy lambda??tzn co oprócz oporu na grzałce można sprawdzić i jak? jak pisałem wyżej opór sprawdziłem i jest...



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » sob kwie 19, 2008 17:10

Znajomy po awarii wałka rozrządu HONDA CIVIC miał podobne obiawy i wyszło że katalizator



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 84 gości