Regulacja kąta wtrysku w PD

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, italiano_83, VIP

Regulacja kąta wtrysku w PD

Postprzez DonKichot » Śr kwi 02, 2008 14:12

chodzi o golfa 4 1.9 TDI 115 km, który jest na pompowtryskach

jak wygląda regulacja kąta wtrysku ? moge to zrobić tak jak w przypadku pompy, że podepnę się pod vaga i ustawie ??

nie potrafie znaleźć takiego tematu
DonKichot
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So paź 13, 2007 19:11
Lokalizacja: Czechowice
Online: 0s

Postprzez damcio151 » Śr kwi 02, 2008 15:13

DonKichot napisał(a):jak wygląda regulacja kąta wtrysku ? moge to zrobić tak jak w przypadku pompy, że podepnę się pod vaga i ustawie ??

w PD jest kąt synchronizacji wału względem wałka ... sprawdzasz go w grupie 004 pole 4
damcio151
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sty 24, 2006 19:43
Lokalizacja: Koszalin
Online: 54d 7h 8m
Pomógł: 1467
Auto: MK3. passat b4
Silnik: 2x1z

Postprzez DonKichot » Śr kwi 02, 2008 15:17

a da się to regulować ? jeżeli tak to czy jest to wykonalne samemu czy musze jechać do wrsztatu
DonKichot
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So paź 13, 2007 19:11
Lokalizacja: Czechowice
Online: 0s

Postprzez damcio151 » Śr kwi 02, 2008 15:24

sprawdź jaka jest wartość ... ma być w okolicach 0 st. ( dopuszczalne +-3 st. ) , a ustawiasz rozrząd na znakach
damcio151
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sty 24, 2006 19:43
Lokalizacja: Koszalin
Online: 54d 7h 8m
Pomógł: 1467
Auto: MK3. passat b4
Silnik: 2x1z

Postprzez DonKichot » Pn kwi 07, 2008 14:13

poniżej jest pomiar z kątem wtrysku, z tego co piszecie jest w normie to dlaczego samochód nie pali na rys ??, jak jest zimny to chwyta za 2 do 4 obrotu, ale jak jest ciepły to czasem kręci nawet 6 do 8 razy

może ktoś wie co jeszcze odpowiada za zapalanie ?

Obrazek
DonKichot
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So paź 13, 2007 19:11
Lokalizacja: Czechowice
Online: 0s

Postprzez damcio151 » Pn kwi 07, 2008 14:50

DonKichot napisał(a):może ktoś wie co jeszcze odpowiada za zapalanie ?

dawka paliwa , temp. .... wrzuć jeszcze grupę 007 na zimnym silniku i może spróbuj podciągnąć dawkę rozruchową w adaptacjach
damcio151
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sty 24, 2006 19:43
Lokalizacja: Koszalin
Online: 54d 7h 8m
Pomógł: 1467
Auto: MK3. passat b4
Silnik: 2x1z

Postprzez DonKichot » Pn kwi 07, 2008 15:34

nie wiem co to jest dawka rozruchowa, i mam niestety grupe 007 tylko na ciepłym silniku

Obrazek
Ostatnio edytowano Pn kwi 07, 2008 15:34 przez DonKichot, łącznie edytowano 1 raz
DonKichot
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So paź 13, 2007 19:11
Lokalizacja: Czechowice
Online: 0s

Postprzez damcio151 » Pn kwi 07, 2008 19:54

DonKichot napisał(a):nie wiem co to jest dawka rozruchowa,

dawkę możesz podciągnąć w adaptacjach ...
łączysz się z ECU/login/12233/adaptacja/wybierasz kanał 05 i zwiększasz wartość .... testujesz/zapisujesz ... w kanale 12 możesz wydłużyć czas grzania świec ( jeżeli chcesz ;) )
DonKichot napisał(a):i mam niestety grupe 007 tylko na ciepłym silniku

na zimnym silniku wartości powinny być podobne do temp. otoczenia
Ostatnio edytowano Pn kwi 07, 2008 19:54 przez damcio151, łącznie edytowano 1 raz
damcio151
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sty 24, 2006 19:43
Lokalizacja: Koszalin
Online: 54d 7h 8m
Pomógł: 1467
Auto: MK3. passat b4
Silnik: 2x1z

Postprzez mg-maciek » Śr mar 31, 2010 09:19

damcio151,
czy zwiększenie dawski rozruchowe wg. powyższej instrukcji dokonuje się na zapalonym silniku ?
mam problem z rozruchem na ciepłym tzn. - trzeba dłużej kręcić a przy gaszeniu mocno trzęsie silnikiem - klapa gaszenia działa - problemy pojawiły sie po czyszczeniu turbiny, wymianie czujnika temp., wymianie gruchy turbiny i wycięciu kata.
Obrazek

Wykres delikatnego grzebnięcia softu
mg-maciek
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lis 15, 2005 07:21
Lokalizacja: Zdzieszowice
Online: 2h 3m
Pomógł: 4
Auto: A6 C5 Avant
Silnik: 1.9

Postprzez damcio151 » Śr mar 31, 2010 09:47

możesz na zapalonym, wpisujesz duuużą wartość, vag sam poda największą możliwą i zapisujesz
damcio151
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sty 24, 2006 19:43
Lokalizacja: Koszalin
Online: 54d 7h 8m
Pomógł: 1467
Auto: MK3. passat b4
Silnik: 2x1z

Postprzez mg-maciek » Śr mar 31, 2010 10:10

dzięki - spróbuję zmienić wartości i zobaczymy
a co myślisz jeśli chodzi o "naprawy", które popełniłem mogły mieć wpływ na wydłużenie czasu ruzruchu ? pewnie egr zasyfiony bo mechanik nie czyścił ale egr chyba nie ma wpływu na rozruch ?
Obrazek

Wykres delikatnego grzebnięcia softu
mg-maciek
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lis 15, 2005 07:21
Lokalizacja: Zdzieszowice
Online: 2h 3m
Pomógł: 4
Auto: A6 C5 Avant
Silnik: 1.9

Postprzez damcio151 » Śr mar 31, 2010 10:27

jeśli czujnik temp. był popsuty i wymieniłeś na nowy to masz przyczynę ;)
damcio151
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sty 24, 2006 19:43
Lokalizacja: Koszalin
Online: 54d 7h 8m
Pomógł: 1467
Auto: MK3. passat b4
Silnik: 2x1z

Postprzez mg-maciek » Śr mar 31, 2010 11:04

jak to przyczynę ? teraz szybko się nagrzewa i pokazuje temp. 90 stopni
tzn że jak był zły to było dobrze - prawidłowy rozruch (pokazywało błąd czujnika) a teraz jak jest dobry z serwisu VW to jest problem - już nie czaję :crazy:

[ Dodano: Sro Mar 31, 2010 20:11 ]
damcio151, zwiększyłem delikatnię dawkę zgodnie z instrukcją i rozruch następuje można powiedzieć na dotyk (nie był podświtlony przycisk testuj ale zapisywało nowe dane)
jednak w dalszym ciągu strasznie podskakuje silnik przy rozruchu i gaszeniu
zdjąłem rurę dolotową przy egr i widać że kalpka gaszenia zaolejona ale czyściutka więc chyba ok
będę dalej szukał :crazy:
Ostatnio edytowano Śr mar 31, 2010 19:12 przez mg-maciek, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek

Wykres delikatnego grzebnięcia softu
mg-maciek
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lis 15, 2005 07:21
Lokalizacja: Zdzieszowice
Online: 2h 3m
Pomógł: 4
Auto: A6 C5 Avant
Silnik: 1.9

Postprzez rozyk_l » Śr mar 31, 2010 20:05

a telepie, lub co najmniej czujesz drganie przy przyspieszaniu?

była by to dwumasa.
rozyk_l
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt paź 27, 2009 11:06
Lokalizacja: Świdnik
Online: 1h 42m
Auto: MK4
Silnik: ASV

Następna strona



Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,