Problem z obrotami i do tego temperatura

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Dyziu14021991
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: czw lis 22, 2007 18:38
Lokalizacja: Rosnowo/Koszalin
Kontakt:

Problem z obrotami i do tego temperatura

Post autor: Dyziu14021991 » ndz mar 09, 2008 01:45

Witam wszystkich VW maniakow!!! :)
Pisze do was z prosba o POMOC mam problem z moim golfikem jest to silnik typu RP 1.8 1989r otoz tak mam problem z obrotami dzieje sie to w dziwny sposob poniewaz gdy uruchomie samochod wszystko jest w pozadku do czasu gdy nie podniesie sie temperatura. Jak jest temperatura ok.70-85'C zaczynaja sie wahac obroty gdy samochod postoji troche dluzej np. na swiatlach czasami dochodzi do tego ze obroty tak zaczynaja spadac ze zaczyna nim szarpac i gasnie. Dodam jeszcze tyle ze jak zaczyna mi sie tak robic i np. chcem ruszyc to ja mu w gaz a on nic dopiero pochwili zaskoczy lub poruszam troche pedalem gazu. Nie wiem co mam robic bo gubi mnie to ze jest to spowodowane wraz ze wzrostem temp. Wiec prosze was wszystkich o pomoc:) Z gory DZIEKUJE
POZDRO
Ostatnio zmieniony pn mar 10, 2008 00:23 przez Dyziu14021991, łącznie zmieniany 1 raz.


RAJEK


[img]http://images30.fotosik.pl/156/d42d884289b89218.jpg[/img]

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt mar 11, 2008 11:00

wyglada mi to na uszkodzony niebieski czujnik od temperatury plynu

[ Dodano: 11 Mar 2008 10:07 ]
znajduje on sie w kruccu od plunu ktory laczy chlodnice z silnikiem, jest on na gorze
masz uszkodzony czujnik i komputeer mysli ze silnik jest zimny i podaje mu wiksza dawke paliwa co powoduje jego zalewanie sie
na zimnym silniku rezystancja czujnika
2000-3000 ohm
na cieplym ok 90 stopni
200-300 ohm

twoj silnik mozna latwo zdiagnozowac
tu masz sposob
http://vw2.info/vwforum/kody/
ten testr to zwykly srubokrt z dioda-dostepny w sklepach eelektronicznych lub elektrycznych
zamiast niego mozna uzyc diody LED z rezystorem ktory obnizy napiecie z 12V do jakis 3V zby jej nie uszkodzic
rezystor lutujesz obojtnie do ktorej nozki
nozka plusowa do plusa w aucie a minusowa do zoltj kostki przy cewce zaplonowej
reszta tak samo jak w linklu
spsob na pewno dziala bo ja tak znalazlem uszkodzony czujnik temp i czujnik poloznia przepustnicy
jak wymienisz czyjnik to najlepiej oldpiac akumulator na jakis 10 min zeby wykaasowaly sie bledy i potem odpalic auto zeby sie nagrzalo i wlaczyl wentylator i wtedy mozesz juz jezdzic



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt mar 11, 2008 14:43

dokładnie tak jak pisze kolega, ja dodam tylko że "ulepszony" opis jak wywołać kody jest tu:
http://vwgolf.pl/download/diagnostyka.zip :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
Dyziu14021991
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: czw lis 22, 2007 18:38
Lokalizacja: Rosnowo/Koszalin
Kontakt:

Post autor: Dyziu14021991 » wt mar 11, 2008 17:10

Panowie mam problem bo ja tej zołtej kostki nie moge znalezc:/ obawiam sie ze jej nie mam jest jakas zołta zlanczka przy sterowniku ale jest juz podłaczona do czegos sprobuje go zdiagnozowac na normalny sposób po przez zmiezenie jego rezystancji i sie zobaczy


RAJEK


[img]http://images30.fotosik.pl/156/d42d884289b89218.jpg[/img]

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » śr mar 12, 2008 10:08

popatrz dokladnie czy nie ma tej kostki
o ile pamietam to sa dwa przewody ktore lacza sie w jeden w koncowce i sa w zoltej pojedynczej kostce przy cewce zaplonowej
jezeli jest to silnik RP 1.8 z katalizatorem to powinna byc



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr kwie 09, 2008 16:00

sprawdzałeś kody ? to sprawdź sobie jeszcze świece, kopułkę, kabelki i złączki WN - ja miałem taki objaw - gdy jeden kabel do świecy nie stykał - a były to świeże 3 miesięczne kable Champion... dlatego teraz polecam tylko BERU :bigok:


TDPower

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 102 gości