Wymiana amortyzatorów tył

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Wymiana amortyzatorów tył

Postprzez lolo_golf » So mar 01, 2008 15:55

Dziś wymieniałem amortyzatory z tyłu i postanowiłem zrobić poradę. Na razie bez fotek przy pracy bo zapomniałem aparatu ale sprawa jest banalnie prosta i na pewno komuś sie przyda. Przed zmianą szukałem o tym na forum i co do golfa 4 to nie ma za wiele :chytry:

Wszystko wygląda tak:
Obrazek

A teraz jak to zrobić:

Podnosimy samochód. Wystarczy zwykły fabryczny podnośnik aby unieść sobie tył z jednej strony. Polecam podłożyć sobie jakiś pieniek itp pod auto, zaciągnąć ręczny i podłożyć coś pod resztę kół - dla bezpieczeństwa.
1. Ściągamy koło. Po ściągnięciu koła wszystko mamy na wierzchu.
2. Odkręcamy śrube numer 8/9 (dwa klucze 17). I mamy luźny amor na dole.
3. Teraz odkręcamy śruby 11(są dwie po dwóch stronach) (klucz nasadowy 17).
4. Wyjmujemy cały amortyzator na bok.

5. Ściągamy plastikową czapeczkę numer 5 i widzimy śrubę numer 13 (klucz plaski 16).
6. Odkręcamy śrubę 13 i wszystko ładnie z góry nam schodzi. Czyli metalowe mocowanie i odboje.
7. Czesci 2 i 14 nie ruszamy - sa przymocowane do amortyzatora.
8. Potem zakładamy nowy odbój na amor , na górę metalowe mocowanie amora i skręcamy śrubkę numer 13 do oporu tak aby nie było luzu.
9. Skręcony zestaw wkładamy w nadkole i przykręcamy śruby 11 mocno dokręcając.
10. Celujemy amorem w belkę i przykręcamy go na dole śrubą 8/9.
Gotowe. Polecam przy robocie każdą śrubę wyczyścić szczotką drucianą i przed przykręceniem nasmarować smarem.

Obok podałem ceny i porównania z ASO i sklepem motoryzacyjnym - są dość znaczne :kac:
Zabieg ten nie ingeruje w ustawienia auta jak np. z przodu (geometria), także możemy wszystko spokojnie rozkręcić i po złożeniu bedzie wszystko jak należy.
Myślę że komus sie to przyda. Jeżeli czego nie rozumiesz pytaj!

Pochwały przyznane za post: 4
Ostatnio edytowano So mar 01, 2008 23:23 przez lolo_golf, łącznie edytowano 4 razy
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Online: 7d 10h 8m
Pomógł: 180
Auto: Mk5 R32
Silnik: BUB

Postprzez sas_gti » So mar 01, 2008 16:20

podaj jeszcze momenty dokręcania bo to bardzo ważne oraz jak podniesione było auto.
pzdr sas
Ostatnio edytowano So mar 01, 2008 16:21 przez sas_gti, łącznie edytowano 1 raz
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Online: 9d 7h 23m
Pomógł: 640
Auto: mk2
Silnik: ABF

Postprzez lolo_golf » So mar 01, 2008 23:17

sas_gti napisał(a):podaj jeszcze momenty dokręcania bo to bardzo ważne oraz jak podniesione było auto.
pzdr sas


Myślę że teraz jest oki :pub:
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Online: 7d 10h 8m
Pomógł: 180
Auto: Mk5 R32
Silnik: BUB

Postprzez sas_gti » N mar 02, 2008 14:44

nadal nie podałeś momentów dokręcania któe podaje się w Nm. Dokręcanie śrub "do oporu" jest karygodne!
Ostatnio edytowano N mar 02, 2008 14:45 przez sas_gti, łącznie edytowano 1 raz
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Online: 9d 7h 23m
Pomógł: 640
Auto: mk2
Silnik: ABF

Postprzez lolo_golf » N mar 02, 2008 15:51

O dzięki damcio151 Po prostu nie miałem takich danych. Ale prawda jest taka że prawie nikt nie ma dobrego klucza dynamometrycznego w swoim garażowym zaciszu i nikt nie będzie sprawdzał każdej śruby takim kluczem :chytry: Dokręca sie z czuciem i jest okej. Ale rozumiem porada to porada!
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Online: 7d 10h 8m
Pomógł: 180
Auto: Mk5 R32
Silnik: BUB

Postprzez jakub1989 » So maja 08, 2010 16:50

Jak z wymianą przednich można to w domu zrobić ??
Macie jakąś instrukcje??
jakub1989
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pn mar 23, 2009 23:01
Lokalizacja: znienacka
Online: 22m

Postprzez DariuszK » So maja 08, 2010 17:25

zmieniałem juz w dwóch golfach i śruby oznaczone 13 sa na klucz 16mm :) należy uważać po prawej stronie bo nadkole przeszkadza z dojściem klucza i można krzywo wkręcić a potem to juz pupa jak gwint sie obrobi :)
Ostatnio edytowano So maja 08, 2010 17:26 przez DariuszK, łącznie edytowano 1 raz
DariuszK
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Pt maja 16, 2008 18:51
Lokalizacja: Włocławek
Online: 2h 20m
Pomógł: 24
Auto: MK4
Silnik: AKQ

Postprzez karolw2 » Wt cze 22, 2010 12:39

Czy ma ktoś poradę do Mk IV na przód ?????
karolw2
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N kwi 23, 2006 20:59
Online: 14d 11h 37m
Pomógł: 28
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ALHASV

Postprzez beetle » N lip 04, 2010 20:12

zagraniczna porada przód i tył:
http://noahlh.com/car/coilover_howto/
na zachętę:
Obrazek
Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
Obrazek
beetle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt sie 10, 2007 14:34
Lokalizacja: Lublin
Online: 2d 6h 55m
Pomógł: 162
Auto: new beetle 2.0i 1999
Silnik: APKAQY

Wymiana amortyzatorów tył

Postprzez GregorGT » Pt lis 05, 2010 00:54

Ja już tył sobie zmieniłem :) Jedna uwaga - większość śrub jest na 16... Ale opislolo_golf, jest super.
GregorGT
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 27, 2009 10:48
Lokalizacja: DB
Online: 5h 32m
Pomógł: 2
Auto: Golf IV i Golf II
Silnik: AGR JR

Re: Wymiana amortyzatorów tył

Postprzez eBox » So kwi 02, 2011 21:47

Tak potwierdzam że na rozmiar śrub to 16, a i jeszcze jedna uwaga: żeby odkręcić śrubę numer 13 trzeba użyć klucza płaskiego oczkowego (najlepiej wygiętego) bo trzeba od góry chwycić końcówkę w imadło albo coś innego żeby się nie kręciło (trzeba inaczej mówiąc skontrować bo tak to wszystko będzie się obracać).
eBox
Emeryt COMPATTO
Emeryt COMPATTO
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lut 15, 2010 22:49
Lokalizacja: Nowy świat
Online: 12h 44m

Wymiana amortyzatorów tył

Postprzez Shmatan » N kwi 03, 2011 10:01

jakub1989, dziś pojawi się moja porada odnośnie wymiany sprężyn na obniżające - po niej zorientujesz się jak wymienić amory z przodu

lolo_golf, fakt, banalnie proste ;) dobry opis :pub:
Obrazek

Z braku czasu NIE udzielam porad na PW
Shmatan
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Online: 79d 16h 33m
Pomógł: 169
Auto: Mk4
Silnik: ALH+

Re: Wymiana amortyzatorów tył

Postprzez karasbp » Pn cze 20, 2011 20:27

Dobra porada :pub:
Mam pytanie, jeśli chcę wymienić tylko odboje to muszę cały amor wykręcić czy wystarczy z góry odkręcić? (śruby 11)
Obrazek
MK4 1.8T 20V "SMURF" by karasbp ----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=413843
BBI Squad :)
karasbp
VW Grupa Podlasie
VW Grupa Podlasie
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 00:00
Lokalizacja: Białystok / Bielsk Podlaski
Online: 8d 11h 41m
Pomógł: 4
Auto: VW
Silnik: 1.8 T

Wymiana amortyzatorów tył

Postprzez lolo_golf » Śr cze 29, 2011 12:37

Całość. Z resztą jak odkrecisz 11 to zostaje ci tylko jedna śrubka :chytry:
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Online: 7d 10h 8m
Pomógł: 180
Auto: Mk5 R32
Silnik: BUB

Następna strona



Powrót do FAQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,