Jak sprawdzić czujnik?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
nerlst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 00:21
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Jak sprawdzić czujnik?

Post autor: nerlst » ndz lut 24, 2008 20:28

Witam

Pisałem w innym temacie, że nie można odpalić Golfa MK3 (ABU + LPG nie ma iskry z modułu, po podmianie modułu i cewki to samo). Wymontowałem ten czujnik Halla z aparatu zapłonowego i chciałem się dowiedzieć jak sprawdzić czy działa. Ja robie tak: do plusa podpinam +12V do minusa minus, do 0 czyli środkowego pinu podpinam woltomierz, drugą końcówkę woltomierza do + lub - na aku, wkładam coś między te dwie blaszki, ale jakbym nie podpinał na woltomierzu nic się nie wyświetla, czasem 0,18-0.30V, ale na chwile i zaraz jest 0V. Źle sprawdzam czy czujnik zepsuty? Mam nadzieje, że czujnik zepsuty bo miałbym rozwiązanie problemu.

Obrazek


pzdr


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » ndz lut 24, 2008 20:54

Brak iskry może być też wtedy, gdy rozrusznik jest do "roboty", podczas kręcenia pobiera tyle prądu (robi zwarcie), ze iskra jest bardzo słaba lub nawet jej nie ma. Spróbuj zapalić auto z popychu, jeżeli zapali to znaczy, że to wina rozrusznika - do wymiany szczotki i do wyczyszczenia komutator (po którym chodzą szczotki).


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
nerlst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 00:21
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: nerlst » ndz lut 24, 2008 20:59

Ale auto zgasło podczas jazdy i od tamtej pory kaplica. Dwa dni wcześniej wracałem z Zakopca i było to samo, podczas jazdy samochód zgasł i koniec, poruszałem trochę masą od modułu i jakoś dojechałem do domu, ale teraz już nic nie pomaga, podpiąłem moduł i cewkę z jeżdżącego samochodu i nadal nic, więc stawiam na czujnik Halla. Jest jeszcze gdzieś czujnik Halla odpowiedzialny za iskrę, czy tylko w aparacie zapłonowym?


pzdr


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 24, 2008 21:09

tylko w aparacie. Nie rozumiem co z tymi blaszkami Dobrze mierzysz, ale łatwiej przecież żeby kolega zakręcił rozrusznikiem. Jeśli wkładasz blaszkę stalową między bieguny czujnika 9tam gdzie przesłona wiruje to dobrze robisz, i czujnik do wymiany

[ Dodano: Nie Lut 24, 2008 8:11 pm ]
Tyle że wystarczy włączyć zapłon i mierzyć na środkowym przewodzie(wbić w niego szpileczkę np. Po co dodajesz sobie pracy. A przy okazji sprawdzisz czy czujnik dostaje napięcie (na bocznych stykach wtyczki).


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Triceq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: sob paź 29, 2005 16:25
Lokalizacja: Ostrołęka/Wawa

Post autor: Triceq » ndz lut 24, 2008 21:11

Przerabiałem sprawdzanie czujnika, a więc...

Żeby wytargać czujnik wyjąłeś aparat zapłonowy, najlepiej jest sprawdzać go gdy jest jeszcze zmontowany razem z tarczą impulsowoą (z tą co blokuje czujnik przed wyjęciem)

Podpinasz napięcie +12V i minus do odpowiednich styków w kostce, co jest na niej zaznaczone plus i minus. Na środku masz wolny pin i do niego podłączasz plus z miernika, a minus do minusowego styku, czyli do minusa na kostce czujnika. Przekręcasz tarczą kodową powoli i patrzysz czy są napięcia 11< i 0 V. Inaczej mówiąc to co podajesz na kostce w skrajnych stykach powinieneś dostawać w postaci impulsu podczas kręcenia na styku środkowym i minusie.

Jeśli masz w samochodzie zamontowany czujnik to podepnij się miernikiem pod przewody wychodzące z czujnika, środkowy (chyba zielony) i minus, włącz zapłon i kręć silnikiem ręcznie obserwując czy coś się zmienia.

Jeśli się tak nie dzieje to padnięty czujnik halla.

Powodzenia.



Awatar użytkownika
nerlst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 00:21
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: nerlst » ndz lut 24, 2008 21:42

Sprawdzałem wszystko jeszcze w aucie i było to samo, tylko nie bardzo wiedziałem czy dobrze sprawdzam, auta przed kompa zabrać nie mogłem więc wyjąłem sam czujnik, podpiąłem go do aku w domu tak jak opisywałem. Dzięki za odpowiedzi, czyli jest nadzieje, że Golf jutro przemówi po wymianie czujnika.


pzdr

[ Dodano: 25 Lut 2008 16:30 ]
Zrobione samochód odpala bez problemu, ale w życiu bym się nie spodziewał, że tak trudno będzie kupić ten czujnik, zjeździłem cały Radom nie było go w InterCarsie, InterTeamie ani nawet w firmowym sklepie/salonie VW dopiero w Boschu dostałem go od ręki za 160zł. Druga kwestia jest taka, że na rysunku rozłożonego aparatu zapłonowego są trzy podkładki, dwie ślizgowe i jedna z jakiegoś tworzywa między nimi, u mnie jest tylko jedna ślizgowa i ta z tworzywa, do tego pęknięte jest (ale się nie rozleciało) takie plastikowe koło w które wkłada się zabezpieczenie, żeby się tarcza przesłaniająca od Halla nie wysunęła. Nie bardzo wiem czy można tak jeździć i czy da się to dokupić, czy tylko cały aparat na szrocie.


pzdr


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 86 gości