Mieszanie olejów mineralnych

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, italiano_83, VIP

Mieszanie olejów mineralnych

Postprzez naum » Cz maja 26, 2005 11:32

Witam wszystkich!

Muszę dolać oleju do silnika i w związku z tym mam pytanie. Czy mogę dolać ELF TurboDiesel do NESTE? - te same parametry olejów 15W40.

Pozdrawiam
naum
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr mar 23, 2005 21:54
Lokalizacja: Hajnówka
Online: 11h 32m
Pomógł: 6
Auto: passat 3b6
Silnik: avf

Postprzez TAZ » Cz maja 26, 2005 12:10

Oleje tej samej klasy można mieszać. Nie wolno np.: wlewać mineralnego do półsyntetyku lub syntetyku.
www.digitun.pl wykres jak marzenie :)
Obrazek
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 23, 2004 20:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Online: 77d 12m
Pomógł: 839
Auto: passatB4 terrano
Silnik: 16V V6

Re: Mieszanie olejów mineralnych

Postprzez briano » Cz maja 26, 2005 13:27

naum napisał(a):Witam wszystkich!

Muszę dolać oleju do silnika i w związku z tym mam pytanie. Czy mogę dolać ELF TurboDiesel do NESTE? - te same parametry olejów 15W40.

Pozdrawiam

Można śmiało zmieszać
briano
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt gru 28, 2004 13:47
Lokalizacja: Podlaskie
Online: 0s
Pomógł: 28

Postprzez Łyskacz » Cz maja 26, 2005 13:38

A można mieszać syntetyk z półsyntetykiem?
Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe 1,6 16v 99r, Mk2 1,6D 91 :)
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So maja 21, 2005 07:53
Lokalizacja: Warszawa
Online: 6h 2m
Pomógł: 14

Postprzez BruceLee30 » Cz maja 26, 2005 19:10

Łysacz napisał(a):A można mieszać syntetyk z półsyntetykiem?
tak mozna
BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): Pt lis 05, 2004 13:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Online: 1d 6h 15m
Pomógł: 71

Mieszanie olejów syntetyk i pół sytetyk

Postprzez piotryr » Śr lut 22, 2006 20:14

Witam miesiąc temu kupiłem Mobil1 0w40 (pełny syntetyk)do turbo diesla i mam około 0,7l tego oleju. Niedawno zmieniałem olej w silniku na MobilS 10w40 (pólsyntetyk) i nim jest zalany silnik. I teraz pytanie czy mogę dolewać w razie jakiś braków ten moj syntetyk do półsyntetyka czy też nie?
Dzięki za pomoc
piotryr
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So sty 28, 2006 10:51
Lokalizacja: Chełm
Online: 0s

Postprzez TAZ » Śr lut 22, 2006 20:18

Jak wyżej napisał bruce lee 30, można.
www.digitun.pl wykres jak marzenie :)
Obrazek
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 23, 2004 20:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Online: 77d 12m
Pomógł: 839
Auto: passatB4 terrano
Silnik: 16V V6

Postprzez racer18 » Śr lut 22, 2006 20:47

Chłopaki, nie róbcie popeliny!!!! Nigdy nie wolno dolewac oleju wyższego klasą lepkościową od tego co jest!!!!!!!! Można dolać do 10W/40 oleju 10W/40 innej firmy albo 15W/40 ale tylko na chwile bo potem trzeba go jak najszybciej wymienić bo zmieniają się właściwości.Jeśli dolejecie oleju półsyntetycznego do mineralnego to może się to źle skończyć dla uszczelnienia silnika bo półsyntetyk i syntetyk wypłókuje nagromadzone osady...
Jak macie wątpliwości to poczytajcie specyfikacje olejowe dowolnej firmy.
Pozdro...
racer18
 

Postprzez pieko » Śr lut 22, 2006 20:59

racer18 napisał(a):Chłopaki, nie róbcie popeliny!!!! Nigdy nie wolno dolewac oleju wyższego klasą lepkościową od tego co jest!!!!!!!! Można dolać do 10W/40 oleju 10W/40 innej firmy albo 15W/40 ale tylko na chwile bo potem trzeba go jak najszybciej wymienić bo zmieniają się właściwości.Jeśli dolejecie oleju półsyntetycznego do mineralnego to może się to źle skończyć dla uszczelnienia silnika bo półsyntetyk i syntetyk wypłókuje nagromadzone osady...
Jak macie wątpliwości to poczytajcie specyfikacje olejowe dowolnej firmy.
Pozdro...


Z całą pewnoscia popieram twoją wypowiedz :okej: Nigdy nie mieszac róznych olei o róznych parametrach!!!!
Pozdro.
pieko
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr sty 04, 2006 23:23
Lokalizacja: warszawa
Online: 0s
Pomógł: 14

Postprzez rafekde » Śr lut 22, 2006 21:00

racer18 napisał(a):Można dolać do 10W/40 oleju 10W/40 innej firmy albo 15W/40 ale tylko na chwile bo potem trzeba go jak najszybciej wymienić bo zmieniają się właściwości.Jeśli dolejecie oleju półsyntetycznego do mineralnego to może się to źle skończyć dla uszczelnienia silnika


racer18 mnie uprzedził nie zdążyłem chciałem właśnie to napisać
chodzi głownie o uszczelnienia w silniku i ewentulanie o to że oleje półsyntetyczne/ syntetyczne maja mniejszą gęstość i mogą utrzymywać zbyt niskie ciśnienie w układzie olejenia czego efektem będzie np stukający popychacz zaworu

______________pozdrawiam
SPRZEDAM 4 opony letenie VREDESTEIN 185/60 R14 MODEL HI-TACK z czarnymi felgami stalowymi do golfa
rafekde
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N cze 26, 2005 08:20
Lokalizacja: Gliwice
Online: 0s
Pomógł: 14

Postprzez pik » Śr lut 22, 2006 21:36

Wiec ja mam takie pytanie przy tej okazji:
Czy to prawda, ze po ok 150 tys. km (moze wiecej) powinno sie z półsyntetyka przejsc na mineralny? ... zeby wyeliminowac coraz to wieksze luzy itp. Chodzi mi np o to, ze strasznie mi zawory stukaja (jak diesel) - ale sa szczelne!
MECHANIOR POWIEDZIAL, ZE POWINNO SIE PRZEJSC NA MINERALNY... wyeliminuje to stuki i uszczelni silnik.
I drugie pytanie. Jak zmienic olej na mineralny? czy zwykle spuszczenie z silnika i zalanie nowego wystarczy? (polsyntetyk - mineralny)
Dzieki za odp.
Only Good can judge me...
pik
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr mar 30, 2005 21:53
Lokalizacja: Wałcz
Online: 0s

Postprzez TAZ » Śr lut 22, 2006 21:48

racer18 napisał(a):Chłopaki, nie róbcie popeliny!!!! Nigdy nie wolno dolewac oleju wyższego klasą lepkościową od tego co jest!!!!!!!! Można dolać do 10W/40 oleju 10W/40 innej firmy albo 15W/40 ale tylko na chwile bo potem trzeba go jak najszybciej wymienić bo zmieniają się właściwości.Jeśli dolejecie oleju półsyntetycznego do mineralnego to może się to źle skończyć dla uszczelnienia silnika bo półsyntetyk i syntetyk wypłókuje nagromadzone osady...
Jak macie wątpliwości to poczytajcie specyfikacje olejowe dowolnej firmy.
Pozdro...


Panowie nie róbcie postrachu. Nikt tu nie pisze o wymianie oleju tylko o dolewce. To, że oleje syntetyczne są olejami płukającymi to wie każdy, ale lepiej jest dolać syntetyk do minerału niż na odwrót. Minerał dolany do syntetyku całkowicie niszczy jego strukturę i olej ten ma po wymieszaniu więcej z minerału niż z syntetyku.

Co do wypowiedzi kolegi. Nie powinno się zmieniać syntetyku na minerał bo ktoś tak zrobił i ma lepiej. Podzespoły trące są zrobione z różnych materiałów i pod te materiały fabryka daje albo minerał albo syntetyk. Fakt faktem, że ludzie zmieniają z syntetyków na minerał ale dlatego, że popychacze nie stukają chociaż już są i tak na wymarciu, ciśnienie oleju jest większe bo gęstszy olej to powoduje, itd. Ale zmiana oleju tylko powoduje to co motodoktor w silnikach zajeżdżonych.
www.digitun.pl wykres jak marzenie :)
Obrazek
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 23, 2004 20:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Online: 77d 12m
Pomógł: 839
Auto: passatB4 terrano
Silnik: 16V V6

Postprzez fibolek » Śr lut 22, 2006 22:45

AA ja uważam że nie powinno się robić żadnych miksów czy syntetyk z mineral czy na odwrót.I temu podobne no bo przecież każdy olej ma inne właściwości cieplne jest to indeks 10W40 0W40 czy 15W40 lub 10W60 itp itd.Pierwsza cyfra to skrajna wartość(najniższa) a druga to skrajna wartość(najwyższa) temperatura przy której olej "smaruje i rozprowadza się" czyli ma właściwości.
A druga sprawa czy mieszać np syntetyki innych firm można ale nie powinno się bo każdy olej(marka) ma akceptację firmy samochodowej a jak się trafi taka co nie ma (jest to norma jakby producenta auta) To możemy se bagna narobić.
Co do zmainy z syntetyka na minerał nie polecam lepiej stopniowo zmienić na półsyntetyk.Natomiast moim skromnym zdaniem zmaina z półsyntetyka na minerał ma sens
ponieważ auta nasze są stare i wynika z tego sfatygowanie uszczelek pierścieni i innych tego typu a oleje syntetyczne czy półsyntetyki faktycznie smarują ale i płukają więc po co pakować kase.Można kupić i wlać bardzo dobry minerał.
fibolek
 

Postprzez Arcturus » Cz lut 23, 2006 08:18

Oleje mozna mieszac w klasie jakosciowej i nie tyle ma tu znaczenie 10Wczy 0W ale najwazniejesze jest czy jest SJ czy SG bo to okresla jakie dodatki uszlachetniające są w oleju! jak obydwa sa tej samej klasy to mozna mieszac bez obaw bo dodatki robi moze 4 firmy na swiecie i czy mobil czy Orlen stosują to samo! Róznice sa tylko we własciwosciach bazy olejowej bo to kazdy producent robi sam ale te są mieszalne w 100% a dodatki NIE!
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sie 03, 2005 13:06
Lokalizacja: Gorlice
Online: 0s
Pomógł: 50

Następna strona



Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: IBMZRK i 2 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,