Wypadanie zapłonów w 1.8 AAM

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

maarc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw lut 07, 2008 17:11
Lokalizacja: Gdynia

Wypadanie zapłonów w 1.8 AAM

Post autor: maarc » czw lut 07, 2008 19:21

Witam szanownych kolegów,
piszę po sąsiedzku z forum Passata. Silniki mamy takie same więc i te same problemy je trapią. Może uda się Wam pomóc i w moim przypadku :)

Mam mocną zagwozdkę z moim silnikiem - 1.8 benzyna 75KM, silnik AAM, przebieg oryginalny 240 tys, gaz z komputerem BRC.
Objawy są następujące: na zimnym zapala dobrze, ale po kilku-kilkunastu sekundach zaczyna się nierówna praca, coś jakby wypadanie zapłonów, ale w sposób mocno przypadkowy (tzn. nie dotyczy konkretnego cylindra), najpierw dość mocno, po 2-3 minutach objawy łagodnieją i silnik zaczyna pracować prawie dobrze, ale prawie robi różnicę - zapłony wypadają nieregularnie, 2-3 na sekundę, w nierównych odstępach, słychać to też wyraźnie z wydechu - takie "pyrkanie". Na gazie i benzynie dokładnie to samo, bez różnicy w nasileniu.
Co robiłem?
- wymieniłem kompletne wysokie napięcie (cewka, przewody, palec, kopułka, świece)
- podmieniłem aparat zapłonowy
- zrobiłem reset komputera
- sprawdziłem kolektor dolotowy pod kątem szczelności - wygląda, że jest dobrze
- sprawdziłem kompresję - książkowa (po 12 na każdym)
- stare świece były CZARNE - tak jakby za bogata mieszanka, albo olej? Oleju nie bierze ani grama. Płynów nie ubywa ani nie przybywa, nie kopci z rury.
- w zeszłym tygodniu podmieniałem komputer gazowy na mądrzejszy w warsztacie gazowym, sprawdzali skład spalin - jakby dobrze;

Co ciekawe auto jedzie dobrze, ma moc, spalanie małe, nawet za małe IMHO, (miasto 9-10, trasa 8-8,5), co by sugerowało ubogą mieszankę.
Spotkaliście się z podobnymi objawami? Możecie coś podpowiedzieć?

Pozdrawiam, Marek



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw lut 07, 2008 21:06

praca układu zasilania jest ściśle powiązana z układem zapłonowym
niby [pwoinno być wszystko ok ale ??
a co czujnikiem temperatury ?



maarc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw lut 07, 2008 17:11
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: maarc » czw lut 07, 2008 22:10

dziejo pisze:a co czujnikiem temperatury?
Czujnik sprawdzony, daje poprawne wartości. Wstępna diagnoza - jednak problem kompresji, ale jakiś dziwny - dynamiczny, na całkiem zimnym, zaraz po odpaleniu jest dobra, potem za moment spada na dwóch cylindrach, za jakieś dwie minuty jak silnik się ciut rozgrzeje znowu się podnosi. Dziwna sprawa, może szklanki mają jakiś kryzys? Jutro passat jedzie na kompleksowe badania szczelności do mechaniora.
Pozdro, Marek



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości