po włączeniu zapłonu działa cały czas pompka paliwa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

michalh3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 21:36
Lokalizacja: Nisko

po włączeniu zapłonu działa cały czas pompka paliwa

Post autor: michalh3 » śr gru 05, 2007 22:24

po włączeniu zapłonu działa cały czas pompka paliwa, czy może byc to wina przekaźnika, jak nie to o co w tym chodzi? niedawno był zrobiony SWAP silnika z 1.3 na 1.8 KR POMOCY



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr gru 05, 2007 23:19

W KR komp nie steruje pompą, jedynie przekaźnik więc prawdopodobnie to jego wina.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » śr gru 05, 2007 23:42

no raczej tak powinno być. Ja po przekręceniu kluczyka też słyszę pompę przez 5s a potem po odpaleniu non stop ;-)


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw gru 06, 2007 00:23

Nie wiem może wymyślili pompki któóre nie pracują a podają paliwo co innego jak jej czas się konczy


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

michalh3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 21:36
Lokalizacja: Nisko

Post autor: michalh3 » czw gru 06, 2007 09:44

po przekręceniu kluczyka pompkła działa cały czas, nie wyłancza się po 5 sekundach.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw gru 06, 2007 09:59

Podmień przekaźnik pompy paliwa. Jak nic nie da to widocznie moduł zapłonu (ten na podszybiu po stronie pasażera) podaje cały czas masę na przekaźnik.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

michalh3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 21:36
Lokalizacja: Nisko

Post autor: michalh3 » czw gru 06, 2007 13:07

a jaki numer powinien być tego przekaźnika?



Awatar użytkownika
herflik95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 953
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:36
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: herflik95 » czw gru 06, 2007 13:22

michalh3 pisze:po przekręceniu kluczyka pompkła działa cały czas, nie wyłancza się po 5 sekundach.
Wcale bo nie pompka załącza się po przekrećeniu na zapłon i po 5 sekundach przestaje pompowac. Zaczyna później jak silnik pracuje. Nie wierzysz??? to wyjm pompe a sie przekonasz



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: po włączeniu zapłonu działa cały czas pompka paliwa

Post autor: bugalon » czw gru 06, 2007 13:27

michalh3 pisze:po włączeniu zapłonu działa cały czas pompka paliwa, czy może byc to wina przekaźnika, jak nie to o co w tym chodzi? niedawno był zrobiony SWAP silnika z 1.3 na 1.8 KR POMOCY
Ktos swapujac dal ciala przy podpinaniu instalacji elektrycznej. Przekaznik pompy paliwa powinien byc sterowany przez sygnal ze sterownika (po przekreceniu stacyjki kilka sekund pompa chodzi i sie wylacza, sterownik zalacza ja dopiero gdy otrzyma sygnal z czujnika halla ze silnik jest w ruchu). W twoim przypadku widac ze goscie zamiast sterowac przekaznik kompem, steruja go przez + po stacyjce. Podjedz do porzadnego zakladu elektromechanicznego i niech ci z tym zrobia porzadek.

[ Dodano: Czw Gru 06, 2007 12:32 pm ]
zodiak pisze:W KR komp nie steruje pompą, jedynie przekaźnik więc prawdopodobnie to jego wina.
Nieprawda, komp steruje pompa w KRce.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw gru 06, 2007 13:57

bugalon pisze:zodiak napisał/a:
W KR komp nie steruje pompą, jedynie przekaźnik więc prawdopodobnie to jego wina.

Nieprawda, komp steruje pompa w KRce.
zodiak pisze: Podmień przekaźnik pompy paliwa. Jak nic nie da to widocznie moduł zapłonu (ten na podszybiu po stronie pasażera) podaje cały czas masę na przekaźnik.
KR nie ma kompa jedynie moduł zapłonu (do wyprzedzania zapłonu) a to nie jest ECU.

PS
Przekaźnik pompy paliwa sterowany jest masą podawaną z 10 wyprowadzenia modułu zapłonu (ten na podszybiu po stronie pazażera.(Nie szukaj po stronie kierowcy bo w KR jest tam tylko miejsce na ECU i, którego w tym modelu nie ma i wmacniacz zapłonu).
Ostatnio zmieniony czw gru 06, 2007 14:02 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » czw gru 06, 2007 14:44

zodiak pisze:KR nie ma kompa jedynie moduł zapłonu (do wyprzedzania zapłonu) a to nie jest ECU.
A to ciekawe bo dla mnie moduł zaponu to element zmieniajacy stan niskopradowy na wysokopradowy dla cewki zaplonowej (i tylko i wylacznie do tego). Modul nie zmienia kąta wyprzedzenia zaplonu w zaleznosci od predkosci obrotowej i obciazenia. To robi albo ECU albo w przypadku aut gaznikowych podcisnieniowo sterowany aparat zaplonowy. W KRce sterownik (nie wazne jak go zwac) nie dosc ze odpowiada za zmiane kąta wyprzedzenia zaplonu przez map sensor, to jeszcze steruje pompa paliwa.
PS
Przekaźnik pompy paliwa sterowany jest masą podawaną z 10 wyprowadzenia
do tego miejsca wszystko sie zgadza
modułu zapłonu (ten na podszybiu po stronie pazażera.(Nie szukaj po stronie kierowcy bo w KR jest tam tylko miejsce na ECU i, którego w tym modelu nie ma i wmacniacz zapłonu)
A tu juz wg. mnie nie bardzo. Nie ma sie co czepiac nazewnictwa bo nie o to chodzi, chodzi o dobra konkluzje i o to zeby pomoc koledze.

Na pewno sterowanie pompa paliwa jest z 10 pina i na pewno robi to ten sterownik ktory obaj inaczej nazywamy (tu sie chyba zgadzamy). Na pewno tez pompą paliwa nie steruje sam przekaznik (on sam nie zalacza pompy itd tylko jest elementem wykonawczym polecenia wydawanego przez sterownik) i tu tez sie zgadzamy mam nadzieje.

Jaki jest zatem sens podmieniac przekaznik. Gdyby przekaznik mial zwarcie to caly czas by pompa pracowala bez wzgledu na to czy kluczyk jest w stacyjce czy nie. Lub w ogole by nie pracowala gdyby przekaznik mial rozwarcie. Ewidentnie pompa jest wysterowana w niewlasciwy sposob, czyli podaniem sygnalu sterujacego na przekaznik z innego miejsca niz sterownik na podszybiu. To jest wlasnie klopot ktory ma kolega. Jestem pewien na 100% ze podczas swapa nieudolni elektromechanicy poszli na latwizne i zapewne wysterowali pompe plusem po stacyjce zamiast sygnalem ze sterownika .


.[/quote]


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » czw gru 06, 2007 15:54

herflik95 pisze:Wcale bo nie pompka załącza się po przekrećeniu na zapłon i po 5 sekundach przestaje pompowac. Zaczyna później jak silnik pracuje. Nie wierzysz??? to wyjm pompe a sie przekonasz
U mnie jest tak ja napisałem. A pompuje ta w baku ;-)


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw gru 06, 2007 20:36

--->bugalon
W sumie zwracam honor co do przekaźnika, na 100% to nie jego wina.

Wracając do samego problemu to : albo uwalony moduł zapłonu albo złe podłączenie przekaźnika.

PS
jak zwał tak zwał, bo nie oto tu chodzi, ale "jak dla mnie" KR nie posiada ECU, ma go młodszy brat PL ale to już kwestia do niepotrzebnej polemiki ;)
Pozdrawiam.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw gru 06, 2007 20:53

michalh3, po pierwsze sie upewnij może u tej osobu co to montowała: czy zostało wytworzone połączenie przekaźnika pompy do sterownika zapłonu jak w oryginale, i czy jest połączenie modułu zapłnu do sterownika zapłonu. Masz tu prosty schemat który wyjaśnia sprawę.
Obrazek


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 135 gości