Rozbieranie tylnych drzwi, jak odłączyć szybę od prowadnicy?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mojama
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob cze 23, 2007 17:21
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: mojama » ndz lis 11, 2007 16:10

jajko pisze:Chodzi o to miejsce gdzie odłączałeś linkę od klamki.
Tak, o to miejsce:

Obrazek

Zapiąłem tą linkę, ale widziałem, że nie jest napięta i ma nadmiar.
Muszę ją przesunąć w tym miejscu ze zdjęcia bardziej na zewnątrz (w tych ząbkach), mam rację?



jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » ndz lis 11, 2007 19:02

Jeżeli nie możesz otworzyć od zewnątrz to właśnie tam musisz poprawić. Natomiast jeżeli nie możesz otworzyć od wewnątrz to musisz sprawdzić to miejsce:
Obrazek

W miejscu kółka w Golfie jest taka zapinka, w Passacie jej nie ma. Jeżeli nie zapiąłeś jej naciągając linkę to wtedy będzie uczucie za luźnej linki. Musisz odkręcić boczek i sprawdzić to.
Ostatnio zmieniony ndz lis 11, 2007 19:04 przez jajko, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mojama
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob cze 23, 2007 17:21
Lokalizacja: wielkopolska

Re: Rozbieranie tylnych drzwi, jak odłączyć szybę od prowadn

Post autor: mojama » ndz lis 11, 2007 19:24

Mam jeszcze dwa pytanka w temacie :)
jajko pisze:nie mogę też zostawić samochodu z włączonym alarmem, bo zaczyna wyć po jakimś czasie
Masz seryjny alarm golfa? Jeśli tak to w jaki sposób można zostawić auto zamknięte z nieuzbrojonym alarmem?

Prawdopodobnie czeka mnie lutowanie w pozostałych 3 zamkach, widzę że przerabiałeś już tylne drzwi, jak oceniasz trudność tej operacji w drzwiach przednich i tylnych, gdzie jest łatwiej?



jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » ndz lis 11, 2007 22:24

Mój alarm nie jest seryjny, ale może w seryjnym też tak jest - u mnie żeby włączyć alarm bez czujników drzwi trzeba przytrzymać guzik zamykania przez 4 sek. Wtedy mrygną kilka razy kierunki, syrena piknie kilka razy i gotowe.
Co do drzwi, to powiem szczerze, że jeszcze się nie zabrałem za to bo pogoda wybitnie nie sprzyja, jednak z tego co do tej pory zrobiłem, to trochę się to różni w porównaniu do przednich drzwi. Nie wiem jeszcze czy ten bolec będzie jakiś trudny do wyjęcia. Nie do końca też ogarniam odczepienie linki od klamiki zewnętrznej, ale mam nadzieję, że to uda mi się zrobić na bierząco. Także jest trochę trudniej, pomimo, że ogólna zasada pozostaje taka sama. Ogólnie - jeżeli potrafią to zrobić ludzie gdzieś w warsztacie, to ja też potrafię :D



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Post autor: cinek2004 » pn lis 12, 2007 13:50

mojama, gratuluje ! Wreszcie sie udalo :) Myslalem ze juz dales sobie z tym spokoj, ale widac ze upor zostal wynagrodzony :) Z tylnymi powinno byc podobnie (ja nie pomoge bo ich po prostu nie mam :) )
A ta linke z pierwszego rysunku u siebie ustawilem tak ze jest leciutko napieta - delikatne pociagniecie klamki i drzwi otwarte :) Wczesniej nie zawsze chcialy sie otwierac, dlatego naciagnalem ja troche.
Pozdrawiam!

[ Dodano: 12 Lis 2007 12:53 ]
jajko, jesli linke masz ustawiona OK to nie wykrecaj bebenka zeby odpiac zamek od klamki zewnetrznej tylko przekrec to plastikowe mocowanie na zamku i wtedy sie elegancko z niego zsuwa.



Awatar użytkownika
mojama
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob cze 23, 2007 17:21
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: mojama » śr lis 14, 2007 12:45

Dzięki :) Troche to zajęło, ale satysfakcja jest spora. Dużo tu zawdzięczam koledze jajko :pub: który przełamał mój strach w odkręceniu bębenka - już wiem, że trzeba odkręcać śrubę aż w końcu bęben wyjdzie. Ona rzeczywiście nie powinna wypaść, ponieważ w którymś momencie odkręcanie robi się coraz cięższe i wtedy już wiem, że mogę wyciągać bębenek. Reszta poszła o dziwo w miarę gładko.
Linkę w klamcę już poprawiłem, drzwi otwierają się już dobrze, tak więc wszystko jest na cacy.
Teraz zbieram siły na stronę pasażera, a tył to chyba na wiosnę zostawię :)
Sprawa z akumulatorem już rozwiązana - odpaliłem z kabli.

Nowy problem!

Wczoraj machnąłem przednie drzwi pasażera, dzisiaj z rozbiegu wziąłem się za tył. Chyba jest on trudniejszy jednak od przodu :)

Mam ten sam problem z wyjęciem szyby. Faktycznie nie ma żadnej śruby do odkręcenia tej szyby. Jedyne co widzę to to:

Obrazek

Czy o tym miejscu pisaliście na początku tego wątku? Co tu trzeba wypchnąć? Czy jak się wypchnie to to coś ma spaść do środka drzwi? Jak to potem wszystko się skręca? Jak się wypchnie to szybę można już wyjmować czy trzeba coś jeszcze zrobić?
Drugie pytanie jakie mi się nasunęło - jak wyjąć "bębenek" znaczy tą zaślepkę bo tu nie ma bębenka, a śruba która jest w przednich drzwiach do jego odkręcenia tutaj nie występuje.

pozdrawiam,



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Post autor: cinek2004 » śr lis 14, 2007 16:52

Obrazek



Awatar użytkownika
mojama
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob cze 23, 2007 17:21
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: mojama » śr lis 14, 2007 17:26

Dzięki, chyba dopiero jak zastosuję tą poradę to ją zrozumię, bo narazie nie kumam o co chodzi z tym wkręcaniem, wyjmowaniem i znowu wkręcaniem śruby :hmm:
Czy jest do tego dalszy ciąg, jeśli tak to mógłbyś wrzucić?



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Post autor: cinek2004 » śr lis 14, 2007 17:38

Tam sa dwie tulejki jedna w drugiej.
Chodzi o to zeby w ta mniejsza tulejke wkrecic srube i wyciagnac wraz z tulejka. Nastepnie wkrecasz w ta wieksza tulejke srube i postepujesz tak samo.
Wtedy mozesz wyciagnac szybe.



Awatar użytkownika
mojama
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob cze 23, 2007 17:21
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: mojama » czw lis 15, 2007 14:06

Czyli chodzi o to aby wyjąć obie tulejki, najpierw mniejszą potem większą? Gdy obie będą poza mechanizmem to szybę da się już wyjąć? No to jutro próbuję.

A co z zaślepką bębenka? Domyślam się, że w tym wypadku nie trzeba tego demontować?

Dodane dzisiaj:

Obrazek

Ciężko to widzę. Wkręciłem śrubę i próbuję ją ciągnąć kombinerkami, ale to dziadostwo trzyma się i nie chce puścić. Mam wrażenie, że zaraz coś popsuję, bo wkładam w to naprawdę dużo siły.
Troche mnie to przeraża, jakoś nie wyobrażam sobie montowania tego z powrotem znaczy wsadzanie tych kółeczek na swoje miejsce. Dziwnie to wykombinował se vw :/



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Post autor: cinek2004 » czw lis 15, 2007 19:58

Moze psiknij WD40. Ja Ci wiecej nie pomoge, bo nie mam drzwi z tylu. Ale tak sobie mysle, ze jak i tak bedziesz zdejmowal ta blache, to moze sprobuj je wbic do srodka. Nawet jak wpadna to bedziesz mogl je wyjac po zdjeciu blachy, no chyba ze wpadna w kanalik odplywowy w drzwiach.



Awatar użytkownika
mojama
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob cze 23, 2007 17:21
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: mojama » czw lis 15, 2007 20:20

Dzięki, spróbuję jeszcze z tym WD40.
Pomyślałem o wepchnięciu tego, ale wydaje mi się, że jest to niemożliwe ponieważ zaraz za tym kółkiem jest szyba. Wkręcając tą śrubę bałem się żeby jej nie zaszkodzić.



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Post autor: cinek2004 » czw lis 15, 2007 20:34

Podaj maila, wysle Ci instrukcje z ksiazki jak to zrobic. Nie ma tam wiele o tym ale moze pomoze.



Awatar użytkownika
mojama
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob cze 23, 2007 17:21
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: mojama » pt lis 23, 2007 22:10

No dobra, wygrałem! :hmm: Nareszcie!
Stwierdzam jednak, że tylne drzwi są troche trudniejsze od przednich.
Może komuś się przyda więc umieszczę tu swój szybki tutorial.

Zdejmowanie tapicerki jak coś to jest dostępne pod tym adresem:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=960833
Również usuwamy ten metalowy trójkąt pomiędzy szybkami. Znaczy usuwamy go tylko z framugi, ale niech sobie wisi na uszczelce.

Obsuwamy szybę na sam dół i przez otór usuwamy plastikowe kołki :)

Obrazek

Tak wygląda druga strona tego elementu w którym siedzą bolce:

Obrazek

Usuwamy tą uszczelkę:

Obrazek

ciągnąc szczypcami pokolei w zaznaczonych miejscach. U mnie to siedziało bardzo mocno, ale nie ma się co patyczkować - ciągnąć na chama, nawet jak się okaleczy tą uszczelkę - jej nie widać potem ponieważ jest pod tapicerką.
Zdjęta uszczelka:

Obrazek

Można wyjmować szybę.

Obrazek

Ten trójkąt wiszący na uszczelce najpierw przerzucić do góry na drzwi żeby nie przeszkadzał. Miejsca na wyjęcie jest i tak bardzo mało. Szybę wysuwając do góry należy ciągnąć do wewnątrz auta. Trzeba pokombinować i wyjdzie.

Szyba wyjęta to można wyjąć wkładkę bębenka i odczepić klamkę (wiadomo jak). No i odkręcić dwie śruby zamka z boku drzwi.

Wyjmowanie blachy razem z zamkiem zostanie zakłócone przez metalowy element rozdzielający wyjętą już szybę od tej mniejszej, która została - on idzie na sam dół drzwi, oto widok przez szczelinę górną:

Obrazek

Odkręcamy więc tą śrubę:

Obrazek

i całe to ustrojstwo rusza się na tyle, że możemy już wyjąć zamek:

Obrazek

Powodzenia!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości