Mam moze dziwne pytanie, ale ważne.
Chce wymienic u siebie uszczelkę pod głowicą.
Wczoraj widziałem jak mechanik wymieniał uszczelkę w seicento.
Czy wkładając nową uszczelkę smaruje się głowicę jakąs pastą, towotem lub bardzo delikatnie silikonem wysokotemperaturowym?
Nie raz widziałem ze smarował towotem, wczoraj bardzo delikatnie silikonem wysokotemp 1600 st.C
Powiedzial, ze towot po nagrzaniu uszczelni mikroryski itp..
Ile w tym prawdy i co mam zrobić gdy będę chciał u siebie wymienić uszczelkę pod głowicą? Czy w jakiś sposób nalezy zaznaczyc wszystkie miejsca na pasku, wale itp....???
Wymiana uszczelki pod głowicą i towot
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Oczywiście planowanie obowiązkowo (głowicę) i wtedy uszczelkę grubszą w zaleznosci ile dziurek pozostało. Tylko co z tym towotem, silikonem, czy smarować? czy to naprawde pomaga w uszczelnieniu?
Planowanie to koszt 60 zł, uszczelka tez w tych granicach.
Myslalem równiez o "szklankach" - popychaczach hydraulicznych, jednak koszt takiego popychacza to ok. 30zł, a potrzebnych jest az 8 szt. Koszmar - tak drogo!
Planowanie to koszt 60 zł, uszczelka tez w tych granicach.
Myslalem równiez o "szklankach" - popychaczach hydraulicznych, jednak koszt takiego popychacza to ok. 30zł, a potrzebnych jest az 8 szt. Koszmar - tak drogo!
nigdy w zyciu tawotem!!! ma byc planowanie glowicy koniecznie!! a na bloku jesli sa delikatne wzery to papierkiem 600 na wode i ostroznie, Pozniej przemyj benzyna ekstrakcyjna i ma byc sucha powierzhcnia jesli widac wzery grubsze to na dobry lad trzeba planowac blok ale to sporo rozbierania. Kup siliklon lub hermetyk wole hermetyk bo jest lepszy i smaryjesz tam gdzie sa wzery. Dobrze dokrec glowice klucz dynaometr. 60, 90 Nm powodzenia
Jeżeli nie masz pęknięć lub głębokich wżerów to niczym nie smaruj tylko dokładnie wyczyć blok i głowice. Na koniec nitro lub benzyna ekstrakcyjna na szmatke i wyczyść. Jak masz pęknięcia albo wżery to daj to oberzeć fachowcom i niech ocenią co z tym robić dalej. Jest taka pasta to spawania głowicy na zimno ale do takich wynalazków podchodż ostrożnie.
Powodzenia.
Powodzenia.
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
Panowie uszczelke pod głowicą smaruje się tawotem nie chodzi tu o uszczelnienie wrzerów w głowicy czy jakieś inne wygibasy tylko ten smar pod wpływem temperatury wsiaka w uszczelkę konserwując ją i przyklejac ją do bloku. taki montarz to prawidłowy montarz doświadczonych mechaniorów. Żaden sylikon to dopierow wynalazek.
TUTENHAMON
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości