Wymiana uszczelki pod głowicą i towot

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Wymiana uszczelki pod głowicą i towot

Post autor: mar_tec » pt kwie 22, 2005 13:35

Mam moze dziwne pytanie, ale ważne.
Chce wymienic u siebie uszczelkę pod głowicą.
Wczoraj widziałem jak mechanik wymieniał uszczelkę w seicento.
Czy wkładając nową uszczelkę smaruje się głowicę jakąs pastą, towotem lub bardzo delikatnie silikonem wysokotemperaturowym?

Nie raz widziałem ze smarował towotem, wczoraj bardzo delikatnie silikonem wysokotemp 1600 st.C

Powiedzial, ze towot po nagrzaniu uszczelni mikroryski itp..

Ile w tym prawdy i co mam zrobić gdy będę chciał u siebie wymienić uszczelkę pod głowicą? Czy w jakiś sposób nalezy zaznaczyc wszystkie miejsca na pasku, wale itp....???



Awatar użytkownika
Alib
Red ARROW
Red ARROW
Posty: 131
Rejestracja: sob mar 05, 2005 16:05
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Alib » pt kwie 22, 2005 14:48

ja bym sam sięnie brał za wymianę uzczelki!! a co z planowaniem??


Alib RULES!! in Rzeszów!!! Pozdro600!!!

Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » pt kwie 22, 2005 14:51

Oczywiście planowanie obowiązkowo (głowicę) i wtedy uszczelkę grubszą w zaleznosci ile dziurek pozostało. Tylko co z tym towotem, silikonem, czy smarować? czy to naprawde pomaga w uszczelnieniu?

Planowanie to koszt 60 zł, uszczelka tez w tych granicach.
Myslalem równiez o "szklankach" - popychaczach hydraulicznych, jednak koszt takiego popychacza to ok. 30zł, a potrzebnych jest az 8 szt. Koszmar - tak drogo!



speede
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: wt gru 14, 2004 02:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: speede » sob kwie 23, 2005 10:28

nigdy w zyciu tawotem!!! ma byc planowanie glowicy koniecznie!! a na bloku jesli sa delikatne wzery to papierkiem 600 na wode i ostroznie, Pozniej przemyj benzyna ekstrakcyjna i ma byc sucha powierzhcnia jesli widac wzery grubsze to na dobry lad trzeba planowac blok ale to sporo rozbierania. Kup siliklon lub hermetyk wole hermetyk bo jest lepszy i smaryjesz tam gdzie sa wzery. Dobrze dokrec glowice klucz dynaometr. 60, 90 Nm powodzenia



Awatar użytkownika
GEORG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: śr gru 22, 2004 10:55
Lokalizacja: TYCHY
Kontakt:

Post autor: GEORG » sob kwie 23, 2005 12:53

Jeżeli nie masz pęknięć lub głębokich wżerów to niczym nie smaruj tylko dokładnie wyczyć blok i głowice. Na koniec nitro lub benzyna ekstrakcyjna na szmatke i wyczyść. Jak masz pęknięcia albo wżery to daj to oberzeć fachowcom i niech ocenią co z tym robić dalej. Jest taka pasta to spawania głowicy na zimno ale do takich wynalazków podchodż ostrożnie.
Powodzenia.



Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » sob kwie 23, 2005 18:29

Panowie uszczelke pod głowicą smaruje się tawotem nie chodzi tu o uszczelnienie wrzerów w głowicy czy jakieś inne wygibasy tylko ten smar pod wpływem temperatury wsiaka w uszczelkę konserwując ją i przyklejac ją do bloku. taki montarz to prawidłowy montarz doświadczonych mechaniorów. Żaden sylikon to dopierow wynalazek.


TUTENHAMON

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości