Benzyna w oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Benzyna w oleju

Post autor: tirsone » śr wrz 05, 2007 21:23

... No Panowie jest kiepsko...

Montując chłodnicę oleju musiałem odkręcić filtr oleju i ku mojemu zaskoczeniu ewidentnie olej śmierdzi benzyną...... wyjąłem bagnet i czuję to samo ...mam mineralny olej 15W40 a to co mam na bagnecie przy zimnym silniku to ewidentnie jest za rzadkie i skapuje.... Fakt, że nie mając multimetru nie mogłem do dziś sprawdzić jaką mam mieszankę (bogata/ uboga) ..a dziś okazało się że była o wieeeele za bogata.... więc lipa...

Z ciekawości powąchałem olej który miałem wcześniej w tym silniku i na którym przejechałem może ze 20 km... to był połsyntetyk... i okazuje się, że od niego też czuć benzyną a na tym oleju nie jeździłem już po zamianie ke-jetronic na digifant I....

Teraz zaczynam też kojarzyć dlaczego załącza mi się brzęczyk od ciśnienia oleju...
Samochodem jeździłem mało i dość krótkie odcinki ale wg mnie to i tak nie powinno powodować że benzyna dostaje się do oleju..

I teraz mam pytanie co mogę zrobić żeby postawić łatwą diagnozę.... ?
Czy samemu nie mając praktyki powinienem brać się za remont silnika?
Jaki może być koszt takiego remontu?

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony śr wrz 05, 2007 23:21 przez tirsone, łącznie zmieniany 4 razy.


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » śr wrz 05, 2007 22:38

wg mnie problem tkwi w o wiele za bogatej mieszance co sam napisałeś więc po co zaraz remont silnika?
możliwe.... na poprzednim oleju też króciutkie odcinki jeździłem... ... muszę pojeździć jeszcze i popatrzę czy mi się poziom oleju na bagnecie podnosi... a co do mieszanki to miałem trzy krotnie bogatszą nić powinienem ;/

zabić się można


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
deamon
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 16, 2006 23:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: deamon » czw wrz 06, 2007 06:49

tirsone pisze:to miałem trzy krotnie bogatszą nić powinienem ;/
A wtryski Ci przypadkiem nie leją? sprawdź wtryski (włącz je na "sucho") a później ewentualnie czepiaj się sondy lambda.



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » czw wrz 06, 2007 08:13

Jeżeli piszesz że masz za bogatą mieszankę to najprawdopodobniej będzie przyczyna dostawania się paliwa do oleju.

Jak chcesz sprawdzić mw stan silnika to zrób nieśmiertelna próbę olejową i wtedy masz obraz.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: Benzyna w oleju

Post autor: bugalon » czw wrz 06, 2007 08:44

tirsone pisze:... No Panowie jest kiepsko...

Z ciekawości powąchałem olej który miałem wcześniej w tym silniku i na którym przejechałem może ze 20 km... to był połsyntetyk... i okazuje się, że od niego też czuć benzyną a na tym oleju nie jeździłem już po zamianie ke-jetronic na digifant I....

I teraz mam pytanie co mogę zrobić żeby postawić łatwą diagnozę.... ?
Czy samemu nie mając praktyki powinienem brać się za remont silnika?
Jaki może być koszt takiego remontu?

Pozdrawiam.
Ke-jetronic jak jest niesprawny ma tendencje do zalewania i robienia przepalow (zapewne tak miales skoro zmieniles na digifant 1) Moje pytanie jest jednak z innej beczki. Czy zmieniles pompe paliwowa przy swapie na digifanta? Pamietaj ze pompa z PLa jedzie 7 barow a regulator cisnienia paliwa z digiego masz na 3 bary. Jesli pompa jest dobra, to regulator nie da rady odprowadzic nadmiaru paliwa i bedzie utrzymywal w listwie wieksze cisnienie niz powinno byc. To spowoduje ze przez wtryskiwacze poleci wiecej paliwa no i efekt zalewania murowany.

Zanim zaczniesz wymieniac cokolwiek pojedz na analizator spalin i zobacz co pokazuje (pamietaj zeby pomiar robic przy odpietym niebieskim czujniku i nagrzanym motorze do normalnej temperatury pracy) Jesli nie uda Ci sie copotem skorygowac mieszanki na tyle aby lambda bylamiedzy 0,95 a 1. To znaczy ze trzeba pompe zmienic.

Pozdrowka


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » czw wrz 06, 2007 09:49

deamon pisze:A wtryski Ci przypadkiem nie leją? sprawdź wtryski (włącz je na "sucho") a później ewentualnie czepiaj się sondy lambda.
no wtryskiwaczy nie sprawdzałem...a możesz mi napisać jak sprawdzić elektroniczne wtryskiwacze?
Maciuś01 pisze:Jak chcesz sprawdzić mw stan silnika to zrób nieśmiertelna próbę olejową i wtedy masz obraz.
sam tego nie zrobię bo nie mam zabawek do pomiaru kompresji... najlepsze jest to że kompresję miałem sprawdzaną i na wszystkich garach oscyluje wokół 12.... dziwne to..
bugalon pisze:Czy zmieniles pompe paliwowa przy swapie na digifanta? Pamietaj ze pompa z PLa jedzie 7 barow a regulator cisnienia paliwa z digiego masz na 3 bary. Jesli pompa jest dobra, to regulator nie da rady odprowadzic nadmiaru paliwa i bedzie utrzymywal w listwie wieksze cisnienie niz powinno byc. To spowoduje ze przez wtryskiwacze poleci wiecej paliwa no i efekt zalewania murowany.
mam digi na listwie z 1.8T... regulator na 4 bary...ale nie czytałem nigdzie że to może powodować zalewanie silnika....i w konsekwencji dostawanie się paliwa do oleju...
bugalon pisze:Zanim zaczniesz wymieniac cokolwiek pojedz na analizator spalin i zobacz co pokazuje (pamietaj zeby pomiar robic przy odpietym niebieskim czujniku i nagrzanym motorze do normalnej temperatury pracy) Jesli nie uda Ci sie copotem skorygowac mieszanki na tyle aby lambda bylamiedzy 0,95 a 1. To znaczy ze trzeba pompe zmienic.
tak zrobię ... mam z resztą tester diodowy i na nim też sprawdzę jaka jest mieszanka...



Cóż... dzis próbowałem podpalić ten olej z benzyną i raczej się nie pali....
Sprawdzę jeszcze podciśnienie od regulatora ciśnienia... i pojadę jeszcze raz na pomiar kompresji...


dzięki Panowie za waszą pomoc


Mój golf

Miłość ożyła....

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » czw wrz 06, 2007 11:57

tirsone pisze:
mam digi na listwie z 1.8T... regulator na 4 bary...ale nie czytałem nigdzie że to może powodować zalewanie silnika....i w konsekwencji dostawanie się paliwa do oleju...
bugalon pisze:Zanim zaczniesz wymieniac cokolwiek pojedz na analizator spalin i zobacz co pokazuje (pamietaj zeby pomiar robic przy odpietym niebieskim czujniku i nagrzanym motorze do normalnej temperatury pracy) Jesli nie uda Ci sie copotem skorygowac mieszanki na tyle aby lambda bylamiedzy 0,95 a 1. To znaczy ze trzeba pompe zmienic.
tak zrobię ... mam z resztą tester diodowy i na nim też sprawdzę jaka jest mieszanka...

dzięki Panowie za waszą pomoc
No widzisz. Sam piszesz ze masz regulator cisnienia na 4 bary. Jest to wiecej niz seryjne digi i to az o 25%. Pamietaj ze digi to silnik doladowany, potrzebuje teoretycznie wiecej paliwa niz 16v wiec z definicji bedzie podlewac (zalezy jeszcze jakie masz wtryskiwacze). A Ty dodatkowo jeszcze to wzbogacasz stosujac inny regulator cisnienia niz powinien byc.

Doprowadz uklad paliwowy do oryginalnego stanu i ustaw go copotem, a problemy z przelewaniem znikna.

Nie jestem tez pewien co to jest ten tester diodowy ale widzialem takie wynalazki 2 razy i bylo to wielkie g... Moze Ty masz cos ciekawszego i lepszego. W moim przypadku wskazania tego szitu i analizatora w ogole sie nie pokrywaly, wiec na Twoim miejscu bylbym ostrozny z interpretowaniem wynikow.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » czw wrz 06, 2007 12:47

bugalon pisze:No widzisz. Sam piszesz ze masz regulator cisnienia na 4 bary. Jest to wiecej niz seryjne digi i to az o 25%. Pamietaj ze digi to silnik doladowany, potrzebuje teoretycznie wiecej paliwa niz 16v wiec z definicji bedzie podlewac (zalezy jeszcze jakie masz wtryskiwacze). A Ty dodatkowo jeszcze to wzbogacasz stosujac inny regulator cisnienia niz powinien byc.
no tak tylko że 8V to nie 16V .... i na tym na innych forach czytałem ze to nie jest zły pomysł dać regulator na 4 bara.... wydaje mi się, że zanim zacznę cokolwiek kombinować z ciśnieniem paliwa to wcześniej sprawdzę inne rzeczy.
bugalon pisze:Nie jestem tez pewien co to jest ten tester diodowy ale widzialem takie wynalazki 2 razy i bylo to wielkie g... Moze Ty masz cos ciekawszego i lepszego. W moim przypadku wskazania tego szitu i analizatora w ogole sie nie pokrywaly, wiec na Twoim miejscu bylbym ostrozny z interpretowaniem wynikow.
mam takiego "śmiecia" z allegro ale to i tak jest tylko przybliżona analiza bo sygnał idzie przeca z sondy wąskopasmowej... niemniej jeździłem już z podłączonym wskaźnikiem AFR i zachowuje się tak jak te wskaźniki na szerokopasmówkach, których filmiki mozesz obejrzeć na youtube....


Mój golf

Miłość ożyła....

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » czw wrz 06, 2007 13:07

tirsone pisze: no tak tylko że 8V to nie 16V .... i na tym na innych forach czytałem ze to nie jest zły pomysł dać regulator na 4 bara.... wydaje mi się, że zanim zacznę cokolwiek kombinować z ciśnieniem paliwa to wcześniej sprawdzę inne rzeczy.
Zrob jak uwazasz. Ja mialem obrobione 9A na digifancie 1. Glowica miala powiekszone kanaly ssace i wydechowe, zalozone byly walki z KRa, czyli silnik potrzebowal teoretycznie wiecej powietrza niz Twoj. Wszystko mialem zmontowane na listwie wtryskowej z ebaya i oryginalnym regulatorze cisnienia paliwa z g60 (cisnienie bylo 3 bary) Po zlozeniu wszystkiego auto mi zalewalo jak nie wiem od samego poczatku. Dopiero pomiar skladu spalin analizatorem i korekty copotem daly odpowiedni efekt.

wygladalo to tak:

Obrazek
Ostatnio zmieniony czw wrz 06, 2007 13:10 przez bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » czw wrz 06, 2007 13:15

bugalon pisze:Dopiero pomiar skladu spalin analizatorem i korekty copotem daly odpowiedni efekt.
możesz mieć rację ale zanim zacznę majstrować przy regulatorze to najpierw posprawdzam czy mi podciśnienie nie wsysa paliwa z regulatora tym wężykiem...
sprawdzę jeszcze raz kompresję...
sprawdzę sondę lambda...(AFR-em)
a Copot wiem jak działa i wczoraj ustawiłem go na fabrycznym poziomie...
sprawdzę czy mi się nie podnosi poziom oleju..

Potem pojeżdżę trochę i zobaczę co się będzie działo... i pobawię się copotem (dam uboższą mieszankę) jak to nic nie da to przyjdzie pora na regulator ciśnienia...


Ale dzięki za pomoc... punkt dla Ciebie
Ostatnio zmieniony czw wrz 06, 2007 13:16 przez tirsone, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój golf

Miłość ożyła....

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 110 gości