Jak sprawdzić czujnik spalania stukowego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, VIP

rydza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw sie 23, 2007 22:31
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Jak sprawdzić czujnik spalania stukowego

Post autor: rydza » czw sie 23, 2007 22:35

jak przy pomocy miernika sprawdzić czujnik spalania stukowego?

Mam Ibize Cupre 2.0 16V 150KM silnik ABF. W tym silniku są dwa takie czujniki.

Na multi diagu pokazało bład stały "czujnik detekcji cylinder 1". W serwisie boscha tez pokazało "czujnik identyfikacji cylinder 1 brak sygnalu". Poprosiłem diagnoste aby sprawdził jeszcze miernikiem czy faktycznie czujnik nie działa i powiedział że jeden działa a drugi nie. Wstawiłem nowy czujnik (ten od strony rozrządu) i na multi diagu po wykasowaniu błedu pokazał się ten sam bład. No i tu jest moje pytanie jak sprawdzić czy nowy czujnik jest OK???



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » czw sie 23, 2007 23:21

poodpiąc pod auto zapalić silnik i puknąć w niego praca silniak powinna sie raptownie zmienic,
ale nie jestem pewny



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sie 23, 2007 23:25

Nie bardzo to się da wyczuć, przydałby się oscyloskop. Ale to mi pachnie jakąś przerwą na okablowaniu pomiędzy czujnkiem a ECU


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: czw gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa

Post autor: zoso8894 » pt sie 24, 2007 09:11

tak prowizorycznie to :
mlivoltomierz podlacz i popukaj powinno pojawic sie napiecie



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3838
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pt sie 24, 2007 21:35

Tu chodzi o tzw. czujnik pracy I cylindra, nie stukowy. Ten czujnik jest na kablu zapłonowym do I cylindra



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt sie 24, 2007 21:55

toffic pisze:Tu chodzi o tzw. czujnik pracy I cylindra, nie stukowy. Ten czujnik jest na kablu zapłonowym do I cylindra

chyba ci się mylnęłło z wtryskiem mechanicznym w 9A na przykład.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3838
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pt sie 24, 2007 22:12

Paweł Marek pisze:chyba ci się mylnęłło z wtryskiem mechanicznym w 9A na przykład
Chyba nie, stoi mi taki pod domem
Ostatnio zmieniony pt sie 24, 2007 22:21 przez toffic, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt sie 24, 2007 22:41

ABF?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

rydza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw sie 23, 2007 22:31
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: rydza » wt wrz 11, 2007 19:37

Pomocy pomocy pomocy

W tym silniku są dwa czujniki spalania stukowego, odłączyłem oba i sie zdziwiłem cały czas po wykasowaniu błedu na VAG-u pokazuje jeden ten sam błąd "cylinder 1 recognition sensor G145" błąd 00740 który w polskim VAG-u oznacza "czujnik detekcji cylinder 1". Zamieniłem kostki, zamieniłem nawet stare czujniki i nowy zostawiełem i nic. O co tu chodzi dlaczego nie wyskoczyły dwa błedy po odłączeniu obu czujników?
Ostatnio zmieniony wt wrz 11, 2007 19:38 przez rydza, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 11, 2007 19:42

Widać sterownik takie ma możliwości zgłaszania błędów, że nie odróżnia który padł.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

rydza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw sie 23, 2007 22:31
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: rydza » wt wrz 11, 2007 21:34

włąsnie pogrzebałem w necie i znalazłem inną interpretacje błędu 00740 na stronie http://www.obd2.komsys.net/vag.php?plik=SAE oraz http://www.elektronika.wsop.pl/porady/2

pisze ze to "00740 Czujnik CKP cylindra 1 – G145"

a to zmienia postać rzeczy jeżeli to czyjnik połozenia wału korbowego to mam odpowiedź ale dlaczego po odłączeniu czujników spalania stukowego nie VAG nie pokazał błędów hm...

No i w takim układzie co ja mam zrobić z serwisem boscha którym zapłaciłem za diagnoze którzy nie wiedzą co oznacza ten bład. Będzie reklamacja....



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 11, 2007 22:30

Nic nie rob bo ABF nie ma takiego czujnika, to nie jest oznaczenie czujnika położenia wału korbowego, zresztą z tym zepsutym byś nie odpalił.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

rydza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw sie 23, 2007 22:31
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: rydza » wt wrz 11, 2007 22:47

no właśnie też tak mysle że gdyby ten czujnik nie działal to silnik by nie chodził.... no to o co tu chodzi???



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 11, 2007 22:49

Pozostaje to olać, albo napisz co dolega silniczkowi to się pomyśli


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], muody i 15 gości