Jak sprawdzić czujnik spalania stukowego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, edzio, VIP

Jak sprawdzić czujnik spalania stukowego

Postprzez rydza » Cz sie 23, 2007 22:35

jak przy pomocy miernika sprawdzić czujnik spalania stukowego?

Mam Ibize Cupre 2.0 16V 150KM silnik ABF. W tym silniku są dwa takie czujniki.

Na multi diagu pokazało bład stały "czujnik detekcji cylinder 1". W serwisie boscha tez pokazało "czujnik identyfikacji cylinder 1 brak sygnalu". Poprosiłem diagnoste aby sprawdził jeszcze miernikiem czy faktycznie czujnik nie działa i powiedział że jeden działa a drugi nie. Wstawiłem nowy czujnik (ten od strony rozrządu) i na multi diagu po wykasowaniu błedu pokazał się ten sam bład. No i tu jest moje pytanie jak sprawdzić czy nowy czujnik jest OK???
rydza
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz sie 23, 2007 22:31
Lokalizacja: Rumia
Online: 0s

Postprzez Przemo440 » Cz sie 23, 2007 23:21

poodpiąc pod auto zapalić silnik i puknąć w niego praca silniak powinna sie raptownie zmienic,
ale nie jestem pewny
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Online: 23d 4h 27m
Pomógł: 270
Auto: borat
Silnik: arl

Postprzez Paweł Marek » Cz sie 23, 2007 23:25

Nie bardzo to się da wyczuć, przydałby się oscyloskop. Ale to mi pachnie jakąś przerwą na okablowaniu pomiędzy czujnkiem a ECU
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Online: 24d 6h 14m
Pomógł: 2722
Auto: Vento
Silnik: 2E

Postprzez zoso8894 » Pt sie 24, 2007 09:11

tak prowizorycznie to :
mlivoltomierz podlacz i popukaj powinno pojawic sie napiecie
zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): Cz gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa
Online: 13h 43m
Pomógł: 28

Postprzez toffic » Pt sie 24, 2007 21:35

Tu chodzi o tzw. czujnik pracy I cylindra, nie stukowy. Ten czujnik jest na kablu zapłonowym do I cylindra
Kupie PILNIE ECU do silnika AAN
toffic
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Online: 10d 23h 58m
Pomógł: 255

Postprzez Paweł Marek » Pt sie 24, 2007 21:55

toffic napisał(a):Tu chodzi o tzw. czujnik pracy I cylindra, nie stukowy. Ten czujnik jest na kablu zapłonowym do I cylindra

chyba ci się mylnęłło z wtryskiem mechanicznym w 9A na przykład.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Online: 24d 6h 14m
Pomógł: 2722
Auto: Vento
Silnik: 2E

Postprzez toffic » Pt sie 24, 2007 22:12

Paweł Marek napisał(a):chyba ci się mylnęłło z wtryskiem mechanicznym w 9A na przykład
Chyba nie, stoi mi taki pod domem
Ostatnio edytowano Pt sie 24, 2007 22:21 przez toffic, łącznie edytowano 1 raz
Kupie PILNIE ECU do silnika AAN
toffic
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Online: 10d 23h 58m
Pomógł: 255

Postprzez Paweł Marek » Pt sie 24, 2007 22:41

ABF?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Online: 24d 6h 14m
Pomógł: 2722
Auto: Vento
Silnik: 2E

Postprzez rydza » Wt wrz 11, 2007 19:37

Pomocy pomocy pomocy

W tym silniku są dwa czujniki spalania stukowego, odłączyłem oba i sie zdziwiłem cały czas po wykasowaniu błedu na VAG-u pokazuje jeden ten sam błąd "cylinder 1 recognition sensor G145" błąd 00740 który w polskim VAG-u oznacza "czujnik detekcji cylinder 1". Zamieniłem kostki, zamieniłem nawet stare czujniki i nowy zostawiełem i nic. O co tu chodzi dlaczego nie wyskoczyły dwa błedy po odłączeniu obu czujników?
Ostatnio edytowano Wt wrz 11, 2007 19:38 przez rydza, łącznie edytowano 1 raz
rydza
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz sie 23, 2007 22:31
Lokalizacja: Rumia
Online: 0s

Postprzez Paweł Marek » Wt wrz 11, 2007 19:42

Widać sterownik takie ma możliwości zgłaszania błędów, że nie odróżnia który padł.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Online: 24d 6h 14m
Pomógł: 2722
Auto: Vento
Silnik: 2E

Postprzez rydza » Wt wrz 11, 2007 21:34

włąsnie pogrzebałem w necie i znalazłem inną interpretacje błędu 00740 na stronie http://www.obd2.komsys.net/vag.php?plik=SAE oraz http://www.elektronika.wsop.pl/porady/2

pisze ze to "00740 Czujnik CKP cylindra 1 – G145"

a to zmienia postać rzeczy jeżeli to czyjnik połozenia wału korbowego to mam odpowiedź ale dlaczego po odłączeniu czujników spalania stukowego nie VAG nie pokazał błędów hm...

No i w takim układzie co ja mam zrobić z serwisem boscha którym zapłaciłem za diagnoze którzy nie wiedzą co oznacza ten bład. Będzie reklamacja....
rydza
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz sie 23, 2007 22:31
Lokalizacja: Rumia
Online: 0s

Postprzez Paweł Marek » Wt wrz 11, 2007 22:30

Nic nie rob bo ABF nie ma takiego czujnika, to nie jest oznaczenie czujnika położenia wału korbowego, zresztą z tym zepsutym byś nie odpalił.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Online: 24d 6h 14m
Pomógł: 2722
Auto: Vento
Silnik: 2E

Postprzez rydza » Wt wrz 11, 2007 22:47

no właśnie też tak mysle że gdyby ten czujnik nie działal to silnik by nie chodził.... no to o co tu chodzi???
rydza
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz sie 23, 2007 22:31
Lokalizacja: Rumia
Online: 0s

Postprzez Paweł Marek » Wt wrz 11, 2007 22:49

Pozostaje to olać, albo napisz co dolega silniczkowi to się pomyśli
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Online: 24d 6h 14m
Pomógł: 2722
Auto: Vento
Silnik: 2E

Następna strona



Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,