zasada dzialania silniczka krokowego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, miś fazi, italiano_83, edzio, VIP

zasada dzialania silniczka krokowego

Postprzez pablohasan » So sie 11, 2007 22:16

Witam

Mam prosbe czy ktos z was potrafilby opisac zasade dzialania silniczka krokowego, dokladnie chodzi mi o schemat jego dzialania. Nie rozbieralem go wiec nie wiem jak on jest zbudowany a dokladnie ktoredy przechodzi przez niego powietrze oraz do czego jest ta guma z tylu na bolcu z sprezyna ??? w jaki sposob reguluje on przepustnica oraz jak sprawdzic czy on wogulle dziala Z gory dzieki za wasze wypowiedzi
pablohasan
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 15:30
Lokalizacja: Olsztyn
Online: 0s

Postprzez manieczek111 » N sie 12, 2007 21:21

manieczek111
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): N gru 31, 2006 13:56
Lokalizacja: Legionowo
Online: 2h 42m
Pomógł: 58
Auto: MK IV
Silnik: ATD

Postprzez pablohasan » Wt sie 14, 2007 15:24

dzieki za link, a tak z praktycznego punktu widzenia ktos potrafi w prostych slowach opisac dzialanie regulatora niskich obrotow tzw silniczka krokowego ??
Mario Olsztyn
pablohasan
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 15:30
Lokalizacja: Olsztyn
Online: 0s

Postprzez manieczek111 » Wt sie 14, 2007 17:54

silnik ma jedno uzwojenie, ktore przesuwa obrotowy suwak w kierunku wiekszego cuhylenia przeslony. uzwojenie to przezwycieza opro sprrezyny , ktora przemieszcze suwak w kierunku zamykania przeslony. przy zdefiniowanym wspolczynniku trwania impulsu sterujacego jest przyjmowane okreslone polozenie katowe przeslony. co powoduje ustalenie odpowiedniego przekroju przeplywu w przewodzie obejsciowym przepustnicy. w ten sposob jest mozliwe utrzymanie zadanej predkosci obrotowej biegu jalowego niezalznie od warunkow obciazenia
manieczek111
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): N gru 31, 2006 13:56
Lokalizacja: Legionowo
Online: 2h 42m
Pomógł: 58
Auto: MK IV
Silnik: ATD

Postprzez pablohasan » Śr sie 15, 2007 02:00

a w jaki sposob mozna bez specjalistycznych urzadzen pomiarowych ( na oko ) sprawdzic czy silniczek krokowy dziala, jest sprawny ???
Mario Olsztyn
pablohasan
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 15:30
Lokalizacja: Olsztyn
Online: 0s

Postprzez manieczek111 » Śr sie 15, 2007 09:17

pablohasan napisał(a):a w jaki sposob mozna bez specjalistycznych urzadzen pomiarowych ( na oko ) sprawdzic czy silniczek krokowy dziala, jest sprawny ???


zasilajac go w celu wysterowania:]
manieczek111
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): N gru 31, 2006 13:56
Lokalizacja: Legionowo
Online: 2h 42m
Pomógł: 58
Auto: MK IV
Silnik: ATD

Postprzez pablohasan » Śr sie 15, 2007 10:27

ahaaaaaaaa a tlumaczac na jezyk plebsu ???
Mario Olsztyn
pablohasan
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 15:30
Lokalizacja: Olsztyn
Online: 0s

Postprzez manieczek111 » Śr sie 15, 2007 15:16

tzn ze jest to urzadzenie elektryczne i na podstawie przychodzacyhc sygnalow elektrycznych silniczek dziala. A wiec jak przylozysz do niego odpowiednie napiecie to powinno sie cos chodzic w tym silniczku.

NIgdy tego nie robilem,ani nie rozkladalem silniczka krokowego na czesci. Wiec nie jestem pewien czy mozna ujrzec jakas zmianie po przylozeniu odpowiedniego napiecia.
Ale to raczej jest jedyny sposob.
manieczek111
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): N gru 31, 2006 13:56
Lokalizacja: Legionowo
Online: 2h 42m
Pomógł: 58
Auto: MK IV
Silnik: ATD




Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,