Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, miś fazi, italiano_83, edzio, VIP

Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów.

Postprzez Kowal_ » Śr lip 11, 2007 11:23

Hej.

Uszczelka pod pokrywą zaworów nie jest szczelna. Tzn. poci mi się pod pokrywą silnik. Lekko od strony alternatora i mocniej od strony skrzyni biegów.

Jako, że przyszedł czas wymiany oleju i filtra to przy okazji zmienię ta uszczelkę żeby bylo cacy.

Z tego co widzę raczej to nie jest problem. U mnie są na górze pokrywy zaworów 4 śruby. Pod łebkiem śruby podkładka metalowa, a pod nią gumowa.

Także wymiana to odkręcene śrub, ściągnięcie pokrywy, wywalenie starej uszczelki, założenie nowej i przykręcenie pokrywy. Rozumiem, że nic na hamca, wszystko młotem ;)

Dokręcić tak bez przesady, a poźniej jak się ułoży to troszkę dokręcić? Z tego co wiem jest to uszczelka korkowa to ona się raczej musi ułożyć.

Jakieś jeszcze wskazówki? Czy to wszystko?
Ostatnio edytowano Śr lip 11, 2007 11:38 przez Kowal_, łącznie edytowano 1 raz
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: SZ
Online: 53d 23h 59m
Pomógł: 74
Auto: MK2 ABF i B5FL AVF
Silnik: pali

Postprzez Damian-jg » Śr lip 11, 2007 15:56

korkowej nie kupuj :) kup gumowa i daj silikon na koncach tam gdzie usczelka robi sie cienka.
Bo to zazwyczaj z tamtad cieknie. Dokrec i git :)
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Online: 4d 22h 8m
Pomógł: 37
Auto: Octavia
Silnik: ASV

Postprzez Kowal_ » Śr lip 11, 2007 17:08

Zamówiłem gumową firmy Elring.

No własnie - u mnie poci się na rogach :P

A szukając tematów tutaj na forum wielokrotnie spotkałem się z postami żeby jakiegokolwiek silikonu nie dawać... najpierw spróbuje bez... dobrze dokręcę, uszczelka dobra to nic nie powinno ciec...
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: SZ
Online: 53d 23h 59m
Pomógł: 74
Auto: MK2 ABF i B5FL AVF
Silnik: pali

Postprzez koonrad » Śr lip 11, 2007 17:51

mkowalm napisał(a):spotkałem się z postami żeby jakiegokolwiek silikonu nie dawać

i z dobrymi postami się spotkałeś :bajer: bo nie należy
Ostatnio edytowano Śr lip 11, 2007 22:44 przez koonrad, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Online: 0s
Pomógł: 156

Postprzez souler » Śr lip 11, 2007 18:21

niby silikon niet, ale powiem ci, ze bez tego ani rusz, a z tym tez bieda. cieknie i bedzie cieklo. trzeba by chyba kupic oryginal uszczelke za miliard zlotych, bo nawet gumowe ciekna. taki ich urok. najlepsze jest to seksi wyciecie w ksztalcie polkola. zmora kazdego vw.
VEMA - opony dla każdego
dzwoń 504-498-528 lub biuro.vema@gmail.com
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Online: 4d 7h 56m
Pomógł: 325

Postprzez toffic » Śr lip 11, 2007 19:02

Jak jest prosta pokrywa to silikonu nie trzeba a do krzywej to nic nie pomoże
Kupie PILNIE ECU do silnika AAN
toffic
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Online: 10d 23h 16m
Pomógł: 255

Postprzez Kowal_ » Śr lip 11, 2007 19:40

No zobaczymy. Wcześniej nie ciekło. Niedawno zaczęło. Pokrywa chyba prosta i nikt jej nie ruszał ;)

Najwyżej podsilikonuje jak będzie ciec.


Co do samej wymiany - odkręcam 3 śruby (wczesniej pisałem 4, ale są 3) zdejmuje pokrywe, zmieniam uszczelke, przykręcam i tyle? Jakieś knify po drodze? :P
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: SZ
Online: 53d 23h 59m
Pomógł: 74
Auto: MK2 ABF i B5FL AVF
Silnik: pali

Postprzez kinek86 » Śr lip 11, 2007 19:50

czy to jest ta pokrywa w ktorej jest korek oleju ta na samej gorze??bo u mnie ona jest nieco zardzewniala i chcialbym ja pomalowac...
Krzysiek
kinek86
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr lis 29, 2006 13:25
Lokalizacja: Radomsko
Online: 0s

Postprzez Kowal_ » Śr lip 11, 2007 19:55

kinek86, tak to jest pokrywa zaworów.
B5FL Daily Car & MK2 GTI 16V Weekend Car :)
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: SZ
Online: 53d 23h 59m
Pomógł: 74
Auto: MK2 ABF i B5FL AVF
Silnik: pali

Postprzez czarny19 » Śr lip 11, 2007 19:58

hej, ja ostatnio wymienialem w swoim i nie dawalem silikonu a uszczelka byla najtanzsza i nie cieknie
czarny19
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Śr cze 27, 2007 18:40
Lokalizacja: czestochowa
Online: 0s

Postprzez Przemo86 » Śr lip 11, 2007 21:16

koonrad napisał(a):mkowalm napisał/a:
spotkałem się z postami żeby jakiegokolwiek silikonu nie dawać

i z dobrymi postami się spotkałem :bajer: bo nie należy


dokładnie

Co do samej wymiany - odkręcam 3 śruby (wczesniej pisałem 4, ale są 3) zdejmuje pokrywe, zmieniam uszczelke, przykręcam i tyle? Jakieś knify po drodze? :P


ja miałem 8 śrub, dokręcałem na krzyż (lewy dolny prawy górny i tak do środka), najlepiej wyczyść wszystko dokładnie i dopiero załóż uszczelkę, ja jeszcze odmę ściągałem, ale to taki kaprys :) dokręca się śruby bodajże z siłą 10. najważniejsze, żeby nie na hamca, bo można szkód narobić.
Odnośnie dokręcania, ja dokręcam po około 100 km. :bigok:
-Można się dobrze bawić na imprezie bez alkoholu, prawda ?
-Nie wiem, nie byłem...

Moje MK2
Przemo86
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 10, 2005 00:02
Lokalizacja: Aleja Zasłużonych...
Online: 1d 52m
Pomógł: 94
Auto: mk2
Silnik: JP xD

Postprzez Kowal_ » Śr lip 11, 2007 21:29

PGrzemek napisał(a):ja miałem 8 śrub, dokręcałem na krzyż (lewy dolny prawy górny i tak do środka), najlepiej wyczyść wszystko dokładnie i dopiero załóż uszczelkę, ja jeszcze odmę ściągałem, ale to taki kaprys dokręca się śruby bodajże z siłą 10. najważniejsze, żeby nie na hamca, bo można szkód narobić.
Odnośnie dokręcania, ja dokręcam po około 100 km.

Ja mam 3 śruby. Do tego są one po środku pokrywy. Taki już urok 1.3

To, że trzeba wyczyścić to oczywiste :)

Klucza dynamometrycznego nie mam, ale będę przykręcał na czucie. Oczywiście bez przesady.

Jak pisałem wyżej przedobrzyć chyba aż tak się nie da bo są gumowe i metalowe podkładki pod śrubami :)
B5FL Daily Car & MK2 GTI 16V Weekend Car :)
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: SZ
Online: 53d 23h 59m
Pomógł: 74
Auto: MK2 ABF i B5FL AVF
Silnik: pali

Postprzez kinek86 » Śr lip 11, 2007 22:28

a czym bo ta pokrywe najlepiej pomalowac??
Krzysiek
kinek86
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr lis 29, 2006 13:25
Lokalizacja: Radomsko
Online: 0s

Następna strona



Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,