Odpowietrzanie hamulców na odpalonym silniku ????

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, edzio, VIP

Odpowietrzanie hamulców na odpalonym silniku ????

Postprzez rogra » Wt lip 10, 2007 00:03

aby odpowietrzyć układ hamulcowy silnik musi być odpalony czy bez odpalania też da się radę?no i jaka kolejoność którę koło po kolei robić?
rogra
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): So lis 06, 2004 00:15
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Online: 1h 25m
Pomógł: 2

Postprzez bodzio_j » Wt lip 10, 2007 01:28

rogra napisał(a):aby odpowietrzyć układ hamulcowy silnik musi być odpalony czy bez odpalania też da się radę?no i jaka kolejoność którę koło po kolei robić?

Na zgaszonym. Kolejność odpowietrzania w/g "przepisu" od najdalszego koła od pompy :prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód.
bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
 
Dołączył(a): So lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Online: 16m
Pomógł: 746
Auto: Golf MK2
Silnik: RV

Re: Odpowietrzanie hamulców na odpalonym silniku ????

Postprzez pszczyna » Wt lip 10, 2007 10:28

rogra napisał(a):aby odpowietrzyć układ hamulcowy silnik musi być odpalony czy bez odpalania też da się radę?no i jaka kolejoność którę koło po kolei robić?



A właśnie że tak w przypadku posiadania ABS-U poniżej trochę lektóry


samo odpowietrzanie owszem takie samo
ale przy przednich kołach jeśli sie odpowietrza należy bezwzglednie
włączyć zapłon, ponieważ pompa z ABS jest wspomagana elektrycznie
i jeśli jest tam powietrze to będzie nawet jeśli płyn przy kołach przednich
pokazał się bez powietrza, z własnego doświadczenia jednak wiem że
lepiej sie odpowietrza koła przednie w autku z ABS wtedy gdy jest włączony
silnik




Napełnianie płynem lub odpowietrzanie układu hamulcowego osi tylniej
z korektorem sterowanym obciążeniem, w celu lepszego przepłukania układu (usunięcia pęcherzyków powietrza i starego płynu) trzeba wykonać pod obciążeniem, zatem koła samochodu nie mogą swobodnie zwisać na podnośniku.

6.1 Odpowietrzanie układu hamulcowego

Klasyczny sposób odpowietrzania układu hamulcowego, przebiega następująco:
a) Najpierw należy napełnić zbiorniczek wyrównawczy i podczas odpowietrzania ciągle sprawdzać poziom płynu hamulcowego, aby nie dopuścić do ponownego zapowietrzenia układu.
b) Rozpoczyna się od hamulca, którego obwód hydrauliczny zawiera największą ilość płynu. W przypadku pojazdów wyposażonych w hamulce tarczowe osi przedniej i hamulce bębnowe osi tylnej takimi hamulcami są: hamulec tylny prawy i przedni prawy (oczywiście w przypadku samochodu wyposażonego w kierownicę po prawej stronie, takimi hamulcami będę hamulce lewe). Na odpowietrznik hamulca należy nasunąć przezroczysty przewód, którego drugi koniec trzeba zanurzyć w odpowiednim naczyniu, do połowy napełnionym czystym płynem hamulcowym. Koniec przewodu powinien znajdować się poniżej lustra płynu.
c) Odkręcić odpowietrznik o około 3/4 do 1 obrotu.
d) Nacisnąć silnie pedał hamulca, dokręcić odpowietrznik i po 2-3 sekundach powoli zwolnić pedał hamulca (płyn musi dopłynąć ze zbiorniczka wyrównawczego). Podane czynności powtarza się do chwili, gdy z odpowietrznika przestanie się wydobywać płyn zawierający pęcherzyki powietrza.
e) Dokręcić odpowietrznik, zdjąć przezroczysty przewód i nałożyć kapturek chroniący odpowietrznik przed zanieczyszczeniem.
f) Wykonać czynności c), d), i e) dla hamulców pozostałych kół.
g) Ponownie uzupełnić ilość płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Ten klasyczny sposób postępowania nastarcza trzy problemy:
1) Potrzeba do tego współdziałania dwóch osób.
2) Jest pewien problem techniczny. Woda wchłonięta przez płyn hamulcowy może, wskutek niewiele różniącej je gęstości, tworzyć krople w pompie hamulcowej. Krople wody, wraz z cząsteczkami brudu, znajdującymi się przed tłokiem pompy hamulcowej, mogą pozostawać w obszarze, który pozostaje nieobjęty działaniem procesu hamowania, i mogą być powodem wystąpienia w tym miejscu korozji powierzchniowej. Przy odpowietrzaniu w klasyczny sposób, uszczelnienie tłoka wielokrotnie przesuwa się po takim kraterze i ulega uszkodzeniu. Może to doprowadzić do konieczności wymiany pompy hamulcowej.
3) Nie zawsze w najwyżej położonych miejscach układu hamulcowego, gdzie może gromadzić się powietrze, da się umieścić odpowietrzniki (szczególnie dotyczy to układów hamulcowych wyposażonych w ABS). Przepływ płynu wywołany naciśnięciem na pedał może być jednak zbyt słaby, aby usunąć pęcherze powietrza z takich miejsc, co powoduje to niekiedy że do dziesięciu razy trzeba powtarzać odpowietrzanie. Niektórych układów w klasyczny sposób w ogóle nie można odpowietrzyć.
Dlatego obecnie stosuje się urządzenia do ciśnieniowej wymiany płynu hamulcowego, które umożliwia wtłoczenie płynu hamulcowego do zbiorniczka wyrównawczego pod ciśnieniem 200 kPa.
Zbiorniczek płynu hamulcowego jest częściowo zamocowany do pompy hamulcowej za pomocą uszczelnienia z tworzywa sztucznego. Gdy mechanik znajduje się pod samochodem należy zwracać uwagę na niebezpieczeństwo odłączenia się zbiorniczka od pompy wskutek obfitego napełnienia płynem.
Podczas odpowietrzania za pomocą specjalnego urządzenia ciśnieniowego mechanik może wykonywać czynności b), c), e), f) bez martwienia się o poziom płynu w zbiorniczku i o to, czy tłok pompy nie znalazł się w krytycznym położeniu. Najlepsze są urządzenia, które są w stanie zasysać płyn hamulcowy bezpośrednio z handlowego opakowania oryginalnego i tłoczyć go do zbiorniczka wyrównawczego. Pozwala to uniknąć konieczności przelewania płynu i możliwości wchłonięcia przez płyn wilgoci z powietrza (styk dużą powierzchnią), a także niebezpieczeństwa zanieczyszczenia środowiska płynem (przypadkowe rozlanie). Istnieje wiele urządzeń służących do napełniania i odpowietrzania hamulców, które odznaczają się różnymi właściwościami. Bywają one zasilane sprężonym powietrzem. (przeważnie jako układ z akumulatorem powietrza), napięciem z sieci lub z akumulatora pojazdu. Urządzenia te zwykle mieszczą od 1 do 30 litrów płynu. Odpowiednio do liczby różnych króćców na zbiorniczkach wyrównawczych istnieje wiele końcówek adaptacyjnych. Urządzenia z napędem elektrycznym mają zaletę, że automatycznie wyłączają się, gdy zapas płynu ulega wyczerpaniu. W przypadku urządzeń zasilanych sprężonym powietrzem, trzeba w takim wypadku pracę powtarzać ponownie.
Przy dokonywaniu wymiany płynu trzeba wykonać zabieg całkowicie.
Aby uzyskać zalecany przepływ płynu przez układ trzeba dysponować 2 litrami płynu hamulcowego (po pół litra na hamulec każdego koła). Niestety stosowana praktyka warsztatowa, polegająca na używaniu zaledwie od 1 do 1,3 litra płynu, nie sprzyja względom bezpieczeństwa. W wielu „kątach” układu pozostaje stary płyn hamulcowy. Szczególnej troski przy odpowietrzaniu wymagają układy hamulcowe z ABS. Bardzo odmienne rozwiązania techniczne wymagają przeważnie rozmaitego postępowania (kolejność kół, pomocnicze użycie pompy układu ABS, wspomagań przepływu poprzez dodatkowe pompowanie pedałem hamulca). Otwory o małych średnicach (0,5 mm), komory tłumiące i gromadzące płyn, zmienne kierunki przepływu płynu i podłączenia montażowe zaworów elektromagnetycznych, tworzą pęcherzykom powietrza wiele okazji do pozostania w układzie. Dlatego układy ABS, przeznaczone do produkcyjnego montażu w samochodach, są dostarczane do producentów pojazdów w stanie wstępnego napełnienia. Szczególnego znaczenia nabrało przy tym zalecenie śledzenia minimalnego poziomu płynu w zbiorniczkach wyrównawczych.
Ostatnio edytowano Wt lip 10, 2007 10:29 przez pszczyna, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek Obrazek Obrazek
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Online: 45m
Pomógł: 784

Re: Odpowietrzanie hamulców na odpalonym silniku ????

Postprzez rogra » Wt lip 10, 2007 10:31

pszczyna napisał(a):
rogra napisał(a):aby odpowietrzyć układ hamulcowy silnik musi być odpalony czy bez odpalania też da się radę?no i jaka kolejoność którę koło po kolei robić?



A właśnie że tak w przypadku posiadania ABS-U

zmieniłem servo razem z pompą i bez odpalania silnika nie mogłem odpowietrzyć po odpaleniu servo zaczęło działa i dało się odpowietrzać hamulce już są ale jeszcze to nie jest do końca to bo było tylko tak odpowietrzone aby coą tam hamowało
rogra
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): So lis 06, 2004 00:15
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Online: 1h 25m
Pomógł: 2

Postprzez guti » Wt gru 04, 2007 13:11

a co sie stanie jak odpowietrzy sie uklad na wlaczonym silniku ? bo ja przyznam sie ze zawsze tak robilem. Hamulce na przegldach sa ok, ale pedal bierze od poowy i powiem szczerze ze na suchej nawierzchni to musze zdrowo wcisnac zeby kola staneły. Mam do wymiany ten elastyczny przewod , ale za cholere sie nie chce rozkrecic na laczeniu z rurka metalowa.
a jescze taka ciekawostka, jak jest zimno to auto lepiej hamuje, powiedzmy pierwsze 5 hamowan to zyletka, zeby o szybe sobie mozna wybic. a pozniej sie robi ciastowaty.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Online: 24d 15h 59m
Pomógł: 491

Postprzez piertn » Śr kwi 23, 2008 16:11

Kolego a może masz kiepskie klocki hamulcowe ja mam podobnie ale to z powodu po pierwsze przegrzanego i dość starego płynu a po drugie mma kiepskie klocki hamulcowe kupiłem kiedyś przejazdem na Litwie na 20zeta i są g... warte.
Oto mój nowy nabytek. Bon Jovi.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=210301

Zapraszam do oceny i podpowiedzi.
piertn
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt sty 05, 2007 20:32
Lokalizacja: Węgorzewo
Online: 6h 53m
Pomógł: 2

Postprzez diabelskiPocisk » Pn wrz 01, 2008 20:25

witam :grin: mam takie pytanie jak zmieniam z tyly szczeki i bebny to przod tez musze odpowietrzac?a i z tylu jeden cylinderek musze wymienic. pozdrawiam :okej: :okej:
diabelskiPocisk
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz mar 27, 2008 20:40
Lokalizacja: Myślenice
Online: 0s

Postprzez Paweł Marek » Pn wrz 01, 2008 20:53

musisz odpowietrzć ten co będziesz cylinderek zmieniał, a pozostałe nie koniecznie ale czemu nie skoro jest okazja. Przecież to chwila.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Online: 23d 6h 13m
Pomógł: 2715
Auto: Vento
Silnik: 2E




Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,