Wymiana filtru paliwa [MK3 1.9 TDI] [poradnik fotostory]

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Wymiana filtru paliwa [MK3 1.9 TDI] [poradnik fotostory]

Postprzez Adamm » Śr mar 30, 2005 16:32

Witam.

Pomyslalem ze przy okazji wymiany u siebie filtru paliwa opisze cala ta procedure popierajac ja zdjeciami, aby osoby slabiej radzace sobie z mechanika mogly same to zrobic.

Cala wymiana zajela mi ok 10 min.

Do wymiany nalezy zaopatrzyc sie w kombinerki, odpowiedni srubokret gwiazdkowy, szmatke no i oczywiscie filtr paliwa :D

Na poczatku trzeba zlokalizowac filtr paliwa :D co chyba nie jest trudne ale oto on Obrazek


gdy juz wiemy jak to cudo wyglada nalezy je wyjac z obejmy. nalezy dokonac tego poprzez poluzowanie sruby zaznaczonej na zdjeciu biala strzalka
Obrazek


jesli jest Wam sie ciezko do niej dostac (tak bylo u mnie) proponuje zdjac rure od dolotu powietrza (czerwona strzalka). Zdejmuje sie ja poprzez zdjecie (odsuniecie) opasek zaciskowych (biale strzalki)
Obrazek

gdy juz to zrobimy mamy wtedy w miare swobodny dostep do sruby ktora trzyma obejme filtra. Po jej poluzowaniu wyciagamy wiltr do gory tak jak jest na pokazane na zdjeciu. UWAGA moze ciec filtr paliwa z dolnej jego czesci (tak przynajmniej bylo u mnie, cieklo z tego bialego czegos pod spodem) najlepiej podlozyc jakas szmate lub pojemnik zeby nie chlapac po silniku. Obrazek


gdy juz sie z tym uporamy bierzemy sie za odkrecanie metalowych cybantow i wyjecie zawleczki (czerwone strzalki) a nastepnie za odlaczenie przewodow paliwowych od filtra Obrazek

po zdjeciu przewodow ukazuje nam sie taki widok Obrazek

teraz w miejsce starego wkladamy nowy filtr podpinamy przewody zakrecamy cybanty i wkladamy zawleczke Obrazek

nastepnie umieszczamy filtr w obejmie dokrecamy srube trzymajaca i zakladamy rure dolotu powietrza (na zdjeciu nie ma jeszcze jej zalozonej)
Obrazek

i na tym koniec juz po wszystkim. teraz jedynie trzeba odpalic auto aby zalac filtr paliwa. ja odpalilem po paru chwilach zgaslo potem kilkukrotnie krecilem silnikiem do momentu odpalenia auta.

Cena zakupionego przezemnie filtra w intercars to ok 46 zl (znizka 10% :D) a filtr jaki jest to kazdy widzi. mam nadzieje ze dobry.

Mam nadzieje ze pomoze to komus w samodzielnej wymianie.

Jesli admini uznaja ze temat jest w niewlasciwym miejscu to prosze o jego przeniesienie.

Pozdrawiam

Autor postu otrzymał pochwałę
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Adamm
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lis 15, 2004 22:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Online: 32d 19h 26m
Pomógł: 597
Auto: C220
Silnik: 2.5TD

Postprzez Corvax » Śr mar 30, 2005 17:14

Mogę dodać tylko tyle, że przed założeniem warto filtr zalać paliwem - łatwiej wtedy odpowietrzyć układ.

Autor postu otrzymał pochwałę
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ | BEX |
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt wrz 21, 2004 14:21
Lokalizacja: Skierniewice
Online: 6h 8m
Pomógł: 269
Auto: A4
Silnik: BEX

Postprzez roberts » Śr mar 30, 2005 18:48

Czyżbyś miał również doświadczenie z wymianą przpływomierza?
roberts
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lut 24, 2005 20:34
Lokalizacja: Kraków
Online: 12m
Auto: golf iv
Silnik: atd

Postprzez Adamm » Śr mar 30, 2005 19:10

nie jeszcze nie mialem takiej potrzeby i mam nadzieje ze nie bede mial a czemu pytasz??
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Adamm
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lis 15, 2004 22:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Online: 32d 19h 26m
Pomógł: 597
Auto: C220
Silnik: 2.5TD

Postprzez roberts » Śr mar 30, 2005 19:57

Widze tam PIERBURGA i nie wiem czy orginalnie nie były bosha.No chyba że się mylę i to za filtrem to nie przepływka.Niech mnie ktoś poprawi
Ostatnio edytowano Śr mar 30, 2005 20:17 przez roberts, łącznie edytowano 1 raz
roberts
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lut 24, 2005 20:34
Lokalizacja: Kraków
Online: 12m
Auto: golf iv
Silnik: atd

Postprzez Corvax » Śr mar 30, 2005 20:14

owszem przepływka, a jak się dobrze przyjrzysz to zobaczysz nawet znaczek VW :grin:
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ | BEX |
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt wrz 21, 2004 14:21
Lokalizacja: Skierniewice
Online: 6h 8m
Pomógł: 269
Auto: A4
Silnik: BEX

Postprzez Corvax » Śr mar 30, 2005 20:21

roberts napisał(a):Widze tam PIERBURGA i nie wiem czy orginalnie nie były bosha.No chyba że się mylę i to za filtrem to nie przepływka.Niech mnie ktoś poprawi


w 1Z był pierburg (na szczęście)
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ | BEX |
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt wrz 21, 2004 14:21
Lokalizacja: Skierniewice
Online: 6h 8m
Pomógł: 269
Auto: A4
Silnik: BEX

Postprzez ryba_71 » Wt gru 20, 2005 13:24

wydaje się mi, że zapomniałeś o uszczelce (oring) pod zaworkiem. A pozatym porada wporządku. Oby więcej takich osób na forum.
ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): Pt paź 14, 2005 13:01
Lokalizacja: Podkarpacie
Online: 3h 10m
Pomógł: 20

Postprzez ZIELU » Śr gru 21, 2005 19:18

roberts napisał(a):Widze tam PIERBURGA i nie wiem czy orginalnie nie były bosha.No chyba że się mylę i to za filtrem to nie przepływka.Niech mnie ktoś poprawi


Co to jest PIERBURG i przepływka i do czego to służy?? Pytam bo nie wiem :otepienie:
ZIELU
 

Postprzez Adamm » Śr gru 21, 2005 22:22

PIERBURG to chyba model lub producent tej czescie (moge sie mylic)
a przeplywka to przeplywomierz powietrza na dolocie. sluzy do pomiaru ilosci zasysanego powietrza (tak mi sie przynajmniej wydaje) :D
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Adamm
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lis 15, 2004 22:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Online: 32d 19h 26m
Pomógł: 597
Auto: C220
Silnik: 2.5TD

Postprzez lukecz » Śr sie 09, 2006 14:31

Przegladajac forum, widze ze polecany jest filtr paliwa firmy Knecht.
Czy jest on gorszy od Bosch'a?
A jak na tle filtrow paliwa tych dwoch firm wypada taki filtron lub Hart? Jest roznica?
lukecz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Śr sie 09, 2006 13:55
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Online: 0s

Postprzez krystek007 » Cz wrz 07, 2006 11:33

Ja tylko dodam, że mimo wszystko, kto nie chce katować rozrusznika w aucie i akumulatora i zapowietrzać układu paliwowego, warto jest wlać paliwa wcześniej do nowego filtra, ja swojego katowałem godzine zanim doszedł do siebie! i było mi go naprawde szkoda!!!
Pozdrawiam.
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt sie 18, 2006 13:12
Lokalizacja: Nowy Sącz
Online: 3m
Pomógł: 14

Postprzez marcin_krk » Pn wrz 29, 2008 15:07

mam takie pytanie: jesli nie zaleje paliwa wczensije do fitra, to i tak da rade odpalic i nie bedzie zadnych problemow?
czy paliwo ze starego filtra moge przelac do nowego?
...
marcin_krk
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): N cze 15, 2008 12:05
Lokalizacja: krk
Online: 1h 4m
Auto: Golf 3
Silnik: 1.8 B

Następna strona



Powrót do FAQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,