Duze zuzycie oleju i wielka chmura
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Duze zuzycie oleju i wielka chmura
witam mam golfa 3 1.9D.z 1996r ostatnio zauwazylem duze zuzycie oleju i smuge czarnego dymu ciagnaca sie za soba co moze byc przyczyna?prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony ndz cze 03, 2007 12:48 przez gonzo20, łącznie zmieniany 1 raz.
poszla uszczelka pod glowica (wymiana uszczelki i planowanie glowicy) i wymiana pierscionkow, przy okazji wymiana uszczelniaczy zaworow
duze tzn. ile na 10 tys. km??gonzo20 pisze:zauwazylem duze zuzycie oleju
[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]
Panowie sama wymiana uszczelki nic nie da
jesli na serio go dużo znika to warto zmierzyć kompresję robiąc w tym próbę olejową
mechanicy wiedzą co to znaczy
jeśli będzie zdjęta głowica i robić masz zamiar sam i nie bedziesz mierzył ciśnienia
to zlej olej z silnika, zakręć korek i zrób próbę z naftą
ustaw wał kręcoc kluczem chyba 19 śrubę na dole
tak aby tłoki były w miarę po środku wtedy nalej nafty do każdego z cylindrów
i idź na piwno na 15-30 min. po tym jak wrócisz zobacz z którego cylindra Ci
ubyła nafta, jak ubyła to masz pierścienie do wymiany (na wszystkie tłoki ok. 220zł)
przy ich wymianie wymieniłbym także sworznie i tulejki z brązu (ok.250zł) w korbowodach
bo od ich luzów zaczynają zużywać się pierścienie
później wymieniłbym jeszcze uszczelniacze zaworów (ok. 30zł) i dotarłbym ładnie zawory
o wymianie uszczelek (ok. 120zł) nowych śrubach do głowicy (ok 48zł) oraz oleju i filtra (ok. 100zł)
oraz planowaniu głowicy (ok.60zł) a także zalanie nowym płynem chłodniczym ok. (50zł)
wspominać nie będę
, może coś jeszcze bo szybko pisałem
???,
jeśli masz kanał, sprawne ręce, trochę kluczy w tym dynamometryczny to dasz radę sam
jesli masz jakieś pytanka to pisz, odpowiem w miarę możliwości
jesli na serio go dużo znika to warto zmierzyć kompresję robiąc w tym próbę olejową
mechanicy wiedzą co to znaczy

jeśli będzie zdjęta głowica i robić masz zamiar sam i nie bedziesz mierzył ciśnienia
to zlej olej z silnika, zakręć korek i zrób próbę z naftą
ustaw wał kręcoc kluczem chyba 19 śrubę na dole
tak aby tłoki były w miarę po środku wtedy nalej nafty do każdego z cylindrów
i idź na piwno na 15-30 min. po tym jak wrócisz zobacz z którego cylindra Ci
ubyła nafta, jak ubyła to masz pierścienie do wymiany (na wszystkie tłoki ok. 220zł)
przy ich wymianie wymieniłbym także sworznie i tulejki z brązu (ok.250zł) w korbowodach
bo od ich luzów zaczynają zużywać się pierścienie
później wymieniłbym jeszcze uszczelniacze zaworów (ok. 30zł) i dotarłbym ładnie zawory
o wymianie uszczelek (ok. 120zł) nowych śrubach do głowicy (ok 48zł) oraz oleju i filtra (ok. 100zł)
oraz planowaniu głowicy (ok.60zł) a także zalanie nowym płynem chłodniczym ok. (50zł)
wspominać nie będę


jeśli masz kanał, sprawne ręce, trochę kluczy w tym dynamometryczny to dasz radę sam

jesli masz jakieś pytanka to pisz, odpowiem w miarę możliwości

remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
to fakt do specjalistów, i tyle co najmniej wezmą za robociznęvwarek pisze:Tych rzeczy sam nie zrobi, trzeba oddać do specjalistów..RobertP pisze:sworznie i tulejki z brązu (ok.250zł) w korbowodach![]()
ale bez rachunku ode mnie chcieli z rachunkiem 350zł
powiedziałem że bez i płacę od ręki jakoś wyszło te 250zł

ale brałem u nich jeszcze dodatkowo popychacze hydrauliczne
robiłem wczesniej mostki (mocowania) wałka rozrządu
i też bez rachunków to może dlatego mniej ....
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
no przeciez pisalem jeszcze o pierscionkach i uszczelniaczach zaworowRobertP pisze:Panowie sama wymiana uszczelki nic nie da


RobertP pisze:a także zalanie nowym płynem chłodniczym ok. (50zł)
to sie rozumie samo przez sieRobertP pisze:oleju i filtra (ok. 100zł)

RobertP, ja bym jeszcze wymienil uszczelke pod klawiatura, no ale Ty chyba juz w tym
o niej wspomnialesRobertP pisze:wymianie uszczelek (ok. 120zł)

planowania samemu sie nie zrobi


wymiane uszczelniaczy mozna bez zdejmowania glowicy zrobic ale tez zwykly uzytkownik

jak ktos sie slabo zna to moze co najwyzej olej wymienic, filtr, plyn chlodzacy i co najwyzej uszczelke ale pod misa olejowa

docierales juz??? ile taka impreza??RobertP pisze:dotarłbym ładnie zawory
[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]
a ja wydumałem jak to się robiKisiel pisze:wymiane uszczelniaczy mozna bez zdejmowania glowicy zrobic ale tez zwykly uzytkownikniech sie za to nie porywa

pisałem dla innych o tym na forum i wrzucałem fotki przyrządu
własnej konstrukcji, jak chcesz to poszukaj pod hasłem uszczelniacze zaworów:)
a tu poniżej link do fotki tego mojego przyrządzika wraz z jego rozmiarami
http://img266.imageshack.us/img266/3194/sunp0037ov4.jpg
sam sobie robiłemKisiel pisze:docierales juz??? ile taka impreza??RobertP pisze:dotarłbym ładnie zawory

a wiesz ile nagaru, takiej narośli na nich miałem
jak je wyjąłem w dół to miejscami na trzonku było
tego z jeden centymetr, oskrobałem każdy wyczyściłem
w ropce i były super, ale kupiłem dwa rodzaje pasty
zaworowej, najpierw grubszą a później tą słabszą
i dorobiłem sobie taki wężyk który mogłem sobie ucinać
a to dlatego że jak go zakładałem na trzonek zaworu
z góry to musiałem go wciskać na gorąco bo średnicą
był mniejszy i tak co zawór, aha drugi koniec na wiertarce
i wolne obroty i co jakiś czas pasta ... i wszystko jest OK
[ Dodano: Nie Cze 03, 2007 20:46 ]
to zalezy w sumie jak chce może zmienić tutaj w jego dieslu jestKisiel pisze:RobertP, ja bym jeszcze wymienil uszczelke pod klawiatura, no ale Ty chyba juz w tymo niej wspomnialesRobertP pisze:wymianie uszczelek (ok. 120zł)
raczej taka gumowo-metalowa, jak u mnie w jednym z moich turbodiesli
i raczej ona będzie OK, lepiej wydać na porządną uszczelkę metalową
pod głowicę Elringa lub Goetze 100-120 niż brać jakś noname za 80zł
powiem tak że metalowy Elring od TDI będzie raczej pasował do diesla
prawdopodobne różnice zaznaczyłem na fotce

bo sa to miejsca na "pierścieniach" centrujących aby uszczelka dobrze leżała
więc jakby coś to najpierw zdjęcie głowicy i z uszczelką do sklepu żeby sobie
samemu dobrać a nie to co być może mało doświadczony sprzedawca
będzie chciał sprzedać, ja wrzuciłem metalową od TDI do TD i jest OK
podobnie można zrobić do samego diesla

a tutaj fotka tych uszczelek i oznaczone różnice http://img518.imageshack.us/img518/7545/sunp0032vz7.jpg
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Witam
Kolega Gonzo pisał odużym zużyciu oleju i kłębach czarnego dymu.Czarny dym z rury
to przepał (paliwo),niebieski to zawsze spalanie oleju z miski olejowej.Ja sprawdziłbym
ciśnienie w cylindrach.Jeśli byłoby niskie na wszystkich to znaczy remont.Jeśli na jednym
czy dwóch to sprawdziłbym gdzie gubi się ciśnienie.Przez otwor świecy należy wlać
3-5 cm/sześć,oleju i ponowić pomiar ciśnienia.Jeśli cisnienie bardzo podskoczy to
konieczny szlif i reszta co z tym związane.Jeśli ciśnienie podskoczy niewiele to przyczyną
są zawory.
Pozdrawiam.Andrzej.
Kolega Gonzo pisał odużym zużyciu oleju i kłębach czarnego dymu.Czarny dym z rury
to przepał (paliwo),niebieski to zawsze spalanie oleju z miski olejowej.Ja sprawdziłbym
ciśnienie w cylindrach.Jeśli byłoby niskie na wszystkich to znaczy remont.Jeśli na jednym
czy dwóch to sprawdziłbym gdzie gubi się ciśnienie.Przez otwor świecy należy wlać
3-5 cm/sześć,oleju i ponowić pomiar ciśnienia.Jeśli cisnienie bardzo podskoczy to
konieczny szlif i reszta co z tym związane.Jeśli ciśnienie podskoczy niewiele to przyczyną
są zawory.
Pozdrawiam.Andrzej.
e to nie jest aż takie tragiczne w porównaniu do mojego kiedy się wziąłem za niegogonzo20 pisze:zuzycie jest pokazne bo ponad litr na 600km
mój brał 1l. na 90km





główny powód: zużyte pierścienie przez luzy na sworzniach i tulejach korbowodowych
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
no to moim zdaniem duze zuzycieRobertP pisze:zuzycie jest pokazne bo ponad litr na 600km
no tak, ale uszczelniacze tez sie kwalifikuja na bank do wymiany i planowanie i uszczelka glowicy tez koniecznagłówny powód: zużyte pierścienie przez luzy na sworzniach i tulejach korbowodowych
RobertP, fajny ten Twoj przyrzad do uszczelniaczy, napracowales sie

[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]
- -pawlo111
- Gadatliwa bestia
- Posty: 902
- Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
- Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
- Kontakt:
gonzo a ty masz zwyklego diesla czy masz turbo???
bo jak masz turbo to moze turbo ci olej bierze i masz zasłone dymna za soba. A jak nie masz turba to rob tak jak koledzy wyżej napisali.
bo jak masz turbo to moze turbo ci olej bierze i masz zasłone dymna za soba. A jak nie masz turba to rob tak jak koledzy wyżej napisali.
mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 80 gości