Duze zuzycie oleju i wielka chmura

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gonzo20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:25
Lokalizacja: boelsko
Kontakt:

Duze zuzycie oleju i wielka chmura

Post autor: gonzo20 » ndz cze 03, 2007 12:39

witam mam golfa 3 1.9D.z 1996r ostatnio zauwazylem duze zuzycie oleju i smuge czarnego dymu ciagnaca sie za soba co moze byc przyczyna?prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony ndz cze 03, 2007 12:48 przez gonzo20, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » ndz cze 03, 2007 15:24

poszla uszczelka pod glowica (wymiana uszczelki i planowanie glowicy) i wymiana pierscionkow, przy okazji wymiana uszczelniaczy zaworow
gonzo20 pisze:zauwazylem duze zuzycie oleju
duze tzn. ile na 10 tys. km??


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » ndz cze 03, 2007 15:44

Jak już zaczoł znikać olej to nie stety czym prędzej rób uszczelkę i tak jak Kisiel pisze bo potem bedzie jeszcze gozej



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » ndz cze 03, 2007 18:33

Panowie sama wymiana uszczelki nic nie da
jesli na serio go dużo znika to warto zmierzyć kompresję robiąc w tym próbę olejową
mechanicy wiedzą co to znaczy :-)
jeśli będzie zdjęta głowica i robić masz zamiar sam i nie bedziesz mierzył ciśnienia
to zlej olej z silnika, zakręć korek i zrób próbę z naftą
ustaw wał kręcoc kluczem chyba 19 śrubę na dole
tak aby tłoki były w miarę po środku wtedy nalej nafty do każdego z cylindrów
i idź na piwno na 15-30 min. po tym jak wrócisz zobacz z którego cylindra Ci
ubyła nafta, jak ubyła to masz pierścienie do wymiany (na wszystkie tłoki ok. 220zł)
przy ich wymianie wymieniłbym także sworznie i tulejki z brązu (ok.250zł) w korbowodach
bo od ich luzów zaczynają zużywać się pierścienie
później wymieniłbym jeszcze uszczelniacze zaworów (ok. 30zł) i dotarłbym ładnie zawory
o wymianie uszczelek (ok. 120zł) nowych śrubach do głowicy (ok 48zł) oraz oleju i filtra (ok. 100zł)
oraz planowaniu głowicy (ok.60zł) a także zalanie nowym płynem chłodniczym ok. (50zł)
wspominać nie będę :P , może coś jeszcze bo szybko pisałem :) ???,
jeśli masz kanał, sprawne ręce, trochę kluczy w tym dynamometryczny to dasz radę sam :)
jesli masz jakieś pytanka to pisz, odpowiem w miarę możliwości :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » ndz cze 03, 2007 18:47

RobertP pisze:sworznie i tulejki z brązu (ok.250zł) w korbowodach
RobertP pisze:planowaniu głowicy (ok.60zł)
Tych rzeczy sam nie zrobi, trzeba oddać do specjalistów.. ;)
Jeszcze bym sprawdził w jakim stanie są prowadnice zaworów.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » ndz cze 03, 2007 19:28

vwarek pisze:
RobertP pisze:sworznie i tulejki z brązu (ok.250zł) w korbowodach
Tych rzeczy sam nie zrobi, trzeba oddać do specjalistów.. ;)
to fakt do specjalistów, i tyle co najmniej wezmą za robociznę
ale bez rachunku ode mnie chcieli z rachunkiem 350zł
powiedziałem że bez i płacę od ręki jakoś wyszło te 250zł :)
ale brałem u nich jeszcze dodatkowo popychacze hydrauliczne
robiłem wczesniej mostki (mocowania) wałka rozrządu
i też bez rachunków to może dlatego mniej ....


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » ndz cze 03, 2007 19:59

RobertP pisze:Panowie sama wymiana uszczelki nic nie da
no przeciez pisalem jeszcze o pierscionkach i uszczelniaczach zaworow :P ale dobrze ze wspomniales o sworzniach i tulejach, zapomnialem o tym napisac :)
RobertP pisze:a także zalanie nowym płynem chłodniczym ok. (50zł)
RobertP pisze:oleju i filtra (ok. 100zł)
to sie rozumie samo przez sie :P
RobertP, ja bym jeszcze wymienil uszczelke pod klawiatura, no ale Ty chyba juz w tym
RobertP pisze:wymianie uszczelek (ok. 120zł)
o niej wspomniales :)

planowania samemu sie nie zrobi :) wiadomo dlaczego :P wymiana pierscieni, sworzni i tuleji tez nie jesli nie ma sie w tym doswiadczenia, wiaze sie to ze zdejmowaniem glowicy a wiadomo ze pierwszy lepszy kierowca/uzytkownik tego nie zrobi bo mozna sruby poukrecac, spieprz** glowice itd
wymiane uszczelniaczy mozna bez zdejmowania glowicy zrobic ale tez zwykly uzytkownik :) niech sie za to nie porywa
jak ktos sie slabo zna to moze co najwyzej olej wymienic, filtr, plyn chlodzacy i co najwyzej uszczelke ale pod misa olejowa :)
RobertP pisze:dotarłbym ładnie zawory
docierales juz??? ile taka impreza??


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » ndz cze 03, 2007 20:35

Kisiel pisze:wymiane uszczelniaczy mozna bez zdejmowania glowicy zrobic ale tez zwykly uzytkownik :) niech sie za to nie porywa
a ja wydumałem jak to się robi :P
pisałem dla innych o tym na forum i wrzucałem fotki przyrządu
własnej konstrukcji, jak chcesz to poszukaj pod hasłem uszczelniacze zaworów:)
a tu poniżej link do fotki tego mojego przyrządzika wraz z jego rozmiarami
http://img266.imageshack.us/img266/3194/sunp0037ov4.jpg
Kisiel pisze:
RobertP pisze:dotarłbym ładnie zawory
docierales juz??? ile taka impreza??
sam sobie robiłem :)
a wiesz ile nagaru, takiej narośli na nich miałem
jak je wyjąłem w dół to miejscami na trzonku było
tego z jeden centymetr, oskrobałem każdy wyczyściłem
w ropce i były super, ale kupiłem dwa rodzaje pasty
zaworowej, najpierw grubszą a później tą słabszą
i dorobiłem sobie taki wężyk który mogłem sobie ucinać
a to dlatego że jak go zakładałem na trzonek zaworu
z góry to musiałem go wciskać na gorąco bo średnicą
był mniejszy i tak co zawór, aha drugi koniec na wiertarce
i wolne obroty i co jakiś czas pasta ... i wszystko jest OK

[ Dodano: Nie Cze 03, 2007 20:46 ]
Kisiel pisze:RobertP, ja bym jeszcze wymienil uszczelke pod klawiatura, no ale Ty chyba juz w tym
RobertP pisze:wymianie uszczelek (ok. 120zł)
o niej wspomniales :)
to zalezy w sumie jak chce może zmienić tutaj w jego dieslu jest
raczej taka gumowo-metalowa, jak u mnie w jednym z moich turbodiesli
i raczej ona będzie OK, lepiej wydać na porządną uszczelkę metalową
pod głowicę Elringa lub Goetze 100-120 niż brać jakś noname za 80zł
powiem tak że metalowy Elring od TDI będzie raczej pasował do diesla
prawdopodobne różnice zaznaczyłem na fotce :-) a jest to poza silnikiem
bo sa to miejsca na "pierścieniach" centrujących aby uszczelka dobrze leżała
więc jakby coś to najpierw zdjęcie głowicy i z uszczelką do sklepu żeby sobie
samemu dobrać a nie to co być może mało doświadczony sprzedawca
będzie chciał sprzedać, ja wrzuciłem metalową od TDI do TD i jest OK
podobnie można zrobić do samego diesla :)
a tutaj fotka tych uszczelek i oznaczone różnice http://img518.imageshack.us/img518/7545/sunp0032vz7.jpg


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Andrzej1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 10:57
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Andrzej1 » ndz cze 03, 2007 20:55

Witam
Kolega Gonzo pisał odużym zużyciu oleju i kłębach czarnego dymu.Czarny dym z rury
to przepał (paliwo),niebieski to zawsze spalanie oleju z miski olejowej.Ja sprawdziłbym
ciśnienie w cylindrach.Jeśli byłoby niskie na wszystkich to znaczy remont.Jeśli na jednym
czy dwóch to sprawdziłbym gdzie gubi się ciśnienie.Przez otwor świecy należy wlać
3-5 cm/sześć,oleju i ponowić pomiar ciśnienia.Jeśli cisnienie bardzo podskoczy to
konieczny szlif i reszta co z tym związane.Jeśli ciśnienie podskoczy niewiele to przyczyną
są zawory.
Pozdrawiam.Andrzej.



gonzo20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:25
Lokalizacja: boelsko
Kontakt:

Post autor: gonzo20 » ndz cze 03, 2007 21:49

zuzycie jest pokazne bo ponad litr na 600km.taki to jest jak sie jest laikiem w tych sprawach .dobrze ze mam go gdzie dac do naprawy!dzieki za odp.przczytalem wszystkie i daje duzo do myslenia .pozdrawaim wszytkich



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » ndz cze 03, 2007 22:55

gonzo20 pisze:zuzycie jest pokazne bo ponad litr na 600km
e to nie jest aż takie tragiczne w porównaniu do mojego kiedy się wziąłem za niego
mój brał 1l. na 90km :-) :panna: a czasami więcej :P :P :P
główny powód: zużyte pierścienie przez luzy na sworzniach i tulejach korbowodowych


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » ndz cze 03, 2007 23:28

RobertP pisze:zuzycie jest pokazne bo ponad litr na 600km
no to moim zdaniem duze zuzycie
główny powód: zużyte pierścienie przez luzy na sworzniach i tulejach korbowodowych
no tak, ale uszczelniacze tez sie kwalifikuja na bank do wymiany i planowanie i uszczelka glowicy tez konieczna
RobertP, fajny ten Twoj przyrzad do uszczelniaczy, napracowales sie :)


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » pn cze 04, 2007 15:41

gonzo a ty masz zwyklego diesla czy masz turbo???
bo jak masz turbo to moze turbo ci olej bierze i masz zasłone dymna za soba. A jak nie masz turba to rob tak jak koledzy wyżej napisali.


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 80 gości