Budowa silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

szalonykon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pt maja 18, 2007 00:37
Lokalizacja: Olsztyn

Budowa silnika

Post autor: szalonykon » śr maja 30, 2007 21:22

Witam,
Czy ktoś mógłby mi opisać elementy silnika (oznaczone cyframi). Gdzie jest przepustnica oraz przepływomierz?. Czy żeby dobrać się do świec muszę zdemontować cały kolektor dolotowy czy tylko część odkręcając śruby zaznaczone na niebiesko. Ponoć jest to kolektor o zmiennej wydajności czy jakoś tak. Jaka jest zasada działania takiego kolektora?. I ostatnie pytanko - przy pomiarze kompresji na cylindrach trzeba odłączyć wtryskiwacze. Jak to zrobić. Czy odłączać po kolei wtyczki z każdego wtryskiwacza czy jest do tego jedna wspólna wtyczka.
Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam Obrazek



Awatar użytkownika
kwitecki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: ndz cze 12, 2005 18:01
Lokalizacja: Kobyłka
Kontakt:

Post autor: kwitecki » śr maja 30, 2007 22:59

Chyba nr 1 to zbiorniczek z plynem od wspomagania a nie nr 4.

W MKIV sa tzw zmienne fazy powietrza w kolektorz dolotowym. Jaka jest tego zasada dzialania niestety nie wiem.


Mój golfik:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=18947&postdays=0&postorder=asc&start=1140&sid=3125aafe34a6e4ea9a51c6a94b07628e

greg

Post autor: greg » czw maja 31, 2007 00:12

1. Zbiornik wspomagania
2. Regulator ciśnienia paliwa
3. Zawór N156 wielogardzielowego przełączania kolektora ssącego wraz z elementem wykonawczym podciśnieniowym
4.cześć górn arury ssącej - tak się to nazywa a jest to po prostu część całej górnej części kolektora
5. Zawór nadciśnienia
6. Jednostka J388 sterująca przepustnicą
7. silnik V101 pompy obiegu wtórnego powietrza
:bigok:



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt cze 01, 2007 23:44

Jeżeli chodzi o ten kolektor dolotowy to mniej więcej jest tak, że w środku jest zestaw kanałów oraz przepustnice, które w zależności od położenia wydłużają lub skracają droge, jaką musi pokonać powietrze dolatujące do cylindra. Zasada jest mniej więcej taka, że przy małych prędkościach lepszy jest krótki kolektor dolotowy, bo wtedy silnik ma większy moment obrotowy, natomiast z długim kolektorem silnik ma większą moc (albo na odwrót - już nie pamiętam).


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 80 gości