Na biegu jałowym silnik się trzęsie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, edzio, VIP

Na biegu jałowym silnik się trzęsie

Postprzez Dexter121 » Pt maja 25, 2007 19:20

Witam
Mam taki problem , że na biegu jaowym trzęsie mi silnikiem , że aż czuje na siedzeniu te drgania. Nie mam pojęcia co to może być pomóżcie.

Z góry wielkie dzięki
Ostatnio edytowano N maja 27, 2007 17:55 przez Dexter121, łącznie edytowano 1 raz
Dexter121
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt lip 11, 2006 00:33
Lokalizacja: Kraków
Online: 0s

Postprzez pszczyna » So maja 26, 2007 12:17

Sprawdź poduszki silnika , inna ewentualność to że nie równo chodzi czuli może nie palić jeden cylinder i jeszcze żle może być podewana dawka paliwiwa
Obrazek Obrazek Obrazek
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Online: 45m
Pomógł: 784

Postprzez jeanks5t » So maja 26, 2007 21:00

pszczyna napisał(a):Sprawdź poduszki silnika , inna ewentualność to że nie równo chodzi czuli może nie palić jeden cylinder i jeszcze żle może być podewana dawka paliwiwa

Kolega ma rację ja bym jeszcze sprawdził czy się zapłon nie przestawił.
jeanks5t
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Pt lut 09, 2007 03:39
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Online: 0s
Pomógł: 28

Postprzez greg » So maja 26, 2007 22:05

Dexter121 napisał(a):Mam taki problem , że na biegu jaowym trzęsie mi silnikiem , że aż czuje na siedzeniu te drgania.
jedno pytanie - zawsze tak trzęsie czy tylko jak się auto zagrzeje?
greg
 

Postprzez kiss » So maja 26, 2007 22:28

pszczyna napisał(a):Sprawdź poduszki silnika

również stawiam na to
tak, czy tak trzeba z czasem wymienić
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock
Online: 3d 10h 20m
Pomógł: 711
Auto: mk4 GTI
Silnik: ARL

Postprzez AIRWOLF » So maja 26, 2007 23:31

jak stary samochud i nie bylo dawno w nim nic wymieniane w silniku to sprawdz sobie rozrząd i bajery wokół niego mialem to samo i przestało
Zapraszam do przeglądnięcia moich porad [FAQ]
[url=http://www.tinyurl.pl?XRMGNEsk]FAQ 1[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?9WxKOJFR]FAQ 2[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?KOaIXdpf]FAQ 3[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?GZo0KIY1]FAQ 4[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?Kd8lbMEh]FAQ 5[/url],
AIRWOLF
Powered by MOTORSPORT
Powered by MOTORSPORT
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt mar 16, 2007 16:06
Lokalizacja: Rzeszów
Online: 1d 21h 31m
Pomógł: 54

Postprzez Jacenty85 » N maja 27, 2007 00:03

Nie chce robić zamętu bo widze, że każdy mówi co innego. Zacznij od podstaw. Wrzuć wsteczny, zaciągnij ręczny, przedtem otwórz maskę i staraj się ruszyć. Jak usłyszysz metaliczne stukanie to wymień poduszki. Jeśli go nie słyszysz to sobie daj spokój bo to co oferują nam sklepy to buble a oryginały sa drogie. Reasumując efekt będzie odwrotny. Jesli wykluczysz poduszki wejdź pod auto i zobacz czy nie puścił jakiś wspornik wydechu lub łącznik elastyczny. Czasem wystarczy ze puści jeden i koniec. I teraz dopiero mozesz zająć się silnikiem. Do sprawdzenia układ zapłonowy+ rozrząd. Od A do Z (nie będe pisał na czym to polega bo tyle tego było na tym forum...) Sprawa kolejna to diagnostyka VAG. Proponuje podłączyć się i sprawdzić pracę lambdy, kąt wyprzedzenia zapłonu na biegu jałowym, i odczyty z TPSu. Powiem Ci że wielokrotnie spotkłem się z przypadkiem kiedy drgania auta wywołane były przez uszkodzoną przepustnicę. Czasem natężenie tych drgan zależało również od temperatury. Wówczas pomagało czyszczenia lub wymiana nastawnika z adaptacją. Wówczas na początku kasuje się wyuczone nastawy adaptacji 10, 00. Po czym przechodzisz kodem w nastawy podstawowe i po sprawie. Jednym słowem najlepiej byłoby dokonać prostej diagnostyki, którą można wykonac w czasie jednej godziny. Proponowałbym również napisać kiedy Ci sie pojawiły te drgawki. A moze już były jak kupiles golfa? No cóż ostatnio jechałem mazdą 1.7 diesel wiec golfowe drgawki mnie nie przerażają. Napisz jednak czy stojąc nad silnikiem słyszysz jego nierówną pracę?
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Online: 1h
Pomógł: 194

Postprzez hauer » N maja 27, 2007 12:35

czy telepie autem jak stoi na równym czy jak stoi na wzniesieniu? w moim przypadku telepało jak auto stało na nierównej powierzchni (spadek lub wzniesienie ok 5%). problem wyszedł po badaniu ciśnienia sprężania w cylindrach. jeden cylinder miał 50% tego co pozostałe. od tego zaczeła się moja przygoda z MK4 -jak to napisał jeden z kolegów -końca nie ma nigdy ;)
hauer
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): Śr mar 15, 2006 11:15
Lokalizacja: Polska
Online: 2h 7m
Pomógł: 44

Postprzez PinkFloyd » N maja 27, 2007 12:44

Trzeba ustalic co to za silnik. Bo czesto w MK IV w silnikach TDI padaja koła dwumasowe i sa drgania na jałowym- po czasie dotyczy to prawie kazdego MK IV TDI z kołem dwumasowym. Wiec czy to benzynka, czy diesel i jakie ma oznaczenie silnik?????
DLA MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODU AUDI A2 http://www.audia2.ecom.com.pl/ ZAPRASZAM !!!
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: SZCZECIN-USA
Online: 26d 1h 27m
Pomógł: 653
Auto: Dodge.Challe AUDI A2
Silnik: SRT8

Postprzez Dexter121 » Pn cze 04, 2007 21:01

A więc tak:

1. przepustnica była niedawno czyszczona i nic nie pomoglo
2. wymieniłem świece i przewody WN(Beru) tez nic nie pomogło
3. termostat z czujnikiem chłodziwa tez wymieniony
4. sprawdzałem błędy silnika vagiem i nic nie ma

Jak stene nad silnikiem to po prostu widać jak nim rzuca (mała przerwa i znowu) teraz zaczeło to się nasilać a odrazu kupiłem takie autkoz niemiec. wystarczy przekręcić kluczyk odczekać 30s i zaczyna nim rzucać

silnik 1.6SR AKL 98r.

prosiłbym o pomoc w dalszej diagnozie np co zczytac z bierzących parametrów i na kturym kanale ich szukać w vag-comie

Obroty silnika 768 - 800 skaczą cały czas miedzy tymi dwoma wartościami
Lambda od 0.21 do 1V przeskakuje

z góry dzięki
Dexter121
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt lip 11, 2006 00:33
Lokalizacja: Kraków
Online: 0s

Postprzez Jacenty85 » Wt cze 05, 2007 16:36

Sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu, chociaż podejrzewam, ze będzie ok. Radziłbym sprawdzić czy nie ciągnie nigdzie lewego powietrza...oj te SR-ki ja już nie wiem.
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Online: 1h
Pomógł: 194

Postprzez Dexter121 » Wt cze 05, 2007 18:53

a który to jest ten kąt wyprzedzenia zapłonu jak sie on nazywa w vwtool i ile powinien wynosić.

Mam jeszcze prośbę ma może ktoś jakie powinny być wartości w blokach mierzonych bo nie mam sie do czego odnieść.

Z góry dziękuje
Dexter121
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt lip 11, 2006 00:33
Lokalizacja: Kraków
Online: 0s

Re: Na biegu jałowym silnik się trzęsie

Postprzez majki75 » Śr cze 06, 2007 08:50

Dexter121 napisał(a):na biegu jaowym trzęsie mi silnikiem , że aż czuje na siedzeniu te drgania. Nie mam pojęcia co to może być


U mnie też tak jest : lekkie kopniaki na biegu jałowym. Występują chyba tylko jak silnik się zagrzeje. Konsultowałem to u mistrza w ASO. Powiedział żeby się nie przejmować. Ponoć komputer sterujący wtryskiem paliwa stara się zminimalizować dawkę paliwa - czasem coś tam nie wychodzi i jest kopniak. Być może jakość paliwa ma na to wpływ
majki
majki75
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr kwi 25, 2007 14:50
Lokalizacja: okolice Opola
Online: 0s
Pomógł: 6

Postprzez Street Fighter » Śr cze 06, 2007 10:45

U mnie też lekko "kopie" ale nie słychać tego ani nie widać. Jak sie na postoju ręce na kierownicy położy to po drganiach dopiero można zauważyć że coś czasem przeskoczy...
\(O8o)==®==(o8O)/
SaugrohrRegisterumschaltbar rulez ;)
Street Fighter
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt gru 22, 2006 18:32
Lokalizacja: Małopolska
Online: 0s
Pomógł: 6

Następna strona



Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Yahoo [Bot] i 17 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,