Jak zwiększyć moc w 1.6 TD (JR)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

atomic
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: wt maja 31, 2005 09:10
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: atomic » czw wrz 08, 2005 11:42

Ja tez bylbym zainteresowany ta sruba na pompie jak wyzej



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » czw wrz 08, 2005 14:29

kręcenie tą sruba nic nie da. popatrzcie moje wcześniejsze posty w tym temacie jest tam link do aukcji na ebay.de gdzie gość sprzedawał takie ustrojstwo co siedzi w tej gruszcze i odpowiada za dawkowanie paliwa przy różnym cisnieniu doładowania. Wymiana czegoś takiego było by wskazane szczególnie w 1.9TD.

[ Dodano: Sro Wrz 21, 2005 11:39 am ]
pamiętacie to stukonne audi 80?

cytuje właściciela:
"1.6 CY engine, mechanical head, little porting with bigger valves. VNT20 with tube header, 2,5" exhaust, gasser intake manifold. 10mm pump and 28psi (1,9bar) boost. Pictures are couple posts above.
This is pretty much all you can get with 10mm pump. "

151 km @ 4300
286 Nm @ 3500


Obrazek


Nissan Patrol K160

marek_1951
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 14:04
Lokalizacja: radków

Post autor: marek_1951 » sob gru 03, 2005 14:36

z podkretka 1 9td to prawda mam tak zrobionego, tdi 90 nie maja szans 200 km/h tyle wyciagnelem tylko kopci jak mu dam po gazie, przy spokojnej jezdzie pali mniej niz przed podkretka i oczywicie jak daje mu po garach to potrofi wypic nawed 10 opalu



Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » sob gru 03, 2005 22:11

Garett ma regulację, ale można do niej dojść od tyłu turba. Jak ściągnie się przewód to daje się wyczuć nakrętkę za waste gate'em.



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » ndz gru 04, 2005 16:39

1.6 D ja mam tak samo u siebie...
a co do 1.9TD i membrany... chciałem to u siebie wymienic wsadzic taka ze stozkiem... zdjełem pokrywe patrze a tam nic nie ma? dziura... zadnej membrany ani nic... mój silnik jest anty tuningowy... hihi no nic trudno :(



danielsan17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 00:51
Lokalizacja: Rumia

Passek

Post autor: danielsan17 » ndz gru 11, 2005 12:57

Mam Passata 1,6 TD z 1988r. jest to b2 wersja 80KM i bez poblemu leciałem nim 165, a na odcinku niecałego kilometra uzyskałem 150km/h. Przyspieszenie ma bardzo dobre, tylko 1 bieg troche któtki na 2 bez problemu obrucisz jeszcze kołami i dochodzi do około 80Km/h na 3 ni próbowałem za bardzo ale coś koło 120km/h na 4 145 bez jakiegoś piłowania. Musze powiedzieć że mam ten samochód od roku i jestem bardzo zadowolony, jest to wersja kombi;)



pajakgdynia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pajakgdynia » pt sty 06, 2006 01:51

Moja poprzednia fura Audi 80 (1.6D z domontowanym turbo) poległa przez kombinacje mechanika. Tyle co usłyszałem miała przeszlifowaną jakąś krzywkę na pompie (niestety jestem laikiem).
Do 100 dochodziła w parę sekund (po 1.6tyś już tylko bywało powyżej 4)! Ale później już zabawa się kończyła :( Max wydusiłem z niej 165 (obrotka nie wychodziła ponad 5.2).. Początkowo nie potrafiłem się do tego "zrywu" przyzwyczaić (komplet opon przez 3 miesiące, ciągły stres na światłach że wjadę temu poprzedniemu).
Potem się trochę popsuła. Rozmawiałem z moim mechanikiem.. potwierdził, że można takie coś zrobić.. I swoje słowa potwierdził pomiarem kob366e109Pzazwyczaj warto bo wtedy pewnosc ze nie bedzie leciec a nowa lepiej sie dopasujeőţ:
ea0d18ce1bâmoże masz wykrzywiony drazek kierowniczy dlatego ci kira uciekła w bok, a konsekwence to moga się opony żdzierać nierówno. jeśli masz mozliwośc to sprawdz to z kanału albo autko na podnośnik i w tedy wszyst



Awatar użytkownika
szerszeniak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 21:30
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: szerszeniak » wt lut 28, 2006 23:41

czy do silnika RA tez jest taka membranka i gdzie cos takiego mozna dostacz tym stozkiem.


sprzedam pompe wtryskową 1,6TD silnik SB
felgi 15" BBS i całe auto http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1942956

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr mar 01, 2006 08:01

szerszeniak, w silniku RA powinienes juz miec ta membranke, wystarczy ja tylko odpowiednio ustawic

[ Dodano: Sro Mar 01, 2006 7:04 am ]
odkrecasz 4 sroby na samej górze pompy, zdejmujesz ta mala pokrywke i zobaczysz membranke... W 1.6 nie trzeba jej zmieniac na zadna inna, ma juz odpowiedni stozek, ewentualnie mozna ja troche podszlifowac jak masz jakies mocniej zmodyfikowane auto ;) Mozna tez nieco spilowac podkladke pod ta membranka, zeby mogla wchodzic glebiej, ale tutaj drobna uwaga, nie moze byc spilowana za mocno lub nie mozna jezdzic bez niej bo moze sie wygiac/uszkodzic taki maly bolczyk w pompie... Uzyj opcji "SZUKAJ" bylo to juz opisane :)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

L
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt mar 14, 2006 14:29
Lokalizacja: m-ce

Post autor: L » pt mar 17, 2006 14:21

Chcialem zapytac jak podkrecic pompe w siniku
AAZ?Jeszcze jedno pytanie odnoscnie tej mombrany sterowanej podcisnieniowo:co on ap powoduje (zwiekszenie dawki,zmiana wyprzedzenia zaplonu)??Mam pompe chyba z nowszego silnika i tam jest wyprowadzenie na 2 kable ktore nie sa podlaczone.Czy mozna to jakos przerobic??

[ Dodano: 17 Mar 2006 13:27 ]
Chcialem zapytac jak podkrecic pompe w siniku AAZ(1.9TD)?Jeszcze jedno pytanie odnoscnie tej mombrany sterowanej podcisnieniowo:co on ap powoduje (zwiekszenie dawki,zmiana wyprzedzenia zaplonu)??Mam pompe chyba z nowszego silnika i tam jest wyprowadzenie na 2 kable ktore nie sa podlaczone.Czy mozna to jakos przerobic??



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt mar 17, 2006 17:47

L, w aaz podkrecasz dokladnie jak w sb i jr. poczytaj na forum i w tym watku. membranka zwieksza ilosc paliwa gdy pojawi sie cisnienie doladowania


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
szerszeniak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 21:30
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: szerszeniak » ndz mar 19, 2006 02:26

zaprzal, dzieki za opis ale sam sie tym zajmować nie bede pompa u pompiarza gadalem z nim i wie o co chodzi przestawi ją troszke zeby wieksza dawka paliwa szła przy niższym ciśnieniu bo to wsumie sie osiąga przez przestawianie tej membrany on to zrobi lepiej i dokładniez zwłaszcza ze bedzie to robic na stole probierczym a nie na oko.


sprzedam pompe wtryskową 1,6TD silnik SB
felgi 15" BBS i całe auto http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1942956

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz mar 19, 2006 12:39

szerszeniak, ok, rob jak uwazasz. Napisz jeszcze pozniej ile kasy wzial za taka usluge. ps. jak juz bedziesz demontowal pompe i cos robil u pompiarza to mozesz sobie przesunac odciecie paliwa (naciagnac ta srobe pod pokrywa pompy)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » sob maja 06, 2006 14:48

Siema chłopaki czytam już nie wiem ile postów. Ja mam do podkrecenia 1V staruszka. Przytargaliśmy go z Niemiec. Była tam pompa bez grzybka ze starszym skwitowaliśmy że niemiec wstawił od diesla zwyklego, wiec kupiłem pompę z grzybkiem i góre z kolektora wydechowego bo niebyło gdzie zamontować podciśnienia. Taka operacja dodala mu wigoru ale np. na 2 biegu dochodzi do 55 km\h i słabnie zlokalizowałem że z tego zaworu na kolektorze wydechowym ucieka powietrze. Chciałem sie zapytać czy zmienić ten zawór na zawór z JR czy kręcić śróbkę na tym zaworze. Turbina jest K14. Mam też intercooler z Polo G40 będzie dobry. I też jak zwiększyć te doladowanie w tej turbince bo dawkę paliwa wiem gdzie kręcić i czy jak pokręce dawką czy muszę zmieniać wtryski na te z 1.9?????


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości