1. Każda stacja paliw w polsce, czyli Shell , Lotos, Orlen, BP , Statoil , bierze dostawy paliw z jednego punktu , czyli polskich rafinerii , u nas na pomorzu to Rafineria Gdańska, następnie Petrochemia Płock itp, żaden z tych zagranicznych monopolistów nie ściąga paliwa z zagranicy, i coś takiego jak V-power nie istnieje w polsce:)
2. Dodatki do paliw są niepotrzebne, ponieważ jakość paliw ma określone normy które nie mogą być przekroczone, są jednak stacje paliw prywatne a za te nie ręczę
3 Woda nie miesza sie z paliwem, dlatego też nie może zanieczyścić nam pompy wtryskowej, po drodze mamy filtr który nam ją zatrzyma[ Diesle] a benzyniaki nie zassają jej przez sitko pompy paliwowej w baku. jedynie starsze konstrukcje mogą mieć tu problem ale też na filtrze sie zatrzyma woda

4. zamarznięcie ropy też jest rzadkością , ponieważ w okresie jesiennym na stacjach jest zmieniane paliwo na przejściowe czyli takie wytrzymujące -20st C , a w zimę jest paliwo z dodatkami do -30st C.
5. jeśli mamy ropę letnią w baku to wystarczy dolać na zbiornik ropy 5 litrów benzyny, uzyskamy w ten sposób prawie paliwo zimowe .
to tyle jeśli chodzi o mity w tym temacie,
zapraszam do dyskusji , właściwie po co stosować dodatki ? jeśli one są zawarte w paliwie jakie tankujemy?