Wymiana tylnych i przednich amorów MK3

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Baran.
...
...
Posty: 919
Rejestracja: sob sty 10, 2009 01:19
Lokalizacja: Radom

Post autor: Baran. » pn kwie 05, 2010 13:16

Mam prosbe jak kolega Marecki_86, czy moglby ktos na tym zdjeciu pokazac jak "zaznaczyc to polozenie blach by zachowac kat" bo nie bardzo wiem o co chodzi bylbym bardzo wdzieczny

Obrazek


Mój 20Jahre ABF
Obrazek
Fotoporada CA
"Nie umiera ten, kto trwa w pamięci żywych." [*]

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn kwie 05, 2010 16:12

Baran12 na tej fotce jest już za późno, trzeba przed poluzowaniem tych dwóch śrub które trzymają goleń razem ze zwrotnicą - obrysować np. rysikiem traserskim obwód śruby od strony (na fotce) lewej, nie od strony nakrętki (prawej), chodzi o to by naznaczyć miejsce gdzie wcześniej znajdowała się śruba by potem przy skręcaniu śruby znalazły się w tum samym położeniu/miejscu - mam nadzieję że skumałeś co mam na myśli :wink:
Ostatnio zmieniony pn kwie 05, 2010 18:18 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.


:-k ...

Awatar użytkownika
Baran.
...
...
Posty: 919
Rejestracja: sob sty 10, 2009 01:19
Lokalizacja: Radom

Post autor: Baran. » pn kwie 05, 2010 18:09

Tak tak kolego teraz wiem juz o co chodzi Dzieki za pomoc


Mój 20Jahre ABF
Obrazek
Fotoporada CA
"Nie umiera ten, kto trwa w pamięci żywych." [*]

dement
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw sie 27, 2009 15:35
Lokalizacja: hiszpania
Kontakt:

Post autor: dement » czw cze 10, 2010 18:46

Podpionam się pod temat. dziś wymieniałem poduszki z przodu. golf III 2.0 8v 93r.mam zamontowany gwint który założłem rok temu. Wymieniłem na ten nowszy model poduszek 357 412 331 A . Nałożyłem łożysko, na to gume i skręciłem to tulejką gwintowaną rys. nr. 28 która przeszła przez gumę jak by nigdy nic. Owszem docisła łożysko ale guma została osobno a jak tak patrzę na rysunek z ETKI to chyba tak powinno być... najpierw łożysko potem tulejka i na końcu guma ?? Obrazek
Ostatnio zmieniony czw cze 10, 2010 18:53 przez dement, łącznie zmieniany 1 raz.



PabloSBT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pt gru 11, 2009 22:59
Lokalizacja: CK

Post autor: PabloSBT » wt lip 13, 2010 22:05

słuchajcie a z tyłu też trzeba zachować te kąty ??
Ostatnio zmieniony śr lip 14, 2010 16:11 przez PabloSBT, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.autocentrum.pl/880-dziennik_kosztow_volkswagen_golf-1999763743-1.html][img]http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999763743_3.gif[/img][/url]

MkII 1.3Digijet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 14:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MkII 1.3Digijet » śr lip 14, 2010 13:42

Ja mam takie pytanie o wymiane przednich amo, czy sprężyne powinno się scisnąć przed wymontowaniem kolumny z auta, czy najpierw wyjmujemy kolumne i dopiero ją sciskamy bo widze różnie ludzie robią

pozdr



Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6259
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Post autor: k0nr4d » śr lip 14, 2010 14:32

Najpierw wyciągnij kolumnę, potem ściskaj.


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

Awatar użytkownika
inside
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: śr gru 27, 2006 10:25
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Wymiana tylnych i przednich amorów MK3

Post autor: inside » pn sie 09, 2010 17:33

Czy po wymianie mcpersona [przód] trzeba ustawiać geometrie czy wystarczy tak jak koledzy piszą zaznaczyć miejsce w którym były wkręcone 2 dolne śruby ?



Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6259
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Wymiana tylnych i przednich amorów MK3

Post autor: k0nr4d » pn sie 09, 2010 18:00

Trzeba, bo w życiu nie ustawisz geometrii identycznej, jak była przed wymianą.


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

Awatar użytkownika
inside
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: śr gru 27, 2006 10:25
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Wymiana tylnych i przednich amorów MK3

Post autor: inside » pn sie 09, 2010 18:17

Dzięki :pub:



Awatar użytkownika
kamillotop
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 22:23
Lokalizacja: centralna Polsza
Kontakt:

Wymiana tylnych i przednich amorów MK3

Post autor: kamillotop » wt sie 31, 2010 08:55

Czy zerknal by ktos na rozmiar sruby z dolnego mocowania tylniego amortyzatora w mkII z ETKI?



Awatar użytkownika
RoBaL84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1050
Rejestracja: czw gru 13, 2007 21:27
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Wymiana tylnych i przednich amorów MK3

Post autor: RoBaL84 » wt paź 05, 2010 09:10

Pozwole sobie podpiac sie pod temat poniewaz mam problem ze swoim przednim zawieszeniem. Mam golfa 1.6 Gt Special z 07.96 roku. Walcze ze swoimi poduszkami amorow juz ponad rok i zadnej poprawy, co wyjade od mechanika to caly czas mi napier...a (gluchy dzwiek ewidentnie dobiegajacy z gory amorow). Nie wiem czy mam zle poduchy czy moze czegos mi tam brakuje. Ostatnio mechanik stwierdzil ze to wina tych talerzykow wiec kupilem nowe - po wymianie zadnej poprawy. Sprezyny mam z wezszym gornym zwojem. Juz mi rece opadaja i nie mam pomyslow.

Patrzac na schemat wynika ze mam wszystko tak jak jest zaznaczone na czerwono z jednym ale... czy numer 27 to lozysko a 36 to jakas nakretka? Jezeli tak to wydaje mi sie ze nie ma u mnie tej nakretki.



Awatar użytkownika
RoBaL84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1050
Rejestracja: czw gru 13, 2007 21:27
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Wymiana tylnych i przednich amorów MK3

Post autor: RoBaL84 » wt paź 05, 2010 09:15

Pozwole sobie podpiac sie pod temat poniewaz tez mam problem ze swoim przednim zawieszeniem. Mam golfa 1.6 Gt Special z 07.96 roku. Walcze ze swoimi poduszkami amorow juz ponad rok i zadnej poprawy, co wyjade od mechanika to caly czas mi napier...a (gluchy dzwiek ewidentnie dobiegajacy z gory amorow). Nie wiem czy mam zle poduchy czy moze czegos mi tam brakuje. Ostatnio mechanik stwierdzil ze to wina tych talerzykow wiec kupilem nowe - po wymianie zadnej poprawy. Sprezyny mam z wezszym gornym zwojem. Juz mi rece opadaja i nie mam pomyslow. Patrzac na schemat wynika ze mam wszystko tak jak jest zaznaczone na czerwono z jednym ale... czy numer 27 to lozysko a 36 to jakas nakretka? Jezeli tak to wydaje mi sie ze nie ma u mnie tej nakretki. Czy z ta tulejka i guma jest tak jak pisze kolega dement, ze przez nia przechodzi?

Obrazek



Awatar użytkownika
bocian19
Łowca Rarytasów
Łowca Rarytasów
Posty: 2278
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 23:07
Lokalizacja: Bruksela/Podlasie-BBI
Kontakt:

Wymiana tylnych i przednich amorów MK3

Post autor: bocian19 » pn lis 07, 2011 02:25

Witam Was wszystkich Panowie
Pytanko do Was:
Zakupilem springi przod/tyl -40/-40 i mialem sie zabierac za wymiene i lukam a tu amorek przedni cieknie,wiec chwilowo zostawilem. Po tygodniu jazdy na wysepkach zaczelo mi cos grzechotac,amorek :banghead: . Final taki ze musze zmienic amorki na przod :banghead: . I teraz moje pytanie: czy kupic seryjne i zalozyc na nie te springi -40 czy jednak zakupic mts zolte o skroconym skoku pracy??? Ja osobiscie bym wolal ori bo podobno na mts zejdze jeszcze nizej niz 40 ale po to zadalem pytanie aby sie dowiedziec jak bedzie lepiej jesli chodzi o uzytkowanie.
Z gory dzieki
Pozdrawiam


Moj mk3 VARIA(N)T
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad :-)

Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg :) on złamie Ci dokładkę :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości