[MK2 1.6 PN] Nierówne obroty silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
_prusak_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt lip 24, 2007 22:16
Lokalizacja: tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: _prusak_ » śr lut 06, 2008 16:26

Czesc wam. Problem z moim golfikiem rozwiązany. Zakupiłem od gościa cały gaźnik oraz dwa kolektory tzn. dolotowy i wydechowy wszystko kompletne. Zaczałem od wymiany sondy lambda u siebie i samochód jak nowy. Skonczyły sie szaleństwa i rzucanie silnikiem na wolnych obrotach.Wszystkie cylindry pracuja i obroty prawie ok. Prawie bo jednak można wyczuć że idealnie się nie trzymaja. Dzwine to wszystko bo jak sprawdzałem błędy to wyszedł mi bład " poza zakresem regulacji" a w rzeczywistosci sonda była padnieta a spalanie nadal mi sie utrzymywało na poziomie 6-7,5 litra. Jeszcze nie wiem jak sprawa wyglada obecnie ze spalaniem i czy kopci. Narazie tylko zrobiłem z nim 50km. Ciekaw jestem również jak wygląda sprawa z benzyna bo wczesniej niezle smierdziało benzyna z rury wydechowej a tłumaczyłem to w ten sposob ze moze w mieszance jest za duzo paliwa bo sonda nie działa. Ciekawe czy to sie teraz wszystko poprawi. Pozdrawiam i dzieki wszystkim za pomoc w szczegolności ppoll27 za materiały bo pomogły. Również służe pomocą :okej:



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr lut 06, 2008 16:30

zarzuc maila na PW podesle ci info ... :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
golfik88
...
...
Posty: 714
Rejestracja: pt maja 18, 2007 14:48
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: golfik88 » czw lut 07, 2008 16:32

pytanko, czy wszystkie podzespoły gaznika sa bezproblemowo wymienialne, np silniczek regulacji begu jałowego, zawór zbiornika wegla aktywnego i czy aby wymienic te czesci trzeba wymontowac gaznik z samochodu ??
pzdr



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pt lut 08, 2008 11:01

golfik88 pisze:pytanko, czy wszystkie podzespoły gaznika sa bezproblemowo wymienialne, np silniczek regulacji begu jałowego, zawór zbiornika wegla aktywnego i czy aby wymienic te czesci trzeba wymontowac gaznik z samochodu ??
pzdr
wymienialne - gorzej z ich cenami lub dostepnoscia, niektore z nich odkrecisz bez odkrecania gaznika - to zalezy, ktore ...


TDPower

Awatar użytkownika
golfik88
...
...
Posty: 714
Rejestracja: pt maja 18, 2007 14:48
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: golfik88 » pt lut 08, 2008 11:19

a gdzie znajduje sie przekażnik podgrzewania kolektora ssącego??



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pt lut 08, 2008 13:21

golfik88 pisze:a gdzie znajduje sie przekażnik podgrzewania kolektora ssącego??
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1543122

tu masz rozpiske - numer 14 (od 1988) albo numer 2 (wczesniej)

a tu masz info jak go sprawdzic
Obrazek Obrazek


TDPower

Awatar użytkownika
golfik88
...
...
Posty: 714
Rejestracja: pt maja 18, 2007 14:48
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: golfik88 » sob lut 09, 2008 18:33

dziekuje jakas bardzo dobra ksiazka masz ja moze cala ??
pzdr



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pn lut 11, 2008 12:49

golfik88 pisze:dziekuje jakas bardzo dobra ksiazka masz ja moze cala ??
pzdr
Sam naprawiam samochód VW Golf II i Jetta
http://bonito.pl/ksiazka/0090056078.html


TDPower

Awatar użytkownika
_prusak_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt lip 24, 2007 22:16
Lokalizacja: tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: _prusak_ » pn lut 11, 2008 20:30

Czesc. Podaje spostrzeżenia po zmianie sondy lambda na sprawną. Silnik juz nie dymi tak drastycznie oraz nie czuć już tak paliwa w spalinach. Ladnie wchodzi na obroty i jest bardzo szybki. Nie miałem dobrej drogi żeby go wypróbować tak konkretnie ale 150km/h idzie bez problemu i pod pedałem jeszcze sporo możliwości. Także myśle ze prędkosc ksiażkową wyciąga na pewno a może coś wiecej :okej: Niestety jak to w samochodzie nowe wydatki. Na bloku - za pompą paliwa mam mokre od oleju i nie wiem jeszcze skąd to się bierze. Czy jak pompa konczy życie to jest jakiś objaw czy możliwe że to spod niej ucieka olej? W najblizszym czasie sprawdze kody błyskowe i podam wyniki czy są jeszcze jakieś błedy.



mroova81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt lut 12, 2008 08:46
Lokalizacja: Września
Kontakt:

Post autor: mroova81 » wt lut 12, 2008 09:04

Witam wszystkich, posiadam Audi80 silnik PP (zasilanie gaźnik 2EE), na forum moich braci mało jest informacji na nurtujący mnie temat, więc postanowiłem prosić o pomoc dalszych kuzynów z VW! Problem oczywiście z gaźnikiem. Jakiś czas temu miałem kilka przypadków, że jeżdżąc po mieście stojąc w korkach gdy temperatura pod maską (ogólnie temperatura powietrza) wzrastała, to silnik zaczynał się dławić na wolnych obrotach, po czy gasł. Po ostygnięciu gruntownym często i 40min znowu odpalał i jeżdził jak wcześniej czyli pszczółka! Niestety ostatnio czekanie nawet 50min nie pomogło, a liczne próby rozładowały aku. Po naładowaniu aku dobrałem się do gaźnika, skontrolowałem wtyczki i wężyki, samego gaźnika nie rozbierałem. Silnik odpalił, ale gaśnie przy hamowaniu. obroty równiusienkie, cały przedział obrotów 1000-6500 ideał. Jak stoje w miejscu, to mogę dusić na hamulec, jak jadę na wstecznym (wolno i szybko) również można hamować. Problem jest tylko przy klasycznym hamowaniu. Jak przyspieszam na wstecznym to szarpie mocno (!) Pływak się oberwał i jak leci do przodu auta to zatyka paliwo? Acha, wymienione jak narazie: olej, świece, filtr powietrza, filtr oleju, kable WN, rura od podgrzanego powietrza do filtru powietrza (mam taki podciśnieniowy zawór którym ECU sobie wybiera zimne, bądź ciepłe powietrze do zasilania, sam zawór ok, nie wiem jak podciśnienia). Moje spostrzeżenia to: klapka która jest na samej górze gaźnika (wstepna obróbka powietrza?) z tego co wiem to po zgaszeniu silnika powinna się zamknąć, a po około 10sek (przekaźnik czasowy) otworzyć jak szeroko tak w celu następnego rozruch? U mnie od razu po wyłączeniu staje w pion czyli full open, brzęczy 10sek i przestaje. Podczas prasy około 45st i podczas dodawania gazy się lekko przymyka. Podciśnienia są, ale czy prawidłowe? Jak to posprawdzać?
Narazie to wszystko, jeżeli czegoś zapomniałem to proszę, zerknijcie tutaj: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight= . Bardzo prosze o pomoc, bo niestety nie mam drugiego samochodu a ten jest mi bardzo niezbędny! Bardzo dziękuje za zainteresowanie i pozdrawiam!!


[url=http://polskajazda.pl/Samochody/Audi/80,90/44344]Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)[/url]
[url=http://polskajazda.pl/Samochody/Audi/A4/44343]AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV 2008-...)[/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img252.imageshack.us/img252/2903/podpistn9.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Brzechu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 22:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: Brzechu » wt lut 12, 2008 10:12

A ja mam taki problem, jak dojezdzam np do ronda, puszczam gaz, wrzucam na luz, auto sie toczy i tak wlasnie na luzie sobie jade, to na prostej jest ok, ale w momencie gdy wjade na rondo i zakrecam to zaczynaja obroty spadac i sie cala buda trzesie, nie raz zgasnie.
Pomyslal bym ze podstawa gaznika, ale wymienialem jakies 1,5 miesiaca temu. Na gazie i benzynie to samo...



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt lut 12, 2008 10:21

_prusak_ pisze:Czesc. Podaje spostrzeżenia po zmianie sondy lambda na sprawną. Silnik juz nie dymi tak drastycznie oraz nie czuć już tak paliwa w spalinach. Ladnie wchodzi na obroty i jest bardzo szybki. Nie miałem dobrej drogi żeby go wypróbować tak konkretnie ale 150km/h idzie bez problemu i pod pedałem jeszcze sporo możliwości. Także myśle ze prędkosc ksiażkową wyciąga na pewno a może coś wiecej :okej: Niestety jak to w samochodzie nowe wydatki. Na bloku - za pompą paliwa mam mokre od oleju i nie wiem jeszcze skąd to się bierze. Czy jak pompa konczy życie to jest jakiś objaw czy możliwe że to spod niej ucieka olej? W najblizszym czasie sprawdze kody błyskowe i podam wyniki czy są jeszcze jakieś błedy.
:satan: no proszę prawda że sprawny PN może zadziwić osiągami ? nie zdziw się tylko jak ci prękościomierz stanie przy 160-170 ... bo fizyka jest nieublagana, w końcu pod maską masz 70 KM :okej:
co do pompy paliwa to (z tego co przerabiałem) :
- jeśli cieknie (paliwo) z otworków w podstawie pompy - takie dwa po bokach - to masz do wymiany pompę i uszczelki przy podkładce do bloku (2 sztuki !!!)
- jeśli pompa sucha a cieknie z pod podkładki (olej) to do wymiany uszczelki - tylko koniecznie obie - takie oringi do kupienia np. w Intercarsie za całe 1,5 PLN i po kłopocie :bigok:

[ Dodano: Wto Lut 12, 2008 09:48 ]
Brzechu pisze:A ja mam taki problem, jak dojezdzam np do ronda, puszczam gaz, wrzucam na luz, auto sie toczy i tak wlasnie na luzie sobie jade, to na prostej jest ok, ale w momencie gdy wjade na rondo i zakrecam to zaczynaja obroty spadac i sie cala buda trzesie, nie raz zgasnie.
Pomyslal bym ze podstawa gaznika, ale wymienialem jakies 1,5 miesiaca temu. Na gazie i benzynie to samo...
dziwne - czyli myślisz że jest to związane z przechylaniem auta ? może jednak nie coś z tą podstawą ...

[ Dodano: Wto Lut 12, 2008 09:54 ]
mroova81 pisze:Witam wszystkich, posiadam Audi80 silnik PP (zasilanie gaźnik 2EE), na ...dziękuje za zainteresowanie i pozdrawiam!!
na zimno chodzi ok ?
jak gaśnie to ile wskazuje kontrolka temp ?
czy jak jedziesz na trasie to jest ok ?
czy jak masz ciepły silnik na wolnych obrotach i wciśniesz hamulec to gaśnie/drga ?

wstępnie to wygląda albo na kłopot z doprowadzeniem paliwa lub par paliwa z filtra z węglem aktywnym - tam są ze 2,3 zawory sterowane 12V z kompa (nie wiem jak w Audi) pewnie trzebaby je sprawdzić/wyczyścić - może któryś styk nie jest podłaczony, poza tym standard - jeśli wszystko było OK a nie jest to może też być któryś wężyk z podciśnieniem z dolnej części gaźnika (są 2 - trzebaby je sprawdzić/wymienić fi=3 mm jeśli dobrze pamiętam) tyle zrobisz bez rozbierania ... skoro przesłona powietrza się rusza sama podczas pracy to znaczy że krokowiec jest OK, jak się uda to spróbuj podejrzeć jak się zachowuje siłownik przepustnicy jak samochód gaśnie .. ale skoro trzyma wolne obroty to powinien być ok, podobni jak sonda lambda ...
przeczytałem twój topic z forum audi, jeśli góra jest obryzgana mazią to warto to wszystko wyczyścić - czyli optymalnie wymontować gaźnik - przy okazji sprawdzić gumową podstawę pod gaźnikiem - z tym że ona raczej powoduje kwas z zapalaniem na zimno ...
podaj mi swojego maila na PW to ci podeślę info od diagnozie problemów z 2ee ...
:bigok:
Ostatnio zmieniony wt lut 12, 2008 11:14 przez ppoll27, łącznie zmieniany 1 raz.


TDPower

mroova81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt lut 12, 2008 08:46
Lokalizacja: Września
Kontakt:

Post autor: mroova81 » wt lut 12, 2008 11:08

Super, dzięki za zainteresowanie. A więc dopóki nie zacząłem przy nim grzebać gasł poprostu ja się zagrzał stojąc w korkach (90st b- standartowo), w trasie przy tej samej temperaturze było i jest OK. Teraz zacząłem prewencje i się zaczęło: Na zimno chodzi ok, obroty nie falują, nie dymi ani nic, choć zdarzyło mi się wczoraj że przy kręceniu kierownicą (wspomaganie jest) zgasł, ale to było 5sek po odpaleniu. Gaśnie tylko przy hamowaniu jak jade do przodu, niezależnie od temperatury. Jak hamuje na wstecznym, OK. Jak przyspieszam na wstecznym to się dławi. Jak na postoju nacisne na hamulec to obroty się minimalnie poruszą, ale to przecież normalka, serwo tez obciąża nie? Jak hamuje ale na wrzuconym biegu też OK! Mój emil to mro_fet małpka wp.pl Dodam jeszcze, że jak na postoju uwieszam się na przedniej belce, żeby przód poszedł w dół (mam miękki zawias na szczęście to ok, podobnie jak ruszam gaźnikiem na boki, przód tył, to też ok). Może to obciążenie serwa jednocześnie z przechyleniem silnika oraz gaźnika powoduje gaśnięcie?


[url=http://polskajazda.pl/Samochody/Audi/80,90/44344]Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)[/url]
[url=http://polskajazda.pl/Samochody/Audi/A4/44343]AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV 2008-...)[/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img252.imageshack.us/img252/2903/podpistn9.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt lut 12, 2008 11:24

mroova81 pisze:Super, dzięki za zainteresowanie. A więc dopóki nie zacząłem przy nim grzebać gasł poprostu ja się zagrzał stojąc w korkach (90st b- standartowo), w trasie przy tej samej temperaturze było i jest OK. Teraz zacząłem prewencje i się zaczęło: Na zimno chodzi ok, obroty nie falują, nie dymi ani nic, choć zdarzyło mi się wczoraj że przy kręceniu kierownicą (wspomaganie jest) zgasł, ale to było 5sek po odpaleniu. Gaśnie tylko przy hamowaniu jak jade do przodu, niezależnie od temperatury. Jak hamuje na wstecznym, OK. Jak przyspieszam na wstecznym to się dławi. Jak na postoju nacisne na hamulec to obroty się minimalnie poruszą, ale to przecież normalka, serwo tez obciąża nie? Jak hamuje ale na wrzuconym biegu też OK! Mój emil to mro_fet małpka wp.pl Dodam jeszcze, że jak na postoju uwieszam się na przedniej belce, żeby przód poszedł w dół (mam miękki zawias na szczęście to ok, podobnie jak ruszam gaźnikiem na boki, przód tył, to też ok). Może to obciążenie serwa jednocześnie z przechyleniem silnika oraz gaźnika powoduje gaśnięcie?
zrób tak - rozpędź go do przodu np na 2 biegu, i przyhamuj na biegu (bez wciskania sprzęgła, ale tak żeby silnik nie zgasł - czyli np z 50 do 15 km/h) - co się stanie ? a potem rozpędź go tak samo ale przed hamowaniem - wciśnij sprzęgło - czy obroty mu spadną do 0 jak wciśniesz sprzęgło czy dopiero jak trzymając sprzęgło wciśniesz hamulec ? spróbuj podobnie zrobić na wstecznym - raz przyhamowanie tylko hamulcem, a raz przy wciśniętym sprzęgle ... spróbuj też zapalić silnik z wciśniętym hamulcem - czy zapala normalnie ? czy pedał hamulca opada trochę ?
Ostatnio zmieniony wt lut 12, 2008 11:27 przez ppoll27, łącznie zmieniany 1 raz.


TDPower

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości