
[MK2 1.6 PN] Nierówne obroty silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czesc wam. Problem z moim golfikiem rozwiązany. Zakupiłem od gościa cały gaźnik oraz dwa kolektory tzn. dolotowy i wydechowy wszystko kompletne. Zaczałem od wymiany sondy lambda u siebie i samochód jak nowy. Skonczyły sie szaleństwa i rzucanie silnikiem na wolnych obrotach.Wszystkie cylindry pracuja i obroty prawie ok. Prawie bo jednak można wyczuć że idealnie się nie trzymaja. Dzwine to wszystko bo jak sprawdzałem błędy to wyszedł mi bład " poza zakresem regulacji" a w rzeczywistosci sonda była padnieta a spalanie nadal mi sie utrzymywało na poziomie 6-7,5 litra. Jeszcze nie wiem jak sprawa wyglada obecnie ze spalaniem i czy kopci. Narazie tylko zrobiłem z nim 50km. Ciekaw jestem również jak wygląda sprawa z benzyna bo wczesniej niezle smierdziało benzyna z rury wydechowej a tłumaczyłem to w ten sposob ze moze w mieszance jest za duzo paliwa bo sonda nie działa. Ciekawe czy to sie teraz wszystko poprawi. Pozdrawiam i dzieki wszystkim za pomoc w szczegolności ppoll27 za materiały bo pomogły. Również służe pomocą 

wymienialne - gorzej z ich cenami lub dostepnoscia, niektore z nich odkrecisz bez odkrecania gaznika - to zalezy, ktore ...golfik88 pisze:pytanko, czy wszystkie podzespoły gaznika sa bezproblemowo wymienialne, np silniczek regulacji begu jałowego, zawór zbiornika wegla aktywnego i czy aby wymienic te czesci trzeba wymontowac gaznik z samochodu ??
pzdr
TDPower
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1543122golfik88 pisze:a gdzie znajduje sie przekażnik podgrzewania kolektora ssącego??
tu masz rozpiske - numer 14 (od 1988) albo numer 2 (wczesniej)
a tu masz info jak go sprawdzic


TDPower
Sam naprawiam samochód VW Golf II i Jettagolfik88 pisze:dziekuje jakas bardzo dobra ksiazka masz ja moze cala ??
pzdr
http://bonito.pl/ksiazka/0090056078.html
TDPower
Czesc. Podaje spostrzeżenia po zmianie sondy lambda na sprawną. Silnik juz nie dymi tak drastycznie oraz nie czuć już tak paliwa w spalinach. Ladnie wchodzi na obroty i jest bardzo szybki. Nie miałem dobrej drogi żeby go wypróbować tak konkretnie ale 150km/h idzie bez problemu i pod pedałem jeszcze sporo możliwości. Także myśle ze prędkosc ksiażkową wyciąga na pewno a może coś wiecej
Niestety jak to w samochodzie nowe wydatki. Na bloku - za pompą paliwa mam mokre od oleju i nie wiem jeszcze skąd to się bierze. Czy jak pompa konczy życie to jest jakiś objaw czy możliwe że to spod niej ucieka olej? W najblizszym czasie sprawdze kody błyskowe i podam wyniki czy są jeszcze jakieś błedy.

Witam wszystkich, posiadam Audi80 silnik PP (zasilanie gaźnik 2EE), na forum moich braci mało jest informacji na nurtujący mnie temat, więc postanowiłem prosić o pomoc dalszych kuzynów z VW! Problem oczywiście z gaźnikiem. Jakiś czas temu miałem kilka przypadków, że jeżdżąc po mieście stojąc w korkach gdy temperatura pod maską (ogólnie temperatura powietrza) wzrastała, to silnik zaczynał się dławić na wolnych obrotach, po czy gasł. Po ostygnięciu gruntownym często i 40min znowu odpalał i jeżdził jak wcześniej czyli pszczółka! Niestety ostatnio czekanie nawet 50min nie pomogło, a liczne próby rozładowały aku. Po naładowaniu aku dobrałem się do gaźnika, skontrolowałem wtyczki i wężyki, samego gaźnika nie rozbierałem. Silnik odpalił, ale gaśnie przy hamowaniu. obroty równiusienkie, cały przedział obrotów 1000-6500 ideał. Jak stoje w miejscu, to mogę dusić na hamulec, jak jadę na wstecznym (wolno i szybko) również można hamować. Problem jest tylko przy klasycznym hamowaniu. Jak przyspieszam na wstecznym to szarpie mocno (!) Pływak się oberwał i jak leci do przodu auta to zatyka paliwo? Acha, wymienione jak narazie: olej, świece, filtr powietrza, filtr oleju, kable WN, rura od podgrzanego powietrza do filtru powietrza (mam taki podciśnieniowy zawór którym ECU sobie wybiera zimne, bądź ciepłe powietrze do zasilania, sam zawór ok, nie wiem jak podciśnienia). Moje spostrzeżenia to: klapka która jest na samej górze gaźnika (wstepna obróbka powietrza?) z tego co wiem to po zgaszeniu silnika powinna się zamknąć, a po około 10sek (przekaźnik czasowy) otworzyć jak szeroko tak w celu następnego rozruch? U mnie od razu po wyłączeniu staje w pion czyli full open, brzęczy 10sek i przestaje. Podczas prasy około 45st i podczas dodawania gazy się lekko przymyka. Podciśnienia są, ale czy prawidłowe? Jak to posprawdzać?
Narazie to wszystko, jeżeli czegoś zapomniałem to proszę, zerknijcie tutaj: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight= . Bardzo prosze o pomoc, bo niestety nie mam drugiego samochodu a ten jest mi bardzo niezbędny! Bardzo dziękuje za zainteresowanie i pozdrawiam!!
Narazie to wszystko, jeżeli czegoś zapomniałem to proszę, zerknijcie tutaj: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight= . Bardzo prosze o pomoc, bo niestety nie mam drugiego samochodu a ten jest mi bardzo niezbędny! Bardzo dziękuje za zainteresowanie i pozdrawiam!!
[url=http://polskajazda.pl/Samochody/Audi/80,90/44344]Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)[/url]
[url=http://polskajazda.pl/Samochody/Audi/A4/44343]AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV 2008-...)[/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img252.imageshack.us/img252/2903/podpistn9.jpg[/img][/url]
[url=http://polskajazda.pl/Samochody/Audi/A4/44343]AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV 2008-...)[/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img252.imageshack.us/img252/2903/podpistn9.jpg[/img][/url]
A ja mam taki problem, jak dojezdzam np do ronda, puszczam gaz, wrzucam na luz, auto sie toczy i tak wlasnie na luzie sobie jade, to na prostej jest ok, ale w momencie gdy wjade na rondo i zakrecam to zaczynaja obroty spadac i sie cala buda trzesie, nie raz zgasnie.
Pomyslal bym ze podstawa gaznika, ale wymienialem jakies 1,5 miesiaca temu. Na gazie i benzynie to samo...
Pomyslal bym ze podstawa gaznika, ale wymienialem jakies 1,5 miesiaca temu. Na gazie i benzynie to samo...
_prusak_ pisze:Czesc. Podaje spostrzeżenia po zmianie sondy lambda na sprawną. Silnik juz nie dymi tak drastycznie oraz nie czuć już tak paliwa w spalinach. Ladnie wchodzi na obroty i jest bardzo szybki. Nie miałem dobrej drogi żeby go wypróbować tak konkretnie ale 150km/h idzie bez problemu i pod pedałem jeszcze sporo możliwości. Także myśle ze prędkosc ksiażkową wyciąga na pewno a może coś wiecejNiestety jak to w samochodzie nowe wydatki. Na bloku - za pompą paliwa mam mokre od oleju i nie wiem jeszcze skąd to się bierze. Czy jak pompa konczy życie to jest jakiś objaw czy możliwe że to spod niej ucieka olej? W najblizszym czasie sprawdze kody błyskowe i podam wyniki czy są jeszcze jakieś błedy.


co do pompy paliwa to (z tego co przerabiałem) :
- jeśli cieknie (paliwo) z otworków w podstawie pompy - takie dwa po bokach - to masz do wymiany pompę i uszczelki przy podkładce do bloku (2 sztuki !!!)
- jeśli pompa sucha a cieknie z pod podkładki (olej) to do wymiany uszczelki - tylko koniecznie obie - takie oringi do kupienia np. w Intercarsie za całe 1,5 PLN i po kłopocie

[ Dodano: Wto Lut 12, 2008 09:48 ]
dziwne - czyli myślisz że jest to związane z przechylaniem auta ? może jednak nie coś z tą podstawą ...Brzechu pisze:A ja mam taki problem, jak dojezdzam np do ronda, puszczam gaz, wrzucam na luz, auto sie toczy i tak wlasnie na luzie sobie jade, to na prostej jest ok, ale w momencie gdy wjade na rondo i zakrecam to zaczynaja obroty spadac i sie cala buda trzesie, nie raz zgasnie.
Pomyslal bym ze podstawa gaznika, ale wymienialem jakies 1,5 miesiaca temu. Na gazie i benzynie to samo...
[ Dodano: Wto Lut 12, 2008 09:54 ]
na zimno chodzi ok ?mroova81 pisze:Witam wszystkich, posiadam Audi80 silnik PP (zasilanie gaźnik 2EE), na ...dziękuje za zainteresowanie i pozdrawiam!!
jak gaśnie to ile wskazuje kontrolka temp ?
czy jak jedziesz na trasie to jest ok ?
czy jak masz ciepły silnik na wolnych obrotach i wciśniesz hamulec to gaśnie/drga ?
wstępnie to wygląda albo na kłopot z doprowadzeniem paliwa lub par paliwa z filtra z węglem aktywnym - tam są ze 2,3 zawory sterowane 12V z kompa (nie wiem jak w Audi) pewnie trzebaby je sprawdzić/wyczyścić - może któryś styk nie jest podłaczony, poza tym standard - jeśli wszystko było OK a nie jest to może też być któryś wężyk z podciśnieniem z dolnej części gaźnika (są 2 - trzebaby je sprawdzić/wymienić fi=3 mm jeśli dobrze pamiętam) tyle zrobisz bez rozbierania ... skoro przesłona powietrza się rusza sama podczas pracy to znaczy że krokowiec jest OK, jak się uda to spróbuj podejrzeć jak się zachowuje siłownik przepustnicy jak samochód gaśnie .. ale skoro trzyma wolne obroty to powinien być ok, podobni jak sonda lambda ...
przeczytałem twój topic z forum audi, jeśli góra jest obryzgana mazią to warto to wszystko wyczyścić - czyli optymalnie wymontować gaźnik - przy okazji sprawdzić gumową podstawę pod gaźnikiem - z tym że ona raczej powoduje kwas z zapalaniem na zimno ...
podaj mi swojego maila na PW to ci podeślę info od diagnozie problemów z 2ee ...

Ostatnio zmieniony wt lut 12, 2008 11:14 przez ppoll27, łącznie zmieniany 1 raz.
TDPower
Super, dzięki za zainteresowanie. A więc dopóki nie zacząłem przy nim grzebać gasł poprostu ja się zagrzał stojąc w korkach (90st b- standartowo), w trasie przy tej samej temperaturze było i jest OK. Teraz zacząłem prewencje i się zaczęło: Na zimno chodzi ok, obroty nie falują, nie dymi ani nic, choć zdarzyło mi się wczoraj że przy kręceniu kierownicą (wspomaganie jest) zgasł, ale to było 5sek po odpaleniu. Gaśnie tylko przy hamowaniu jak jade do przodu, niezależnie od temperatury. Jak hamuje na wstecznym, OK. Jak przyspieszam na wstecznym to się dławi. Jak na postoju nacisne na hamulec to obroty się minimalnie poruszą, ale to przecież normalka, serwo tez obciąża nie? Jak hamuje ale na wrzuconym biegu też OK! Mój emil to mro_fet małpka wp.pl Dodam jeszcze, że jak na postoju uwieszam się na przedniej belce, żeby przód poszedł w dół (mam miękki zawias na szczęście to ok, podobnie jak ruszam gaźnikiem na boki, przód tył, to też ok). Może to obciążenie serwa jednocześnie z przechyleniem silnika oraz gaźnika powoduje gaśnięcie?
[url=http://polskajazda.pl/Samochody/Audi/80,90/44344]Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)[/url]
[url=http://polskajazda.pl/Samochody/Audi/A4/44343]AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV 2008-...)[/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img252.imageshack.us/img252/2903/podpistn9.jpg[/img][/url]
[url=http://polskajazda.pl/Samochody/Audi/A4/44343]AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV 2008-...)[/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img252.imageshack.us/img252/2903/podpistn9.jpg[/img][/url]
zrób tak - rozpędź go do przodu np na 2 biegu, i przyhamuj na biegu (bez wciskania sprzęgła, ale tak żeby silnik nie zgasł - czyli np z 50 do 15 km/h) - co się stanie ? a potem rozpędź go tak samo ale przed hamowaniem - wciśnij sprzęgło - czy obroty mu spadną do 0 jak wciśniesz sprzęgło czy dopiero jak trzymając sprzęgło wciśniesz hamulec ? spróbuj podobnie zrobić na wstecznym - raz przyhamowanie tylko hamulcem, a raz przy wciśniętym sprzęgle ... spróbuj też zapalić silnik z wciśniętym hamulcem - czy zapala normalnie ? czy pedał hamulca opada trochę ?mroova81 pisze:Super, dzięki za zainteresowanie. A więc dopóki nie zacząłem przy nim grzebać gasł poprostu ja się zagrzał stojąc w korkach (90st b- standartowo), w trasie przy tej samej temperaturze było i jest OK. Teraz zacząłem prewencje i się zaczęło: Na zimno chodzi ok, obroty nie falują, nie dymi ani nic, choć zdarzyło mi się wczoraj że przy kręceniu kierownicą (wspomaganie jest) zgasł, ale to było 5sek po odpaleniu. Gaśnie tylko przy hamowaniu jak jade do przodu, niezależnie od temperatury. Jak hamuje na wstecznym, OK. Jak przyspieszam na wstecznym to się dławi. Jak na postoju nacisne na hamulec to obroty się minimalnie poruszą, ale to przecież normalka, serwo tez obciąża nie? Jak hamuje ale na wrzuconym biegu też OK! Mój emil to mro_fet małpka wp.pl Dodam jeszcze, że jak na postoju uwieszam się na przedniej belce, żeby przód poszedł w dół (mam miękki zawias na szczęście to ok, podobnie jak ruszam gaźnikiem na boki, przód tył, to też ok). Może to obciążenie serwa jednocześnie z przechyleniem silnika oraz gaźnika powoduje gaśnięcie?
Ostatnio zmieniony wt lut 12, 2008 11:27 przez ppoll27, łącznie zmieniany 1 raz.
TDPower
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości